Hebben jullie leuke ideeën wat we met onze tuin kunnen doen? We hebben in december de sleutel van ons eerste huis gekregen. De tuin stond ram vol met bamboe, het was ontzettend donker in de tuin en daardoor ook in huis. Alle bamboe hebben we inmiddels weggehaald, de kluiten en wortels gaan we binnenkort uitgegraven met een graaf machine
Daarna kunnen we weer opnieuw opbouwen. De opzet willen we hetzelfde houden. Terras aan huis blijft, het kleine ronde terrasje achterin wordt vierkant. De borders maken we wat kleiner, achterin is hij 2 meter diep en dat vinden we wel erg veel. Daardoor komt er een wat groter grasveld. De planten die er nu nog staan, niet dat dat er veel zijn

willen we behouden. Ik heb wat bloemenzaad gekocht voor vlinders en bijen die ik ga inzaaien zodat we wel een mooie tuin hebben deze zomer, en fijn voor de beestjes. Maar we hoeven dan niet gelijk zoveel nieuwe planten te kopen, dat is ook zo'n duur grapje. We willen graag een appelboompje of een ander soort fruit, maar ik kom er niet echt uit waar we hem neer willen zetten, omdat er al meer wat grotere bomen staan... hebben jullie tips? Ik wil het niet weer helemaal vol bouwen, maar we willen graag een mooie groene tuin.
Ook willen we de achterste schutting wat meer bedekken, we zaten te denken om er laurier neer te zetten, die staat ook in de hoek, maar die groeien weer zo ontzettend hard. Hebben jullie een idee voor een andere groen blijvende plant? Hoeft niet perse een haag te zijn.
We hebben gisteren al ons best gedaan door een hang ding op te hangen met verse kruiden en een bak bij de garage te zetten waar een bamboe in staat die als enige mocht blijven
Voor de andere dingen moeten we wachten tot dat de bamboe is uitgegraven.
Ik houd van mooie bloeiende planten dus er zullen zeker wat horensia's, Rhodondendron, en vlinderstruiken in komen

[ [url=m/iVj1pf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0hPDtH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rjqsPQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rFKc90.jpg]Afbeelding[/url] ]