[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:38

Ik hoop het ook.. ik weet even niet waar ik een bedrag vandaan moet halen wat van vrij onderin de 3 nullen naar de vier nullen gaat :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:53

Nou precies Cayenne. Ik wil niet dat de gemeente na de eerste nacht slapen aan komt kloppen dat ik de stallen en de bak mag verwijderen :=

Jeetje Jans... dat is eng. Hopelijk is het een gek foutje.

Maartje, klushuis is voor ons geen optie ivm werk etc. Dan moeten we alles uitbesteden, wat kan maar dan zitten we weer maanden in een huurhuis en daar hebben we geen zin in. Hebben jullie al een terugkoppeling ontvangen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:36

Dat zijn geen grapjes zeg! Hopelijk komt het goed Jans!

@selka: bij ons was het punt juist dat we geen te groot huis wilden, maar bij veel van die objecten zaten juist enorme grote verbouwde boerderijen... maar wat moeten we daar mee... moet je alleen maar schoonhouden en onderhouden. Laat maar.
Vergunningen e.d. zijn idd super belangrijk. Check dan ook meteen of alle percelen dezelfde bestemming hebben. Bij ons bleek 1 perceeltje nog een agrarische bestemming te hebben, wilden ze ooit een keer de hypotheek om afwijzen. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:38

We hebben inmiddles contact gehad, onze adviseur heeft direct bij de hypotheekverstrekker contact gezocht en e zijn dus inderdaad gewoon de hele duurzaamheid vergeten te vermelden :+ eigen inbreng blijft gelukkig gelijk!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:06

Selka ik heb een uiterst handige schoonfamilie waaronder een gepensioneerde schoonvader dus ik speel ook vals haha. Voorwaarde is overigens wel dat we er al in kunnen met onze 3 jonge kinderen zonder dat we echt moeten behelpen. Huis waar we nu geboden hebben is beneden af en heeft 3 slaapkamers. Boven moet de hele verdieping nog verbouwd worden en moeten kamers gemaakt worden. Maar zo lang kan de baby nog bij ons liggen. We hebben trouwens nog niks gehoord :\

Wendy maar als je weiland een apart kavel is, heeft dit toch altijd een agrarische bestemming?

Fijn Jans!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:12

Nou ik begrijp er alsnog maar bar weinig van.. :\ nu maar eens zien hoe dit gaat aflopen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:13

Fijn dat het opgelost is Jans! Edit: oh toch niet? Wat lijkt er mis te zijn?

En wat super dat jullie de ORV voor elkaar hebben gekregen Cayenne! Weer een zorg minder, fijn hoor!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:15

Wij hadden ook een afrekening van de notaris van 5400 euro :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:22

Nog steeds niet goed, Jans? :\

Ik ben begonnen met inpakken. Wat heb ik toch eigenlijk een hoop rotzooi verzameld zeg :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:47

Dat is een goede tip Wendy, helemaal nog niet bij stilgestaan! Thanks :)

Niet goed Jans? Maar de offerte is toch leidend? Of is er een fout in de offerte gemaakt?
Aha Maartje, dat is inderdaad vals spelen haha. Wel raar dat je nog niks hebt gehoord. Of misschien een goed teken dat ze twijfelen om akkoord te gaan zonder tegenbod?

Succes met inpakken Cayenne. Jammer dat t Drunen niet is geworden, ook erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:47

Er zijn fouten gemaakt, niet scherp gekeken. We moeten dus nu drie keer zo veel eigen inbreng meenemen. Helaas -O- we redden het wel maar dan zij nde reserves wel echt op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:01

Fok grote fout zeg :oo op iemand te verhalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:17

Geen idee.. ik ben nog niet helemaal bekomen van de schok :=

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:18

Wat een domper Jans... zacht uitgedrukt. Slechte zaak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:20

Door wie zijn de fouten gemaakt? Jullie zelf, adviseur, bank, notaris?

Mm ok kom er net achter dat waarvan ik dacht dat alles geregeld was over overzetten van huis hier dat niet zo is nog. Was in de veronderstelling dat er een definitief aanbod was geweest blijkt dat niet het geval te zijn. Dat loopt nu ook al ruim 3 maanden daarin had ik hoe dan ook bij een ja van hypotheek niet verder gekunt en was de boel daarop afgeketst. Aargh

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:40

Wat?! Jeetje Jans ik zou toch eens heel goed de kleine lettertjes gaan lezen. Dit kan echt niet.

Balen karuna. Je bent nog wel van plan door te zetten om te kunnen verhuizen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:41

Mja, ik weet niet wat we er nu nog aan kunnen doen. Er zijn fouten gemaakt, aan meerdere kanten. Maar dat krijgen we natuurlijk niet opgelost in 3 dagen tijd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:43

Ik zou ze maar eens in gebreke stellen, dan kan er ineens een heleboel in 3 dagen tijd. Zijn ze nou helemaal bedonderd...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:49

Drie keer zoveel? :wow: Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Pff, kan me voorstellen dat het even tien keer slikken is :\

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:31

Jeetje Jans :oo

Ons bod is geaccepteerd *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:31

Dat is wel balen zeg Jans! Een fikse fout gemaakt dus.

Over sfeer proeven, een tijd geleden maakte ze er reclame over op tv, ging dan over een avond en een nacht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:27

Ik ben eens wat aan het speuren naar een mogelijke nieuwe woning. Maar dat valt nog niet mee, in een nog betaalbare categorie. Of ze liggen in een wijk waar ik nog niet dood en vergaan gevonden wil worden, of de staat is belabberd óf je hebt de buren zo'n beetje bij je op schoot zitten. En aangezien ik nou voor en achter vrij uitzicht heb...

Misschien toch eens kijken naar de mogelijkheid om deze woning wat op te knappen/badkamer+toilet te verbeteren. Dan heb ik een fancy appartement zonder alle toestand van verhuizen :D

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:27

Zo dan Jans, dat is heftig!

Om even in te haken op dat sfeer proeven in de woning: Kennis van mij verkocht zijn woning in een straat waar ook wat kroegjes zaten. Koper heeft er een nacht geslapen, om te kijken of zij last had van het geluid. Huis is uiteindelijk aan haar verkocht. Kennis is gewoon een nachtje naar zijn vriendin geweest. Dus om eerlijk te zijn, 2 uur vind ik niet meer zo heftig. Het is toch een hele grote aankoop...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:44

Jeetje Jans, dat is een behoorlijke misrekening.

Hier ook even wat vervelender nieuws. Bij de bouwtechnische keuring is (onder andere) naar voren gekomen dat het tuinhuis zo rot is dat het per direct afgekeurd is en dat niemand daar nog in zou moeten lopen daarbij sloot de zolderraam niet goed.
Toen wij het voorlopig koopcontract tekende hebben wij aangegeven dat het tuinhuisje weg gehaald zou worden voor wij de sleutel krijgen en dat het zolderraam gerepareerd zou worden. Daar deden de eigenaars ontzettend moeilijk over maar uiteindelijk zijn wij overeen gekomen dat wij het huurcontract van de ketel over nemen en dat zij het tuinhuisje weg halen en het zolderraam repareren.

Nu krijg ik een email van de verkoper dat ze door omstandigheden geen tijd hebben om het tuinhuisje weg te halen, dus dat ze die laten staan. Ze hebben ruim 2 maanden te tijd gehad om dat ding te slopen en het is onderdeel van de deal.
Dit kan je toch niet maken?

Nu wordt het maar weer onze adviseur bellen en daarna de makelaar bellen. Wij willen dat de verkopers zich houden aan de deal.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:49

En eventueel compensatie vragen in de vorm van een geldbedrag?