Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:16

Rebeccaa schreef:
@Quad, aangezien jij heel veel weet over telefoons en dergelijke:

Mijn iPhone (5s) batterij is aan het einde van de dag nog zo'n 40/45% (na zo'n 4 uur gebruik en 14 uur stand by-tijd). Kan ik hem dan gewoon opladen aan het einde van de dag/'s nachts, zodat ik de volgende dag weer een volle batterij heb, of is het beter voor de batterij om hem pas de volgende dag op te laden, als de batterij <20% is?

Edit; ik lees nu dit
https://www.apple.com/nl/batteries/why-lithium-ion/

dus volgens mij kan ik hem gewoon altijd opladen. :)

In principe kan je hem gewoon opladen.
HorseTimeXL schreef:
Ja dat heb ik nu met mijn sony. Gelukkig vanavond of morgen een nieuwe bestellen. Mijn mobiel raakt zo 20% kwijt in een half uur. Echt niet leuk meer.

Het toestel al eens een fabrieksreset gegeven?

HorseTimeXL

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:03

nee, misschien is dat wel eens een goede. maar dan verdwijnen alle foto's toch? ik ga sowieso morgen een nieuwe bestellen dus dat scheelt haha. Dagje overleef ik wel :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:47

Hoi ik wil graag de iphone 5s kopen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:58

jep, ik heb zelf ene iphone 5s, perfect ding echt waar.

*maakt hele mooie en heldere foto's
*veel geheugen.
*ligt lekker in de hand
*is een heel erg fijn ding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:11

Veel geheugen slaat nergens op, dat ligt er aan welke versie je koopt. Ik heb de 16GB versie en vind dat zelf niet heel veel geheugen haha. Ik heb zelf de 5s nu sinds een week en hij bevalt heel goed. Wat mij het beste bevalt is de batterij duur en de duidelijke foto's. :D Daarnaast vind ik iPhone qua design gewoon de mooiste telefoons die er zijn, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk! Nadeel is dan weer de hoge prijs.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:13

ik vind het dus wel ergens op slaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:32

Het is algemeen bekend dat je bij iPhones geen extra geheugen erin kan stoppen, dus dan is 16GB echt niet heel veel. :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:33

zijn de meningen over verdeeld

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:49

Met geheugen van 16G of 32G, ligt natuurlijk ook helemaal aan wat je op je telefoon hebt staan qua apps - foto's - filmpjes e.d! :)

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:07

Iemand een idee waarom een samsung s5 iets duurder is dan de s5 plus? En wat er verschil tussen die 2?
En laat ik nou net het liefst een blauwe willen.. is die duurder.. :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:23

vraagje is de S6 zoveel beter dan de Z3 en G4?

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:03

@Gianti: Nee is het niet. Z3 heeft wat problemen met spontaan barsten enzo.
Samsung moet iedereen wat mij betreft wegblijven, gezien de mega lelijke skin en de traagheid die dit aan je telefoon geeft. Ik zou voor de G4 gaan ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:08

ben gewoon beetje huiverig om weer naar lg te stappen.. Heb nu nexus 5 en 2 nexussen 4 gehad.. nexus 4 is rampzalig, had een heel gevoelig punt op het scherm en als je daar een tikje op kreeg had je barst in je scherm en kon je die onderste scherm knoppen niet meer gebruiken..

met mijn huidige telefoon ook fouten met software (wat ik laatst op fb had geplaatst) nog steeds niet opgelost.. en ben daardoor helft van tijd niet bereikbaar

en over de L7 daarvoor kunnen we maar beter niet hebben :+

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 18:12

jooproo schreef:
@Gianti: Nee is het niet. Z3 heeft wat problemen met spontaan barsten enzo.
Samsung moet iedereen wat mij betreft wegblijven, gezien de mega lelijke skin en de traagheid die dit aan je telefoon geeft. Ik zou voor de G4 gaan ;)

z3 barst niet spontaan hoor. Dat was de eerste versie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:48

Hoi,

Ik ben zelf een beetje onhandig en alle smartphones die ik tot nu toe gehad heb zijn overleden. :+ De telefoon waar ik het meest gelukkig ben geweest is de nokia N9 vanwege het amoled scherm en meego, maar op een gegeven brak de usb lader af en kon ik hem niet meer opladen. -O- Ik heb ook een nexus 4 gehad, maar die kon niet tegen druk van de achterkant en is ook overleden door kapot scherm. Daarna heb ik nog een jolla, maar de batterij is onbetrouwbaar en de microfoon valt vaak weg tijdens gesprekken. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Welke telefoon is niet al te duur (tussen de 100-200 euro), heeft android, ondersteuning voor 5 Ghz WiFi en is vrij onbreekbaar?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:31

Hi Maarten, aangezien je al redelijk weet welke eisen je wilt, waar ben jij zelf op uit gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:50

Ik kan helaas niet sorteren op onverwoestbaarheid, dus voorlopig nog niks. :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:22

Mijn samsung s5 2x toe deze van boven aan de trap laten donderen na beneden. En nog steeds heel en niks aant handje!! :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:57

Weet iemand hier hoe snel een abonnement bij BEN in gaat als je zonder nummerbehoud een telefoon koopt met abbonement.
9 juli verloopt mijn andere abonnement. Zou ik dan rond 7 juli die bestelling moeten plaatsen oid?

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:06

Ik ben op het moment aan het kijken naar een nieuwe telefoon. Heb nu een iPhone 4. Heb gekeken naar een htc m8s, of de htc one mini 2. Heb momenteel een sim only abo, maar een nieuw toestel icm een abo komt net iets goedkoper uit. Ook heb ik zitten kijken naar de Google telefoon. De one plus one. Heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft iemand voors en tegens voor de telefoons die ik heb genoemd ? :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:50

Is een abo voor € 26,25 met 500 mb, onbeperkt bellen (en 120 binnen de EU) en een aanbetaling voor de mobiel van € 7,- een goede deal? Mobiel die ik gekozen heb ik een SONY Xperia Z3 compact en netwerk T-mobile :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:53

houd er wel rekening mee dat 500 mb wel heel weinig is! Ik zit zelf thuis en op school en op mijn werk altijd op de wifi, maar ik heb aan 1 gb net wel/net niet genoeg in de maand. Verder klinkt het wel heel goed en is de z3 compact een hele fijne telefoon. :j

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:56

even een vraagje he..
ik heb ook de sony Z3 compact. nu een maandje en ik ben er super blij mee.
maar ik vind dat hij wel erg vaak updates heeft. voornamelijk voor standaard apps die er al op stonden.
Zoals: socialife, trackID, Kobo books, office suite...
Gebruiken jullie deze apps. zo niet, wat doe je ermee?

nog een vraagje...
de sony maakt regelmatig een film van de foto's die je gemaakt heb. kan je dit iet uitzetten ofzo?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:34

Rebeccaa schreef:
houd er wel rekening mee dat 500 mb wel heel weinig is! Ik zit zelf thuis en op school en op mijn werk altijd op de wifi, maar ik heb aan 1 gb net wel/net niet genoeg in de maand. Verder klinkt het wel heel goed en is de z3 compact een hele fijne telefoon. :j

Heel weinig is wel relatief :D Ik heb nu meer mb's bij mijn abonnement maar gebruik er eigenlijk altijd maar zo'n 300 per maand. Voor mij is die 500 mb dus ruim voldoende daarbij heb je bij T-mobile eindeloos online (wel internet maar trager) en kan ik eventueel tussendoor de bundel aanpassen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:36

weet 1 van jullie of je misschien een alleen een internet abbo hebt? niet al te duur