Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boeflover schreef:Paars (en rood) zijn meestal moeilijk dekkend te krijgen en moet je daarom meerdere lagen opzetten om tot de juiste kleur te komen. Met een grijze voorstrijk (of nog beter; een paarse voorstrijk, kun je laten mengen), heb je wat minder lagen nodig.
Dus ik zou nog een keer over de tester heen gaan om te kijken of de kleur zo bruin blijft of toch nog intenser wordt.
karijn schreef:Project keuken is gestart!
De mannen gaan los.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Helaas kan de muur rechts niet weg (dragend) maar ertussen komt de koffiebar met eronder twee laden en erboven een kastje.
[ Afbeelding ]
En in de gang nu tijdelijk een barretje zodat we de airfryer kunnen gebruiken.
Ik heb boven nog zo’n trollyding van de Ikea. Dan kan ik die zo de keuken in en uitrollen.
[ Afbeelding ]
Morgen weer verder.
TheJokerr schreef:Ik kom hier even om advies vragen want zelf kom ik er echt niet uit.
Ik heb mijn bank nu verticaal aan het raam staan met links bij de muur mijn TV meubel. Ik zou graag een eettafel onder de kast/badkamer willen, alleen dat wordt krap met de bank gelijk ernaast.
Even slordig getekend voor het idee
[ Afbeelding ]
De keukendeur draait de woonkamer in.
De gang naar voordeur heeft ook een deur de die woonkamer binnen draait; waardoor er geen tv meubel met tv in die hoek rechtsonder past.
Sidenote, ik heb een electrische bank dus pontificaal midden in de kamer kan wel maar geeft struikelgevaar
Zouden jullie de creativiteit erop los willen laten?
[ Afbeelding ]
senna21 schreef:Ikea heeft mooie kleden van natuurlijk materiaal, zoals jute (Lohals). Past goed in je interieur en doet warm aan.
Ik zou wat kussens etc. in groen en roodbruin toevoegen voor wat 'pit'.
Denise_Storm schreef:Heb een paar opties voor je bedacht:
Optie 1:
- Je vervangt de deur van hal naar woonkamer voor een schuifdeur. Dan hoef je geen rekening te houden met de draai van die deur.
- Je maakt je keuken meer open door de deur eruit te halen. Scheelt je ook weer een draai. En ik vind een open keuken gezelliger haha.
Je kan je tvmeubel dan kwijt aan de muur die grens met je hal. Je bank kan je tegen de muur aanzetten links. De eettafel langs de badkamermuur.
Optie 2:
- Je haalt de deur bij de keuken eruit.
- Je zet je tvmeubel tegen de muur links.
- De bank zoveel mogelijk naar de muur van de hal, rekeninghouden met de draai van de deur van hal naar woonkamer. Je kan dan evt nog een hoge kast bijv tegen de muur van de hal aanzetten (achter je bank).
- Je zet je eettafel in het verlengde van je keuken. Ik weet niet wat de afmeting van je eettafel en tvmeubel is, dus weet niet helemaal hoe dat uitpakt. Een ronde eettafel zou dan misschien nog een idee zijn.
- Anders zou je nog kunnen overwegen om de eettafel dan alsnog langs de badkamer te zetten en dan een eetbank tegen de muur van de badkamer te zetten. Ik weet niet hoe vaak je met meerdere mensen eet? Als je vaak alleen of samen eet is een eetbank denk een goede optie om ruimte te besparen.
Als laatste optie:
- Je bank rechtsonder zetten en dan deels voor het raam. Dus met je rug naar het raam toe zetten.
- Tvmeubel langs de badkamermuur.
- Eettafel langs de muur links. Denk ook het best haalbaar als je de deur van keuken naar woonkamer eruithaalt.