Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:05

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:09

Cayenne schreef:
Dat klinkt ook niet fijn := Gelukkig is het geen monumentaal huis, anders werd het wellicht nog een ding om de fundering aan te pakken ofzo :+

Zo'n statig huis verwacht je ook niet direct bij een melkveehouderij :P
Dan denk ik toch eerder aan een boerderij ofzo: https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... agnie-156/

Ach, zo raar is dat niet.

Google maar eens op B&B de Houtkamp in Otterlo. Soort van hetzelfde idee van een herenboerderij zoals die op veel meer plekken in NL te vinden zijn.

Die industriële look is het voor mij net niet. Leuke elementen, maar had er dan een echte industriële keuken in gezet, om een voorbeeld te noemen.

Die trap heb ik dan weer een andere industriële associatie mee: ooit in een watertoren geweest; ook zo'n trap maar dan ruim 20mtr lang en in de open ruimte.

https://www.factorarchitecten.nl/projec ... -de-meije/
Een impressie om het gebouw te verbouwen. Voor de beeldvorming: de drie lange trappen in de tekening zijn de enige zaken die er nu aanwezig zijn, voor de rest is de ruimte helemaal leeg. De eerste trap leidt naar een eerste verdieping; daarna is het helemaal open. Je kijkt dan tegen de bolle onderkant van het waterbassin aan, wat je ook op de tekening ziet. Je moet ECHT GEEN hoogtevrees hebben als je naar het bassin bovenin de toren moet. Claustrofobie is ook niet handig, trouwens }>

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:36

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 07:15

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:03

Die in Groningen heeft leuke elementen zoals de boekenkast. Maar als loge slapen onder die kleding lijkt me minder fijn. Die badkamer vind ik over de top. Herenboerderijen vind ik heel mooi om te zien. Je hebt ze hier in de omgeving ook wel, maar niet veel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:04

Ikke, ik heb het echt nog nooit eerder gezien :o Maar in mijn omgeving zie je eigenlijk alleen maar boerderijen met veehouderijen erbij.

Die in Esbeek is qua ligging super! Alleen jammer van de schuine daken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:29

Ashleytjuhh schreef:
lenaa_tje schreef:
https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... straat-24/
Je moet er van houden maar ik vind het industriële wel gaaf doorgevoerd in oa. Badkamer.

Je ziet gewoon gelijk dat dit een mannen huis is. totaal geen gevoel in het huis.

:').
Ik zal dan wel een man zijn, maar ik vind het een heel mooi en toch sfeervol huis. Alleen de blauwe vloer mogen ze opschuren voor mij maar voor de rest.. I'll take it. Paar grote planten erin en klaar.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:43

Cayenne schreef:
Dan denk ik toch eerder aan een boerderij ofzo: https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... agnie-156/

Deze opmerking snap ik niet. Wat is bij jou het verschil tussen een boerderij en een veehouderij, dat is toch hetzelfde?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:51

pillow schreef:
Cayenne schreef:

Deze opmerking snap ik niet. Wat is bij jou het verschil tussen een boerderij en een veehouderij, dat is toch hetzelfde?

Volgens mij gaat het om het type huis. Dat ze qua woning een woning in boerderij-stijl meer vind passen dan een statig landhuis als dit.

Edit: zijn natuurlijk genoeg boerderijen die geen veehouderij zijn. Dus het is sowieso niet hetzelfde.

Cayenne

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:06

Wat Manzano zegt bedoel ik idd :j

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:14

Citaat:
zijn natuurlijk genoeg boerderijen die geen veehouderij zijn. Dus het is sowieso niet hetzelfde.

Ja duh. Een boerderij is een agrarisch bedrijf, wat daar dan ook voor activiteit is. Ik noem een veehouderij eerder een boerderij dan een akkerbouwbedrijf trouwens. Maar ik vroeg Cayenne wat ze bedoelde,

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:20

pillow schreef:
Citaat:
zijn natuurlijk genoeg boerderijen die geen veehouderij zijn. Dus het is sowieso niet hetzelfde.

Ja duh. Een boerderij is een agrarisch bedrijf, wat daar dan ook voor activiteit is. Ik noem een veehouderij eerder een boerderij dan een akkerbouwbedrijf trouwens. Maar ik vroeg Cayenne wat ze bedoelde,

Ja duh. Ik reageer ook alleen maar op wat jij letterlijk schrijft....

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:29

Cayenne schreef:
Ik weet niet precies waarom, maar ik word gewoon treurig van de binnenkant van dit huis :=
https://www.funda.nl/koop/kerkrade/huis ... straat-16/

brr ik ruik hier dat tapijt al dat overal ligt... In de keuken, in de WC %) en die gordijnen overal maken het ook somber binnen.

Die in groningen viel ik vooral op de smerigheid die een open trap boven de eettafel geeft brr haha

Oké nu lijk ik wel een schoonheids freak, believe me I'm not, maar we kunnen wel een beetje praktisch blijven toch mensen :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:30

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:38

Cayenne schreef:
Ik weet niet precies waarom, maar ik word gewoon treurig van de binnenkant van dit huis :=
https://www.funda.nl/koop/kerkrade/huis ... straat-16/

Oh hier kan je echt zoiets gaafs van maken!!! Doet me beetje denken aan de verkoopfoto's van het huis van m'n opa. Totaal afgeleefd en gedateerd :=
Maar staan er nou antennes op zolder??

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:41

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:50

Ja, die in Kerkrade is best iets van te maken!

Oeh die molen, wat zonde zeg! Het is nog amper herkenbaar :\

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:18

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:26

dat kun je aan een goede meubelmaker gewoon vragen hoor :)) foto pinnen op pinterest voor je verbouwing straks!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:36

SillyB schreef:
dat kun je aan een goede meubelmaker gewoon vragen hoor :)) foto pinnen op pinterest voor je verbouwing straks!

Past niet echt bij ons huis, alhoewel dat ook heel karakteristiek is met hoge balkenplafonds. Dit zie je toch meer in oude boerderijtjes en herenhuizen. Die van ons is maar een twee-onder-een kapje :D .

Deze is ook waanzinnig mooi zeg, had ik echt niet verwacht bij het vooraanzicht.
https://www.funda.nl/koop/scherpenzeel- ... ndweg-286/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:51

Er ligt ook een Scherpenzeel hier in de buurt, dus ik dacht die straatnaam zegt me niks. Blijkt er dus ook een ander plaatsje in NL zo te heten.

Die in Kerkrade heeft wel veel tapijt ja :=

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:29

Tja Rinske dat is wel echt het nadeel van je gevel schilderen. Altijd onderhoud aan anders ziet het er echt niet uit. Hebben we dat huis niet al eens gezien hier? ik kan me ook een (ander?) huis herinneren met zo'n wenteltrap met maffe vlonder eronder omdattie te kort was haha. Sowieso in de keuken die niveau verschillen zouden mij de nek breken

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:28

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:38

Compleet met nachtmerrie behang in de babykamer :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:52

Super leuk behang juist :+