Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:24

Sokje_6 schreef:
Wat een geweldige planten komen er weer voorbij zeg! Ik lees vooral mee hier, en leer steeds een beetje meer ook. :D

Ik heb ook een vraag! Ik heb twee planten waarbij ik me afvraag of ik die kan stekken :+

Mijn vreemde cactus plaatste ik al eerder. Stel ik hak hier een stuk af, en zet 'm in de grond. Gaat ie dan verder? Inmiddels heeft hij er nóg een armstuk bij en het is echt onhandig, hij houdt de hele tijd mijn gordijn vast en blijft overal aan hangen. Dus als ik een armstukje kan stekken is hij in ieder geval wat minder lang. Maar overleeft hij dat?
[ [url=m/BIUriY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast heb ik een enkele roos in een glazen fles. Die begint ineens wortels te kweken. De roos zelf is dood, maar de stam leeft nog wel volgens mij. Zou ik die in de grond kunnen zetten? :') Ik weet niets van rozen, maar ben gewoon heel nieuwsgierig.

Ik heb dezelfde cactus en zo toch al meerdere keren gestekt. Gewoon in de grond gezet en hij doet het prima :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:25

Ik zou je cactus ook stekken, zeker als hij vervelend doet (hihi). Denk wel dat het een geduld-werkje is.

Een roos kan je inderdaad op die manier planten. Er komt dan weer 1 nieuwe roos, laatst had iemand op facebook dat ook gedaan.

Sokje_6

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:43

Vet! Ga ik bij allebei doen dan. Cool! Dank u allen.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:37

Oh wat gaan jullie snel! Pagina's om bij te lezen... zo leuk! Helaas red ik het niet om op alles en iedereen te reageren... Die caudex is wel heel gaaf zeg.

Ik had hier wat "strijd" :+ mijn partner vindt dat er genoeg plantjes zijn, en ik wil graag meeeer, dus hebben we sinds van het weekend een nieuwe kleine alocasia black velvet, een grotere epipremnum 'Marble Queen', een peperomia en een (volgens google) aloe aristata... Godzijdank laten de katten (mini koetjes zoals ze hier al genoemd werden) ze met rust. Nu me nog eens gaan verdiepen in het stekken van andere planten dan de banaan en de pannenkoek :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:49

Zo, had even vrij genomen van de laptop dus ik moet weer wat pagina's doen :')

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes over mijn babystekjes :+:

magda_90: jouw monstera :+: :+:
Loeky01: Mooie aanwinst hoor, je Alocasia!
Bij mijn bezoek aan het TC had een dame ook zo'n grote in haar kar gezet :j
(of ben je toevallig in Edegem geweest want dat is idd een dorp van niks) _O-
Je Monkey mask is ook behoorlijk blaadjes aan het persen!

_San87_: Bedankt maar het is een Hoya bella, ik moest al even rondkijken "huh, ik heb toch geen jasmijn?" :')
ooh, altijd spannend als een Monstera een blad maakt!! *\o/*

magda_90: Mooi trio plantjes!
Fijn dat je de naam erbij zet, het is zo leerzaam! :+:

Air:Leuk luchtplantje! past bij je gebruikersnaam! *D

Spirit: Wat een koopje zeg! :D

Welkom suus_pepper! :D
Prachtige planten, vooral de dieffenbachia!! :+:
Het gif is idd wel iets om in het achterhoofd te houden maar ik heb nog nooit last gehad van mijn diefje.
Gewoon je handen wassen maar dat doe je toch al om de potgrond tussen je nagels uit te halen. >;)

_Rosanna: wat een leuke bloempjes heeft je plant! :wow:

magda_90: wauw, die plant van dat opgekrulde blad is echt wel mooi!
Ik ben benieuwd wanneer je bestelde plantje aankomt :j

MonaLieske: ow die beestjes zijn niet zo fijn, ik hoop dat iemand je hier kan helpen :\

_Rosanna: Ik zag van de week bij het tuincentrum dat alle bananenplanten daar "bont" waren.
Ik had ze eerst niet herkend omdat ik mooie groene boompjes aan het zoeken was maar deze hadden dus donkere vlekken zoals de jouwe :o?

magda_90: Wat fijn, zo'n ochtenrondje!
Lekker frisse blaadjes! :+:
Jij hebt de bloempjes van de string of haert mooi op de foto gekregen!
Mij lukt het niet goed...

Fair: Schattig zo'n mini pannenkoekje in zo'n groot potje! :+:

Hanafubuki: Hou ons zeker up-to-date met die potten hé!
Ik ben heel benieuwd of ze echt zo werken! :D

black_kelpie: Tja, ik kan alleen maar blij zijn als ik aardappel voorbij zie komen :+:
Hij gaat zo hard!! *\%/*
Ben je er al uit voor die timelapse?
Haha die wilde planten die altijd ineens in je kar springen, we kunnen er echt niets aan doen! _O-
enne, als ik hem bij het bijlezen niet tegenkom verwacht ik nog een foto! :')

_San87_: pfew jij ook al spint?
Straks durf ik niet meer bij mijn thea te gaan kijken, net nu ze zo'n "schattig" bloempje heeft :=
En de jouwe is net zo'n mooie!

Sting: hup hup monsterasprietje!!! *\o/*

Sokje_6: bluh cactussen :')
Ik hoop echt voor je dat iemand hier je hiermee kan helpen maar bij mij zijn ze gedoemd tot snot :')
Ik heb ook rozenstokjes (alles afgeknipt) in volle grond staan nu maar bij mij is het ook experimenteel :=

emilie: Foto's!!!!!! *\o/* *\o/*

Zo, na meer dan een uur bijlezen ben ik er eindelijk door _O- _O-
Na een weekje de postbode half te stalken was gisteren mijn pakketje er!
Nogmaals bedankt, ik ben er zo blij mee!! :+: :+:
Afbeelding

En gisteren zijn ook 2 avocadoboompjes naar een nieuw huisje gegaan :+:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:52

Ow oeps :)). Op mijn telefoon leek t een jasmijn :').

Ik wil niet te hard van stapel lopen, maar vanmiddag zag het er spint-wise goed uit. Straks nog even alle bladeren afnemen en dan morgen weer sproeien.

Wat een leuke stekken +:)+.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:22

Even een terugleespost van mij!

Tanya: mocht je dit lezen, wat had jij allemaal in je kneusjesbox? Ben het met Macs een dat er altijd plek is voor plantjes :D

Magda_90: je bent de eerste die ik ken die plantjes via eBay besteld! Laat je weten hoe het bevalt? Of heb je ze al ontvangen? En wat mooi dat blad met die druppel. Is de woonkamerverbouwing gelukt?

Macs: ik vind monstera's ook lastig in hoeveel water je ze moet geven. Ze piepen zo snel dat ze te veel water krijgen, maar tegelijkertijd lijken ze het wel nodig te hebben :+ Is je plant al opgeknapt?

Loekey: ohjaaa haha! Waarschijnlijk zijn bloemen voor hem nog even iets te veel gevraagd :(:) Maar die gaan vast komen!

Spirit: ah bedankt! Ik vind ze erg leuk, dus ga daar eens kijken :)

_Rosanna: Wauw, wat een enorme bananenplant! Prachtig! Een mooie verzameling lintjes ook zie ik op de achtergrond :))

Hanafubuki: zo'n gaaf concept is dat! De cookies van Facebook lieten hem ook al regelmatig langskomen. Ik ben heel benieuwd hoe hij je gaat bevallen. Met aan varen lijkt me geweldig <3

Fair: hoewel het misschien niet ideaal is voor het stekje vind ik het er wel erg komisch uitzien zo'n reusachtige pot op de groei :))

Black_kelpie: aardappel zit over een week tegen het plafond joh! Heb je al een hekje? :D Wat goed dat je een orbi hebt gekocht <3 Ik zag mooie bij de intratuin voor 15 euro staan, dat is toch geen geld :oo Hoe groot zijn ze bij de Ikea te krijgen? En wat gaaf dat je zo'n mooie plant gewonnen hebt via FB!

San87: Neee wat balen -O- Goed dat je het meteen grondig aanpakt! Vind het een van de mooiste Thea's!

Sting: iniminie monstera <3 Ik ken je tweede plant helaas niet, sorry.

Emilie: dat klinkt als een hele goede uitkomst van de discussie haha :D

Tessyke: wat superleuk :D

Ga straks even een update post over mijn plantjes maken, heb gister namelijk vijf uur in de intratuin rondgelopen _O- _O-

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:32

Mijn monstera is weer wat opgeknapt! Het grote blad is nog steeds een beetje kreukelig maar de kleine bladeren zijn weer redelijk recht getrokken. Ik had er wel meer van verwacht :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:50

Aaah jullie gaan veel te hard!
Nu ik weer voor de klas sta merk ik dat ik het echt niet red om bij te lezen en bijleesposts te maken. -O-

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:14

xIrlijn schreef:
Even een terugleespost van mij!

Tanya: mocht je dit lezen, wat had jij allemaal in je kneusjesbox? Ben het met Macs een dat er altijd plek is voor plantjes :D

Ja ik lees nog mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Minus de ananasplant)
Afbeelding

En de rest staat bij het raam.
Weet niet of het helemaal goed te zien is? De Kalanchoe Tomentosa is mijn favoriet, die vind ik zo leuk <3

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:54

Ik ga een terugleespost doen van de afgelopen 6 pagina's en daarna een fotospam van mijn plantjes *\o/* Wish me luck hahaha.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:56

Ik heb besloten dat ik nog meer planten wil :') iemand goede en niet te dure sites waar ik kan kijken, of iemand Van bokt die planten verkoopt?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:00

Leuke kneusjesbox Tanja, ze staan ook heel mooi op je kast!

Veel succes Deena_, ik ben gisteren meer dan een uur beziggeweest om op (bijna) iedereen te reageren en bij te lezen :')
Ik raad iedereen 2 tabbladen aan voor dit topic... _O-

Tanya, zet eens een oproep op FB voor gratis kamerplanten, er zijn altijd wel mensen die het 1 en ander hebben staan voor je :j
En verder moet je het in winkels en markten een beetje in de gaten houden.
Ik heb bv nog nooit meer dan 6 euro betaald voor een begonia rex.
En onderling stekjes wisselen is ook een manier maar ik merk dat vervoer vaak een probleem is... :=
Vanwaar ben je ergens?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:10

tessyke schreef:
Leuke kneusjesbox Tanja, ze staan ook heel mooi op je kast!

Veel succes Deena_, ik ben gisteren meer dan een uur beziggeweest om op (bijna) iedereen te reageren en bij te lezen :')
Ik raad iedereen 2 tabbladen aan voor dit topic... _O-

Tanya, zet eens een oproep op FB voor gratis kamerplanten, er zijn altijd wel mensen die het 1 en ander hebben staan voor je :j
En verder moet je het in winkels en markten een beetje in de gaten houden.
Ik heb bv nog nooit meer dan 6 euro betaald voor een begonia rex.
En onderling stekjes wisselen is ook een manier maar ik merk dat vervoer vaak een probleem is... :=
Vanwaar ben je ergens?

In de buurt van Den Haag woon ik!

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:21

Zo, kostte me inderdaad bijna een uur maar ben er doorheen 8-)

Air: Wat grappig dat het stekje van je Tineke gewoon doorgroeit maar nog geen wortels heeft, ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen hahaha. En die hoya's zijn prachtig! Mooi dat luchtplantje in de kokosnoot, lijkt een beetje op een ananas gekruist met een graslelie hahaha.

Magda_90: wat leuk dat jouw senecio zo goed gaat! Ik ben echt geen vrienden met die plant, ze gaan bij mij altijd dood :( Wat gaaf je monstera, ik ben zo verliefd op die plant maar hij valt echt ruim buiten mijn budget. Misschien ooit een stekje, staat zeker op de bucketlist in ieder geval <3 Nieuwe blaadjes! Zo leuk om dat proces te volgen, ik moet stiekem toegeven dat ik er ook wel eens naast ga zitten maar na 10 minuten besef ik me dat ik écht geen verandering ga zien dus dan geef ik het alweer op. Een timelapse maken is wel een goed idee tho. Oh die bloempjes op je string of hearts, wat mooi vastgelegd.

xIrlijn: wat vervelend van de spint! Hopelijk op te lossen door het te behandelen...

xJennifx: Die bloemetjes aan je pannekoek! Wat leuk <3 En de rest van je plantjes ook, flinke collectie toch wel al.

Coconut: hahaha wat leuk dat je advies hebt kunnen geven!

Black_kelpie: je aardappel gaat lekker zo te zien he, bijzonder plant vind ik het. Herkenbaar probleem dat van die planten die zo je winkelkar inspringen, heb er dit weekend ook weer last van gehad hahaha. Overigens gebeurt het ook online vaak, ineens zitten ze in het winkelwagentje en voor ik het doorheb ben ik af aan het rekenen.

Tessyke: leuke stekjes, en vooral: wat heb je er enorm veel, je kan zo een stekjeswinkel beginnen hahaha! Heb je de bovenste rechts nou in die potjes van de AH moestuintjes? :') Dat hangding voor de stekjes is ook leuk!

Loeky01: Jouw alocasia is mooi! Als je ze zomaar ineens tegenkomt is dat een teken dat ze mee naar huis moeten zeg ik altijd maar hahaha. En die monkey mask groeit snel he? Mijne ook, iedere keer als een nieuw blaadje uitgerold is zie ik alweer ergens anders een nieuw blaadje uitgeperst worden.

Spirit: wat een mooie plant, en wat goedkoop!

_Rosanna: die bloempjes! Echt mooi, maar wat een aparte plek zo onderop. Het was al gezegd geloof ik, maar bloeien kost de plant inderdaad wel veel energie. Dus ik zou wel even in de gaten houden of je plantje het goed blijft doen. Ik denk inderdaad dat het rouwvliegjes zijn, heb er hier ook een paar zien vliegen maar weet niet of die uit de plantjes komen of van buiten. Weten jullie of neemolie (een mengsel natuurlijk) daar ook tegen werkt? Wat is jouw bananenplant bizar groot, jeetje mina. Echt een bananenboom.

Tanya: als je geen ruimte meer hebt maar wel plek om op te hangen, dit vind ik een mooie en praktische oplossing https://www.bol.com/nl/p/plantenhanger- ... uctPageUrl. Of natuurlijk gewoon plantenhangers :) Wat heb je trouwens leuke potjes voor de plantjes uit je kneusjesbox!

Macs: die heeft dorst zo te zien!

Hanafubuki: wat een bijzonder systeem! Wel duur hahaha, maar ziet eruit als een goede investering.

Fair: HAHAHA dat stekje, geweldig _/-\o_

emilie: Hahaha, die strijd ken ik. Heb ik met mijn ouders, maar gelukkig hebben ze niks te zeggen over de plantjes in mijn slaapkamer hahahahahah. Oeps.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:38

Idylle heeft mij geinspireerd met de stekpotjes van de action en de leuke bordjes! Had een stekje van mijn string of heart & pannekoekplant in een glas, maar nu overgeplaatst naar stekpotjes.

Afbeelding

Afbeelding

Ik was afgelopen weekend een weekendje weg met mijn ouders, en moest en zou natuurlijk even langs het tuincentrum daar. Daar besloot deze alocasia zebrina mijn winkelkar in te springen en omdat ze maar 15 euro was kon ik haar niet laten staan, dus ben weer een plant rijker hahahaha.

Afbeelding

Inmiddels overgepot en op haar nieuwe plekje, gezellig met mijn dieffenbacchia en graslelie. Had eigenlijk de standaard voor haar gekocht maar dan blokkeert ze het uitzicht op de twee kleinere plantjes dus heb het maar even omgewisseld.

Afbeelding

Ze is overigens druk bezig met een nieuw blad uitpersen, ben heel benieuwd (en ongeduldig!!!) :))

Afbeelding

Dan een spam van de rest van mijn collectie, kan het niet laten!

Afbeelding
De Sanseveria Mikado is nieuw! Had een mini rozenstruikje in het potje, maar die is na het bloeien overleden -O- . Dus nu een plantje dat er wat langer in kan staan gekocht. Vond deze zo schattig!

Afbeelding
Yucca en Monkey Mask! De yucca is ook hard bezig met nieuwe blaadjes *\o/*
Afbeelding

Afbeelding
Mijn string of hearts en marble queen, hoop dat ik de stekjes snel in de grond kan plaatsen bij de string of hearts want ik wil haar graag een heeeel stuk voller.

Afbeelding
Calathea zebrina *D

Afbeelding
Mijn monstera! M'n eerste plant, en ze gaat best lekker. Ook bezig met een nieuw blad en zo te zien zit er in ieder geval 1 gat in :+: Altijd afwachten hoe de nieuwe bladeren worden, maar zo te zien is ze dus wel gelukkig.
Afbeelding

Afbeelding
De mexicaanse bergpalm uit de kneusjesbox.

Afbeelding
Mijn macrame plateau met maranta, fittonia verschaffeltii en olifantspoot. De laatste is ook nieuw :D De maranta heb ik sinds de winter en ze blijft maar baby's eruit persen ahahaha.
Afbeelding

En last but not least, de rotskoraal: ook uit de kneusjesbox. Had echt geen plek meer dus die staat een beetje verscholen, maar als ie gaat hangen wordt het wel een mooi gezicht zo vanaf de kast.
Afbeelding

Ik ben morgen jarig en krijg als het goed is een humidifier, dus dan wordt het hier echt een plantenwalhalla. Hopelijk gaan ze dan allemaal NOG sneller groeien <3 <3 <3

Oeps ik ben nog helemaal niet klaar bedenk ik me nu. Mijn moeder heeft beneden twee enorme dieffenbacchia maroba's staan, waarvan eentje naar de zon toe is gaan groeien, scheef stond en omgekukeld was in de pot van het gewicht. Die hebben we gister dus even rechtgezet en opgebonden, en er zaten 2 stekjes aan. Die heb ik me natuurlijk toegeëigend }>

Afbeelding
Zo groot zijn ze!

Afbeelding
En deze was dus een beetje ongelukkig gaan groeien zoals je kan zien. Nu even de pot omgedraaid zodat ie de andere kant op gaat groeien ahaha.

We kwamen er helaas wel achter bij het rechtzetten dat de scheefgegroeide plant last heeft van dop/schildluizen. We hebben er zoveel mogelijk afgehaald met een doekje en de plant even goed gedoucht om t stof weg te halen, en ik heb dus neemolie besteld zodat we daar een bestrijdingsmengsel van kunnen maken. Weten jullie of dat werkt? Ik heb dus een beetje last van rouwvliegjes, werkt het daar ook tegen? En hoe behandel je dat het beste? :)

Hier het stekje trouwens! Helaas heeft ie ook een beeeetje last van luis, dus die moet ook behandeld worden. Weet iemand overigens hoelang het duurt voor ze wortelen? Dagen, weken of maanden hahaha?
Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:50

Hihi bedankt Deena :D
Ik heb idd wel heel veel maar ik verkoop regelmatig om geld voor zwerfkatten te kopen en ik geef ook regelmatig was weg aan familie en vrienden :D
Die potjes komen niet van de AHplantjes maar die kan je gewoon kopen in de action of het TC.
Heel handig om stekken in te zetten, je kan het ook gewoon daarna mee in de grond zetten :D

Je hebt ook wel een erg leuke collectie!
Die Monstera zou ik wel een beetje tegen zijn mosstok binden of hij verwildert :')
Leuke stekpotjes ook!
Bij de kringloopwinkel vind je ook wel heel leuke glaasjes! :D

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:23

tessyke schreef:
Hihi bedankt Deena :D
Ik heb idd wel heel veel maar ik verkoop regelmatig om geld voor zwerfkatten te kopen en ik geef ook regelmatig was weg aan familie en vrienden :D
Die potjes komen niet van de AHplantjes maar die kan je gewoon kopen in de action of het TC.
Heel handig om stekken in te zetten, je kan het ook gewoon daarna mee in de grond zetten :D

Je hebt ook wel een erg leuke collectie!
Die Monstera zou ik wel een beetje tegen zijn mosstok binden of hij verwildert :')
Leuke stekpotjes ook!
Bij de kringloopwinkel vind je ook wel heel leuke glaasjes! :D

Thanks! Ja hij zit dus wel opgebonden, verder lukt niet echt zonder iets te knakken hahaha, controleer het regelmatig maar lukt nog niet echt :(

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:13

Pff... jullie gaan me weer veel te hard! Zie weer wat kneusjesboxen, een boel nieuw blad en flink wat nieuwe aanwinsten voorbij komen. Oh, en de aardappel is echt fantastisch!

Volgens mij moet ik maar stoppen mijn planten water te geven en ze pas een plens geven als ze beginnen te hangen of verschrompelen. Hoewel ik aan de plant zelf tot nu toe weinig heb gemerkt, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik mijn pannenkoek volledig heb verzopen! Gelijk de aarde maar zoveel mogelijk om de wortels weggehaald, maar daarbij kwamen ook de meeste wortels mee. Sorry, plant! Inmiddels nieuwe grond in de pot gestopt en de komende weken maar niets meer mee doen. :n
Zo'n hygrometer zou voor mij ook wel een uitkomst zijn.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:18

Jeetje jullie gaan hard!

Ik krijg vandaag m’n pilea splash binnen, en ik heb een phildendron verrucosum gekocht

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:49

XDeena_: je Calathea Zebrina is eigenlijk een Calathea Leoperdina :D

Jullie zijn gek met die bijleesposts :') ik probeer alles wel te lezen maar overal op reageren wordt me te gek hoor :))

Ik ben weer een beetje de fout ingegaan. Vind een stekje van de Hoya Carnosa Tricolor op marktplaats.. maar ja verzendkosten zijn dan in verhouding zo duur dus dan maar meer stekjes. Sansevieria Moonshine en Hoya Krimson Queen :')

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:11

Aangezien mijn studie is gestopt tot september heb verplicht vakantie :') Dus zeeën van tijd om bij te lezen, vind het heerlijk haha. Maar verwacht zeker niet dat jullie dat ook doen hoor! Wel dat jullie foto's blijven plaatsen van jullie planten natuurlijk :D

Spijtig Macs dat de kreukels er nog niet helemaal uit zijn. Ik heb hier een paar planten (de ctenanthe en de lepelplant) die overduidelijk recht gaan staan na een slok water. Daar doe je het voor.

Tanya wat leuk al die planten bovenop de boekenkast! Jij had ook veel mooie grote planten in de kneusjesbox zitten zeg. Waar staat jouw varen? Hij ziet er nog zo mooi vol uit :j Wat versta je onder niet dure planten? Ik vond de prijzen bij de intratuin namelijk ontzettend meevallen. Misschien eens op hun site kijken?

Ik vind die naambordjes bij de planten zo ontzettend leuk <3 Die ga ik ook aanschaffen!

Mooie verzameling hierboven!! Kijk je uit dat je de luizen niet meeneemt naar je eigen planten? Geen idee hoe land de dieffenbachia over wortelen doet, maar ik zou denk ik niet te ongeduldig zijn haha.

En Air, verzendkosten eruit halen zijn een hele goede reden om meer stekjes te bestellen.

Ik ben gister naar de intratuin geweest. VIJF UUR daar rondgelopen _O- Drie keer afgerekend en tussendoor nog eens naar huis voor een plantenbeoordeling en sanitaire stop. Maar nu hebben we wel weer bloemen in de tuin en mijn planten hebben potten *\o/*

Zo was mijn wagentje na ronde 1 :))

Afbeelding

En na ronde 2:

Afbeelding

Na ronde 3 was ik zo chagrijnig dat daar geen foto van is :')

Het eindresultaat naast de voordeur <3

Afbeelding

En het verpotten gistermiddag :D
Afbeelding

Ondertussen zijn bijna al mijn kneusjesplanten verpot en in een pot gestopt. Aangezien ik dus tijd over heb heb ik zojuist een plantenshoot gehouden in de badkamer _O- Ga proberen ze in een collage te proppen zodat ik een mooi overzicht heb. Die laat ik dan natuurlijk ook even zien :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:45

Ik ben voorzichtig optimistisch over mijn stekken *\o/*. De nieuwe blaadjes groeien, dus dat is goed. En op de moederplant komt een knopje waar, denk ik, een nieuwe tak komt :D.

Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:42

Mooie aanwinsten Irlijn!!
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die terug binnen gaan!
Vorige keer moest mijn moeder me achterlaten met een deel planten omdat niet alles in de auto ging :=
Daarna is ze me nog wel komen halen hoor :')

Haha Air, het is ook een manier om aan meer stekjes te komen :P

edit: wat doen jullie bij meeldauw?
Mijn tamaya is al zijn kleur aan het verliezen :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:58

Ik ga Zondag wat stekjes ophalen bij iemand die in dezelfde woonplaats woont :D Stel dat die dingen al helemaal wortels enzo hebben, dan zou ik ze gewoon zo in een pot kunnen zetten toch? Nog tips daarvoor? Het worden verschillende, ze heeft er heel veel dus ik ga rustig eens kijken.