Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:10

Oh top, dan ga ik morgen eens op die site neuzen!
Hahahaha ja inderdaad, beetje uit verhouding dan :').

Ga nu lekker mn bedje opzoeken, gekke stukadoors staan morgen 7 uur op de stoep! Kan echt niet wachten :D!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:11

Hhaha nee toch,maar ik heb hier thuis ook geen klusser hoor.
Maar sommige dingen doet hij na lang zeuren wel.
Zelf kan ik ook wel wat met de boormachine enzo maar niet alles lukt me.
Heb gelukkig geen 2 linker handen,maar 1,5 :)
Als ik dat wel had gehad was er hier ook niks opgeknapt geweest denk ik.

Ik zou denk ik zelf ook niet voor te donker gaan omdat de rest ook al wat donkerder is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:04

Even snel, dit
Afbeelding
was de inbouwkast die mijn vriend zelf had gemaakt (met inderdaad laminaat onderin ook) ik kan wel een keer vragen hoe precies.
Ik weet het wel een beetje, aan de andere kant zat een kamer met die inbouwkast op de plek waar de deur open valt en de deuren rails enz. heeft hij zelf zo gemaakt.
Onderin zat geen rails.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:24

Oeh, dat ziet er gaaf uit!

Mag ik jullie nog een keer lastigvallen voor tips?

We hebben aangegeven dat we de muren graag sausklaar wilden hebben, dus ze worden helemaal strak gemaakt. Ik wil namelijk geen behang en al helemaal geen glasvliesbehang! Maar nu begin ik toch te twijfelen of ik er geen structuurkorrel op moet gooien. Want het is een huis uit de jaren '60, niet zo strak en ik weet zeker dat het bij mij barst van de onhandige acties, waardoor er kleine beschadigingen op de muur komen. Bij spagtelputz zou dat veel minder opvallen. Dan zou ik wel de meest fijne korrel willen, want heel grof vind ik het helemaal niets. Hebben jullie nog handige tips of ervaringen?

En dan de vloer.... We willen pvc, daar zijn we al uit. Maar welke kleur? Het vertekent enorm. Van 1 kleur hadden we 4 voorbeeldplanken en die lagen allemaal op een andere plek in het huis. Ik was toen in de veronderstelling dat het 4 verschillende kleuren waren! Het is zo afhankelijk van lichtinval, vloerkleur, muurkleur, etc. En in eerste instantie hebben we nauwelijks budget voor nieuw meubilair, maar onze oude meubels zijn van heel geel beukenhout. Eigenlijk vinden we dat niet mooi en willen we op termijn wat anders. In hoeverre zouden we dan rekening moeten houden met de meubels als we de vloer uitkiezen?

We willen graag een vergrijsde houtkleur. Liefst heel licht, maar nog net met een beetje warme kleur erdoor. Bij de tapijtwinkel hadden ze van mFLOR niet veel lichte kleuren. De lichtste kleur was de Verde en donkerder dan dat willen we ook echt niet. Een warmere kleur staat heel druk bij het beukenhout, dus dat willen we niet. MAAR als we een veel lichtere, vergrijsde houtkleur nemen, dan weet ik niet hoe mooi het staat als ik wit meubilair wil gebruiken.

*zucht*

Hoe kiezen jullie dat toch? Ik kan het me allemaal zo moeilijk voorstellen. Ben al drie huizen doorgeweest met alle voorbeeldplankjes en uiteindelijk snapte ik er niets meer van. :')

Afbeelding

Zo ziet ons nieuwe huis er momenteel uit, dus dat maakt het ook niet echt gemakkelijker. :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:49

Mijn vriend had in zijn vorige huis allemaal spachtelputz.
Op de grijze muren viel het allemaal mee, maar op de witte muren zaten zó vlekken en die was je er niet even vanaf.
We willen nu liever alles glad.

Kan je het beukenhout van je meubels niet gewoon verven?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 06:43

_Lorette_ schreef:
We hebben aangegeven dat we de muren graag sausklaar wilden hebben, dus ze worden helemaal strak gemaakt. Ik wil namelijk geen behang en al helemaal geen glasvliesbehang! Maar nu begin ik toch te twijfelen of ik er geen structuurkorrel op moet gooien. Dan zou ik wel de meest fijne korrel willen, want heel grof vind ik het helemaal niets.

Zit op het moment met hetzelfde dilemma , afgelopen maandag en dinsdag zijn bij mij de stukadoors geweest .
Het is nu bijna droog , dus moet toch echt iets gaan kiezen ...ook qua kleur .

Pff "Grosse Baustelle" bij je ...

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:02

Dat ziet er ook wel heel netjes uit de kast.
Maar ik ga hier dan idd de boel van de week al verven,nadat ik alweer me kamer uitgespit heb wat ik nu WEER kan weg gooien hihi.
Ben ook niet een geheel makkelijke weggooier.
Dan wil ik minimaal weer een kwart tot helft eruit als het lukt haha.
Dan de muren schilderen,en het bed van de kleine man.
Alles gaat toch wel in het wit worden,want mijn bed is nu ook in het wit.
En dan moet ik nog even kijken welke muur er rood word,want wil misschien mijn bed nu een kwartslag draaien als ik er de ruimte voor heb.
Dus dan word een lange muur rood,en de korte muren wit.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:48

Jeej eindelijk bijgelezen!!!

@ Yv_: In eerste instantie dacht ik ook dat het een teckel was haha :') .
Maar ik zou ook voor de donkerdere tint gaan. Als je nog twijfelt, kan je natuurlijk ook beide kleuren even testen op je muur. Veel merken hebben van die kleine verfpotjes. Weet je zeker wat je moet kiezen :D .

@ shantal: Vind het erg knap dat je zo aan het klussen bent zelf. Ik laat het liever aan mijn vriend over en geef instructies hihi.

@ Nicolletje: Wauw! Wat een mooie deuren! Vind de handgreep van de inbouwkast (is de rechter toch) erg mooi. Ziet er sjiek uit.

@ _Lorette_ : Altijd leuk die verbouwingsfoto's waar alles nog open ligt. Vloer is eruit gehaald toch (stenen muren midden in is de fundering?)? Of zie ik het verkeerd :Y) . Zelf ben ik ook nog erg aan het twijfelen over kleur, dus denk niet dat je veel aan mij hebt hihi.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:59

Met schuifdeuren loopt de vloerbedekking/laminaat toch heel erg vaak door in de kast...... Lijkt me juist het mooist.
Ik vind er niks geks aan in ieder geval :o

Wij hebben 2 kasten helemaal op maat laten maken. Maar die zijn met gewone deuren en daar zit dus gewoon een bodem in.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:07

Maar een kast heeft toch altijd een bodem :o? Of ben ik ouderwets :D
Lorette, Wat een puinhoop :oo Wat voor soort huis is het? Wat betreft meubels, ben je van plan volgend jaar of over een jaar of vijf meubels te kopen? Ik zou eerlijk gezegd een vloer kiezen die je mooi vind en bij de kleur van de muren, kozijnen en gordijnen passen dan de meubels... Alhoewel, zolang het maar niet vloekt :)
Nicolle <3 Wat een mooie deuren en wat een geweldige kleur zit er op de onderste panelen!
Yv, Stucadoors druk bezig? Ze zijn bezig met die wand waar de verborgen waterschade zat toch?

Ik heb mij in kunnen houden vandaag.... Heb net mijn 2 boekenkasten uitgeruimd, gesopt en de boeken weer hergeschikt!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:08

Schuifkasten niet altijd

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:17

Pfff... moet zo richting ons huis maar heb zóóó geen zin hihi... Nu bijna een jaar al aan het verbouwen en ben zo verbouwingsmoe aan het worden. Hopelijk laatste loodjes.

Loodgieters zijn bezig met radiatoren af te hangen in het hele huis en morgen komt de timmerman de keuken (hopelijk) plaatsen.
daarna moet er nog geschilderd worden, laminaat gelegd worden, convectorput geplaatst worden, etc. etc. etc.... Wilde er het liefst eind deze maand in (begint onze vakantie), maar ben bang dat het niks gaat worden.

Zit overigens een beetje te twijfelen over de kleur van de computer tafel.
We hebben 1 grote ruimte voor keuken, eetkamer, woonkamer. Met ook een gedeelte voor de computer.
Keuken is wit met een donker bruin blad, bank en tv meubel ook donker bruin, en eettafel en tafel tussen tv en bank (hoe heet dat ook alweer haha) met gebroken glas.
Niet helemaal mijn stijl (vooral het gebroken glas en de enorme donker bruine leren bank), maar grotendeels krijgen we gratis dus ach voor een jaartje..

Nu zit ik te denken om de computertafel helemaal donker bruin te nemen of wit met een donkerbruin blad (eventueel zelf schilderen). Wat denken jullie?

Voor de geïntresseerden, dit wordt onze indeling tot nu toe (was tijdje terug in een erg creatieve bui haha):
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:23

Leuk Cardy :j Gaaf, dat kookeiland!
Hebben jullie geen extra kamer voor de PC of vinden jullie dit gezelliger?
Ik zou eerlijk gezegd de keukentafel een kwart slag draaien, want die stoelen tegen de muur aan is mega onhandig, of je moet hem nog verder van de muur af zetten :)

Grappig, mijn tafels zijn ook van craquele glas!

Zit net op te meten hoe groot het tapijt moet worden.... De standaardmaat is 170 x 230, maar dan is hij precies even breed als de bank en . Weet niet of ik dat mooi vind, maar de prijzen zijn echt niet leuk bij grotere karpetten :o

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:28

Probleem is dat vriendlief graag spelletjes speelt op de computer (mannen worden nooit volwassen 8)7 ) en dan vind ik het persoonlijk gezelliger als ie ook beneden is.
Boven wordt ook wel lastig, want dit is onze indeling voor boven:
Afbeelding

Dus niet echt plek boven.
Over de eettafel zat ik ook te denken, maar we zijn vaak met z'n 2en tijdens het eten (soms +1 als mijn zusje komt). Ben bang dat de tafel anders te veel ruimte inneemt. Maar dat moeten we even bekijken als we met meubels kunnen gaan schuiven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:31

Wie geeft er massages :D
Wel een heerlijk grote badkamer zeg!
Vrienden hebben de eettafel nu ook zo staan, maar hij is eigenlijk te groot en moeten dan naast elkaar zitten om te eten... Binnenkort komt er een minder grote tafel die ze dan een kwart slag kunnen draaien (tafel is meegekomen uit het oude huis).

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:41

Hihi dat ben ik :P . Die kamer gaan we gebruiken als massagekamer/waskamer (zit ook een klein "hokje" bij waar de wasmachine enzo komen). Kan ik toch best beeldend tekenen, aangezien het herkend wordt hihi.
Wilde heel graag een grote badkamer, dus een deel van de massagekamer opgeofferd :D

Tafel hebben we gekregen, dus idd eventueel in de toekomst ook een andere.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:46

Jammer dat ik niet meer in de zaanstreek woon... Anders had je er een nieuwe klant bij :D
Waar heb je dit mee getekend dan?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:48

Haha dat is weer jammer he? :P
Met paint. Heb de echte tekeningen voor de uitbouwaanvraag gebruikt, zodat het op schaal was.
Daarna lekker aan de slag gegaan. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:49

Pff, Wat een rotwerk in Paint... Wel netjes gedaan! Ik heb mijn huis in Autocad staan, een stuk makkelijker tekenen :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:51

Autocad ken ik niet, even gegoogled en dat zal er vast een stuk realistischer uitzien dan mijn tekening hihi.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:55

Haha, dat is een tekenprogramma wat ze o.a. in de (scheeps)bouw gebruiken, maar daar zitten niet van die mooie kleurtjes in!
Zie net dat vriendinnetje van mij op jouw jonkie rijdt :))

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:15

Even voor de duidelijkheid, dit is in het vorige huis van mijn vriend, waar hij 3 jaar aan heeft gewerkt en helaas heeft moeten verkopen.
De kleur erop is 'olifant'
In het nieuwe huis wilden we niet dezelfde kleuren maar we komen toch wel elke keer weer op ongeveer hetzelfde uit: wit met een roze/ lavendel tint en grijs.

Voor wie zelf de muren wil rollen, Karwei heeft momenteel verschillende verven in de opruiming,ligt aan de vestiging, ik heb er 2 muurverf in de kleur 'puur' meegenomen voor de prijs van 1 mét de kortingsstickers erbij.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:20

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:26

Poeh, ik heb net één muur een vrolijk kleurtje gegeven :)
Het is de muur waar mijn tv meubel tegen komt.

Wat een keuze inderdaad als je voor die kleuren staat!
Ik ben gegaan voor turquoise (ongeveer) in combinatie met leisteen grijs.
Het turquoise staat in ieder geval al leuk met het hout, maar ben benieuwd
met de andere kleur er naast. Ga ik nu aan beginnen :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:45

Ik zag nieteens echt duidelijk het verschil tussen (uit mijn hoofd) compromis en puur %)

Ik heb ook ooit turquoise gekocht, maar mijn vriend zit dat niet echt zitten, dus heb ik er de bistrostoeltjes mee geverfd.
Misschien is het voor mij ook beter om een niet al te opvallende kleur te kopen, mezelf kennende zal ik dat niet gauw overschilderen als ik dat zat ben.

Cardy ik begrijp het helemaal, maar ik ben toch blij dat mijn vriend tegenwoordig een laptop heeft die je zo weg kan leggen.
In het vorige huis hadden we dat niet, maar in dit huis gaan we in de extra kamer boven dan een printer enzo neerzetten.
Wel knap dit met paint, pfff gedoe...