Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 07:13

Paars (en rood) zijn meestal moeilijk dekkend te krijgen en moet je daarom meerdere lagen opzetten om tot de juiste kleur te komen. Met een grijze voorstrijk (of nog beter; een paarse voorstrijk, kun je laten mengen), heb je wat minder lagen nodig.
Dus ik zou nog een keer over de tester heen gaan om te kijken of de kleur zo bruin blijft of toch nog intenser wordt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:57

Farrow and ball kleuren zijn vaak wel echt mooi samengesteld!

Zie hier foto van hun kleurenwaaier in normaal daglicht en zonlicht

Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 10:44

Oval room blue en Bamboozle samen. <3

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:18

boeflover schreef:
Paars (en rood) zijn meestal moeilijk dekkend te krijgen en moet je daarom meerdere lagen opzetten om tot de juiste kleur te komen. Met een grijze voorstrijk (of nog beter; een paarse voorstrijk, kun je laten mengen), heb je wat minder lagen nodig.
Dus ik zou nog een keer over de tester heen gaan om te kijken of de kleur zo bruin blijft of toch nog intenser wordt.

Ja dat zeiden ze bij het blauw wat er nu op zit ook haha, dat de kleur echt veel donkerder zou worden bij een extra laag, nou niet dus _O-

Maar goeie tip, ik ga er nog een extra laag op doen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 16:34

Project keuken is gestart!

De mannen gaan los.
Afbeelding

Afbeelding

Helaas kan de muur rechts niet weg (dragend) maar ertussen komt de koffiebar met eronder twee laden en erboven een kastje.
Afbeelding

En in de gang nu tijdelijk een barretje zodat we de airfryer kunnen gebruiken.
Ik heb boven nog zo’n trollyding van de Ikea. Dan kan ik die zo de keuken in en uitrollen.
Afbeelding

Morgen weer verder.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:01

Ik kom hier even om advies vragen want zelf kom ik er echt niet uit.

Ik heb mijn bank nu verticaal aan het raam staan met links bij de muur mijn TV meubel. Ik zou graag een eettafel onder de kast/badkamer willen, alleen dat wordt krap met de bank gelijk ernaast.
Even slordig getekend voor het idee
Afbeelding
De keukendeur draait de woonkamer in.
De gang naar voordeur heeft ook een deur de die woonkamer binnen draait; waardoor er geen tv meubel met tv in die hoek rechtsonder past.

Sidenote, ik heb een electrische bank dus pontificaal midden in de kamer kan wel maar geeft struikelgevaar :+

Zouden jullie de creativiteit erop los willen laten? :')

Afbeelding

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:31

Heb een paar opties voor je bedacht:

Optie 1:
- Je vervangt de deur van hal naar woonkamer voor een schuifdeur. Dan hoef je geen rekening te houden met de draai van die deur.
- Je maakt je keuken meer open door de deur eruit te halen. Scheelt je ook weer een draai. En ik vind een open keuken gezelliger haha.

Je kan je tvmeubel dan kwijt aan de muur die grens met je hal. Je bank kan je tegen de muur aanzetten links. De eettafel langs de badkamermuur.

Optie 2:
- Je haalt de deur bij de keuken eruit.
- Je zet je tvmeubel tegen de muur links.
- De bank zoveel mogelijk naar de muur van de hal, rekeninghouden met de draai van de deur van hal naar woonkamer. Je kan dan evt nog een hoge kast bijv tegen de muur van de hal aanzetten (achter je bank).
- Je zet je eettafel in het verlengde van je keuken. Ik weet niet wat de afmeting van je eettafel en tvmeubel is, dus weet niet helemaal hoe dat uitpakt. Een ronde eettafel zou dan misschien nog een idee zijn.
- Anders zou je nog kunnen overwegen om de eettafel dan alsnog langs de badkamer te zetten en dan een eetbank tegen de muur van de badkamer te zetten. Ik weet niet hoe vaak je met meerdere mensen eet? Als je vaak alleen of samen eet is een eetbank denk een goede optie om ruimte te besparen.

Als laatste optie:
- Je bank rechtsonder zetten en dan deels voor het raam. Dus met je rug naar het raam toe zetten.
- Tvmeubel langs de badkamermuur.
- Eettafel langs de muur links. Denk ook het best haalbaar als je de deur van keuken naar woonkamer eruithaalt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:54

karijn schreef:
Project keuken is gestart!

De mannen gaan los.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Helaas kan de muur rechts niet weg (dragend) maar ertussen komt de koffiebar met eronder twee laden en erboven een kastje.
[ Afbeelding ]

En in de gang nu tijdelijk een barretje zodat we de airfryer kunnen gebruiken.
Ik heb boven nog zo’n trollyding van de Ikea. Dan kan ik die zo de keuken in en uitrollen.
[ Afbeelding ]

Morgen weer verder.

Spannend! Succes. Ik vind de oplossing voor de nis met de dragende muur echt top +:)+.

Benieuwd naar de after-foto's.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:57

TheJokerr schreef:
Ik kom hier even om advies vragen want zelf kom ik er echt niet uit.

Ik heb mijn bank nu verticaal aan het raam staan met links bij de muur mijn TV meubel. Ik zou graag een eettafel onder de kast/badkamer willen, alleen dat wordt krap met de bank gelijk ernaast.
Even slordig getekend voor het idee
[ Afbeelding ]
De keukendeur draait de woonkamer in.
De gang naar voordeur heeft ook een deur de die woonkamer binnen draait; waardoor er geen tv meubel met tv in die hoek rechtsonder past.

Sidenote, ik heb een electrische bank dus pontificaal midden in de kamer kan wel maar geeft struikelgevaar :+

Zouden jullie de creativiteit erop los willen laten? :')

[ Afbeelding ]

Die opslag ziet er best ruim uit, kun je daar geen eetkamer van maken?

Dan heb je in de woonkamer lekker de ruimte.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:04

Hoii, ik kom even binnen vallen in het topic, ik hoop dat dat mag :x

Gisteren was ik even bij de kwantum aan het kijken voor gordijnen. Ik woon hier inmiddels al bijna 2 jaar maar heb heel weinig aankleding in huis. Alleen gewoon meubels en daarbij wel wat accessoires natuurlijk.
In plaats van dat ik gordijnen vond liep ik tegen een vloerkleed aan.
Hij leek me wel leuk, maar ik ben er zo slecht in of het dan ook een beetje matcht bij de rest van mijn inrichting, en hoe ik dan zo'n kleed moet neerleggen.

Even voor jullie idee, het zijn oude foto's al van vorig jaar dus er is wat veranderd maar hoe de meubels staan is hetzelfde gebleven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Het kleed op deze foto is weg)

Dus de kleuren/tinten die ik in huis heb zijn eigenlijk wit, antraciet, olijfgroen, zwart, mangohout en de groen/blauwe muur.

Afbeelding

En dit is het kleed wat ik had gezien.
Denken jullie dat dit lijkt?
De vorm sprak me wel aan omdat ik dus vooral rechte/hoekige vormen in huis heb, maar ik heb geen idee of dat dus lijkt. Of dat het kleed misschien wel veel te licht is, ook gezien de lichte vloer.

Ben dus heel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken :D
En als iemand een ander advies heeft wat voor kleed mooi staat bij deze inrichting is dat ook heel welkom.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:18

Ik vind het een mooie organische vorm maar bij meubels die rechthoekig staan zal het niet tot zijn recht komen vrees ik.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:25

DubbelFun schreef:
Ik vind het een mooie organische vorm maar bij meubels die rechthoekig staan zal het niet tot zijn recht komen vrees ik.
Dit inderdaad, de kleur zal er zeker bij passen maar de vorm niet.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:49

Wat voor vorm zou dan mooi passen denken jullie? :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:01

Ik zou eerder kiezen voor een rechthoekig kleed met rondere vormen erop. Geen effen kleed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:32

Ik zou gaan voor een rechthoekig kleed in een rustige tint en dan iets scheef neer leggen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:39

Ikea heeft mooie kleden van natuurlijk materiaal, zoals jute (Lohals). Past goed in je interieur en doet warm aan.
Ik zou wat kussens etc. in groen en roodbruin toevoegen voor wat 'pit'.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:19

Bedankt :) ik ga verder kijken, binnenkort misschien even naar de Ikea.

senna21 schreef:
Ikea heeft mooie kleden van natuurlijk materiaal, zoals jute (Lohals). Past goed in je interieur en doet warm aan.
Ik zou wat kussens etc. in groen en roodbruin toevoegen voor wat 'pit'.

Kussentjes heb ik inmiddels, de foto's zijn van meer dan een jaar geleden haha dus er is wel het 1 en ander veranderd maar ik dacht omdat het hetzelfde staat, en het nu een rommeltje is gebruik ik deze foto's even :P

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:24

Ben ik dan nu gek dat ik juist geen rechthoekig kleed zou doen?

Ik kies juist rond/ovaal/organisch als de meubels "rechthoekig" staan en/of zijn, om dat allemaal wat te breken :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:58

Bielsje schreef:
Ben ik dan nu gek dat ik juist geen rechthoekig kleed zou doen?

Ik kies juist rond/ovaal/organisch als de meubels "rechthoekig" staan en/of zijn, om dat allemaal wat te breken :')

Wij hebben o.a. om die reden idd een rond kleed. Nog steeds heel blij mee.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:03

Haha dat is ook hoe ik dacht. Een beetje iets "speels" er in in plaats van alles zo strak, maar geen idee of het iets is. Weet je eigenlijk natuurlijk nooit tot je het uitprobeert..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:18

Misschien kun je van een oud laken eens zo'n vorm knippen? Dan heb je natuurlijk niet een echt tapijtje maar dan kun je wel zien of een organische vorm past bij je meubilair.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:20

Nou, ik heb net als San87 rond gehad, was ik erg blij mee!

We hebben nu alleen een langere bank en het ineens wat "te kleine" ronde kleed was daardoor wat vreemd maar ik wilde het niet verder de kamer in hebben dus ga ik nu voor ovaal. Organisch had ik ook aan gedacht maar ik wil ooit, als de pup zich gedraagt, een organische salontafel :o

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:28

Hier ook sinds kort een rond kleed! Heel blij mee <3
Afbeelding
Voor

Afbeelding
Na

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 00:03

Prachtig zeg! Waar is die van? <3

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 00:25

Denise_Storm schreef:
Heb een paar opties voor je bedacht:

Optie 1:
- Je vervangt de deur van hal naar woonkamer voor een schuifdeur. Dan hoef je geen rekening te houden met de draai van die deur.
- Je maakt je keuken meer open door de deur eruit te halen. Scheelt je ook weer een draai. En ik vind een open keuken gezelliger haha.

Je kan je tvmeubel dan kwijt aan de muur die grens met je hal. Je bank kan je tegen de muur aanzetten links. De eettafel langs de badkamermuur.

Optie 2:
- Je haalt de deur bij de keuken eruit.
- Je zet je tvmeubel tegen de muur links.
- De bank zoveel mogelijk naar de muur van de hal, rekeninghouden met de draai van de deur van hal naar woonkamer. Je kan dan evt nog een hoge kast bijv tegen de muur van de hal aanzetten (achter je bank).
- Je zet je eettafel in het verlengde van je keuken. Ik weet niet wat de afmeting van je eettafel en tvmeubel is, dus weet niet helemaal hoe dat uitpakt. Een ronde eettafel zou dan misschien nog een idee zijn.
- Anders zou je nog kunnen overwegen om de eettafel dan alsnog langs de badkamer te zetten en dan een eetbank tegen de muur van de badkamer te zetten. Ik weet niet hoe vaak je met meerdere mensen eet? Als je vaak alleen of samen eet is een eetbank denk een goede optie om ruimte te besparen.

Als laatste optie:
- Je bank rechtsonder zetten en dan deels voor het raam. Dus met je rug naar het raam toe zetten.
- Tvmeubel langs de badkamermuur.
- Eettafel langs de muur links. Denk ook het best haalbaar als je de deur van keuken naar woonkamer eruithaalt.

Thanks ik ga er even mee puzzelen met de opties, het betreft een huurhuis en aardig tocht dus hoe meer open hoe meer warmteverlies uiteraard.

@San87, yes opslag is mooi groot echter is daar de plek van de honden en was/Vries ruimte :+