Ik ben heel druk met de laatste dingen inpakken. Morgen gaan de grote meubelen en witgoed over en doen we nog een ritje naar de vuilstort, zondag maken we het oude huis helemaal leeg en schoon.
Ik heb een vraagje. Mijn vriend en ik zijn bezig met een huisje. Bod is al geaccepteerd. Nu moeten we alleen nog een keer rond de tafel gaan zitten of we het inderdaad allemaal kunnen betalen. Maar er komt stiekem meer bij kijken dan je verwacht. Maar wat ik dus ik wil weten is:
Welke verzekeringen en vaste lasten heb je zo ie zo als je een huis koopt?
Hoop dat er iemand is die mij daar antwoord op kan geven.
Oh jeetje, dat is ook akelig. Net zoals er ineens achter komen dat ze vier kinderen hebben. Ieks!
Uhm.. niet heel onaardig bedoelt fantastique maar jullie bod is al geaccepteerd en dan kom je nu nog met zulke vragen? Was het niet handiger geweest om dit soort zaken uit te zoeken vóór je serieus met een huis bezig bent? Afijn, verzekeringen waar je sowieso mee te maken krijgen zijn de echte woonverzekeringen: opstal, inboedel, glas etc. Daarnaast kun je nog een leven- en/of overlijdensverzekering aan je hypotheek koppelen.
Andere vaste lasten zijn de belastingen gebaseerd op je WOZ-waarde en daarnaast natuurlijk GWL.
ZO. Wij zijn over. Inclusief katten die nu in de woonkamer aan het rondsnuffelen zijn, compleet stoned van de feliways die hier al twee weken in het stopcontact zitten. Ik zit voor het eerst vandaag langer dan drie minuten. Heerlijk! Auto zit nog vol, maar dat komt morgen wel. Morgen ook oude huis leegmaken, schoonmaken en de tuin een beetje fatsoeneren en dan is het klaar. Zie er een beetje tegenop om morgen nog een dag daar aan het werk te zijn, maar goed. Moet wel.
Hier begonnen de buren gisteren weer om facking acht uur met timmeren, boren en god mag weten wat. Om vervolgens om 9-10 uur klaar te zijn, toen was het doodstil. Dan denk ik, begin dan wat later? Ik heb nog niemand gezien of gesproken die er is komen wonen, ze maken alleen maar dag in dag uit godsgruwelijke herrie. Hoeveel kun je verbouwen aan een appartement van 90m2? Vind ze nu al niet aardig meer
manzano
Geplaatst: 31-07-11 10:29
Uhm wij hebben een jaar verbouwd. Niet om je te ontmoedigen
Manzano, wat voor behang is het dat je er af moet halen? Is zo'n prikroller en nat maken niet voldoende? Anders zou ik er 1 huren denk ik! Berdien, balen van de klussende buren! Mijn buren aan het einde van de galerij zijn met tussenpozen ook al 3 jaar bezig in hun appartement. Wat een uitdragerij met troep op de stoep. Gelukkig hoef ik er nooit langs!
Allerlei soorten behang. Maar ben wel paar weken bezig, stukje bij beetje, dus kopen is voordeliger dan huren. Kan ik hem daarna weer op MP zetten ofzo.
@Manzano: ik heb het zelf met de Kärcher stoomreiniger gedaan en vooral heel veel waspoeder. Hier was woonruimte (grote woonboerderij) heel veel behangen, zelfs plafonds , we hebben echt flink ingeweekt. Hahaha, wel leuk om aan terug te denken, dat was hier één van de eerste klusjes, hier , hahaha, van de ruimten die enigszins in tact bleven.