tiwi1969 schreef:Lastig zo'n vriend!
Kinderen zijn op het moment nog een beetje aan het wennen dat er minder frisdrank en snoep in huis is, zoals mijn zoon zegt, Ik ga echt geen thee drinken... Verwende aap
Fles limonadesiroop dan maar? lol
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annemiek80 schreef:tiwi1969 schreef:Lastig zo'n vriend!
Kinderen zijn op het moment nog een beetje aan het wennen dat er minder frisdrank en snoep in huis is, zoals mijn zoon zegt, Ik ga echt geen thee drinken... Verwende aap
Mizora schreef:Op zich is koolhydraatarm eten best te doen hoor. Ik weet niet hoe strak hij wil (hoe weinig koolhydraten)? En of hij wil afvallen.
Ontbijt: 1 of 2 eieren met een tomaat/appel of kwark (wel koolhydraatarm, niet vrij)
Tussendoortje: plak kaas/een banaan
Lunch: sla met tomaat, komkommer en tonijn/kaas/ei/kipfilet
Tussendoortje: tonijn/makreel/appel/sinaasappel
Avondeten: 300-400gr groenten en 100-150gr vlees.
Is op zich prima gezond en kan echt goed gaan. Ik heb het ook een periode gedaan in combinatie met intensief sporten.
Annemiek80 schreef:tiwi1969 schreef:
Haalt hij zijn neus voor op, maar dat gaat wel goed komen... hij merkt vanzelf dat ik echt niet meer koop als het op is.
Ik heb wat tekst en uitleg gegeven, er komen nog wat flinke kosten aan het komende jaar en dat wij daarvoor moeten sparen: nieuwe distributieriem in de auto € 600, nieuwe schutting(de oude staat op instorten) tussen ons en de buren. Buren hebben geen geld, ben er al bijna een jaar mee bezig en schiet niet op. Zij willen zo goedkoop (betongaas met klimplanten)mogelijk ca. 100 euro per gezin, maar dat zie ik niet zitten. Wordt een puinhoop, klimop woekert, en vraagt veel onderhoud. Ik wil hout, kost wat meer maar dan heb je er geen omkijken meer naar. Kost toch zo'n € 400,= als ik een eenvoudige schutting zet.
vonneke schreef:Mizora schreef:Op zich is koolhydraatarm eten best te doen hoor. Ik weet niet hoe strak hij wil (hoe weinig koolhydraten)? En of hij wil afvallen.
Ontbijt: 1 of 2 eieren met een tomaat/appel of kwark (wel koolhydraatarm, niet vrij)
Tussendoortje: plak kaas/een banaan
Lunch: sla met tomaat, komkommer en tonijn/kaas/ei/kipfilet
Tussendoortje: tonijn/makreel/appel/sinaasappel
Avondeten: 300-400gr groenten en 100-150gr vlees.
Is op zich prima gezond en kan echt goed gaan. Ik heb het ook een periode gedaan in combinatie met intensief sporten.
Sorry, maar dat vind ik geen maaltijden mits je niet allergisch bent of lijnt.
doom schreef:@ Sonja welk vlees voer je ? Mijn hond krijgt 500 gram lotgering maar ik ben niet zoveel kwijt hoor.
Mizora schreef:Dat heb ik dus inderdaad ook. Juist van suikers krijg ik honger (blijkbaar gevoelig voor schommelingen in mijn bloedsuiker i.c.m. suikerverslaving). Maar goed, ik hou erover op want we gaan wel wat off-topic. Het was meer als tips voor wat er allemaal gegeten kan worden.