[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:57

9001 zou heel mooi bij je gekozen behang passen, denk ik.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:04

Oh, ik dacht dat je tegels had in de woonkamer, ik bedoel dus je plankenvloer :+ En het hoeft toch niet spierwit? Je hebt allerlei tinten wit... Je kan ook bv. 1 muur in een kleur/behang doen en de rest gebroken wit? Geeft ook al wat meer kleur... Maar dan nog, ik als koper zou dat behang er weer even snel weer uitgooien, het is maar net wat je smaak is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:13

Nah, woonkamer ga ik sowieso niet verven hoor.
Dat zandkleur op de muren moet maar neutraal genoeg zijn :j Het is geen paars ofzo :)

Iemand anders mag het dan lekker zelf wit, grijs of taupe maken als die dat per-sé wil :P

In die 4 dagen zijn er wel belangrijkere zaken om aan te pakken, dan de hele woonkamer te strippen, af te plakken en met hoge ladders tot in de nok van het dak, zandkleur in wit om te zetten :)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:17

Geen probleem hoor, je moet lekker zelf weten wat je wilt doen :D Maar denk dat ik toch wat kleurenblind aan het worden ben, want ik zie alles roze/oranje, en niet zand... B-)

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:18

Gut, ik heb weinig smaak én een zielloos huis, met m'n RAL 9010, lees ik net. Grappig, hoe iedereen z'n eigen smaak heeft. Ik heb juist een hekel aan van die RTL4-kleuren op de muur en hou de wanden het liefst wit, zodat ik los kan met meubels en accessoires. Ieder z'n eigen ding :)

Succes met aanpassen pmarena!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:21

@ Kikka: :(:) Ik zit hier ook tussen mijn zielige witte muren :D

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:22

Djeenie schreef:
@ Kikka: :(:) Ik zit hier ook tussen mijn zielige witte muren :D

Zo ongezellig -O-

;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:24

Kikka: wat zie jij als RTL4 kleuren :) Kleur geven d.m.v. accessoires is toch ook juist leuk :j En dan is tenminste niet alles zielloos wit :P

Djeenie: ik denk het :j Er is helemaal niks roze-oranje in de woonkamer namelijk, muren zijn daar toch echt zandkleurig :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:25

Ach, ik vermaak me prima tussen mijn RTL4 muren :+ Ook fijn om te lezen.
Leuk hoor, jullie doen nu precies hetzelfde als de opmerking van mijn kant waarmee ik jullie blijkbaar op je ziel getrapt heb. Terwijl ik duidelijk aangegeven heb dat dat mijn mening is, niets meer en niets minder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:31

Ach zo was het ook met het huis van manlief dat gewoon bijpassend bij de rest van de straat met 1 lange sliert rijtjeshuizen donkergroene kozijnen, deur en ander houtwerk had.

Na verkoop stond er binnen no-time een steiger voor het huis en was de hele buitenboel ineens spierwit.
Wij dachten dat het een laagje grondverf was maar nu een paar jaar later is het nog net zo dus blijkbaar was het de bedoeling.
Ik vind het echt geen porum :+ Maar zij zullen er wel blij mee zijn, prima toch :j

Maargoed nogmaals voor de eventuele kortzichtige lezer: de bovenverdieping in "mijn" huis (heb er amper gewoond :') ) is nog bijna geheel zoals de vorige eigenaren het achtergelaten hebben, dat is dus ook niet mijn smaak dus je hoeft niet te denken dat ik zit te verdedigen ofzo :)

Maar je kan ook overdrijven, en als je maar 4 dagen tijd hebt om de bovenboel een beetje in 2014 te krijgen... om dan daarnaast de hele woonkamer in de steigers te gaan zetten om van zandkleur muren witte muren te maken dat gaat me gewoon te ver, dat is niet zo heel erg vreemd of eigenwijs maar gewoon vrij logisch toch :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 21-03-14 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:32

Door de licht(in)val lijken de woonkamermuren op sommige foto's licht terra, vind ik.
Je gaat helemaal gek van me worden, maar zou het een idee zijn om de terra kleurige vitrage in de woonkamer te vervangen door (gebroken) witte in betweens/vitrage?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:37

pmarena schreef:
Hè, de rest van het huis veel werk en de tuin niet...?
Wordt steeds gekker, beneden is gewoon af en als er iets is dat gedateerd is dan is het de tuin wel :?

Maar dat is dus precies mijn punt. Dat zeg je steeds, maar dat is op de foto's niet te zien. Daarom ook de tips om professionele foto's te laten maken. Ik snap dat dat nu niet meer gaat lukken, maar mocht die open huizen dag niks opleveren zou ik dat serieus overwegen.

En ik wil echt niet banketstaaf overkomen, maar op heel veel dingen zeg je steeds: maar ik vind dat juist wel leuk. Of ik vind de kleuren juist knus.
Maar kopers vinden dat blijkbaar niet.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:44

pmarena schreef:
Kikka: wat zie jij als RTL4 kleuren :) Kleur geven d.m.v. accessoires is toch ook juist leuk :j En dan is tenminste niet alles zielloos wit :P

Alles met gekke namen als beige, aubergine, taupe en terracotta :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:45

Pmarena: Genoeg leuke starterswoningen te koop in Drachten en omgeving maar ik weet niet of het veel is in vergelijking met andere delen van Nederland.

Ons huis is overigens ook heeeeel saai. Alles RAL 9010 en een paar enkele muren grijs behang met boomstructuur. Ons aankomende huis wordt ook voornamelijk wit en grijs en dan los gaan met gekleurde accessoires in pasteltinten! Eventueel op een slaapkamer een gekleurde muur maar verder lekker saai.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:48

is gewoon een kwestie van de kleuren goed zetten op de foto, 2 tel werk

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:48

Wendy schreef:
Ach, ik vermaak me prima tussen mijn RTL4 muren :+ Ook fijn om te lezen.
Leuk hoor, jullie doen nu precies hetzelfde als de opmerking van mijn kant waarmee ik jullie blijkbaar op je ziel getrapt heb. Terwijl ik duidelijk aangegeven heb dat dat mijn mening is, niets meer en niets minder.

Grapje toch ;) Ieder z'n ding! Verkooptechnisch gezien zal het ook weinig uitmaken of een muur wit, beige of zachtbruin is. Zelfs een felroze muur op een kinderkamer is prima. Zolang niet iedere muur een andere primaire kleur heeft en het plafond niet zwart is, zal het allemaal wel loslopen, denk ik.

Wij moesten in ons huis door een roze kamer vol Justin Bieberposters, een blauwe slaapkamer vol Feyenoordposters (mijn geliefde is erg voor Ajax :') ) en twee gipsafdrukken van zwangere buiken heenkijken en dat is ook goed gekomen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:52

hahaha wij meosten hier doorheen kijekn:

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:57

Shiloh schreef:
pmarena schreef:
Hè, de rest van het huis veel werk en de tuin niet...?
Wordt steeds gekker, beneden is gewoon af en als er iets is dat gedateerd is dan is het de tuin wel :?

Maar dat is dus precies mijn punt. Dat zeg je steeds, maar dat is op de foto's niet te zien. Daarom ook de tips om professionele foto's te laten maken. Ik snap dat dat nu niet meer gaat lukken, maar mocht die open huizen dag niks opleveren zou ik dat serieus overwegen.

Shiloh: Dat is toch ook juist de hele bedoeling, mooie nieuwe foto's :P

Dat is niet iets waarvan ik overtuigd hoef te worden ofzo? Dat is immers juist de hele insteek om te gaan klussen en is ook niet iets om eventueel serieus te gaan overwegen: die nieuwe foto's zijn juist de hele reden om de boel nog even aan te pakken :)*

Ik snap dus niet zo goed waarom ik een beetje het idee krijg dat mensen me terecht willen wijzen op zaken die allang in de planning staan of allang gebeurd zijn, en die ik ook allang duidelijk benoemd heb :o

Vast heel lief bedoeld hoor en ik ben ook echt blij met de suggesties die me uit bepaalde twijfelpuntjes helpen +:)+ maar opmerkingen als: je foto's zijn slecht, het ziet er zo onrustig en gedateerd uit... tja ehm :? DAT is nu juist al precies wat we willen gaan aanpakken :)*

Dus tja het is niet echt een wereldschokkend briljante nieuwe ingeving ofzo dus sorry als ik niet heel juichend enthousiast reageer daarop Y;(

Net als dat ik onder een foto van een lelijk vensterbankje schrijf dat ik die wil vervangen door een mooie vensterbank met radiator-ombouw, en dan reageert er iemand (heel lief, dat wel +:)+ ) met het briljante idee: als ik jou was zou ik toch even wat aan die vensterbank doen hoor.

Dan denk ik wel :? dat zeg ik toch net dat dat al gaat gebeuren :?

Snappie :)

Ann: Je vindt de muren in de woonkamer echt serieus terra lijken :? Nouja, dat zal dan wel :P
Is absoluut niet zo in ieder geval, het is overal in de woonkamer gewoon dezelfde kleur op de muren. Maargoed ik wil niet voor niets graag nieuwe betere foto's hebben :)

Dat is best een idee, maar ik wilde deze vitrage eigenlijk gewoon openzetten en niet alle kleuraccenten uit het huis weghalen.

De 1 zal een kleurtje vitrage willen, de ander weer een ander kleurtje, weer een ander witte vitrage, weer een ander liever helemaal niks voor de ramen... als het gewoon open staat dan zal er ook weinig storing vanuit gaan neem ik aan :) Ik kan toch moeilijk de hele inrichting vernieuwen, ergens moet je toch een grens trekken Y;(
Laatst bijgewerkt door pmarena op 21-03-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:59

Hahahaha die gipsafdrukken die doen het hem _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:00

fokfanaat schreef:

[ Afbeelding ]

Oeh dat zijn de mooiste voor leuke voor & na foto's +:)+
Alleen al die vloerbedekking en meubels eruit en een mooie plankenvloer erin... :j

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:01

fokfanaat schreef:

[ Afbeelding ]

Hihi, dit kom ik heel veel tegen bij de huizen waar wij naar kijken. Lekker oubollig :D Gelukkig kan ik daar prima doorheen kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:03

Kon je ook maar door die schrootjes heen kijken, wat daar soms achter vandaan komt := :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:17

Mijn huis zag er op de foto's ook niet uit, bij de bezichtiging trouwens ook niet :') Scheede wel dat ik daar heel goed doorheen kon kijken en al voor me zag hoe het kon worden.

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:20

Dat vind ik nou gruwelijk, dat marmer - zilver - barok...brrrr.

Van jou veel leuker +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:20

Haha fokfanaat. Wij kijken vooral naar huizen uit de jaren 60 en dan kom je dat idd ook veel tegen :=

Maar goed, zag tijdens het zoeken op Funda ook een huis voorbij komen met een doodskist in de kamer en draken- en schedellampen, dus ja :')