Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:27

tiwi1969 schreef:
BH's zien er nog erger uit dan ze erin gingen en liggen nu in de container. Daar waren ze anders ook belandt, had die dingen al 5 jaar, zaten wel lekker maar ze zagen er echt niet meer uit.
Was te proberen en kost niks extra, experiment mislukt.

Wat had je geprobeerd.met die bh's?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:34

Ik had die oude bh's bij de schoenen in het verfbad gedaan in de hoop dat ze er een beetje roze weer uit zouden komen en het vergrijsde weg zou zijn.
Ze zijn trouwens weer uit de prullenbak en zitten nu in de wasmachine, ze zitten zo fijn en zijn niet meer te koop. Kan er toch geen afscheid van nemen. _O- Ik draag ze vaak met uitmesten en dat kan best in een BH met een dubieus kleurtjes ;)

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:43

Het kleurtje van een BH vind ik wel het allerlaatste dat ik belangrijk vind aan een BH :')

Ik bespaar overigens ook op BH's door ze in Engeland te bestellen, dat scheelt zo'n 10/20 euro bij de merken die me passen :). Zelf verstellen heb ik ook wel geprobeerd, maar dat werkte op de één of andere manier niet goed, de cups trokken te ver uit elkaar enzo.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:54

Als de verzendkosten niet te gek zijn, is het vaker interessant om in Engeland te bestellen.
Paardendekens zijn ook veel goedkoper in GB of Wintec zadels, scheelt echt veel.

Heb je een vaste webshop waar je BH's besteld? Kan ik ook eens kijken.

Ik moet ook nog flink aan de knutsel met de naaimachine kleding innemen, ben behoorlijk aan het afvallen en wil nu geen nieuwe kleren kopen omdat die dan over een paar maanden ook weer te groot zijn. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:57

Goed bezig tiwi, wat doe je precies?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:09

Tiwi: ik bestel bij www.bravissimo.com :)

Let op: de inchmaten kun je niet 'omrekenen' in cm. 28 inch is bijvoorbeeld een omvang van 60, 30 inch 65 etc :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:31

Ik heb een BH gekocht via de UK Ebay, erg tevreden over en goedkoper dan de winkels hier.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:32

Ik heb dus van de week flink ingeslagen bij hunkemoller :) 12 bh's en een hele lading slipjes voor 88euro. Das pas lekker goedkoop haha

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:17

Ik ben gewoon begonnen met niet meer snoepen en heb een tijdje de eetmeter van het voedingscentrum in gevuld.
Langzaam ben ik gaan wennen aan minder/gezonder eten.
In het begin heb ik als richtlijn 1600 tot 1800 Kcal aangehouden, langzaam werd dat vanzelf minder en nu zal ik rond de 1400 Kcal zitten. Nu ik op de goede weg ben vul ik de eetmeter niet meer in. Mocht ik stil komen te staan dan pak ik dat weer op, om te voorkomen dat de oude fouten er weer insluipen.

Geld scheelt het niet echt, de producten die ik kies zijn vaak wat duurder dan de vette variant. De meer prijs wordt ongeveer gecompenseerd met wat ik niet uitgeef aan snoep, koek en chips.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:10

Wat is een eetmeter precies? klinkt interessant

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:34

Marley schreef:
Ik heb dus van de week flink ingeslagen bij hunkemoller :) 12 bh's en een hele lading slipjes voor 88euro. Das pas lekker goedkoop haha

Als je dat goed past kan dat fijn zijn inderdaad :). Ik vind ze alleen niet veel steun bieden, in de zin van slap elastiek en slappe bandjes. Maar misschien komt dat ook gewoon doordat ze mijn maat niet hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:40

Wat voor maat heb je dan, sheran?
Ik heb gisteren voor een jaar wc papier gehaald :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:48

60E/F :)

En hahaha, waar laat je het allemaal ;')
Of heb je besloten om in het kader van bezuinigen maar geen wc-papier meer te halen? :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:51

Er was zo'n 40 rollen pak van page in de aanbieding. Ik heb een aantal planken boven mijn wasmachine en droger, de eerste is wasmiddel en strijkbout, de tweede staat vol met wcpapier en keukenrollen :+
Ik snap dat je dan niet bij de hunkemoller slaagt!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:58

Ik heb hetzelfde probleem met bh's. Ik pas nooit iets. Ik heb nu 3 bh's die goed zitten. Kan nergens mijn maat of goede stevige vinden. Ja voor over de 100 euro per bh. Maar daar heb ik geen centjes voor.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:08

Ook ik ben geen Hunkemöller klant, die hebben echt alleen maar de makkelijke maatjes en bijna overal zitten beugels in. Dat zit bij mij echt voor geen meter en levert blaren op aan de zijkant. ;(
Nu draag ik nog 95D, inmiddels op het strakste haakje *\o/* , van Ulla Popken maar daar zit ik bijna aan de kleinste omvang. Nog meer afvallen betekent dus zoeken naar een andere winkel en model.

Onder tussen eten wij lekker de vriezer leeg en heb ik nog meer dan helft van mijn weekbudget in de knip :$ :$ :$

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:14

Ik kom eigenlijk ook nooit bij hunkemuller...
Vind de service en kwaliteit van livera n stuk beter. Alleen hebben ze daar de merken fantasy en freya er uit gegooid helaas :(

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:12

Als je blaren krijgt van de zijkanten, is je cup dan niet gewoon te klein? :)

Ik heb eindelijk door hoe ik kan bezuinigen in Amsterdam en ben gemiddeld nog maar 10 euro kwijt per week :D. Nog steeds meer dan in Groningen, maar het zij zo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:13

Mijne zijn echt aan vervanging toe... De meesten heb ik al jaren en ik had 3 nieuwe gekocht, maar die zijn alweer te groot door het afvallen := Ik zit precies tussen twee cupmaten in :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:41

BH's bezuinig ik niet meer op :n
heb nu BH's van een speciaalzaakje in het dorp waar ik hiervoor woonde.
Eigenaresse kijkt naar je enhoeft eigenlijk nooit op te meten. Pakt BH's uit het rek in de goede maat en passen maar!
Ik heb nog nooit gehad dat ik niet geslaagd ben!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:53

Ik vind het echt zonde van mijn geld :o Heb eigenlijk alleen maar van die t-shirtdingen van H&M. Ik kan om de een of andere reden nooit slagen bij de Hunkemoller of Livera!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:04

Ik bezuinig ook echt niet op bh's.
Heb nu 70F en bij Livera en Hunkemoller hebben ze dat weinig of van mindere kwaliteit.
Haal ze eigenlijk altijd bij Lincherie. Duur winkeltje maar wel goede kwaliteit. Doe dan dus ook veel langer met een bh. Ook zit er bij ons in het dorp een fijn winkeltje.
Heb liever een duurdere goede bh waar ik lang mee doe dan mindere bh's die me alleen maar last van mn nek/schouders bezorgen en die veel sneller "op" zijn.

Deze week verder trouwens niet echt goedkoop boodschappen gedaan...
Waren €47,50 kwijt.
Moet wel zeggen dat we aan het hamsteren geslagen zijn. Over 2,5 week ben ik uitgerekend van onze kleine en nu hebben we vast cake, chips, sap en zelfs eten als wraps, chicken tonight enz. ingeslagen zodat we in elk geval wat in huis hebben als de kleine er is en mn vriend niet meteen naar het drp hoeft om boodschappen te doen.

Heb van de week via marktplaats een stomer/blender gekocht van Philips. Hiermee kan ik straks zelf de babyhapjes klaar gaan maken!
Afbeelding

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:10

op zich beknibbel ik ook nooit op bh's maar draag ze wel vaak van de Hunkemoller, ik vind ze prettig en heb geen heel lastige maat dus ga het ook niet duurder maken dan nodig is :D
Vind beugel en voorgevormd belangrijk en dat hebben ze :D
en als ze dan nu zo spotgoedkoop zijn.... dan sla ik goed in hahaha

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:33

ik heb vrijwel allemaal h&m bh's. ik heb een echte standaardmaat (75B) en h&m past ook vrijwel altijd perfect. als je nou een lastige maat heb, kan ik wel begrijpen dat je er wat meer aan uitgeeft. een slecht zittende bh is zowat het lastigste dat ik me kan voorstellen. dan zit ik er heel de dag aan de friemelen om 'ze' goed te steken :o

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:07

Boncho schreef:
Heb van de week via marktplaats een stomer/blender gekocht van Philips. Hiermee kan ik straks zelf de babyhapjes klaar gaan maken!

had je geen speciaal ding voor hoeven te kopen hoor. aardappel/groente koken of stomen in een mandje boven een pan of in de magnetron en 5 sec. staafmixer van 8 euro van de blokker erin hangen. de eerste 2 maanden de staafmixer gebruikt om het helemaal glad te pureren en daarna gebruik je hem amper tot niet meer .dan moet het groffer dus dan is het genoeg om met vork heel fijn geprakt worden. maar hier at ze grotendeels hetzelfde als wat ik had. dus alleen de eerste weken voorraad hapjes gemaakt voor in de vriezer.