Hele harde woei in Friesland! Allee wat door de lucht kan vliegen al vastgezet en poonies toch maar binnen gedaan. Blikken schuurtje van de geitjes vind ik altijd twijfel twijfel. Hopen dat die er morgen nog staat !
Waait inderdaad al flink, heb er altijd een hekel aan in de nacht die woei...
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 26-12-20 23:54
Ja klopt ik ben ook anti. Wonen sinds 2 jaar in het open veld. Wind kan hier alles helaas. Tuinkassen die door de lucht vliegen etc. Al 1 grote bomenwal geplant maar dat duurt helaas nog even.
Zolang ik weet dat alles veilig is, kan ik wel genieten van wat heftiger weer. Ik vind het juist niet prettig als het overdag is, want dan kan ik niet zo veel doen met de paarden en hond.
Die wind vind ik niet zo heel erg. Maar in combinatie met die regen, bah! Voorspelling zegt dat de wind rond 14 uur minder wordt, en rond 18 uur zelfs helemaal geen wind. Zou ik nu toch nog niet zeggen
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-20 13:42
Ik hoop het... Bij ons hebben de paarden vandaag binnen gestaan en daar baal ik ENORM van... Ze hadden makkelijk naar buiten gekund, staan normaal hele dag op de paddock met hooi en schuilstal en in het verleden met véél meer wind ook, dus waarom het vandaag niet kon...
Ik hoop dat het wat fijner weer gaat worden. Ik wil de paarden trainen!
Ach dat ze eens in de zoveel tijd een keer niets doen is toch niet erg ? Ze bleven bleven hier graag binnen na drie uur met regendeken in de regen te hebben gestaan
Die van mij staan overdag buiten met schoolmogelijkheid maar ik heb ze vannacht ook binnen gehad. En dat wilden ze maar al te graag. Snap de beslissing wel. Hier wordt het nu gelukkig rustiger. Wel klaar met die natte bende en wind. Rustig winterweer graag !
Marcella
Geplaatst: 27-12-20 18:02
Dat moment dat je deur van de ren open zet. De kippen naar buiten schieten en buiten direct omdraaien. En weer achter elkaar het hok weer in rennen.
tine10
Geplaatst: 27-12-20 18:33
tootje71
Geplaatst: 27-12-20 18:40
Marcella schreef:
Dat moment dat je deur van de ren open zet. De kippen naar buiten schieten en buiten direct omdraaien. En weer achter elkaar het hok weer in rennen.
Door het weer de afgelopen dagen hebben ze echt te weinig gedaan, vooral mijn ruin. Die wordt erg onrustig op stal en had dan ook de hele stal verbouwd. Hopelijk wordt het snel beter.
Marcella
Geplaatst: 27-12-20 23:17
tootje71 schreef:
Marcella schreef:
Dat deed de kat bij mij
Ze stonden met zijn 5-en al tegen de deur te springen.
tine10
Geplaatst: 27-12-20 23:17
Hier stonden ze vandaag gewoon in de regen ipv in de schuilstal. Ik wilde ze eigenlijk voor de nacht naar binnen halen, maar daar hadden ze totaal geen zin in, kwamen niet naar het hek toe. Ja, om te kijken of er wat te eten was.