Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:23

Vandaag bij mega leuke woning geweest. Iedereen enthousiast. Hopelijk gaat dit hem worden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 06:39

Ik ga heel hard voor je duimen! Het is jullie heel erg gegund.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:01

Amber_anne schreef:
https://www.funda.nl/detail/89139677

Leuk huis maar het lijkt alsof je boven in de overloop over een boomstronk heen moet stappen

Oeh, wat een leuk huis! <3

Succes EllyC!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:05

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:06

Ik vind het wel een enorm lastige tijd om te kopen. Er worden twee kijkdagen helemaal volgepland, dan moet je maar net op die dag ook vrij kunnen krijgen, je kan een half uur kijken en dan binnen een week moet je je bod uitbrengen. Je weet niet wat een ander bied dus je gaat ook denken ik moet hoog bieden want anders krijg ik het niet als je echt een huis wil. Het lijkt wel of elk huis in Nederland ook binnen no time verkocht is. En je wil toch voor iets gaan waar je jaren fijn woont dus het ik vind het nogal wat dat je zo snel moet beslissen.

Ik besef me dat dit al een tijd zo gaat, toen wij ons huis kochten konden we twee keer gaan kijken, onderbieden en lang nadenken want huizen stonden toen nog lang te koop :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:26

moonsparkle schreef:
Ik vind het wel een enorm lastige tijd om te kopen. Er worden twee kijkdagen helemaal volgepland, dan moet je maar net op die dag ook vrij kunnen krijgen, je kan een half uur kijken en dan binnen een week moet je je bod uitbrengen. Je weet niet wat een ander bied dus je gaat ook denken ik moet hoog bieden want anders krijg ik het niet als je echt een huis wil. Het lijkt wel of elk huis in Nederland ook binnen no time verkocht is. En je wil toch voor iets gaan waar je jaren fijn woont dus het ik vind het nogal wat dat je zo snel moet beslissen.

Ik besef me dat dit al een tijd zo gaat, toen wij ons huis kochten konden we twee keer gaan kijken, onderbieden en lang nadenken want huizen stonden toen nog lang te koop :P

Ik heb mijn huis in 2022 gekocht, toen was het ook gekte :P maar stond al een half jaar te koop
en heb het flink onder de vraagprijs gekocht....dus het bestaat nog wel.

Opgeknapt (was wat gedateerd en heel veel schilderwerk), inmiddels is de prijs hier 2,5 ton gestegen in 2 jaar tijd, echt bizar :')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:54

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:04

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:04

Amber_anne schreef:
https://www.funda.nl/detail/89139677

Leuk huis maar het lijkt alsof je boven in de overloop over een boomstronk heen moet stappen

Ze hebben het huis wel leuk ingericht gebruik makend van de bestaande elementen in het huis. Maar idd je stapt vgm wel over een boomstronk. Op foto 23 lijkt het ook of er een trap voor de slaapkamer ingang zit?

Die zolder haha, zou mn dochtertje geweldig vinden!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:24

Je stapt over een spant, geen 'boomstronk' :+
En daar hebben ze idd een trapje omheen gemaakt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:11

listiglistje schreef:
moonsparkle schreef:

Ik heb mijn huis in 2022 gekocht, toen was het ook gekte :P maar stond al een half jaar te koop
en heb het flink onder de vraagprijs gekocht....dus het bestaat nog wel.

Opgeknapt (was wat gedateerd en heel veel schilderwerk), inmiddels is de prijs hier 2,5 ton gestegen in 2 jaar tijd, echt bizar :')

Je bedoeld dat het in 2022 nog bestond :P ?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:28

Cayenne schreef:
Deze zolder vond ik ook wel onverwacht :D :+
https://www.funda.nl/detail/koop/velp-g ... /43760065/

Ja, die zag ik ook niet aankomen :D. Veel Ikea ook weer. De locatie is niet ver van de kwekerij waar Jan Siebelink altijd over schrijft, die zal wel zo'n sjiek huis geweest zijn waar ook bloemen aan geleverd zijn.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:39

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:08

Echt niet ieder huis is binnen no time verkocht. In ons appartementencomplex is een appartement verkocht (dik boven de vraagprijs), waarvan de kopers hun huidige huis maar niet verkocht krijgen. Mogelijk zetten ze het appartement weer te koop zonder er ooit gewoond te hebben.
Maar goed, dan heb je het wel over een huis van 1 miljoen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:36

Hier in de buurt staat ook een boerderij al maanden te koop.
En ja snap ik wel. Veel stallen, waar je niet echt meer iets mee kunt, veel betonbestrating daar tussen. Niet mooi dus.
Asbest op de daken.
En de boerderij is wel gemoderniseerd maar toch maar energielabel f.
En een groot gedeelte van de grond zijn bomen, dus daar kun je vee niet laten grazen of hooien.
Dus ja, dan gaat het echt niet snel

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:53

Hier om de hoek van de straat staat ook denk ik een moeilijk verkoopbare en ze vragen er mi nog veel voor :o

Energielabel F en dit is ook een dingetje

Bijzonderheden:
- Ouderdomsclausule van toepassing.
- Asbestclausule van toepassing.
- Aan de overzijde van het perceel ligt een bestemmingsplan t.b.v. uitbreiding fase 4 Bedrijventerrein Ittervoort. Voor meer informatie wordt verwezen naar het Omgevingsloket. (Dit gaat door, fabrieksuitbreiding, wel met een mooie haag en flinke strook groen)

https://www.funda.nl/detail/koop/itterv ... /43628600/

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:30

listiglistje schreef:
Hier om de hoek van de straat staat ook denk ik een moeilijk verkoopbare en ze vragen er mi nog veel voor :o

Bijzonderheden:
- Aan de overzijde van het perceel ligt een bestemmingsplan t.b.v. uitbreiding fase 4 Bedrijventerrein Ittervoort. Voor meer informatie wordt verwezen naar het Omgevingsloket. (Dit gaat door, fabrieksuitbreiding, wel met een mooie haag en flinke strook groen)

Dit is ook wel een mooie: Het geheel wordt verwarmd middels een C.V.-installatie van 1976.

Daar kun je binnenkort geld voor vragen: "Kom kijken naar een 50 jaar oude CV installatie! Makkelijk bereikbaar vanaf de A2, de meest gebruikte verbinding om Limburg in en uit te komen. Parkeer maar gewoon op de vluchtstrook dan kun je de laatste 150-200 meter tot ons huis gewoon door het veld wandelen" :roll:

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:34

Nu zit dat huis wel heel dichtbij de oprit.

Maar inderdaad een ketel uit 76, zo goed maken ze die nu niet meer :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:35

Denk dat de prijs voornamelijk zit in de hoeveelheid grond bij het huis. Grond is namelijk aardig prijzig :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:38

Wij hebben er meer bijliggen, maar 8 ton hoeven we toch niet te vragen.

Denk dat de kuubs inhoud ook wel meespelen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:55

Die A2/oprit ligt er nog zeker 1 tot 1,5 km vanaf hoor.
Dan zou heel het dorp er last van hebben :+

Dat is het probleem denk ik niet, meer de oude staat en bijbehorende issues.
En met een bostuin kan je ook niet veel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:05

Ja dichtbij bedoel ik als reactie op cowboy die naar mijn idee bedoelt dat het alsnog heel ver kan zijn voordat je op de A2 zit

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:31

listiglistje schreef:

Bijzonderheden:

Dat klinkt/ziet eruit alsof er veel onderhoud nodig is, daarbij ook nog de clausules, misschien een bedrijven terrein straks tegenover je. Dan heb je wel veel land maar wat zal het kosten om te verbouwen? Zou je dan op een miljoen uitkomen? Dan vind ik het toch wel veel geld

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:36

Ik ben dan ook een beetje verbaasd dat je zoveel leest dat mensen niks kunnen kopen, maar hoe kunnen huizen dan nog steeds zo snel verkocht worden :P of zijn dat alleen maar mensen die al een huis hadden? Oke uitgezonderd dus de huizen van rond een miljoen dan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:17

Wauw, wat een bende hier!
Je zit vast aan een hoop regels, moet alles zelf opruimen en er is ook nog eens asbest op het perceel aanwezig :=
https://www.funda.nl/detail/koop/zevenh ... /43776427/
Zal daar ook echt iemand hebben gewoond? :=

Ik zou bij het bezichtigen een kapmes meenemen _O-