Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:11

tiwi1969 schreef:
Lastig zo'n vriend!

Kinderen zijn op het moment nog een beetje aan het wennen dat er minder frisdrank en snoep in huis is, zoals mijn zoon zegt, Ik ga echt geen thee drinken... Verwende aap ;)

Fles limonadesiroop dan maar? lol

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:28

Kha arm is goed te doen hoor. Wij eten al tijden kha arm en zijn daar tevreden over. Met veel sporten mag hij zich wel flink gaan inlezen en niet zomaar kha arm gaan eten omdat ie er eens iets over gehoord heeft...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:53

Annemiek80 schreef:
tiwi1969 schreef:
Lastig zo'n vriend!

Kinderen zijn op het moment nog een beetje aan het wennen dat er minder frisdrank en snoep in huis is, zoals mijn zoon zegt, Ik ga echt geen thee drinken... Verwende aap ;)

Haalt hij zijn neus voor op, maar dat gaat wel goed komen... hij merkt vanzelf dat ik echt niet meer koop als het op is.
Ik heb wat tekst en uitleg gegeven, er komen nog wat flinke kosten aan het komende jaar en dat wij daarvoor moeten sparen: nieuwe distributieriem in de auto € 600, nieuwe schutting(de oude staat op instorten) tussen ons en de buren. Buren hebben geen geld, ben er al bijna een jaar mee bezig en schiet niet op. Zij willen zo goedkoop (betongaas met klimplanten)mogelijk ca. 100 euro per gezin, maar dat zie ik niet zitten. Wordt een puinhoop, klimop woekert, en vraagt veel onderhoud. Ik wil hout, kost wat meer maar dan heb je er geen omkijken meer naar. Kost toch zo'n € 400,= als ik een eenvoudige schutting zet. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:55

Kun je dan niet hun in ieder geval die 100 laten betalen, die ze anders ook zouden betalen voor de klimop? Scheelt jou dan toch al 100 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:59

ingedebruijn schreef:
Pff heb net even de weekaanbiedingen doorgekeken van de AH, C1000, Jumbo, Lidl en Aldi maar niks waarvan ik denk.. daar kan ik wat mee.. Balen! Moet morgen weer een weekmenu bedenken.. oefh!

Zelfs bij de AH niet? Der staat zoveel bij hun in de aanbieding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:01

Mizora schreef:
Op zich is koolhydraatarm eten best te doen hoor. Ik weet niet hoe strak hij wil (hoe weinig koolhydraten)? En of hij wil afvallen.

Ontbijt: 1 of 2 eieren met een tomaat/appel of kwark (wel koolhydraatarm, niet vrij)
Tussendoortje: plak kaas/een banaan
Lunch: sla met tomaat, komkommer en tonijn/kaas/ei/kipfilet
Tussendoortje: tonijn/makreel/appel/sinaasappel
Avondeten: 300-400gr groenten en 100-150gr vlees.

Is op zich prima gezond en kan echt goed gaan. Ik heb het ook een periode gedaan in combinatie met intensief sporten.

Sorry, maar dat vind ik geen maaltijden mits je niet allergisch bent of lijnt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:02

Inge, ik snap je wel hoor :j 98% van de aanbiedingen zijn of ongezond of ik koop het sowieso niet. Aankomende week wordt voor mij ook een 'dure' want die aanbiedingen kan ik niets mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:02

Annemiek80 schreef:
tiwi1969 schreef:

Haalt hij zijn neus voor op, maar dat gaat wel goed komen... hij merkt vanzelf dat ik echt niet meer koop als het op is.
Ik heb wat tekst en uitleg gegeven, er komen nog wat flinke kosten aan het komende jaar en dat wij daarvoor moeten sparen: nieuwe distributieriem in de auto € 600, nieuwe schutting(de oude staat op instorten) tussen ons en de buren. Buren hebben geen geld, ben er al bijna een jaar mee bezig en schiet niet op. Zij willen zo goedkoop (betongaas met klimplanten)mogelijk ca. 100 euro per gezin, maar dat zie ik niet zitten. Wordt een puinhoop, klimop woekert, en vraagt veel onderhoud. Ik wil hout, kost wat meer maar dan heb je er geen omkijken meer naar. Kost toch zo'n € 400,= als ik een eenvoudige schutting zet. |o

Hoe oud zijn de kids?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:08

@Mootje
Ja.. echt alleen maar ongezond snoep etc in de aanbieding.. vind er niet veel aan! Heb inmiddels bijna een weekmenu bij elkaar. Ben van plan om weer max 50 euro uit te geven deze week. Dit is mijn menu en lijstje dat ik moet halen.
Maandag: Kiptandori/Soep met warme broodjes
Dinsdag: Gekookte aardappelen met spinazie met een gehaktschnitzel
Woensdag: Noodles met salade
Donderdag: Spaghetti
Vrijdag: Gebakken aardappelen met hamburgers
Zaterdag: Rijst met groente met babipangang saus
Zondag: Gekookte aardappelen met sperziebonen en een gehaktbal
Maandag: ??

3kg aardappelen
spinazie
gehaktschnitzel
rijst
roerbakgroenten
Babipangang saus
Pastasaus
Hamburgers
Noodles
Ijsbergsla
Sperziebonen
Paneermeel
Nog 200 gr gehakt. (had laatste 250 gehaald bij de slager maar bleek 150 te zijn toen ik thuis kwam :S wel 250 betaald!)
Komkommer
Kattengrit
1 heel brood
2 ltr melk

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:10

vonneke schreef:
Mizora schreef:
Op zich is koolhydraatarm eten best te doen hoor. Ik weet niet hoe strak hij wil (hoe weinig koolhydraten)? En of hij wil afvallen.

Ontbijt: 1 of 2 eieren met een tomaat/appel of kwark (wel koolhydraatarm, niet vrij)
Tussendoortje: plak kaas/een banaan
Lunch: sla met tomaat, komkommer en tonijn/kaas/ei/kipfilet
Tussendoortje: tonijn/makreel/appel/sinaasappel
Avondeten: 300-400gr groenten en 100-150gr vlees.

Is op zich prima gezond en kan echt goed gaan. Ik heb het ook een periode gedaan in combinatie met intensief sporten.

Sorry, maar dat vind ik geen maaltijden mits je niet allergisch bent of lijnt.

Valt mee hoor, je past de hoeveelheden aan en ik heb vrijwel geen moment honger gehad (en voor mij is dat bijzonder). Een halve liter (volle) kwark als ontbijt (ik moest afvallen dus magere kwark), een salade als lunch en extra vlees en groente als avondeten in plaats van koolhydraten, groenten en vlees.

Je kunt trouwens ook nog één of twee handjes noten toevoegen. Mijn broertje en mijn broer ontbijten standaard met volle kwark. De ene doet er dan rietsuiker doorheen en de ander siroop maar je kan ook met een smaakje nemen of het gewoon zo eten. En 's avonds kan je uiteraard ook soep eten. Uiteindelijk wil hij het een week proberen. Volledig koolhydraatvrij is niet gezond. Maar daar zit je bij zo'n "dieet" al niet aan. Ik slinger zelf heel erg. Ik heb periodes dat ik dit instinctief eet en periodes dat ik juist nauwelijks van deze maaltijden weg kauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:11

Dat lijstje is echt geen 50 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:12

Mizora, honger zul je niet hebben, maar vind het gewoon geen maaltijd

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:17

doom schreef:
@ Sonja welk vlees voer je ? Mijn hond krijgt 500 gram lotgering maar ik ben niet zoveel kwijt hoor.

hij gaat nu over van totaalvoer op totaal met pens, totaal met vers , lam eend en paard...
maar ik zie dat ik onwijs blond heb zitten rekenen :+
met die 57 kg doe ik bij 500 gram natuurlijk 114 dagen , heel ander plaatje dan die 55 euro p/m :+
nu zou hij trouwens in theorie 750 tot 800 gram mogen van de lotgering (hij weegt tegen de 50 kg)
maar dan kom ik met 57 kg nog op 76 dagen bij 750 gram per dag , dus dan is het kkrap 2,5 maand met een bestelling van 100 euro
dus dan is het nog maar 40 euro per maand
bij de nieuwe zending ga ik trouwens wel weer opvoeren naar 600 gram (op zoek naar de perfecte hoeveelheid, hij werd op 750 wat spekkig) dus dan zou ik weer op een 33 euro komen p/m

heel wat rooskleuriger dus :+ ik had de kg's gedeeld door de dagen van de maand, even vergeten te tellen hoeveel dagen ik van die kg's kon voeren blabla...krom gerekend dus

maar hond komt dus op ene 40 euro inclusief de snackjes en beloningen zeg maar .

zelf dus max 70 inclusief wasmiddelen en lichamelijke verzorging etc voor 2 man
maar daar wil ik zoveel mogelijk onder blijven... moet er echt weer even inkomen na de vakantie en nog wat rommelige weken .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:22

vonneke schreef:
Mizora, honger zul je niet hebben, maar vind het gewoon geen maaltijd

sja, verschilt per persoon ;)
ik doe het ook beter op koolhydraat arm...krijg juist vaak alleen maar trek van brood en andere graanproducten en zetmeelproducten :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:46

Mijn kids zijn pubers, lekker dwars dus :D

Wat die schutting betreft, ik had een plan waarbij ik ook met de wensen van de buren rekening heb gehouden. Schutting die achter hun (illegale) schuurtje zit betaal ik, ong. 1,5 scherm van 1.80m, bij het terras ook een scherm van 1.80, daar tussen een stuk van ca. 4 meter betongaas met planten om hun tegemoet te komen. Alleen als ik daarover wil praten dan wordt het afgewimpeld, nu niet. Maar ja, vorig jaar ook niet, en volgend jaar... Morgen maak ik een foto van de schutting die ik vandaag nog met wat stukken touw weer vastgebonden heb.

Ben al op zoek op MP naar tweedehands schuttingdelen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:46

Dat heb ik dus inderdaad ook. Juist van suikers krijg ik honger (blijkbaar gevoelig voor schommelingen in mijn bloedsuiker i.c.m. suikerverslaving). Maar goed, ik hou erover op want we gaan wel wat off-topic. Het was meer als tips voor wat er allemaal gegeten kan worden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:12

Ik zit eraan te denken om die "lege" maandag zuurkool te maken. Bij de AH is er namelijk 1+1 gratis voor de zuurkool. Weten jullie of dat ook in te vriezen is zo een pakje/zakje zuurkool?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:13

Mizora schreef:
Dat heb ik dus inderdaad ook. Juist van suikers krijg ik honger (blijkbaar gevoelig voor schommelingen in mijn bloedsuiker i.c.m. suikerverslaving). Maar goed, ik hou erover op want we gaan wel wat off-topic. Het was meer als tips voor wat er allemaal gegeten kan worden.

Bedankt voor de tips inderdaad :) was absoluut niet rot bedoeld en zo had vriendlief ook een beeld erbij!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:39

volgens mij zijn die pakjes vrij lang houdbaar, dus 1 gebruiken, 1 in de kast :)
invriezen zal vast wel kunnen hoor, maar vaak is het niet nodig door de houdbaarheidsdatum

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:51

Klopt, ik heb drie weken terug 2 pakken gekocht. 1 pak ligt er nog en die is houdbaar tot 23-11 :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:55

Spruitjes zijn ook in de aanbieding zag ik. Van de week maar ff halen.

Das voordeel van boodschappen doen op zondag bij AH. Je kan de aanbiedingen van die week nog kopen, maar ook zien wat de week erna in de aanbieding is en dus nog ff wachten me bepaalde dingen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:05

Ik heb een recept gevonden met spruitjes wat ik denk ik wel aandurf :+ ik heb nog 5 dagen om er over na te denken!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:12

:)) you can do it!! :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:32

Haha alleen bij het woord spruitjes krijg ik al de rillingen! Ik heb gewoon zin om boodschappen te doen :D Kijken wat we deze keer kwijt zijn.. eerst naar de AH XL en dan Jumbo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:33

Mootje schreef:
Ik heb een recept gevonden met spruitjes wat ik denk ik wel aandurf :+ ik heb nog 5 dagen om er over na te denken!

Vertel!