Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:32

Drico schreef:
Is er iemand die mij misschien kan helpen? Ik heb deze kleur online gezien, maar weet iemand een of bijna zelfde kleur? Welke gewoon in de bouwmarkt gemengd zou kunnen worden?

[ Afbeelding ]

Als jij met deze naam en bijbehorende merk komt, dan kan elke bouwmarkt met verfmeng machine en handig personeel dit maken.
Kost ze een klein beetje meer inspanning dan wanneer je bij de gamma een gamma kleurtje neemt, maar ze kunnen het wel gewoon maken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:34

Voor mijn gevoel lijkt hij heel veel op Sturdy Leaf van Flexa. Mooie kleur.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:38

Goedemorgen! Mag ik jullie om wat tips vragen? :D We gaan verbouwen en er komt een aanbouw van 3,5 meter aan huis. De lengte van ons huis wordt dan 10.5 meter en bijna 6 meter breed.

Ik zag net dat de maat bij de schuifpui niet klopt op de plattegrond, daar staat 840 cm, dat moet 480 cm zijn haha! Totaal is de breedte 580 cm.
Afbeelding
- Oranje is white truffle (beige kleur, Lab Paint)
- Groen is Zen garden (groen, Lab Paint)
- Paars wordt behang (hier komt een kleine verspringing van de muur van de uitbouw, de muur komt ongeveer 10 cm naar binnen, vandaar dat we het als een goede kans zagen om dat te behangen, ipv 10,5 meter in 1 kleur te verven)
- Grijs weet ik nog niet, ik denk White Truffle

Nu hebben we dit behang gevonden:
Afbeelding

De panelen zijn geverfd in de kleuren die we willen, Links is Zen Garden, Rechts is White Truffle. Nu wordt de muur naast het deel wat behangen wordt white truffle.

Wordt het linker behang (groen, nagenoeg hetzelfde als Zen Gaden, goud) te druk? De eettafel + stoelen komen ervoor te staan en we hangen onze Boomstamlamp terug:
Afbeelding

Die wordt een kwartslag gedraaid, dus die komt straks in dezelfde richting als de muur. Wat zouden jullie doen mbt behang? Het mag wel een eyecatcher zijn.

En dan heb ik nog een vraag over de eethoek. We willen graag zoveel mogelijk ruimte houden tussen kookeiland en tafel.
- Nemen draaistoelen minder ruimte in beslag? Ik denk dat je ze minder ver naar achter hoeft te schuiven, maar ik ben benieuwd of dat ook echt zo is? Hebben bokkers draaistoelen en willen jullie je ervaringen delen?
- Een andere optie zou een eetbank zijn (een losse, niet aan de muur gemaakt). Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Dank jullie wel alvast voor het meedenken :D

zonnebloem18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:43

Als er via die ramen achter veel licht binnen komt zou ik voor de donkere variant gaan.
Dat lichte behang valt helemaal weg naast een lichte muur denk ik.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 09:39

Voor het behang zou ik voor de donkere gaan, zeker als het een eyecatcher mag zijn.
Hoeveel ruimte zit er tussen de muur en het kookeiland (waar de eettafel komt te staan)?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 10:26

De ruimte die de stoelen innemen hangt af van het feit of ze met een armleuning helemaal onder de tafel geschoven kunnen worden.

Dat donkere behang vind ik mooier. Alleen zou ik het zen groen wat meer in dezelfde kleur doen als in het donkere behang. Lijkt mij iets meer grijs te bevatten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:17

De donkere! Spreekt veel meer dan die lichte.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:58

Heel mooi dat donkere behang! :j

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:40

Ik zou voor de donkere gaan. Heel sfeervol <3
Qua draaistoelen nemen ze naar mijn idee even veel ruimte in. Ik schuif nog steeds de stoel naar achteren. Hangt idd meer af vd leuningen en of die wel onder de tafel passen.
Eetbank is leuk maar niet heel praktisch als je er vaak met 3 man op zit..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 07:15

Ja, ik heb ook t idee dat draaistoelen niet perse meer of minder ruimtebesparend zijn. Het is wel heel fijn met opstaan :j.

Eetbanken ben ik geen fan van. Ik vind het irritant met gaan zitten en opstaan. Maar dat is persoonlijk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 07:58

Over draaistoelen.
Wij hebben ze, maar NOOIT meer.

Ze zitten lekker en fijn, maar ze lijken niet geschikt voor elke dag (intensief) gebruik. Het draaimechanisme is van 2 van de 3 stoelen is het onderstel al vervangen, de 3e moet nog. Maar eigenlijk moet de stoel bij alle 3 ook vervangen worden. De stoel zit in het midden vast op een relatief klein stukje waaibomen hout (wat je niet ziet). Als er dus een klein beetje wordt gewiebeld dan worden de schroefgaten groter/slijten uit. Waardoor alles maar matig vast zit.

Verder schuif je ze nog steeds gewoon naar achter. Hier staan er 3 naast elkaar, aan de andere kant een bank.

Bank doen we ook niet nog een keer (was in vorige huis praktisch, maar hier staat die niet tegen een muur aan en is er ruimte genoeg voor stoelen).
Wij hebben dus wel een losse, met een afgewerkte achterkant enzo. Maar het doorschuiven vind ik niet handig. Je voelt heel erg waar het meeste wordt gezeten. Onze kinderen (4 en 6) zitten op hun tripptrap stoelen aan het hoofd van de tafel. Het doel is hier om de bank eruit te doen, naar de gang. De tripptraps en 1 extra stoel aan de ene lange kant en de bestaande 3 stoelen aan de andere lange kant.

Maar als het budget het na verbouwing toe laat, dan wil ik graag een tafel die wat langer is en dan een mix van allerlei verschillende stoelen

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:49

Ik zou ook voor het donkere behang gaan :j

Verder kan ik alleen iets zeggen over eetbanken want wij hebben er 1 gehad, en daarvan zeg ik NOOIT meer _O-. Ik zit graag vrijwel tegen de tafel aan, dus dan moet je schuiven. Maar dan kan alleen met volle consensus van de rest :'). En we hadden een uigang aan 1 kant en het was altijd de achterste die naar de wc moest of wat anders moest doen... Zat ik er alleen op dan was het nog steeds irritant met schuiven en eruit gaan want of je moet er in zithouding inklimmen óf ik kon niet fatsoenlijk bij de tafel. Wij hadden wel altijd tafels met poten op de hoeken, dat heeft mijn blik misschien wat vertroebeld maar ik stel armleuningen ook gewoon erg op prijs merk ik :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 19:16

Kerst komt er weer bijna aan, de eerst in m'n appartement. :D

Ik wil een kunstkerstboom, eentje die er realistische uit ziet.
Nu ben ik donderdag in de Intratuin in Duiven wezen kijken naar mooie bomen. Daar sloeg de twijfel van de welke maat ik wil toe.

Gelukkig kon ik twee boompjes bij m'n ouders ophalen om het een beetje te testen.
Alleen nu weet ik het nog niet, en ook niet meer waar de kerst boom het mooiste staat.

Afbeelding

Wat zouden jullie doen?
De kleine boom is 1,55m bij 73 cm.
De grotere is 1,85 bij 1,15m.

Ik heb nu nog geen gordijnen, maar die komen volgende week. De balkondeur gebruik ik nu alleen om een plantje water te geven, maar daar kom ik via het raam ook bij (ik pas ook door het raam, mocht er brand zijn).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 19:18

De grote boom tussen de 2 kasten in.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 19:49

DubbelFun schreef:
De grote boom tussen de 2 kasten in.

Eens! Staat mooi daar.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 19:57

Ik vind bij het raam het mooiste

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:44

Persoonlijk zou ik nog voor een veel hogere gaan, bijna tot het plafond. En dan voor het balkon of tussen de kasten.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:50

PSvanLot schreef:
Persoonlijk zou ik nog voor een veel hogere gaan, bijna tot het plafond. En dan voor het balkon of tussen de kasten.

Heb ik ook aan zitten denken, aan een van 2,10 (plafond is 2,45).

Alleen worden die vaak ook breder, daar is dan weer geen ruimte voor

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:59

kosseh schreef:
PSvanLot schreef:

Heb ik ook aan zitten denken, aan een van 2,10 (plafond is 2,45).

Alleen worden die vaak ook breder, daar is dan weer geen ruimte voor

Die zijn er ook wel smal te vinden hoor.

Ik koop altijd een echte en die zet ik op een ronde tafel met een kleed.

Heb zo alleen een foto met cadeaus ervoor.

Afbeelding

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:05

Hoi, mag ik hier om tips vragen :o
Sinds kort woon ik op mezelf. Maar ik heb totaal geen gevoel voor inrichten en interieur. Nu heb ik 2 grote witte vazen gekregen waarvan ik er al 1 zwart heb gespoten omdat mijn meubels met zwarte stalen poten zijn. Maar wat ga ik nu in de vazen doen? Het liefst niet al te duur. Heb al mooie zijdenboeketten gezien maar die zitten al rond de €300,-
Afbeelding

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:26

Misschien droogbloemen of paar takken katoen in? Die zijn goedkoper dan zijde bloemen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:43

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:45

Als je een Action, Wibra of Kwantum in de buurt hebt... daar hebben ze mooie kunststof bloemen/takken en heb je van 5 bloemen een mooi boeket.

Afbeelding

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:11

Ik zoek een nieuwe kleur voor in de woonkamer en nu zag ik deze voorbij komen:
Afbeelding

amethyst shadow. Verf tester gehaald, alleen hij pakt heel erg donker uit, bijna bruin.

Iemand toevallig tips voor een warme paars tint?

Heb nu ripe eggplant als tester gehaald, maar dat lijkt het ook net niet te zijn.

Ik zit al 2 jaar tegen een kleur aan te kijken die net niet lekker uitpakte, dat wil ik nu voorkomen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:34

manonutjuh schreef:
Ik zoek een nieuwe kleur voor in de woonkamer en nu zag ik deze voorbij komen:
[ Afbeelding ]

amethyst shadow. Verf tester gehaald, alleen hij pakt heel erg donker uit, bijna bruin.

Iemand toevallig tips voor een warme paars tint?

Heb nu ripe eggplant als tester gehaald, maar dat lijkt het ook net niet te zijn.

Ik zit al 2 jaar tegen een kleur aan te kijken die net niet lekker uitpakte, dat wil ik nu voorkomen.

Ik heb oyster op de muur van mn dochter. Is van Painting the past.
Denk dat die te licht voor jou is.

Maar misschien is Velvet Plum iets voor je?
https://www.paint-brush.nl/painting-the ... -plum-sc94

Of Brinjal van Farrow & Ball

Moet zeggen, ben de kleuren van hun nog steeds niet zat na 3 jaar :))