Show je auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChoiixJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:03

Margreet schreef:
Jullie rijden dan ook geen serieus snelle auto's :D

Ik vind het altijd wel een sport om keurig de max. snelheid te rijden, maar dan wel overal, dus ook met 130 het klaverblad rond.

Wat heet serieus snel ;) Mijn vroegere 928 S4 en 944 S2 vond ik anders aardig rap ;) (alhoewel die laatste maar 163PK had voor een 2,5L blok, helaas was binnen mijn budget toen geen Turbo te vinden)

Misbruik gemaakt als student van de oldtimer regeling? welneeeeeeeeee joh, hoe kom je erbij :P

Die 928 mis ik overigens wel.. Alleen niet het schietgebedje of hij wilde starten en al helemaal niet de trips naar de pomp...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:11

mooie auto Glitfaxi! :o

mijn ibiza is maar een 1.4 kon hem nergens in 1.6 vinden helaas weet niet of die wel bestaan?
of moest een cupra kopen. maar die zijn weer zo duur :P

Irisx

Re: Show je auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:38

O Godjes... Ik heb een probleempje..
Er is vorige week iets op mijn motorkap gekomen waarvan ik niet weet wat het is. Zitten twee smerige strepen overheen, en echt gewoon flink.

Iemand tips, behalve was, wat ik kan proberen? Wasstraat heeft geen cm geholpen.

ChoiixJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:43

Al eens gewoon met glassex geprobeerd?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:30

Heel voorzichtig oppoetsen met commandant.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:42

Ben een hele tijd met was in de weer geweest en geloof dat nu het grootste deel eraf is.
Hoop dat het morgen een beetje licht is, dan kan ik het misschien bij daglicht zien. Voor nu lijkt het oké. Anders ga ik zondag weer poetsen. Anders ga ik glassex proberen, die heb ik hier wel.

Wat is commandant?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:43

Een polijstmiddel, wel de groene nemen.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:43

Oké.
Ik probeer eerst of dit lukt. Hoop het wel

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:05

xIirtJj schreef:
Oké.
Ik probeer eerst of dit lukt. Hoop het wel

Probeer eerst een keer een stukje ergens uit het zicht te doen , voordat je de werkelijke plek gaat doen.
Voor het geval je voor een verassing komt te staan ;)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:12

Was gebruik ik wel vaker hoor. :P

Het grootste deel is eruit :) Nog twee hele kleine plekjes, maar dat haal ik er morgen wel uit :)

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:33

_helga_ schreef:

mijn ibiza is maar een 1.4 kon hem nergens in 1.6 vinden helaas weet niet of die wel bestaan?

Die bestaan zeker! Wij hadden een 1.8!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:03

Glitfaxi schreef:
_helga_ schreef:

Die bestaan zeker! Wij hadden een 1.8!

Dan zal dat niet binnen mijn prijsklasse vallen :P

Edit: die van mij is van 2003

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:54

Wat een leuk topic :D

Bij deze mijn vervoersmiddel, ben helemaal happy met dit wagentje en kan niet wachten tot het lekker weer is zodat het kapje eraf kan:
1.8 GLI Volkwagen Golf mk1 Cabrio, uit 1982

Afbeelding

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:56

Da's al een oudje! Ziet er wel nog super goed uit

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:58

_mexx_lady_ schreef:
Da's al een oudje! Ziet er wel nog super goed uit

Niet te dichtbij kijken, er groeit hier en daar mos :o

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:18

Jeej wat leuk, nog een golf 1 cabrio, leuk ding!!

Mijn man en ik zijn groot liefhebber van de mk1, hebben elkaar ook via deze auto leren kennen.

Onze mk1 is trouwens geselecteerd om binnen te staan op Full speed in rosmalen :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:54

Ik heb sinds afgelopen weekend een andere auto gekocht. De Astra word te duur in combi met andere auto's die we hebben. Het is een smart geworden *\o/* . helemaal leuk en erg blij mee. Foto heb ik nog niet, maar hij is zwart en van 2003. Tis gewoon een erg leuk karretje.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:55

Ik heb een Austin Mini (1988) en een Lancia Ypsilon (2006). De Mini voor de zomerritten en de Lancia voor de dagelijkse ritjes. Liefkozend door mijn vriend de "Boodschappenwagen" genoemd. :Y)
Mijn vriend heeft een BMW 130i. Zal later wel eens foto's zoeken.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:10

@siersma, wat voor een smartje? Wij hebben ooit de forfour gehad, en dat was echt een heeeerlijk wagentje.

@Saroanda: ik ben ook helemaal fan van de mk1, heb laatst al zitten bedenken dat ik later wel een gti versie wil. Deze moet helaas wel weg als ik ga studeren en een ov krijg, nu kan ik het nog wel betalen omdat het nog duurder is om zonder ov met het openbaar vervoer te reizen, maar vanaf september heb ik ov en om er dan nog een auto naast te houden als arme student op kamers...
Misschien ga ik wel naar de full speed trouwens, zal kijken of ik die van jou kan vinden :D

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:16

Wij hebben een BMW 3 Touring en een opel astra cabrio. De laatste is van mij! Ik heb nog heel even getwijfeld over de nieuwe Mazda 3 toen ik een andere auto zocht. Ik mocht namelijk met 4 andere vrouwen deze auto testen voor Linda Magazine Lab. ( zie mijn blog lindalabmazda.blogspot.nl ) Ik was er heel erg tevreden over, maar uiteindelijk toch gekozen voor een cabrio. Een jaar of 5 terug had ik een megane cabrio, maar daar paste de Maxi cosi niet in. Nu zijn de kids 5 en 7. Het os voor hen weer elke keer feest als de kap open is. Afgelopen maandag zelfs nog. Als het zonnetje schijnt en het is een graad of 10, dan gaat ie open hoor! Stoelverwarming aan, kachel op zijn hoogst en je lijdt niets!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:35

Ik heb een fortwo, een kleine zwarte van 2003. Rijd echt super. Alleen merk je het wel dat het erg hard waait vandaag, korte wielbasis he. Verder is ie wel supersnel, moet echt oppassen dat ik niet te hard rijd.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:10

_helga_ schreef:

Ik heb dezelfde Ibiza als jij in een 1.6! Wel van 2007, weet niet of dat uit maakt?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 00:45

|( Mijn Chrysler slaapt vannacht niet op zijn eigen parkeerplaats... Hij staat kapot langs de weg :(

Zei 10 minuten voor het fout ging nog dat ik vandaag even langs de garage wou, omdat hij niet meer zo lekker liep. Hij had niet meer de kracht die hij normaal heeft.
We reden op de snelweg, aircotje aan.... Opeens ruik ik een brandgeur en nog geen 2 seconden later loopt de auto vol met rook uit de airco. Snel airco uit en auto naar een veilige plek gereden. Gelukkig waren we bij een afrit en konden we dus parkeren aan een gewone weg ipv op de vluchtstrook.
Motorkap omhoog en hij rookte goed...

Monteur erbij... Die zei dat hij geweldig liep en kon niet zeggen wat het precies was, maar als hij afgekoeld was, mochten we rustig naar huis rijden (Waren al bijna thuis).

Dus we stappen in en willen wegrijden... Je kunt nog zoveel gas geven, maar het lijkt alsof er een ketting aan de trekhaak zit die de auto tegenhoud, hij rijd gewoon niet meer.

Koppelingsplaten naar de maan... Zij wouden wel repareren... 1000,- :\ Snap wel dat ze veel vragen en ben goed geholpen, maar toch maar bedankt.

Gelukkig heb ik een buurjongen die het met een vriend wil doen voor 400 euro :))
(Edit; Dit zinnetje is echt fout, maar jullie weten wat ik bedoel :') )

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:55

Leuk topic!
Ik heb sinds een aantal maanden een Opel Adam. Ik ben helemaal weg van deze auto.
We hebben ook een Range Rover Evoque maar ik stap liever in deze :D

Hij lijkt heel klein maar als je er in zit heb je daar totaal geen weet van. Je moet er alleen niet met z'n 4-en in willen zitten.
En hij is super pittig en ligt als een huis op de weg.

Afbeelding

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:50

Het is een beetje rustig hier maar auto(lak) liefhebbers, mijn vriend gooit regelmatig de (nieuwe :') )auto door de wasstraat en wil die toch een beetje mooi houden. Welke coating, wax whatever kun je eroverheen doen? Hebben jullie aanraders?

Het is een zwarte auto, dus lekker snel zichtbaar vies :(