FUN-da!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:38

Er zitten hier veel makelaars.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van een vrijwillige veiling?
Wat is je mening daar over?
Waarom zou je dat juist wel of juist niet doen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:22

Oh Ylvy, dat zou mijn autistische brein echt niet kunnen handelen! Ik erger me nu al dood aan dingen die net scheef gemonteerd zijn :')

Tijdje terug plaatste ik hier ons huis.. Denk dat ik het nu wel mag zeggen: Maar hij is zo goed als verkocht, binnen 4 dagen :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:41

Gefeliciteerd Ghostattack! Snelle verkoop zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:43

Dat is enorm snel ghost :oo gefeliciteerd !

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:51

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:55

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:06

Froukje schreef:
Slechts 13.750 euro per vierkante meter! :+
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... straat-64/

En kijk ook naar de maandelijkse bijdrage aan de VvE. Maar het is een prachtig appartement, wat ik. Iet snap: wel weer van die achterlijke detailfoto’s (een glazen objectie waarvan je hoopt dat de bewoners het meenemen na de koop) maar heel weinig van het uitzicht.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:13

en nog €150.000 voor een parkeerplaats...

Maar het glazen objectje mag wel blijven hoor. Bijna de hele inrichting mag wel blijven

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:20

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:24

Dat glazen objectje met die kwal erin kost nog geen tientje bij de Sostrene Grene :') Ik heb m namelijk ook, want leuk is ie wel :')

Also, die hierboven: 3 ton voor 53 krakkemikkige vierkante meter? Die zijn grappig :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:27

Creatief gebruik van lenzen, ik geloof niet dat die kamer 25 meter lang is! (Nog steeds wel lang trouwens, als ik op de plattegrond kijk, maar niet zo lang.)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:52

Ylvy schreef:
https://www.funda.nl/koop/lage-zwaluwe/ ... straat-83/

Dit lijkt me een moeilijk huis.
Of ik ben gek aan het worden, of het is ECHT scheef..

Daar zou ik slecht mee om kunnen gaan geloof ik :o

daantjuhhh schreef:
Er zitten hier veel makelaars.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van een vrijwillige veiling?
Wat is je mening daar over?
Waarom zou je dat juist wel of juist niet doen?

Eerlijk gezegd knap ik enorm af op veilingen, bieden vanaf, open dagen etc. Ik wil in alle rust een huis kopen en gewoon kunnen onderhandelen.

Ghostattack schreef:
Oh Ylvy, dat zou mijn autistische brein echt niet kunnen handelen! Ik erger me nu al dood aan dingen die net scheef gemonteerd zijn :')

Tijdje terug plaatste ik hier ons huis.. Denk dat ik het nu wel mag zeggen: Maar hij is zo goed als verkocht, binnen 4 dagen :+

Wat goed, gefeliciteerd!

Froukje schreef:
Slechts 13.750 euro per vierkante meter! :+
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... straat-64/

Wauw, maar die ligging ook.

Ceetje_bokt schreef:
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... aat-121-1/
Blijkbaar is het geen een sociale huurder gelukt om een hypotheek van €330.000 te krijgen van de bank. Wat een bizar bedrag voor dit een-kamerwoninkje.

Jeetje, soms baal ik echt. Wij hadden een zaak vlakbij deze straat en het kostte destijds allemaal geen drol. We hadden nog klanten die in deze buurten huurden voor 200 gulden.
Maar goed, mijn moeder kon toen ze jong was in de diamantbuurt een huisje kopen met eigen grond. Echt uniek, waren echte huisjes, geen bovenburen en eigen grond. Was 35.000 gulden. Voor toen veel geld. Die gaan nu ook voor mega prijzen, dus eeuwig spijt, maar ja......Dat is de tijd waarin je leeft. In Amsterdam waren de ''gewone'' mensen ook niet echt gewend om te kopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:38

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:58

Ceetje_bokt schreef:
Blijkbaar is het geen een sociale huurder gelukt om een hypotheek van €330.000 te krijgen van de bank. Wat een bizar bedrag voor dit een-kamerwoninkje.

Als je dit bedrag kunt lenen dan heb je ook geen inkomen waarmee je sociaal mag huren:-) haha maar tis bizar.

Overigens kwa prijzen ik wacht gewoon af totdat ze weer zakken. Juist in het duurdere segment is 10% een flinke som geld.

Uiteraard krijg je ook minder voor je eigen woning maar ben niet zo bang dat een gezinswoning niet verkoopt.

De klappen vallen toch eerder bij de duurdere woningen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:06

Gezinswoningen verkopen als een malle nu. Wij proberen een huis te kopen. Maar als je bedenkt dat er gemiddeld 14-20 mensen een huis willen en er maar 9 in deze regio te koop zijn. De huizen gaan heel snel nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:07

Die scheve woning, ik zou helemaal gek worden. Daar kan ik idd ook niet tegen. Als de salontafel hier ook maar ietsje scheef staat zet ik hem meteen weer recht :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:12

dat scheve vind ik leuk. een huis met karakter :) houd ik van.
hier in de buurt ook weinig te koop en dat wat te koop is, is te duur of al weg. het zou fijn zijn als de rente een beetje zou stijgen, dan zakken die prijzen wel weer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:08

Ik kan ook niet tegen dat scheve, maar ik zou me ook zorgen maken om de fundering etc.

Is dit al voorbij gekomen? Sommige huizen zijn echt te erg voor woorden _O-
Dat huis waarbij alles in de slaapkamer hetzelfde design heeft en die badkamer met overal spiegels _O-
https://www.boredpanda.com/terrible-rea ... gn=organic

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:36

Dat artikel maar vooral de bijschriften zijn hilarisch _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:43

Cayenne, dat varken erbij is wel leuk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:46

studiemiep schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Als je dit bedrag kunt lenen dan heb je ook geen inkomen waarmee je sociaal mag huren:-) haha maar tis bizar.

Overigens kwa prijzen ik wacht gewoon af totdat ze weer zakken. Juist in het duurdere segment is 10% een flinke som geld.

Uiteraard krijg je ook minder voor je eigen woning maar ben niet zo bang dat een gezinswoning niet verkoopt.

De klappen vallen toch eerder bij de duurdere woningen

Als mensen ergens zijn komen wonen met een lager loon en sociaal huurden, kunnen ze misschien na een aantal jaren wel meer zijn gaan verdienen, zijn gaan samenwonen etc.

Toen wij jong sociaal huurden in Almere, kregen wij op een gegeven moment ook aanbiedingen om iets te kopen. Ze wilden de doorstroom behouden.

Het is wel te krankzinnig voor woorden dat het niet in verhouding is wat mensen aan huur mogen betalen tegenover wat ze aan hypotheek mogen besteden.

Sowieso is het standaard reken model een beetje natte vinger werk. Mensen die aan hun max kopen, maar heel luxe willen leven, het niet zo trouw nemen met op tijd en netjes de rekeningen betalen, komen sneller in de problemen.
Waar een ander weinig extra uitgaven heeft en prima uit kan komen.......Er wordt niet naar gekeken, maar daar zouden veel meer problemen voorkomen kunnen worden. Niet alleen zeggen; wat mag je besteden, maar ook wat wil je besteden? Veel meer aandacht voor wat de hoogst te besteden maandlast inhoudt op de rest van je uitgaven.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:13

Ghostattack binnen 4 dagen waaaauwwww!!!! Gefeliciteerd! :D

Mijn beste vriendin huurt al sinds ze het huis uit is sociaal. Kan niet anders. oliebol is duur in Amersfoort en om nou te zeggen dat je als 1 persoon genoeg verdient om een huis te kopen tegenwoordig...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:18

Nummus schreef:
Ghostattack binnen 4 dagen waaaauwwww!!!! Gefeliciteerd! :D

Mijn beste vriendin huurt al sinds ze het huis uit is sociaal. Kan niet anders. oliebol is duur in Amersfoort en om nou te zeggen dat je als 1 persoon genoeg verdient om een huis te kopen tegenwoordig...

Dat ligt eraan waar je woont.
Hier is het in je eentje wel haalbaar met een redelijk normaal inkomen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:21

Ja waar mijn familie woont ook wel, maar in Amersfoort echt niet op het moment.
Mijn nieuwe buren hebben met zijn tweetjes ook al gewoon over de vraagprijs geboden toen, terwijl het huis echt niet goed onderhouden was.
Maar ze hadden al zo veel huizen aan hun neus voorbij zien gaan op die manier dat ze maar over de vraagprijs boden.

En dat is heel normaal hier.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:25