Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:37

Klopt, een zetel. Mijn excuses voor de verwarring!

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:41

Wil je een nieuwe of ook een gebruikte van bijv. Marktplaats ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:42

Maar ik begrijp dat je uit België bent, dan zul je aan veel van de NL-verkopers niets hebben :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:01

Wij hebben nog geen vloer of keuken uitgezocht maar wel al een nieuwe bank :+

Een elementenbank. Ik vind een hoekbank wat onpraktisch maar wel leuk. Twijfel dus tussen een hoek of een rechte en dan met hocker..

Dit is hem in hoek en in recht. Hij zit echt heeeeerlijk <3

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:06

Hij ziet er ook echt heel komfortafel uit :) een echte hangbank :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:06

Zoo dat ziet er idd heerlijk uit! Mooie bank :j

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:12

Hele gave bank die heerlijk zit! Wij hebben hem ook gehad :D Het enige nadeel vond ik dat hij ontzettend snel van die zitplekken krijgt, dus verschil in hoogte van de kussens omdat er aan de ene kant meer gezeten werd dan aan de andere kant. Op bovenstaande fotos zie je dat ook een beetje lijkt wel? Maar als dat je niet stoort, dan zeg ik zeker doen! Ze zitten goddelijk!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:16

Djoena schreef:
Hele gave bank die heerlijk zit! Wij hebben hem ook gehad :D Het enige nadeel vond ik dat hij ontzettend snel van die zitplekken krijgt, dus verschil in hoogte van de kussens omdat er aan de ene kant meer gezeten werd dan aan de andere kant. Op bovenstaande fotos zie je dat ook een beetje lijkt wel? Maar als dat je niet stoort, dan zeg ik zeker doen! Ze zitten goddelijk!

Ja dat klopt! Maar doordat de bank volledig zacht en 'zakkig' is vind ik dat niet zo erg, hoort een beetje bij deze bank.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:18

Majabeestje schreef:
Djoena schreef:

Ja dat klopt! Maar doordat de bank volledig zacht en 'zakkig' is vind ik dat niet zo erg, hoort een beetje bij deze bank.

Inderdaad :D

PS. Ze slapen ook heel lekker :') normaal gesproken val ik alleen in slaap in mijn eigen bed, maar als ik hierop ging liggen was ik zo weg :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:22

Ik ben aan het sparen voor exact die bank _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:24

Djoena schreef:

Ik heb een bank met losse kussens, ben regelmatig de kussens aan het draaien in de hoop dat ze ooit eens gelijk vlak worden.. De delen waar je veel zit zakken mooi in (kussens stonden erg rond en dik) maar waar je minder zit blijft dik. Heel irritant :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:36

Hele toffe bank! Maar wel funest voor je rug lijkt me? Wij moeten ook nog aan een nieuwe bank, comfort gaat dan (helaas) voor style. Gaat waarschijnlijk nog een zoektocht worden :D

Gaaf geworden Marieke! Mooi ook die gordijnen, heel sfeervol.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:43

Relaxed schreef:
Djoena schreef:

Ik heb een bank met losse kussens, ben regelmatig de kussens aan het draaien in de hoop dat ze ooit eens gelijk vlak worden.. De delen waar je veel zit zakken mooi in (kussens stonden erg rond en dik) maar waar je minder zit blijft dik. Heel irritant :+

Mijn innerlijke dwangneurose begint dan tegen mij te schreeuwen :') :j voor mij was dat de reden om de bank na een jaar weer te verkopen :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:43

Ik vind de bank schitterend maar net als Djoena zou ik er helemaal gek van worden haha

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:31

Ik was gisteren op visite bij een nichtje van mijn man. Zij hebben net hun huis laten verbouwen en hebben Flexa Olijf groen op een muur in de keuken. Ben op slag verliefd. Wat een prachtige kleur is dat. Die ga ik gebruiken in mijn slaapkamer.
Maar.... we hebben een giga lekkage onder het dak. Dus de eurootjes zullen eerst hieraan gespendeerd worden.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:58

Oh wat een lekkere zetel is dat hierboven!

Thanks voor de tips allemaal trouwens! Ik had deze nacht opeens een opleving aan inspiratie.
Een diep donker blauwe of een diep groene accentmuur, rest van de muren wit, of net een tint gebroken wit, een stoere cognackleur zetel en voor de rest lichte meubeltjes om het geheel weer op te leven.
Een licht tapijt onder de bank en dat is dan de woonkamer.
Nu nog even plaatjes zoeken en het aan broer verkopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:15

Mag ik jullie iets vragen? In mijn huis heb ik nergens lampen aan het plafond, alle aansluitingen zitten in de muren, ongeveer 30 cm van het plafond. In de woonkamer heb ik 2 lange muren, meter of 5 waar dus 1 lamp zou kunnen. Het moet alleen niet in het niet vallen op die grote muren.. Tips? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:18

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:25

Je hebt tegenwoordig van die gave lampen aan touw. Misschien kan je daar mee spelen qua aansluitingen? Ik weet niet of dat kan hoor.

Op deze foto zie je een beetje wat ik bedoel, hier lijkt de aansluiting op een andere plek te zitten dan je lamp, maar door het touw is het een soort van creatief weggewerkt (vind ik persoonlijk mooier dan kabels).

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:32

Ik vind die lampen heel mooi, alleen het touw iets minder..

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:40

Lekker opgeknapt Marieke! Die donkere keuken maakte en die zwarte strepen maakten de ruimte erg donker. Lekker licht nu :)

Dat is lastig Relaxed, misschien zijn er ideeën op Pinterest te vinden.

Hier ook weer een beetje bezig geweest in huis. De katten hebben heel lang geleden toen ze nog kleiner waren (2-3 jaar geleden :') ) aan het behang zitten krabben...

Er zat titaantaupe verf op de muur, nu de Zinc Grey van Le Noir & Blanc.

Van
Afbeelding

Naar
Afbeelding

Ik had nog ff een ...moment tijdens het verven... De verf is ontzettend dun. Ik stond op een krukje met een kwast de randjes te verven en hield de bak niet helemaal recht. Voelde de verf naar de rand gaan en compenseerde iets te hard }> Alle verf vanaf hoog op de grond en spetteren, alles zat onder in een straal van 2,5m en meer dan een meter hoog. :roll: Op de foto had ik het meeste al schoongemaakt maar laag op de witte muur was het alleen maar uitsmeren. Dus die moet nog een keer gedaan worden.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:13

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:48

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:50

Ik zou geen gekleurde kapjes willen... iig niet díe kleuren, maar in donker hout en met creme en beige kapjes lijkt me dat op een lange muur best leuk staan.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:41

Die lamp aan dat touw is wel ontzettend gaaf! :j

Heeft iemand ervaring met meubelen van Gigameubel?