Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:45

Omdat ik nu echt toe ben aan een nieuwe telefoon meld ik mij hier maar weer eens.

Maar nu moet ik nog beslissen welke.

Ik zat zelf te denken aan iphone 5s of een Samsung.

Welke raden jullie aan? Liever geen Chinese telefoon. Ook liever in een gewone winkel ipv via Internet. Ook liever niet heel erg duur.

Ik wil een goede camera en een goede batterij. Dus niet om de 2 uur opladen zoals mijn huidige telefoon.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:38

98xsophiex98 schreef:
Omdat ik nu echt toe ben aan een nieuwe telefoon meld ik mij hier maar weer eens.

Welke raden jullie aan? Liever geen Chinese telefoon. Ook liever in een gewone winkel ipv via Internet. Ook liever niet heel erg duur.

Ik wil een goede camera en een goede batterij. Dus niet om de 2 uur opladen zoals mijn huidige telefoon.

Iphone 5s is aardig duur :?
Misschien Samsung Galaxy A7? Front camera 5MP en achter 13MP?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:58

98xsophiex98 schreef:

Iphone 5s is goedkoopst op BEN.nl.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:00

98xsophiex98 schreef:

Wat wil je max. uitgeven? Met of zonder abonnement?

Zelf ben ik heel blij met mijn Sony Xperia Z3 compact (waarschijnlijk boven je budget).

2 dagen met batterij en hele goede camera

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:38

Marie111 schreef:
98xsophiex98 schreef:

Wat wil je max. uitgeven? Met of zonder abonnement?

Zelf ben ik heel blij met mijn Sony Xperia Z3 compact (waarschijnlijk boven je budget).

2 dagen met batterij en hele goede camera

Zonder abonnement omdat ik een sim only heb. De maximale prijs is nog niet echt duidelijk. Ik hou persoonlijk niet van Sony.

Gianti

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:10

ik heb het nu officieel echt helemaal gehad met studentmobiel...

ik had via hun een abonnement bij tele2. werd dus al 2x gebeld voor het verlengen. Ik heb duidelijk gevraagd waarom ik het bij hun telefonisch zou moeten afsluiten en heb beide keren te horen gekregen dat ze mij dan leuke extra's als hoesje en dergelijke konden aan bieden. 2de keer ook aangegeven dat ik toch naar t-mobile zou willen overstappen, dat was geen probleem en collega van hun die voor tmobile belt zou mij met spoed terug bellen (de actie verliep namelijk zondag). Je raadt het al.. nooit gebeld! Ik bel dus vrijdag en wordt heel simpel afgewimpeld dat er niet door andere providers gebeld wordt en gewoon via de website moet afsluiten en ondertussen is de prijs die ik moet bij betalen voor het toestel met 50 euro duurder geworden, en als student zijnde is dat toch weer 8 uur werken, dus baalde als een gek. Als ze mij gewoon gelijk eerlijk had aangegeven niet verder te kunnen helpen had ik allang het afgesloten.. Dus nu 50 euro meer kwijt, niets van hoesje ofzo... en vandaag zou mobiel geleverd worden. 5 bevestigingen van afspraak gehad... Hij zou over een uurtje komen... wordt je gebeld dat ze mijn mobiel nog niet ontvangen hebben en geen idee hebben wanneer deze ontvangen wordt |o |o |o |o leuk hoor die 'voor 22 uur besteld, volgende dag in huis'...

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:46

Poeh, vandaag gepland om alleen naar T-mobile te gaan, kom je terug uit de Media Markt met een Samsung Galaxy S5 mini en een nieuw abbonament voor een 10tje. 1000 MB + 100 SMS + 150 belminuten! Ideaal! *\o/*

2 dagen wachten totdat nummer omgezet wordt, in tussentijd voor goed rubber hoesje kijken en mocht deze gekocht is kan ik hem gebruiken *\o/*

Zou eigenlijk de Iphone 5s krijgen, kom ik thuis met een Samsung :')

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:06

Uhmmm stap je over van provider?
Je heb dan toch een maand opzeg termijn?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:08

er zit nog wel een heel groot verschil tussen de Iphone 5s en de samsung s5 mini. Zou persoonlijk nooit meer een mini variant van Samsung nemen.
Maar voor 10 euro is dat niet veel. Hoefde je ook niks bij te betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:39

Ik zou zelf ook nooit voor een mini gaan als je andere optie een groot model was, maar ik hoop dat je er veel plezier mee hebt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:54

Mini zou ik ook niet doen, S3 mini jaren gehad en nu S5 maar nooit meer terug

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:04

Ik heb ook slechte ervaringen met een mini variant (S4 mini).

Maar een tientje, hoe dat?! Das echt goedkoop!

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:39

Zou het nog zin hebben om een iphone 5/5c of samsung galaxy s4 te kopen??
Of zijn die al te ver veroudert.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:55

98xsophiex98 schreef:
Zou het nog zin hebben om een iphone 5/5c of samsung galaxy s4 te kopen??
Of zijn die al te ver veroudert.

Tuurlijk kan dat. Je hebt nieuwe varianten, maar zo erg verouderd zijn ze geloof ik niet. Iphone 5c heeft alleen wel maar 8G geheugen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:57

Als je een abonnement neemt, kun je nog wel de iPhone 5c met 16GB krijgen bij sommige providers. :D Daarnaast zijn er nu nog mensen met een iPhone 4, dus een 5 moet het ook zeker nog wel even kunnen volhouden.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:58

Rebeccaa schreef:
Als je een abonnement neemt, kun je nog wel de iPhone 5c met 16GB krijgen bij sommige providers. :D Daarnaast zijn er nu nog mensen met een iPhone 4, dus een 5 moet het ook zeker nog wel even kunnen volhouden.

Ik heb overal gezocht, maar kan het nergens vinden. Heb je voor mij een link van Iphone 5c 16G?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:07

Ik weet dat belsimpel ze had, maar ik kijk nu op de website en zie dat ze niet meer leverbaar zijn. :n

Bij T-mobile zijn ze er nog wel, volgens mij, maar dit is wel vrij duur omgerekend: https://www.t-mobile.nl/zakelijk/iphone5c

Mijn schoonzus heeft 2 maanden terug nog een abonnement afgesloten met een iphone 5c 16gb, dus ze moeten er echt nog wel zijn. Kan haar binnenkort wel eens vragen waar zij haar abonnement heeft lopen. :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:34

Ik heb een vraagje.

Kan je je oude nummer/simkaart ook uit het net halen? Je nummer dus echt helemaal verwijderen, zodat mensen er ook geen appjes meer naar kunnen sturen of smsjes?

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:47

Kido schreef:
Uhmmm stap je over van provider?
Je heb dan toch een maand opzeg termijn?

Nee, ik heb eerst beltegoed gehad, nu over naar abbo. In de Mediamarkt werd het gezegd 2 dagen, dan is mijn oude kaart gedeactiveerd, en kan ik alleen mijn nieuwe kaart gebruiken.

Smileyy schreef:
Ik heb een vraagje.

Kan je je oude nummer/simkaart ook uit het net halen? Je nummer dus echt helemaal verwijderen, zodat mensen er ook geen appjes meer naar kunnen sturen of smsjes?

Moet je geloof ik blokkeren, weet dat dat bij T-Mobile kan :)

LiiNd_Y schreef:
er zit nog wel een heel groot verschil tussen de Iphone 5s en de samsung s5 mini. Zou persoonlijk nooit meer een mini variant van Samsung nemen.
Maar voor 10 euro is dat niet veel. Hoefde je ook niks bij te betalen?

Aansluitingskosten van 14.98 (normaal 29.99). Ik heb het toestel los gekost in de winkel gelijk met het abbonament.
En klopt er zit wel een aardig groot verschil in. Al moet ik zeggen dat ik blij ben met de S5 mini, Iphone was kleiner dan mijn mobiel die ik ervoor had (en nog steeds gebruik totdat mijn hoesje binnen is), en de iphone kost het dubbele wat ik betaalt had :wow: Is lekker snel en niet te groot, even groot als normale S3. Zie momenteel geen problemen erin, ik heb hem continue in mijn hand en gebruik hem de hele dag mocht ik niet op school zijn (inmiddels na 2 dagen al 30%... Maar oke :'))

Vond zelf de S5 normaal al zelf, aardig groot :') pastte niet lekker in mijn hand. Nadeel is wel dat er steeds alleen maar grotere telefoons, tablets ect komen :/

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:18

Dankjewel Delicia!

Nog een ander vraagje. Ik heb sinds kort de samsung galaxy j1. Het aparte is dat ik nergens in de telefoon het mapje 'muziek' kan vinden. Ik vroeg me af of hier iemand is die hier mee bekend is ..

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:45

Wat denken jullie dat beter is, de s4 of s5 mini? Wilde eigenlijk aan het eind vd zomer een nieuwe telefoon kopen, maar mediamarkt heeft nu een erg voordelige actie..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:26

Yvankaxx schreef:
Wat denken jullie dat beter is, de s4 of s5 mini? Wilde eigenlijk aan het eind vd zomer een nieuwe telefoon kopen, maar mediamarkt heeft nu een erg voordelige actie..

De S4

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:39

Vandaag mijn Iphone 5S bestellen bij BEN. 21,00 voor 300 bel/sms en 1500 MB. + 21,50 bijbetaling p.m voor telefoon. In totaal dus abonnement voor 32,50. Waar die voor de rest dik rond de 40,00 ligt. Dus ben tevreden. :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:53

ik heb sinds kort de S6.. maar nu wil ik video via whapp sturen en dat doet die niet.. sluit whapp dan af.. iemand anders dat probleem?

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:17

Ik heb geen problemen mee met mijn S6. Echt een super fijne mobiel !