[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:16

Ik heb t ongeluk naast me lopen ofso... iPhone 5 doet het wonder boven wonder helemaal, moet alleen een nieuw scherm op... Maar net m'n iPad mini laten vallen en daar zit nu een barst in t scherm... :+ gelukkig net niet op t beeldscherm zelf, maar t blijft jammer..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:09

Ik heb mijn geliefde iPhone weer op kunnen halen *\o/* *\o/*
Zat al de hele middag de mail in de gaten te houden. Zie ik vanavond rond half acht een mailtje met tijdstip van half vijf dat ik mijn telefoon weer op kon halen. Gelukkig koopavond, dus in de auto gesprongen en telefoon gehaald, reserve kopie staat erop, alleen alle apps moeten nog weer ff herladen.....
Dolgelukkig iig, display is gemaakt en ik heb weer snelle en fijn werkende fijn!!!!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:27

Pfft Word geeft op mijn macbook iedere keer als ik iets wil opslaan dat het niet kan omdat de schijf vol is of omdat het bestand beschadigt is. Als ik vervolgens andere bestanden verwijder kan het wel.. Als ik op over deze mac klik en kijk naar de opslag staat er dat er nog 91 gb van de 256 oid vrij is maar het balkje is wel bijna helemaal vol... Weet iemand hoe ik hier wat aan kan doen? Ligt het aan Word of ligt het aan mijn macbook? Ik lees nu wel iets op icentre van 16 gb geheugen maar geen idee wat dat precies inhoud?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:06

16gb geheugen heeft er niks nee te maken.

Balkje geeft ook kleurtjes toch, van waar het mee vol zit? Heeft time machine niet automatisch backups zitten maken op je harde schijf. Dan gaat ie heel rap vol.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:38

M'n iPhone 5 doet t weer inclusief nieuw schermpje *\o/* voor zover ik weet alles getest met internet, tijd, kompas, bellen etc... Batterij gaat volgensmij nu wel erg snel leeg maar misschien komt dat nog wel omdat die iets vochtig is van binnen? Geen idee :')

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:01

Time machine ken ik niet en heb het dus ook nooit geactiveerd denk ik :n Hij staat vooral bom vol met programma's terwijl het enige wat ik heb geïnstalleerd word is en iets om tv programma's te kijken van 59 MB oid := Kan niet zien hoeveel word in beslag neemt maar had ook al iets van excel verwijdert en dat maakte geen reet uit :\

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:29

Joanieke schreef:
Alweer mn tweede iPhone in de wc laten vallen... En alweer is gebleken dat ze dit niet overleven... *zucht*

Heb ik geluk gehad met mijn telefoon en zijn wc ongelukje.

Nogal commentaar gehad op mijn manier van aanpakken om te laten drogen, maar doet 't als een tierelier nog steeds.

Wel een anders iets... 4000 mb heb ik, maar die was binnen 8 dagen op, hoe dan? Volgens mijn provider ligt het aan mijn telefoon, iPhone 5. Iemand een idee?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:17

Bij instellingen -> mobiel netwerk en dan onderaan kan je zien hoeveel elke app aan data verbruikt.

Heb je op de achtergrond misschien onbewust apps draaien die data vreten?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:20

Heb je soms updates via mobiele data aanstaan?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:41

Nee, ik heb wel iets meer mijn eigen internet gebruikt dan dat ik normaal doe, maar zo heel erg veel meer niet. En binnen 8 dagen 80% verbruikt te hebben, moet ik wel heel gek hebben gedaan, denk ik.....

Ik zal nog eens kijken of ik misschien toch iets aan heb laten staan.

Ik kreeg wel de tip mee om mijn telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen omdat er wellicht een bugg ergens in een app zit....

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:29

En toch moet het een Up date oid zijn geweest of misschien heb je wifi assistentie aanstaan?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:18

Dan gok is zo maar op de Wifi assistent. Die staat schijnbaar automatisch aan.
Schaam me diep. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:24

Ik heb het al een keer eerder gevraagd geloof ik, maar ik heb nog niet geupdate naar Capitan (en gezien een magic mouse 2 dat nodig heeft om t goed te doen moet t maar) omdat ik dat niet durfde (bugs, tijd etc :') ).
Zijn de kinderziektes er ondertussen uit en kan ik met een gerust hart de update uitvoeren denken jullie? :=

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:24

Cer schreef:
Ik heb het al een keer eerder gevraagd geloof ik, maar ik heb nog niet geupdate naar Capitan (en gezien een magic mouse 2 dat nodig heeft om t goed te doen moet t maar) omdat ik dat niet durfde (bugs, tijd etc :') ).
Zijn de kinderziektes er ondertussen uit en kan ik met een gerust hart de update uitvoeren denken jullie? :=

Ik merkte juist problemen met het oude besturingssysteem doordat de updates van programma's bij El Capitan hoorden. Dus ik ben overgegaan. :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:27

En hoe lang was ie bezig? Laat je m dan gewoon snachts de update uitvoeren met de hoop dat in de ochtend alles werkt?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:31

Cer schreef:
En hoe lang was ie bezig? Laat je m dan gewoon snachts de update uitvoeren met de hoop dat in de ochtend alles werkt?

Uhm hij was 45 minuten bezig bij mij. Paste precies in mijn pauze op de uni :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:56

Jeeeees ik hoorde berichten van 7 a 8 uur qua opdaten...
dat kleine uurtje, als dat alles is???

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:44

Cer schreef:
Jeeeees ik hoorde berichten van 7 a 8 uur qua opdaten...
dat kleine uurtje, als dat alles is???

Ja bij mij wel. Eerst downloade natuurlijk. Maar het updaten was snel klaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:30

Bij mij ging het ook vrij snel.
Zorg wel dat je een backup maakt eerst. Bij mij ging er de eerste keer iets mis en startte hij niet meer op. Backup teruggezet, nog eens geprobeerd, en toen werkte het vlekkeloos!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:58

van t weekend ga ik een poging wagen... Al is het maar om die veelteduremuis aan de praat te krijgen :')

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 02:11

Ik heb weer een probleempje met mijn (nieuwe) telefoon. Mail komt gewoon binnen, maar verdwijnt na een tijdje vanzelf. Zonder dat ik het in de prullenbak gooi dus. Op computer heb ik alles nog gewoon. Is dit een of andere instelling die ik moet aanpassen? Bij instellingen van mail kan ik zo niets vinden.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 07:57

Jep, Dan heb je ingested dat email een bepaalde tijd bewaard moet blijven....
Instelling kun je wijzigen via instellingen - mail, contacten, agenda's - synchroniseer :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:13

Overigens staat alle mail ook op je telefoon als je er naar gaat zoeken! :) Dus stel je zoekt naar een mailtje van bokt van een jaar terug en hij staat er niet meer tussen. Dan typ je bij zoeken bokt in en dan krijg je alle mails van bokt die je ooit hebt ontvangen en niet verwijdert.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:33

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat ik geen foto's van mijn iPhone meer kan importeren via Foto's op mijn macbook. Hij geeft simpelweg gewoon geen foto's aan die geïmporteerd kunnen worden. Mijn telefoon ziet hij wel dus dat ik het probleem niet. Super raar

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:40

Gaat dat niet via iCloud? Zit die niet vol?