Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:24

Raambekleding in een warme houtkleur of zwart en misschien een ander wandlampen en dan zou het voor mij perfect zijn. Ik vind het juist prachtig, zo rustig. Maar goed, een muur verven is wel makkelijker en goedkoper dan het vervangen van je raambekleding.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:27

@san: ik las de post van Oji anders. Maar ik kan het verkeerd interpreteren :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:13

Ik zou alle muren in een warme neutrale kleur doen.
Mensen kiezen vaak wit omdat ze het rustig willen hebben, maar wit kan juist ook voor wat meer kilte zorgen en dan niet noodzakelijk meer rust. Warmte en diepte zijn ook belangrijke rustgevers.

En wellicht de kozijnen in een warmere tint wit. Dat geeft ook zachtheid en blijft toch fris. Zwarte kozijnen vind ik vaak veel te confronterend en hard en in het oog springen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:10

Ik heb nu een foto gemaakt vanaf de bank maar geeft een wat vertekend beeld doordat het donker is en warmer licht. En er ligt nu geen kleed (tijdelijk eruit ivm pup). Het muurtje achter en naast de houten wandpanelen is urban taupe.
Als ik het zo zie vind ik het toch wel een mooie kleur voor de hele woonkamer..

Afbeelding

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:17

Bielsje schreef:
En ik zou alle muren in dezelfde kleur verven, of dat nou Urban Taupe, Singing Sand of wat anders is :Y)

Het is enorm persoonlijk dus! Ik had altijd 1 muur anders dan de andere 3, wel dezelfde familie, maar ik ben enorm blij dat ik op een gegeven moment gewoon alle muren in dezelfde kleur heb gedaan :j
Voor mij niets anders meer, de komende jaren in ieder geval niet _O-

Haha dit dus. Hier was ik ook altijd vd accentwanden en nu al een aantal jaren alles dezelfde kleur en geeft zoveel rust en warmte <3

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:53

Wat een fijne rustgevende woonkamer heb jij Majabeestje!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:56

Mooie salontafel <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:00

Angelaa2 schreef:
Bielsje schreef:
En ik zou alle muren in dezelfde kleur verven, of dat nou Urban Taupe, Singing Sand of wat anders is :Y)

Het is enorm persoonlijk dus! Ik had altijd 1 muur anders dan de andere 3, wel dezelfde familie, maar ik ben enorm blij dat ik op een gegeven moment gewoon alle muren in dezelfde kleur heb gedaan :j
Voor mij niets anders meer, de komende jaren in ieder geval niet _O-

Haha dit dus. Hier was ik ook altijd vd accentwanden en nu al een aantal jaren alles dezelfde kleur en geeft zoveel rust en warmte <3

Smaak verandert ook eens in de zoveel tijd, best logisch dat je nu wat anders hebt/mooier vindt :j.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:13

Denk dat een warme beige achtige kleur heel mooi staat majabeestje

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 06:45

Majabeestje schreef:
Ik twijfel of we de muren gaan verven. De muren zijn nu spierwit. Op de foto zie je de zithoek, de woonkamer is vrij groot. Er ligt een kleed voor de bank, we hebben een lichtgrijze gietvloer. Al met al vrij 'kil' vind ik.
Het muurtje tegenover de bank is urban taupe, dat lijkt al heel warm. Zou het teveel worden als we de andere muren ook urban taupe verven? In de badkamer hebben we Singing sand, die is net wat lichter. Ik dacht aan een combi van deze 2 kleuren. Urban taupe achter de bank en de rest Singing sand.
Ik blijf twijfelen :') Wat vinden jullie?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

He is duidelijk dat je er tijd, aandacht en geld in hebt gestoken. En je idee om het rustig en neutraal te houden is ook heel goed gelukt. Echter mis ik persoonlijke items in het interieur. Nu kan het van iedereen zijn. Een mooi kunstwerk zou bijvoorbeeld al veel doen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:45

Ik zou ook alles in die kleur doen majabeestje. Ik denk dat het veel meer warmte gaat brengen.

Hier alle muren geverfd en dan op enkele muur behang. Maar dat geeft zoveel sfeer en warmte en juist ook rust.
Wij hebben dan de kleur kitchen green op de muren. En iedereen die binnenkomt zegt altijd direct: wow wat een rust en warmte met die kleur op de muur. Dat verwacht je niet!
Maar komt denk ik echt doordat alles goed met elkaar is afgestemd, het een aardse kleur is en een warme ondertoon heeft, maar niet te donker. Dan kan je eigenlijk niet fout gaan in het rustig houden. Dat is niet voorbehouden aan een hele lichte of witte kleur.

Wit reflecteerd ook een hoop hè. Het is niet noodzakelijk rustig.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:29

Majabeestje schreef:
Ik heb nu een foto gemaakt vanaf de bank maar geeft een wat vertekend beeld doordat het donker is en warmer licht. En er ligt nu geen kleed (tijdelijk eruit ivm pup). Het muurtje achter en naast de houten wandpanelen is urban taupe.

[ Afbeelding ]

Mag ik vragen waar jullie salontafel van is? <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:31

Ik gok van hout ;) :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:45

Ja, bedankt _O-

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:22

Jennyj01 schreef:
Majabeestje schreef:
Ik twijfel of we de muren gaan verven. De muren zijn nu spierwit. Op de foto zie je de zithoek, de woonkamer is vrij groot. Er ligt een kleed voor de bank, we hebben een lichtgrijze gietvloer. Al met al vrij 'kil' vind ik.
Het muurtje tegenover de bank is urban taupe, dat lijkt al heel warm. Zou het teveel worden als we de andere muren ook urban taupe verven? In de badkamer hebben we Singing sand, die is net wat lichter. Ik dacht aan een combi van deze 2 kleuren. Urban taupe achter de bank en de rest Singing sand.
Ik blijf twijfelen :') Wat vinden jullie?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

He is duidelijk dat je er tijd, aandacht en geld in hebt gestoken. En je idee om het rustig en neutraal te houden is ook heel goed gelukt. Echter mis ik persoonlijke items in het interieur. Nu kan het van iedereen zijn. Een mooi kunstwerk zou bijvoorbeeld al veel doen.

Dat hangt wel in de woonkamer, alleen niet boven de bank :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:23

Silenna schreef:
Majabeestje schreef:

[ Afbeelding ]

Mag ik vragen waar jullie salontafel van is? <3

Poeh, goeie vraag. Die stond in de winkel waar we de bank hebben gekocht, de bank is van Room108.
We hebben de salontafel erbij gekocht. Eigenlijk weet ik het dus niet. Ik kijk thuis nog even of ik een merkje ofzo kan vinden.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:24

_lautje_ schreef:
Ik zou ook alles in die kleur doen majabeestje. Ik denk dat het veel meer warmte gaat brengen.

Hier alle muren geverfd en dan op enkele muur behang. Maar dat geeft zoveel sfeer en warmte en juist ook rust.
Wij hebben dan de kleur kitchen green op de muren. En iedereen die binnenkomt zegt altijd direct: wow wat een rust en warmte met die kleur op de muur. Dat verwacht je niet!
Maar komt denk ik echt doordat alles goed met elkaar is afgestemd, het een aardse kleur is en een warme ondertoon heeft, maar niet te donker. Dan kan je eigenlijk niet fout gaan in het rustig houden. Dat is niet voorbehouden aan een hele lichte of witte kleur.

Wit reflecteerd ook een hoop hè. Het is niet noodzakelijk rustig.

Thanks! Ik snap je gedachtengang :)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:33

Majabeestje schreef:

Mag ik vragen waar jullie salontafel van is? <3[/quote]

Poeh, goeie vraag. Die stond in de winkel waar we de bank hebben gekocht, de bank is van Room108.
We hebben de salontafel erbij gekocht. Eigenlijk weet ik het dus niet. Ik kijk thuis nog even of ik een merkje ofzo kan vinden.[/quote]

Ik val even binnen hij lijkt op deze https://www.fonq.nl/product/giga-meubel ... m/1193084/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:38

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:40

Mijn schoonouders hebben m een tint lichter bij loods5 vandaan.

En anders kun je altijd nog google lens gebruiken. Krijg je een rits aan woonwinkels die ze hebben.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:52

Volgens mij is het die Samo gevonden heeft. Hij was alleen duurder bij ons :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 16:36

Ik vind het ontwerp iig leuk genoeg om eens na te maken. Past wel aardig bij een bijzettafeltje wat ik eerder gemaakt heb.

Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:52

Sababber schreef:
Mloes schreef:
Ik ven ook aan het verven geslagen! Twijfelde al heel lang welke kleur het zou moeten worden, volgens mij in dit topic ook al eens om advies gevraagd. We hadden alles best wel wit, en rond de haard Early Dew dus ook zacht tintje.
Nu is het dit geworden:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Let niet op de zooi :Y)
Om de haard wil ik nog houten latjes, dat wordt het volgende project.

Mag ik vragen waar jouw vloerkleed van is? <3

Action :') 50 euro ofzo! Met hond en kleine kinderen was het idee: we zien wel hoe lang het kleed wit blijft. Maar ligt er nu een jaar of 3? denk ik en ziet er nog steeds prima uit!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:23

Is er iemand die mij misschien kan helpen? Ik heb deze kleur online gezien, maar weet iemand een of bijna zelfde kleur? Welke gewoon in de bouwmarkt gemengd zou kunnen worden?

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:31

Kijk eens op de flexa app. Ik vermoed dat andere verf merken ook wel zoiets hebben.