Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:08

poes schreef:
Muurp schreef:
Ik kom dit topic ook even volgen. :) Wij zijn nooit echt besparend bezig geweest :o Maar het voelt nu niet goed om te leven zoals we deden, dus ik lees graag mee over hoe we wat meer bewust kunnen worden van onze uitgaven en onze leefstijl.

Hoe bedoel je dit? Eigenlijk is ruim leven (naast doneren maar dat is ook niet heilig) het beste wat je kunt doen voor de economie als je het geld hebt :D

Edit: naast ondernemen, winst maken, netjes belasting betalen en werkgelegenheid scheppen.

Wij verspillen best wel veel. :) in boodschappen, in gas, en vast in wat meer dingen. Daar bewuster mee omgaan in tijden als deze is niet verkeerd.
En het is niet dat wij enorm ruim leven hoor :+ maar besef me heel goed dat anderen het krapper hebben.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:12

Ik heb zojuist Videoland stop gezet. Merkte dat ik het nooit keek en scheelt me toch 10 euro in een maand.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 19:16

Kijk de 1e 120 Euro per jaar weer in de pocket (of uit te geven aan andere dingen _/-\o_ )

Als je trouwens vindt dat je meer wilt doen voor de maatschappij / wereld of zoiets dan is vrijwilligerswerk voor iets of iemand doen echt een aanrader. In mijn werk coördineer ik vrijwilligerswerk en als je ziet wat dat voor iemand kan betekenen, dat is werkelijk onbetaalbaar.
Sommige werkgevers betalen het trouwens, dat wil zeggen dat ze 1 of 2 dagen per jaar voor je beschikbaar stellen als je die uren vrijwilligerswerk doet. Misschien eens iets om uit te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:21

Diesel gaat morgen omhoog tot €2,20/liter -O- en Rutte zou volgens het nieuws bij ons niet gaan springen om de energieprijzen voor bijvoorbeeld gas te bevriezen op Europees niveau. "Want dan gaan de leveranciers van LNG waarschijnlijk niet graag zaken met ons doen" omdat ze geen monsterswinst kunnen maken. Hoepel op joh. Bevriest die handel.

JudithO

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:36

Hier was benzine vandaag 2.11 aan de pomp. Niet getankt overigens want de pomp was dicht. Bizar als je bedenkt dat ik vorige week nog voor 1.85 heb getankt...

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:37

In het weekend maar even om een nieuw montuur, die is stuk. Hoop dat ik de oude glazen daar weer in kan hebben. Zijn nog maar een jaar oud. En bespaart weer. Net een lidl box bij tgtg gescoord. Morgen ophalen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:44

Zonde van je montuur. Was het je eigen schuld dat ie stuk is gegaan? Als het een fabrieksfoutje is dan kun je misschien aanspraak maken op de garantie.

Voor mij is het ook weer eens tijd voor een nieuwe. Ik wil er graag weer eens een met meekleurende glazen. Ik draag al jaren alleen brillen die ik online bestel, dat scheelt veel geld, maar nog steeds een flink bedrag met die meekleurende glazen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:00

8nnemiek schreef:
Zonde van je montuur. Was het je eigen schuld dat ie stuk is gegaan? Als het een fabrieksfoutje is dan kun je misschien aanspraak maken op de garantie.

Voor mij is het ook weer eens tijd voor een nieuwe. Ik wil er graag weer eens een met meekleurende glazen. Ik draag al jaren alleen brillen die ik online bestel, dat scheelt veel geld, maar nog steeds een flink bedrag met die meekleurende glazen.

Nee was mijn eigen schuld. Beetje onhandige beweging met schoonmaken
Hoe doe jij het met de glazen dan als je online besteld?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:08

Ik zorg altijd dat de maten van de bril ongeveer gelijk zijn van mijn andere brillen zodat ik weet dat ie goed past, en gebruik een oud brillenrecept wat ik gewoon handmatig doe invoeren.
Heel af en toe ga ik eens langs de opticien en laat ik mijn ogen nog eens controleren, en vorige keer was er weinig veranderd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:20

Ik wil mijn ogen laten laseren. Mijn bril is echt op en kostte destijds 850 euro of zo. En mijn dagkranten zijn ook echt duur. Opereren is duur maar ik ga het er vrij snel uit hebben.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:55

Ik heb mijn ogen ondertussen iets van 16 jaar geleden laten laseren, was een uitstekende investering. Mijn man heeft het ook ooit laten doen en ook hij is er super blij mee.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:56

Ja 1 april intake! Spannend :)

Lenzen dragen lukt meestal ook niet eeuwig en als ik het wil laten doen begint het wel de moment te worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:05

Mijn broer ook laten doen. Bij een super fijne/goede kliniek in Eersel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:22

Heb het ook laten doen in 2012, beste investering ooit :j
Je kan altijd eens polsen bij je verzekering of mutualiteit of ze tussen komen trouwens. Was bij mij €100/oog dacht ik

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:25

Ik heb in 2016 of 2017 laten laseren, beste investering ooit! Mn ogen zijn wel weer heel iets achteruit gegaan, maar niet noemenswaardig. Ik was ook wel heel jong toen ik het liet doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:45

Kabinet wil lagere brandstofaccijns, maatregelenpakket kost 2,3 miljard
https://nos.nl/l/2420635

Hoop voor heel veel mensen dat dit door gaat.

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:40

PSvanLot schreef:

Zou vanaf 1 juli ingaan, dus nog bijna 4 maanden deze prijzen als t tegen zit. -O-

Morgen voor t eerst prijzen naar beneden, wel 1 hele cent! :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:05

Zulke veranderingen hebben tijd nodig. Dat kan niet direct

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:42

PSvanLot schreef:

Maar heus wel eerder dan pas over 4 maanden....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:44

Binck8 schreef:
PSvanLot schreef:

Maar heus wel eerder dan pas over 4 maanden....

Een wetswijziging etc heeft gewoon veel tijd nodig.

Hoop van harte dat het eerder gaat dalen, zodat het niet nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:44

Ik probeer nu echt wel vaker de fiets te pakken voor korte stukjes ipv onnodig de auto.
En let wat op mijn gasverbruik, dus minder lang douchen en iets minder stoken. Gelukkig helpt het mooie weer nu ook mee waardoor stoken ook minder nodig is.

Heb ook de eerste dingen verkocht via Vinted(maar ook gekocht haha).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:45

Nathazzz schreef:
PSvanLot schreef:

Zou vanaf 1 juli ingaan, dus nog bijna 4 maanden deze prijzen als t tegen zit. -O-

Morgen voor t eerst prijzen naar beneden, wel 1 hele cent! :+

Hier 2 hele centen goedkoper dan gisteren *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:46

Fietsen is zo lekker nu!

De thermostaat heb ik een halve graad naar beneden gezet. Het weer laat dat inmiddels ook echt toe. Variërend tussen de 18.5 en 20 graden gedurende de dag.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:49

PSvanLot schreef:
Een wetswijziging etc heeft gewoon veel tijd nodig.

Hoop van harte dat het eerder gaat dalen, zodat het niet nodig is.

Een wetswijziging kost inderdaad tijd, maar er zijn ook tijdelijke overbruggingsmogelijkheden of tegemoetkomingen mogelijk. Zou niet graag uitrekenen wat het in het geheel inhoudt voor vele mensen voor het zo verlaat invoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:47

Door het zo laat in te voeren kloot je iedereen die binnenkort alsnog de stookolietank moet vullen, de webshops die minder verkoop gaan hebben ivm hogere verzendprijzen voor pakjes, de gewone burger voor woon-werk én de toeristische sector. Want vergeet het maar met zulke brandstofprijzen dat mensen voor een daguitstap naar de andere kant van het land rijden.