Nou er zit hier echt haast geen beweging in mn plantjes. Ze zijn opgekomen, hebben een blaadje bij gemaakt en dat was het. Jammer hoor, had wel mee willen doen in de race maar dat is nu een verloren zaak
Hier doen ze ook niet echt hun best! Ik praat er echt elke dag tegen.. K moet ze wel elke dag omdraaien aangezien ze richting de zon groeien 1 was helemaal plat gegroeid zo graag wou die naar de zon maar staat inmiddels weer rechtop haha
Maar mensen zo gauw ze dus blad hebben moeten ze niet meer achter het raam in de volle zon. Dan verdampen ze al het water en gaan ze dood...
Anoniem
Geplaatst: 05-06-14 15:29
Nee die van mij staat lekker buiten , nu nog met de komkommertjes maar die gaan de grond in asap dus dan staat ie alleen
jSophiaF
Geplaatst: 05-06-14 16:02
Hier mijn plantjes.
Eentje is overleden, nooit opgekomen. Ze staan nog steeds op verwarming ( die weer met regelmaat aanstaat ) en lekker in het zonnetje. Krijgen om de dag water en gaan ineens als een speer.
Zitten er gaatjes onder in het potje? Zo niet raad ik je aan dat meteen te doen en het plantje op een verhoging te zetten tot het overtollige water er uit is. Bovendien als er gaatjes in zitten kun je het bakje in een schotel zetten en altijd als de zon schijnt via het schoteltje water geven zodat de blaadjes niet verbranden.
Nee ik moet hem nog verpotten , dus hij staat binnen zodat hij niet verbrand en hij gaat in een potje voor stoere grote plantjes.. Dit is nog de opfok waar hij stond..
Ja bij mij blijven ze ook klein... Maar ze blijven in hun kleine potje tot ze minimaal 10 cm hoog zijn, dat heb ik ze gezegd.. Ik zet ze gewoon onder druk Of is dit afpersing?
smurfje
Geplaatst: 08-06-14 11:30
Ik hoor hier afpersing.
Ik heb de mijne omgezet in een groter verblijf.
In het kader van ik heb geen potjes meer. Dan maar in een mandje
Even een weekendje weg, oppas geinstrueerd om bepaalde planten water te geven, incl de wedstrijdplantjes en jeetje wat zijn ze in een paar dagen tijd gegroeid. Zal morgen een foto maken.
Anoniem
Geplaatst: 09-06-14 22:06
LicentioFide schreef:
Hoe kan ik mijn plantjes het best verpotten? Ik heb mijn cadeautje nog niet binnen, ben zo benieuwd!
Plantje voorzichtig bij de steel pakken en dan met wortels en al in een andere pot met potgrond?