Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:13

Het is echt zo triest.. er komt echt niks nieuws meer bij qua aanbod wat wij zoeken.. mega rustig op het moment.. -O-

Sure_lee

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:34

Is volgens mij altijd in de zomer zo dat het aanbod veel lager is.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:40

Monchou schreef:
Het is echt zo triest.. er komt echt niks nieuws meer bij qua aanbod wat wij zoeken.. mega rustig op het moment.. -O-

Of er komt iets op en dan bel je is de makelaar op vakantie :+
Vrijdag gaan we nog kijken bij een woning maar 30 september overdracht betekend voor ons geen onderdak meer.
Ik heb non stop hoofdpijn, rugpijn en last van mijn maag van de stress, geweldig verhuizen tot zo ver :')

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:49

https://www.funda.nl/koop/markelo/huis- ... kerweg-31/

Was er hier niet iemand op zoek naar een locatie voor een zorgboerderij? Je mag dan wel een stevige investeerder meenemen, het ziet er uitgewoond uit :\

Plekje is wel mooi, hoewel er een zonnepark in je achtertuin komt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:20

tirzasarah10 schreef:
Monchou schreef:

Vrijdag gaan we nog kijken bij een woning maar 30 september overdracht betekend voor ons geen onderdak meer.
Ik heb non stop hoofdpijn, rugpijn en last van mijn maag van de stress, geweldig verhuizen tot zo ver :')

Hier hetzelfde verhaal. 1 0ktober is de overdracht en wij hebben ook nog niks. Ik ben er niet ziek van ofzo, maar leuk is het niet. Zal wel een zomerhuis huren worden en paard en schapen ergens in pension.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:28

Ik kan me zo goed voorstellen hoe jullie je voelen echt niet tof! Y;(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:38

Ja t is nu echt niks waard om eerst te verkopen en dan te kopen... bij ons is de overdracht op 15 dec pas. Dus we kunnen rustig aan doen al loopt onze voorbehoud op 20 aug af dus moet nu wel als de wiedeweerga alles regelen voor de financiering.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:01

Geen haar op m'n hoofd die eerst wilde verkopen.... Maar goed ook, want we hebben ruim 2 jaar gezocht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:29

Zijn er hier trouwens mensen die in de koopakte al de splitsing hebben laten maken voor tuin en huis en het deel agrarische grond? Begreep dat dat makkelijker is, maar moet er dan eerst een taxatie zijn? En is dat ook al van toepassing op je voorlopig koopcontract?

We hebben de bank vandaag niet gesproken helaas...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:01

SureLee en Marjan, gefeliciteerd!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:38

MarjanB schreef:
Zijn er hier trouwens mensen die in de koopakte al de splitsing hebben laten maken voor tuin en huis en het deel agrarische grond? Begreep dat dat makkelijker is, maar moet er dan eerst een taxatie zijn? En is dat ook al van toepassing op je voorlopig koopcontract?

Ja hebben wij gedaan ja. Maar er hoeft daarvoor geen taxatie te zijn. Bij ons niet.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 19:53

manzano schreef:
Geen haar op m'n hoofd die eerst wilde verkopen.... Maar goed ook, want we hebben ruim 2 jaar gezocht.

Wij hadden dus echt geen keus. Een overbrugging konden we niet krijgen en het was slecht in te schatten waar ons huis voor verkocht zou worden. Als we vd taxatie uit waren gegaan hadden 2 k lager gezeten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:17

Hoezo konden jullie geen overbruggingshypotheek krijgen?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:11

pillow schreef:
tirzasarah10 schreef:

Hier hetzelfde verhaal. 1 0ktober is de overdracht en wij hebben ook nog niks. Ik ben er niet ziek van ofzo, maar leuk is het niet. Zal wel een zomerhuis huren worden en paard en schapen ergens in pension.

Ook veel sterkte pillow. Ik zie erg op tegen een pension voor de paarden. Daar ga ik in mijn vakantie maar even achteraan, nu ook nog met mijn paard die niet lekker gaat. Hier was het ook niet eigen keuze, ik woon nog thuis met geen uitzicht om zelf wat te kopen ivm chronische ziekte. Mijn moeder had het hier besloten ondanks alle waarschuwingen. Bedoeling is dat als we wat nieuws kopen ik daar dan op mijzelf kan gaan en deel aan de hypotheek af draag.
Nou hadden wij dus wel een woning mondeling gekocht maar die mensen zijn terug gekomen op hun eigen voorwaarden, gezien de woning een bedrijfsobject is, is dit rechtsgeldig. Daar loopt nu dus een zeer vervelende zaak over, ik denk dat dit ook nog een reden extra is dat ik niet lekker ben. Wat vooral zonde is geweest van dit object is dat we er zeker 2 maanden aan kwijt zijn geweest, kostbare tijd die wij beter hadden kunnen gebruiken. Zure is ook nog dat er in die tijd wel leuke huizen te koop stonden en nu niet meer, wij dachten goed te zitten. :+

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:24

pillow schreef:
manzano schreef:

Wij hadden dus echt geen keus. Een overbrugging konden we niet krijgen en het was slecht in te schatten waar ons huis voor verkocht zou worden. Als we vd taxatie uit waren gegaan hadden 2 k lager gezeten.

2k is €2.000?

Of is er een 0 weggevallen en bedoel je 20.000?
Kan je daarmee het verschil maken? En maak je nu niet bijna zoveel kosten? 2x verhuizen, misschien opslag, huur (=duurder meestal), pension….

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:34

Lastig allemaal..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:38

Hier nog veel doen. Over een week is de overdracht. Best emotioneel. Huis was toch al 30 jaar in de familie. Eerst van oma. En sinds een jaar of 10 van mams.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:52

MarjanB schreef:

Wij hebben dat gedaan ivm verschil in overdrachtsbelasting en mochten van de notaris (binnen het redelijke) zelf aangeven hoe hoog de landbouwgrond moest uitkomen. We hebben hiervoor gekeken naar de gemiddelde verkoopprijzen van agrarische grond in onze regio en zijn dan voor ons aan de gunstige kant gaan zitten.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:22

yvetjes schreef:
2k is €2.000?

Of is er een 0 weggevallen en bedoel je 20.000?
Kan je daarmee het verschil maken? En maak je nu niet bijna zoveel kosten? 2x verhuizen, misschien opslag, huur (=duurder meestal), pension….

200.000

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:23

Brainless schreef:
Hoezo konden jullie geen overbruggingshypotheek krijgen?

De leeftijd en het inkomen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 05:33

Dank jullie voor de tips! @missmontana ja zoiets dacht ik ook. Scheelt veel geld.

En 2k is toch 2.000? Als in k is 1000 maar goed mooi oliebol om in die positie te zitten. Hoop dat jullie alsnog snel wat kunnen vinden :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 06:26

Kaka schreef:
https://www.funda.nl/koop/markelo/huis- ... kerweg-31/

Was er hier niet iemand op zoek naar een locatie voor een zorgboerderij? Je mag dan wel een stevige investeerder meenemen, het ziet er uitgewoond uit :

Plekje is wel mooi, hoewel er een zonnepark in je achtertuin komt.

Ja klopt, dank voor het delen. Zeker het kijken waard...

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 06:43

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 06:55

Gisteren bij een huis in de Meern wezen kijken, was veel geld voor weinig. Het huis in dezelfde straat op de hoek met 10m2 minder grond is voor 80k boven de VP weggegaan :oo

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:49