[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:28

Ik verwacht van deze mensen zeker geen problemen of troubells, maar we zijn er wel over uit.
Ze mogen langskomen en hier vrij door het huis lopen, maar wij blijven ook thuis.
Desnoods buiten, maar dat zien we wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:42

4EverHobbes schreef:
Als het meezit horen wij vandaag of morgen of ons bod geaccepteerd is :)
En dan als een malle de financiering regelen... voor ons is het niet zo belangrijk wanneer de woning passeert, aangezien we er al wonen. We zitten dus al een tijd in onzekerheid; in januari werd bekend dat de woning verkocht zou worden en helaas krijgen wij als huurders/oppassers geen voorrang. Dus het is allemaal erg spannend!

Nu huur je je huis? Dan heb je recht op huurbeschermng als iemand anders het huis koopt ipv jullie. Die koopt jullie als huurders er gewoon bij dan :=

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:09

Nee we huren het niet, we wonen antikraak. Dus geen huurbescherming. Maar... we zijn net gebeld dat het huis voor ons is! Echt geweldig nieuws!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:20

Gefeliciteerd!!! Wat moet dat spannend geweest zijn.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:31

Gefeliciteerd!

Wij zijn gister nog even bij het huis geweest waar we op geboden hebben en hebben een rondje met de eigenaren gedaan. Makelaar had blijkbaar niet doorgegeven dat wij ons huis al kwijt zijn en dus haast hebben. Verkopende partij schrok daar een beetje van geloof ik. Hopelijk week dat niet in ons nadeel

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:36

Gefeliciteerd!

Spannend Maartje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:52

4EverHobbes schreef:
Nee we huren het niet, we wonen antikraak. Dus geen huurbescherming. Maar... we zijn net gebeld dat het huis voor ons is! Echt geweldig nieuws!

*\o/* *\o/* *\o/* *\%/* *\%/* *\%/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dat vind ik nou het beste bericht van vandaag :D

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:16

Jans schreef:
4EverHobbes schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\%/* *\%/* *\%/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dat vind ik nou het beste bericht van vandaag :D

Dank je wel haha. Dat vond ik nou ook!

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:30

Gefeliciteerd 4EverHobbes!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:46

Gefeliciteerd 4EverHobbes!!!

Wat betreft sfeer proeven: dat vind ik wel begrijpelijk, hoewel ik een uur of 2 alleen zijn in een vreemd huis wel vrij lang vind.

Ik ben wel benieuwd hoeveel huizen jullie hebben bezichtigd voor je het droomhuis tegen kwam?
Wij zijn 2 keer in het kopersproces geweest en 2 keer was het direct raak bij de eerste bezichtiging := (Maar wij selecteerden online al vrij streng).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:51

Gefeliciteerd 4everhobbes!

@cayenne: 2 huizen, de tweede hebben we gekocht :j Hier idd ook al streng geselecteerd en bij veel huizen langs gereden om de locatie goed te kunnen beoordelen (en daardoor vielen er ook al veel af!).

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:01

Ik heb denk ik al vijftien huizen (lees: mini appartementen) gezien. Het is toch een sfeer kwestie die je op foto's niet kan zien. Twee keer een bod gedaan ruim over de vraagprijs. Twee keer niet de hoogste bieder. Het is gekkenhuis momenteel :(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:31

Ik denk ik een huis of vijf. Maar dat is wel 6,5 jaar geleden, toen was de markt nét even anders :))

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de ORV Cayenne?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:34

Gefeliciteerd 4everhobbes

Cayenne in ons huidige huis was het iets van 6-7 huizen. Voor we ons nieuwbouwhuis eigenlijk ook zoiets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:40

Bij ons was het eerste huis voor ons gevoel meteen raak, locatie perfect (Ons dorp) er moest alleen e.e.a meer aan gebeuren dan verf en dat wilden we eigenlijk niet.

Hebben er nog 2 bezichtigd en die waren perfect maar locatie voor ons niet (Almere). En we voelden toch het er niet bij. Dus was het toen echt duidelijk dat het huis 1 zou worden.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:56

Ik heb best een aantal huizen gezien. De eerste waar ik kwam was echt een misser, toen we aankwamen had ik al bedenkingen bij de wijk en toen de verkopende makelaar aankwam zei die tussen neus en lippen door dat er geen water, gas en electrameters in de woning waren omdat er een wietplantage had gezeten. Ik heb uit beleefdheid nog 3 minuten gekeken en een gevoel gekregen voor wat 60 m2 nu precies was en heb daarna vriendelijk bedankt. Het huis was grof te duur geprijsd voor de staat waar het in verkeerde en de buurt had ik me 's avonds niet veilig gevoeld als ik op de fiets naar huis had gemoeten. De tweede was qua locatie gevoelsmatig een stuk beter, maar het was een verkoop via de bank en met al het werk dat er aan de woning nodig was kon ik het me niet veroorloven om de prijs te betalen die de bank nodig had. De derde was ook goed, en daar heb ik daadwerkelijk op geboden toen, maar ook dat was verkoop via de bank en iedereen mocht eenmaal bieden en het beste bod kreeg de woning. Daarna ben ik ergens geweest waar ik erg van gecharmeerd was, maar door achterstallig onderhoud aan de woning en een rammelende VvE is het mij door mijn aankoopmakelaar afgeraden. Het appartement dat ik uiteindelijk gekocht heb was ik van overtuigd zodra ik de deur door gelopen was. Ik heb toen diezelfde middag een eerste bod gedaan en na twee keer heen en weer bellen tussen mijn makelaar en de verkoopmakelaar had ik die avond het appartement gekocht en ik had niet blijer kunnen zijn met mijn keuze.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:01

Berdien schreef:
Ik denk ik een huis of vijf. Maar dat is wel 6,5 jaar geleden, toen was de markt nét even anders :))

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de ORV Cayenne?

We zijn overgestapt naar DELA en daar is het gelukt! *\o/*

Wij kwamen er tijdens de huizenspeurtocht achter dat mijn man veel meer eisen had en ik vrij makkelijk en toeschietelijker ben.
Dat had ik echt precies andersom verwacht :')

Zo hadden we een supermooi huis in Drunen gezien. Helemaal onze smaak, maar er zat tussen de keuken en woonkamer een drempel van 7/8 cm.
Daar wilde mijn man absoluut niet aan :x Terwijl ik denk dat wanneer je één keer erover struikelt, je er wel aan gewend bent :+

Mijn eisen waren vooral redelijk dichtbij bos en een tuin waar mijn voliere in past.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:10

Wij hebben 2 huizen gezien maar wij hebben van te voren al wel enorm streng geselecteerd en verder zijn wij ook door elke buurt een rondje gaan rijden en hebben wij er even gewandeld.

Wel had ieder voor zich eisen die erg lastig met elkaar te combineren waren. Wat wij niet verwacht hadden :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:13

Streng selecteren was voor mij iets minder goed mogelijk, in Amsterdam gaat alles zo hard dat je beter bij veel dingen kan gaan kijken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:14

Vanavond huis nummer 8. Ik selecteer streng online en dankzij huis 1 en 2 heb ik leren google mapsen, streetviewen, satellieten etc. etc. Maar zo vaak is er iets anders dan vermeld.
Zo stond ik bij een woning met mooie loods voor de paarden bleek dat er een cultuurbestemming op zat en de gemeente niet van plan was dit te wijzigen. Ding moest afgebroken worden als je geen toeristische attractie op je erf wilde. Tja dat stond nergens.... Heel vervelend dat sommige zaken achterwege worden gelaten. Ik ben namelijk toch echt niet meer geïnteresseerd dus heeft het mij en de makelaar onnodig tijd gekost.

Maar ik zoek dus een heel specifiek object voor de paarden MET vergunningen of de mogelijkheid dit aan te leggen. Daarbij moet het een fatsoenlijk huis zijn (niet zelf renoveren) en voldoende groot 200m2+. Dat is geen makkelijke opgaaf.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:19

Jeetje Selka, wat goed dat je dat dan van tevoren helemaal uitzoekt.
Voor hetzelfde geld zit je er al aan vast en kun je het niet gebruiken voor je doeleinde :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:21

Wij hebben nu even stress.. op de offerte van de hypotheek staat een veel lager bedrag aan eigen inbreng als waar de notaris nu mee komt. Dan hebben we het over duizenden euro's.. (alles staat op offerte hypotheek, ook overdrachtsbelasting enzo). Het lijkt erop er ergens een stukje mist :\ ben gelijk contact aan het zoeken met alles :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:23

Wat raar en lastig, Jans! Hebben jullie misschien een bouwdepot waar overheen gekeken is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:24

Ik vermoed dat over de duurzaamheidslening is heengekeken.. die zit wel in het bouwdepot vermeld qua kosten, maar nergens vermeld zelf. Maar dan zou het alsnog geen duizenden euro's verschil mogen maken gezien je voor duurzaamheid extra kan en mag lenen (106% van de waarde)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:37

Wat raar Jans :/ Hopelijk is het gewoon een foutje

Wij hebben inmiddels al weer heel wat huizen gezien, maar ons gevoel op funda klopt altijd bij de werkelijkheid. Dus meestal weten we eigenlijk al wel dat het huis het niet helemaal is. Over het algemeen is een van ons dan uitermate enthousiast en de ander wat minder haha.
Net als Selka zijn wij wel heel streng in onze voorselectie. Wij zoeken een huis met grond voor de paarden en minstens 4 slaapkamers (liefst 5). Ook hier wordt google maps uitgebreid bekeken, rijden we een keer langs en vraag ik voor ik een bezichtiging plan altijd de bestemming na. We proberen deze online zelf altijd al te checken maar soms mis je iets. Indien het agrarisch is, vraag ik eerst of deze bestemming om te zetten is (hier in de regio zijn ze daar momenteel nogal druk mee bezig en zijn er ook banken die dan een financiering voorzien) en als dat allemaal kan, gaan we pas kijken.
Wij willen het liefst wel een huis waar we lekker in kunnen klussen zodat we alles naar onze eigen hand kunnen zetten.