Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nr_1

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:24

ik eet altijd varkensvlees? :9 vind het wel een mooi prijsje

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:25

Ik denk dat ik die aanbieding ook mee had genomen.

Bij ons in c1000 was het nog niet geleverd die dubbelfris, zou morgen zo en zo binnen zijn had die meneer gezegd. Hij was er zelf ook niet zo blij mee.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:26

Ik zou het ook zeker meenemen. Quellian, had ik maar zo'n slager in de buurt. Wat een prijzen zeg! 3 kilo shoarma voor 10 euro...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:34

Varkensvlees eet ik ook echt nooit.

Vind het gewoon niet lekker. Daarnaast ook veel te vet en echt niet gezond.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:37

Ik vind varkensvlees ook minder lekker ik eet alleen de AH Catalaanse worstjes en op z'n tijd een speklapje :9

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:38

Verder nog een tip; ik gebruik tegenwoordig geen deodorant spray of roller, maar een stick.
Gaat echt héél erg veel langer mee en werkt net zo prima.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:40

Bettine schreef:
Verder nog een tip; ik gebruik tegenwoordig geen deodorant spray of roller, maar een stick.

:j en kopen als het 1+1 is :D
(en als je denkt dat ie het niet meer doet, gewoon op zn kop zetten, kun je er nog een paar weken mee vooruit :+ )

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:43

Ik lees hier ook iets over cadeautjes. Ik maak sinds kort een regelmatig een ideetje van deze blog: http://zelfgemaaktkado.blogspot.nl/ Rechts kun je op rubriek zoeken.

Heb laatst van deze blog een recept uit 2009 gemaakt. Klaasbrokken http://zelfgemaaktkado.blogspot.nl/sear ... results=50 (even naar beneden scrollen). Oh jammie wat wat dat onwijs lekker zeg (en zo gepiept). Ook de gedroogde appeltjes heb ik gisteren gemaakt. Lekkere en verantwoorde snack en heel makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:44

Ik gruwel van deo rollers! Nee doe mij maar gewoon spray en inderdaad in aanbieding kopen..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:44

Ik haal ze ook vaak bij Zeeman. Daar hebben ze gewoon Fa en Dove.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:45

Bettine schreef:
Jullie hebben het over tanken lees ik...
Daar gaat hier heel (héél) erg veel geld aan op helaas.

Ik rijd +- 1500 kilometer per week... En als simpele ZZP-er voel je dat behoorlijk :=

Houd je dan nog wel wat over per maand als je je afschrijving van je auto etc meetelt?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:48

Ik heb de deo sprays van kruidvat eigen merk, zijn prima en niet zo duur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:49

varkensvlees.... eten wij echt heel minimaal. Veel minder gezond dan runds en idd spekvet.

doe mij maar runds of gevogelte

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:51

Ik eet het ook niet elke dag, wij eten veel meer kip. En veel rundergehakt vaak.
Maar ook ook wel varken tussendoor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:52

Bettine schreef:
Varkensvlees eet ik ook echt nooit.

Vind het gewoon niet lekker. Daarnaast ook veel te vet en echt niet gezond.

of varkensvlees vet is hangt geheel af van wel deel je gebruikt...filet, varkenshaas rib en haaskarbonade etc is ontzettend mager vlees en passen zelfs prima in een caloriebeperkt dieet, er zijn idd vettere delen vlees, maar die heb je aan een koe ook, kijk naar de gemiddelde riblap waar die dikke witte strepen in zitten
en de eventuele nadelen komen bij normaal gebruik(dus 1 keer in de week varkensvlees bijvoorbeeld) niet echt voor...

nu eet ik zelf ook maar zelden varkensvlees moet ik zeggen, af en toe HoH gehakt voor een balletje, maar die maak ik net zo makkelijk met koe..
en heel af en toe een filet lapje , ik ben er zelf gewoon niet zo weg van...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:59

onder het mom van goedkoop iets bij de koffie/tussendoor ben ik eerst de kasten eens door gaan spitten en inmiddels staat er een bananen, dadel, walnoten-brood/cake in de oven...
de helft is voor direct gebruik de komende dagen, de andere helft vries ik in :)
en het ruimde weer wat restjes op (dadels die al even open stonden, 2 overrijpe bananen en een bakje walnoten wat al een tijdje verdwaald in de kast lag..
en inmiddels weet ik dat ik nog het een en ander heb liggen om mee te bakken, dus de komende weken gewoon lekker zelf dingen bakken ipv een koekje kopen :)

verder voor morgen even een lijstje maken... heb op zich niet veel nodig buiten de standaard dingen
brood, kaas en vleesbeleg
. melk , toetje,
appels en bananen
een sapje
krat bier.
dat is wat echt nodig is , daarnaast nog volk over de vloer van het weekend , dus neem toastjes en wat kaasjes mee bij de appie uit de bonus .

Tanken...vorige week donderdag de corsa opgehaald, zaterdag volgegooid, nu maar eens zien hoeveel km hij op een tank doet.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:07

Mijn week'ellende' is weer aangebroken, bedenken wat we moeten eten.. :')
We wonen nu zo'n 3 maand samen, op het begin vond ik het een makkie, maar het wordt steeds moeilijker om nieuwe/afwisselende dingen te verzinnen..
Zondag ga ik gebakken bloemkool proberen.. :j
Denk dat ik ook nog graag een lekkere ovenschotel wil maken, maar wat weet ik nog niet.. En voor de rest, geen idee nog.

Afgelopen maandag hebben we pastaschotel gehad, was LEKKER! :D echt, heerlijk. Penne, met een groente pakket en een sausje, met daarop kaas en mozzarella.

Goed, ik duik mijn boodschappenlijstje weer in. Zucht.. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:18

Alles uit de oven is heerlijk :D

Preischotel vind ik ook een aanrader! Aardappels, prei, kerriesaus + kruiden en gehakt :). Of spinazieschotel: lasagnette, rode of witte saus, spinazie en gehakt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:22

Ik kom ook weer even om een hoekje kijken :)
Nr.1, waar heb je die kruidencarrousel gekocht? Vriendinnetje heeft er ook een, maar die was 80 euro :wow: Mijn keukenkastjes puilen nu zo uit, dat ik helemaal horendol wordt van de grote hoeveelheid verschillende potjes!
Ik rijd in een veels te grote (en te dure) auto, sinds ik mijn paard weg heb gedaan. Wegenbelasting 140 e.p.m., verzekering 55 en drie keer tanken á 90 euro (68 liter tank, diesel, maar loopt wel bijna 1:20). Eind volgend jaar wil ik denk ik een andere auto kopen.

Dagelijkse boodschappen gaan hier goed, al moet ik mijzelf wel dwingen eerst de voorraden op te maken...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:24

Die van mij komt bij Xenos weg en die koste 10,- en ben er zo blij mee.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:25

Hoi!

Mag ik met jullie mee kletsen? Ik lees dit topic al best lang..heb alleen nog nooit wat gepost. :+

Ik haal op zaterdag vaak groente en fruit op de markt, 2 tassen voor 6 euro of zo en daar eet ik dan vaak de hele week van! Zo had ik zaterdag 2 courgettes voor 1 euro en daar heb ik soep van gemaakt, voor 4 dagen ingevroren, 1 dag in de koelkast en die avond gegeten. Handig en lekker!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:26

Wemke, Daar kan ik zaterdag wel even langs :)
Kristel, Bij de Aldi zijn courgettes standaard 45 cent per stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:51

1 euro voor 2 courgettes... hopelijk waren ze dan inderdaad wel erg groot! Gemiddeld als ik ze koop in de winkel (afwegen, niet per stuk) heb ik ze voor 40 cent. Niet gigantisch groot, maar kan er 2x van eten (al ben ik er nogal fan van, dus gebruik vaak toch een hele).

Ik heb zo'n kruidenrek van de Ikea die je aan een stang ophangt en dan deels glazen potjes en deels gewoon de verpakkingen. Neemt geen oppervlak in beslag (heb helaas een zeer klein keukenblad)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:51

Bettine schreef:

Ik gebruik 1x per week deo... :o Heb de Extra Dry van Odorex (zweet nogal snel en hekel aan die natte plekken := ) en wil nooit meer anders! Geweldig spul!
1x per week gebruiken en dan voor een week 'beschermd' zeg maar. En geen zweetgeurtjes of wat dan ook!
Heb met vorige flesje meer dane en jaar gedaan, dus ook erg budget! :j

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:39