wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 17:25

26m2 lijkt me wel erg klein of is dat alleen van de woon en slaapkamer? Ik zie bij die eerste ook geen badkamer. Ik hoop voor je dat t wat word, is de uitslag ook weer dinsdag? Bij de huizen waar ik nu heb gereageerd staan helaas geen plattegronden.

imd

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:36

Scherp, ms, scherp. Die douche had ik nog niet eens gemist. De m2 is geloof ik slaapkamer+woonkamer. Maar ik ga gewoon voor de bezichtiging, bij iedere bezichtiging leer je ook meer over hoe je zo'n advertentie moet lezen natuurlijk..

Sluiting is maandag 12 uur, dan wachten hoeveel mensen er afhaken..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:38

Volgens mij is het echt heel erg klein, beide woningen..Ik zit zelf nu op ong 35m2 en dat is al redelijk klein..Nu moet ik zeggen dat het bij ook maar echt 1 kamer is..Dus mijn woonkamer is ook mijn slaapkamer.. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:46

Kan zijn dat ik met wat andere eisen zit dan jullie hoor, ben nog student dus zoek gewoon een klein appartementje, wel zelfstandig. Zegmaar als alternatief voor op kamers gaan... Dus dan kom je denk ik al gauw bij kleine woningen uit. Zeker aangezien ik nog lang geen 23 ben en de huur voor toeslag dus onder de 350 moet liggen.

Bij de 2e is slaapkamer 11m2 en woonkamer 18m2. Past precies met bed en kledingrek, als ik dat zo zie :P De tweede lijkt me wel iets te klein inderdaad, 13m2 en 13m2. Maar toch goed om eens te kijken wat er aangeboden wordt, denk ik.

Voor 't zelfde geld valt het wel vies tegen hoor, zou zomaar kunnen. Er wordt nu alleen niks anders aangeboden wat binnen m'n budget valt, dus dan maar even hier kijken :P

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:51

imd, ik woon nu als student in een huisje met woonkamer 17m2, slaapkamer 9 m2, waarbij er ook nog een douchkabine ín de slaapkamer staat. En dat is echt prima te doen! Sterker nog, ik ben er super super blij mee, en heb echt heel veel meer ruimte en vrijheid dan op mn oude (al vrij grote) kamer! dus 18 en 11 m2 moet best kunnen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:08

Douchecabine nog in die 9m2? Heb je dan wel plaats voor een 2p bed? En hoe doe je dat met vocht&warmte eigenlijk? Zou best eens kunnen dat dat ene huisje dat heeft namelijk..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 18:19

imd schreef:
Douchecabine nog in die 9m2? Heb je dan wel plaats voor een 2p bed? En hoe doe je dat met vocht&warmte eigenlijk? Zou best eens kunnen dat dat ene huisje dat heeft namelijk..

Ik heb altijd het idee dat je amper nog kan lopen als je een een twee persoonsbed in een kamer van 9m2 hebt? Morgen is weer de uitslag en er zijn tot nog toe op dat ene huis nog steeds niet meer dan 80 reacties! Bij een ander huis waren we gezakt en staan we nu 10e

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:00

9 m2 is nog best ruim hoor! onze logeerkamer is 9 m2 en daar kan makkelijk ene tweepersoonbed in en evt zelf ene douchecabine als we geen badkamer hadden gehad :)

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:20

Ik woon aan de kust en hier is de wachttijd voor een starter ongeveer 5 jaar.. Zelf heb ik 6 jaar ingeschreven gestaan voordat ik de flat kreeg waar ik nu woon. Nu na 2 jaar hier gewoond te hebben, ben ik in aanmerking gekomen voor een eengezinswoning in dezelfde plaats. De woningbouw is nu de papieren aan het nalopen en ik hoor deze week of ik het definitief heb (stond 2e maar de nummer 1 kwam niet opdagen bij de bezichtiging).

Doorstromen is hier dus een stuk makkelijker dan het vinden van een eerste woning, er is echt een gigantisch tekort aan starters woningen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 17:35

*\o/* we staan nummer 1 met een huis!!! We zijn uitgenodigt om donderdag te komen kijken. Wel om 12:00 dus ik moet de hele dag vrij nemen (moet van utrecht naar almere). Ik ben echt euforisch *\o/* eindelijk. We staan ook nog bij een huis op de vierde plaats. Het enige nadeel is dat het huis eigenlijk 22,- duurder is dan we wouden(we wouden tot 500) maar ik heb nog niet gekeken naar huurtoeslag dus dat ga ik zo proberen te berekenen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:37

Ah wat gaaf zeg!!! Wat voor huis is het, hoe groot?

Wij krijgen volgende week vrijdag de sleutel :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 17:39

Suuskipje schreef:
Ah wat gaaf zeg!!! Wat voor huis is het, hoe groot?

Wij krijgen volgende week vrijdag de sleutel :D

het is een flat maar het heeft maar twee etages. Volgens de beschrijving is de woonkamer 21m2 en de slaapkamer 11m2. De buurt is voor ons echt perfect , winkels in de buurt, ik kan mn hond voor de deur uitlaten, het winkelcentrum zit ernaast maar je hoeft niet betaald te parkeren en er is een treinstation. Verder staat er geen plattegrond bij maar het huis waar we 4e staan is in dezelfde straat alleen 50,- goedkoper. Ik neem dus aan dat er wel iets aan dit huis is wat maakt dat het 50,- duurder is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 18:31

Nu nog de vraag...waar ga ik allemaal op letten:
- schimmel
- scheuren
- ventilatie
- ramen

....

m'n vriend is er nu langs en het is dus een benedenwoning met tuin vandaar dat het duurder is. Maar ik wil dolgraag een tuin *\o/*

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:34

Toppie Moonsparkle!! Hopelijk is het binnen ook mooi/leuk!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:36

gaaf!!

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 00:18

Helemaal super, hoop dat het allemaal goed gaat voor.. Lekker een huisje met tuin!

Je moet wel letten op de staat van het huis, maar eventuele grotere problemen kun je samen met de woningbouw vaak wel oplossen. Denk dat het vooral ook een gevoel is, en of het valt binnen de eisen (aangezien je er sowieso toch minimaal een aantal jaar gaat zitten). Het huis moet bij je passen zeg maar :-) gaat vast helemaal goed komen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:11

Moonsparkle, via het rekenvoorbeeldje op de site van de belastingdienst kun je heel makkelijk je eventuele huurtoeslag bekijken
en 50 euro , sja als het betekend dat je lekker begane grond + tuin hebt is het toch wel iets om idd te overwegen

in ieder geval morgen goed je ogen de kost geven :) en natuurlijk gefeliciteerd dat jullie 1ste staan :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 17:43

Nou m'n vriend is er in de avond langs gegaan en het was toch niks dus we gaan ook niet kijken. Sowieso was het dus iets duurder en daarbij had het huis heel weinig licht. De schuur stond vlak voor je slaapkamer raam en de tuin was één grote jungle inclusief grote boom en het balkon van de bovenburen valt over je hele tuin. Daarbij zag hij bij de buren erboven wietplanten op het balkon....

maar...niet getreurd! we zijn voor vrijdag alweer uitgenodigt! het gekke is alleen dat we 9e staan? Het is een huis met 2 slaapkamers en ook een tuin *\o/* wel op het noordwesten maar als ik kijk via google maps zijn de tuinen wel groot en geen bomen :Y) het is ook nog 's goedkoper dan t andere huis dus mn vriend gaat vanavond weer polshoogte nemen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:11

Zijn dat huizen in Almere?

Waarschijnlijk is de vraag al 300x langsgekomen, maar waar zie je hoeveelste je bent?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 20:13

moonsparkle schreef:
Nou m'n vriend is er in de avond langs gegaan en het was toch niks dus we gaan ook niet kijken. Sowieso was het dus iets duurder en daarbij had het huis heel weinig licht. De schuur stond vlak voor je slaapkamer raam en de tuin was één grote jungle inclusief grote boom en het balkon van de bovenburen valt over je hele tuin. Daarbij zag hij bij de buren erboven wietplanten op het balkon....

maar...niet getreurd! we zijn voor vrijdag alweer uitgenodigt! het gekke is alleen dat we 9e staan? Het is een huis met 2 slaapkamers en ook een tuin *\o/* wel op het noordwesten maar als ik kijk via google maps zijn de tuinen wel groot en geen bomen :Y) het is ook nog 's goedkoper dan t andere huis dus mn vriend gaat vanavond weer polshoogte nemen.

jeej dat huis is echt heel cool! Na de foto's was ik nog enthousiaster. De keuken ziet er nog mooi en nieuw uit en de tuin is echt groot. Ik hoop echt dat er niemand op komt dagen :P maandag om 10:00 in de ochtend is de bezichtiging en dan moeten we het voor woensdag 12:00 laten weten of we het nemen. Maar ik verwacht dat de andere 8 dus ook nog of moeten komen of nog een keuze mogen maken.

Het is inderdaag in Almere en zodra op dinsdag de uitslagen komen staat er achter het huis hoeveelste je staat.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:08

imd schreef:

Jep, mn 2p bed past er in, heb keukenkastjes boven hoofdeind van mn bed hangen, waar ik nog onder kan zitten, als extra kast ruimte, en dat werkt echt prima. En heel veel loopruimte is er niet in de slaapkamer, maar het is een slaapkamer dus dat hoeft ook niet :P Het ziet er niet klein uit als je het ziet, dus werkt echt prima. Qua vocht: ventilatie dr in, en hoe dat verder gaat werken in de winter, erhm, daar ga ik achter komen :P Nu in de zomer werkt eht iig best ok.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:45

Airborn schreef:
imd schreef:

Jep, mn 2p bed past er in, heb keukenkastjes boven hoofdeind van mn bed hangen, waar ik nog onder kan zitten, als extra kast ruimte, en dat werkt echt prima. En heel veel loopruimte is er niet in de slaapkamer, maar het is een slaapkamer dus dat hoeft ook niet :P Het ziet er niet klein uit als je het ziet, dus werkt echt prima. Qua vocht: ventilatie dr in, en hoe dat verder gaat werken in de winter, erhm, daar ga ik achter komen :P Nu in de zomer werkt eht iig best ok.

Oh dat klinkt goed! Dat is dus wel te doen dan, goed om te weten! EN zo denk ik ook altijd: slaapkamer hoeft alleen je bed en evt kast te staan, dus als je zo vanuit de deuropening je bed in kunt springen is het wat mij betreft ook wel prima :P

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:47

Yay, kreeg vanmorgen een belletje en ik heb het huis! Ik mag maandag tekenen en krijg dan gelijk de sleutel :-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:30

IMD, idd, grote slaapkamer klinkt leuk, maar je komt er buiten het slapen en aan/omkleden eigenlijk toch niet

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:27

Wij gaan volgende week alvast alle meubels kopen, ik oktober gaat de btw omhoog dus kan best wát geld schelen als we het nu kopen. :)