Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:50

Hihi discussie over beukenhaag :) hebben wij thuis ook gehad maar dan welke we moesten nemen! Er zijn beuken die dus blad verliezen en beuken die bak houdend zijn... Wij hebben uiteindelijk gekozen voor die waar blad af gaat... Wat mooier blad vinden wij...

Moet zeggen dat ik ook hekel aan konijnen heb :+ in tegenstelling tot vriendlief.. Die wil alleen maar meer en meer dieren houden! Ik vind paarden, hond, kippen meer dan genoeg maar hij wil nog zo graag een geit en ach konijntjes zijn zo leuk en eendjes enz enz enz maar gaan we niet doen dus :)

Tuin met muren heeft idd wel wat! Jammer van die ophoging idd

En die andere tuin over die haan vind ik idd leuk! Speels en afwisselend. Voortuin vind ik dan weer wat minder eigenlijk..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:41

Wij hebben bij onze voortuin ook een beugenhaag, maar geen idee welke variant!! Hij is ook niet heel hoog, denk 80 cm. En ze zijn nu nog mini, want ze zijn in oktober erin gezet!

Ik ga morgen even naar de Welkoop, hadden ze vaste plantjes 4 voor € 5. Niet duur, dus ga maar eens even kijken om onze voortuin nog op te fleuren. Wij hebben afgelopen zomer de voortuin gedaan, maar het was toen geen ideaal weer om planten te verpoten, dus er staat wel wat in de voortuin, maar het is nog best kaal..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:04

Hebben jullie enig idee welke bloem zonder indirect zonlicht kan?

Op mijn terras komt nooit zon en zou toch graag bloemetjes aan de
momenteel saaie muur willen hangen :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:05

chipieke schreef:
Hebben jullie enig idee welke bloem zonder indirect zonlicht kan?

Op mijn terras komt nooit zon en zou toch graag bloemetjes aan de
momenteel saaie muur willen hangen :D

Maagdenpalm is een schaduw plant. Kruipt goed, dus die kun je denk ik ook wel over het muurtje hangen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:57

jamiroquai schreef:
Ha ha Idefix! :=

Het onvermogen van mijn man om lief te hebben beperkt zich gelukkig alleen tot mijn nijnen. Hij vindt ze echt vreselijk _-:( , kan hij ook niks aan doen. Maar ik plaag hem er wel mee soms..... }>

(Om heel eerlijk te zijn, Zwabber verhaart continu zo erg dat je hem niet zo op je schoot kunt zetten, je moet er echt een handdoek onder doen. Anders zit je echt onder de haren, niet normaal.. :n .)

Ik ben ook wel heel trots op onze oude stadsmuren, ons huis is ook zo oud.

Enne. de wc? Daar hebben we een poetsvrouw voor... O:)

Ik heb eens iemand van 60+ gesproken die zo mooi zei: Als je als man wil weten waarom je moet gaan zitten op de wc, dan moet je een keer een korte broek aan doen als je moet plassen! Echt, ze konden me oprapen toen! :') Mijn lief zei toen heel droog, dat je dan gewoon beter moet leren mikken.. :z

Roos: Ik heb een tijd tijdens vakanties gezorgd voor het konijn van de buren. Kwam ik daar, stonden er allemaal wilde konijnen om dat hok en dat éne konijn kon dus niet mee. Vond het zieluugh! Konijn is ook een paar keer ontsnapt. En dan sliepen de baasjes niet, want er vliegen hier ook flink wat valkjes, buizerds en uilen en dit was een dwergkonijn, maar hij kwam elke keer weer netjes terug. Dus wij zijn het eens: Ik geniet ervan als er wilde konijnen over het gazon rennen en je hebt er veel minder werk mee. :D

Chipieke: Petunia's! Die lenen zich er heel goed voor! En hosta als je er van houdt, maar die verdwijnen in de winter. Is wel een vaste plant. Helleborus...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:01

Ik wil in de voortuin, wat dus alleen grind is, een paar mooie potten met verschillende bloemen. Liefst beetje niveauverschil qua hoogte, niet alles meteen in mei bloeien en dan niks en liefst ook nog meerjarig _O- Wist niet dat dat zo moeilijk was. Heb wel paar leuke dingen gevonden.

En we hebben het geluk dat woensdag er een nieuwe intratuin op 2 minuten geopend is. Schijnt één van de grootste van NL te zijn???

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:05

Mazzelaar! Maar ja, zo'n grote winkel vind ik ook verwarrend. Hoe meer er staat, hoe meer keuze en wat kan er nou het beste in je tuin hè? MOEILIJK! Want ik kan dus heel slecht kiezen. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:08

Ik ook _O- Maar ik ben nu lijstjes aan het maken met wát ik wil qua bloem/plant en welke kleuren. Dan beperk je de keuze gelukkig al iets.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:10

Intratuin moet ik niet te vaak komen! :) staan teveel leuke dingen :)) voor ook net iets te hoge prijzen :+ wel heel leuk om ideeen op te doen!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:16

Wie weet welke planten kippen niet lusten? Vlijtig liesjes waren vorig jaar erg geliefd bij de dames.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:42

Intratuin is leuk ja, wij hebben een grote groenrijk op 5 minuten fiets afstand :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:59

Groenrijk hebben we ook vlakbij :j Vind het rondlopen in tuincentra alleen al leuk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:11

Ik vind er niet veel aan eigenlijk :') Maar goed ook met meerdere van die dingen om de hoek :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:42

Merel, Die nieuwe intratuin is inderdaad immens :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:44

Ben je er ook al geweest?

Ik ga vanmiddag weer, vond ook de nepbloemen erg leuk voor binnen, aangezien ik binnen nog wel eens wat dood laat gaan of omver gelopen wordt door de hond.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:45

Ik reed er vorige week langs... Tot nu toe heb ik mij kunnen inhouden om er naar toe te rijden :=

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:45

Ja heerlijk om daar rond te kijken :D
Bij ons hebben ze ook een grote riverdale afdeling(kaarsen & houders, fotolijsten, allerlei dingen voor inrichting), das dan weer niet goed voor me :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:47

Ik woon aan het einde van die weg, dus weerhouden lukt niet :D

Hier ook Riverdale en, hoe heet het ook alweer? Ehm, ook best duur en hele aparte dingen, ohja. Riviera maison. Super gave etensbak voor de hond, 40 euro _O- Ehh, ik houd het wel bij mijn plastic etensbak, die sloopt ze niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:48

Ik heb 3 maanden geleden veels te veel gekocht bij de accesoire afdeling van de groenrijk :=
Vriendinnetje wilde kijken voor iets en we gingen met 2 volle karren voor 3 personen de deur uit... Had allemaal nepbloemen, een hele gave roze schaal met vaas van gerecycled glas en meerdere vaasjes en waxinelichthouders!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:49

Oh dit is mijn kattenvoerbak...

Afbeelding

60 euri :))
Maar vind dat het wel waard. Je zit er toch steeds tegenaan te kijken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:51

60 euri :o In geen 60 jaar. Onze kat vreet van een wit bordje :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:53

Ik vind hem koel! _O-

@ Mootje, ik heb een koopverbod, mag alleen dinge kopen als vriendlief mee is. Anders had ht er bij mij hetzelfde uitgezien! :D Ik ben alleen niet goed in dingen opmaken, dus moet voorbeelde namaken :=

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:55

haha mijn bf ziet soms 'ineens' nieuwe dingen in huis staan en kijkt dan heel bedenkelijk mijn kant op _O-

Haha grappig ding manz!
Wij hebben voor de hond ook een leuke bak, vind ik wel zo leuk staan :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:59

Ik heb wel bij de intratuin dé mand voor de hond gezien. Maar vriend gaat net zoiets maken. Is een soort bak van hout, waar je een kussen inlegd. Heel gaaf. Vriend gaat hem maken met wat aanpassingen. (en meteen 2 voor puppewup)

Bij de intratuin bij ons hebben ze een enorme dierenafdeling, niet normaal. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:00

Blackje schreef:
haha mijn bf ziet soms 'ineens' nieuwe dingen in huis staan en kijkt dan heel bedenkelijk mijn kant op _O-

Haha grappig ding manz!
Wij hebben voor de hond ook een leuke bak, vind ik wel zo leuk staan :)

Herkenbaar :D Dat heeft hier een half jaar geduurd en nu heb ik dus koopverbod. Huis schijnt eerst af te moeten zijn voor ik dingen mag kopen??? Nouja, voor de buitenplanten niet erg.

Hoe doen jullie dat? Wij kregen het advies nog geen buitenplanten te kopen, omdat er nog kans is op nachtvorst en ze dat niet overleven...