Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:30

Maar dat ziet er niet zo leuk uit haha

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:33

Visnet..... Hmm nee die heb ik dacht ik niet... Wasmand was ook gewoon mijn eerste gedachte.

Ik ben gewoon lichtelijk verknipt _O-
Of althans een iets andere denkwijze.

Trouwens bij dezelfde buurvrouw - ff wat leuk nieuws ertussen door-

Geit was drachtig en de bevalling begon terwijl we daar waren dus ik heb de geitjes op de wereld mogen zetten terwijl de buurvrouw toe stond te kijken en ooooh en aaaah zei :')

Kon toen gelijk ook al m'n kleding wassen,ik was niet voorbereid op een bevalling.
Nu heeft ze 3 jonkies erbij <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:38

Heeft een van de geitjes ook jouw naam gekregen?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:47

Geen idee nog,ik noem ze nu nog steeds 1 2 en 3. :')
Nummer 1 en 2 zijn bokjes.

Buurvrouw is druk met werk dus ik denk dat ik haar van het weekend wel ff tref.

Zijn nieuwe mensen maar dat is ook een flink geluk hebben met leuke buren. Eigenlijk ook een beetje onbetaalbaar.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:49

Afbeelding

Gloeiende gloeiende -O-

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 23:39

Afbeelding

...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 23:47

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 00:00

Zojuist langs de Shell gereden op de A7.
€2,41 voor diesel en €2,51 voor benzine. Gelukkig hoefde ik er niet te stoppen :=

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 01:01

Mijn vader woont bij de grens in Duitsland. Ga toch maar vragen of die niet zo af en toe 25 liter mee wil smokkelen deze kant op voor in mijn koekblik. :7

Ik ben wel serieus aan het overwegen om met de trein naar mijn werk te gaan. Dat kan wel in mijn geval. Op deze manier word ik dief van mijn eigen portemonnee met 0,19 cent per km. Ik haat alleen het OV zo erg. |( :') En vind het ook wel erg zonde om mijn autootje dan zoveel stil te laten staan (woon in de stad). In het weekend gebruik ik hem nauwelijks.

Blijven jullie de auto gewoon gebruiken? Of denken jullie ook na over alternatieven.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 01:11

Belachelijke prijzen. Dit lijkt puur op uitknijpen want tekorten zijn er vlgs mij nog niet. Gelukkig heb ik een tankkaart van het werk. Nog even en we kunnen weer thuiswerken op verzoek van de baas ;-) .
Geen idee hoe dat zit met een leaseauto en brandstofkosten…of dat vanuit de leaserijder wordt doorberekend naar de werkgever..??

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 02:19

Eerder reed ik zo’n 30000km per jaar. Nu zal ik rond de 15000 zitten. Komt door veranderingen rondom woon-werkverkeer en paarden. Heb nu nog niet direct de neiging om minder te willen autorijden, maar ben wel blij dat mijn kilometers in ieder geval gehalveerd zijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:04

Het is in ieder geval wel beter voor het milieu als iedereen de auto ineens minder gaat gebruiken :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:06

Dat zeker! Ook niet onbelangrijk natuurlijk.

Gelukkig gaan we ook de goede tijd van het jaar in. Als het nu oktober was, dan hadden we de auto minder kunnen laten staan.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:53

Ik zal de auto wel moeten blijven gebruiken.

Hoe komt mijn paard anders op de kliniek?

Op de fiets naar m'n werk is niet te doen, begin midden in de nacht, afstand,donker, in geval van calamiteit moet je binnen no time weg kunnen, het is niet te doen zonder auto.

Ik combineer het met de boodschappen etc maar staan laten kan niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:34

Snorlex schreef:
Eerder reed ik zo’n 30000km per jaar. Nu zal ik rond de 15000 zitten. Komt door veranderingen rondom woon-werkverkeer en paarden. Heb nu nog niet direct de neiging om minder te willen autorijden, maar ben wel blij dat mijn kilometers in ieder geval gehalveerd zijn.

Vorig jaar heb ik een kleine 10.000 gereden. Mede vanwege het vele thuiswerken. Inmiddels hebben we hier een thuiswerkvergoeding (2 euro per dag). Maargoed, is ook weer de vraag of dat op werkt tegen de gasrekening }:0 Ik hoop max 1x per maand te hoeven tanken :=

Weet inmiddels eigenlijk niet meer of dit ooit gaat eindigen: enorme energierekeningen (gelukkig net zonnepanelen laten leggen...) en brandstofprijzen die door het dak gaan. De producten in de supermarkten worden ook steeds duurder... -O-

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:42

Winged schreef:
Weet inmiddels eigenlijk niet meer of dit ooit gaat eindigen: enorme energierekeningen (gelukkig net zonnepanelen laten leggen...) en brandstofprijzen die door het dak gaan. De producten in de supermarkten worden ook steeds duurder... -O-

Het begint overal op te vallen inderdaad. Ik ging gisteren een belegd broodje halen, 6€. Dat is toch ook niet voor alle dagen. Waar is de tijd dat je voor 3,5€ eentje had zeg...

Ik gebruik mijn auto nu nog voor woonwerk (40km enkel in volcontinu shiften), maar vanaf mei valt dat volledig weg. Boodschappen probeer ik nu ook zoveel mogelijk met de fiets te doen. In principe zou ik de auto enkel nog nodig hebben als ik met de honden ergens naartoe wil. Ik heb gerekend en op een normaal jaar zit ik aan 20000 km. Vanaf mei gaat dat naar een goeie 3000km per jaar gaan *\o/* . Vanaf dan ook een kilometer verzekering en de omnium en pechbijstand eraf, dus dat is een goeie 600€ minder aan verzekering per jaar ook _/-\o_

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:06

Lang leve full time thuiswerken. Echt hoor, met de huidige benzineprijzen is op kantoor toch echt niet leuk meer. De auto kunnen we echter niet missen, want de dichtstbijzijnde supermarkt is 20 km verderop, over bergweggetjes. En er is geen OV hier.

Gelukkig huren wij met een all-in prijs, die zolang de bepaalde huur loopt niet verhoogd zal worden. Dat is momenteel ook echt een zegen.

Daarnaast heb ik een nieuwe baan en krijg ik van daaruit ook maaltijdcheques. Helaas mag ik daar maar 19 euro per keer aan besteden in de supermarkt en geldt het niet op alle voedingsmiddelen. Maar goed, het is alweer een deel wat niet direct uit je eigen portemonnee komt.

En het visseizoen begint dit weekend. Dat betekent weer verse forel uit de rivier hier bijna direct achter ons huis. Wederom een leuke besparing want die vispas heb je er op die manier zo uit. Wat betaal je voor een forel vandaag de dag? Zal niet goedkoop zijn en ik mag er 4 per dag uit de rivier halen, een half jaar lang.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 11:26

Forel geen idee... ik heb nu een beeld van jou als een soort bruine beer op zoek naar forel ipv zalm :+

Nou ik ga mijn agenda ook gewoon goed omgooien. Werk dus straks nog maar 2 dagen, ben ambulant in de wijk, maar dat wordt 1 dag thuiswerken administratie en telefonisch van alles doen en de andere dag op de fiets in de wijk (naja wijk, ik heb Schiedam / Vlaardingen, dat zijn heel wat km's op een dag :+ ). Ik ging nu voor de collega's en ook wel beetje uit gewoonte vaak tussen de huisbezoeken door even naar de hoofdlocatie. Vind dat ook wel gezellig. Maar het is niet efficient en nu het zo duur word ben ik daar ook wel klaar mee. Of de werkgever moet inderdaad maar over de brug komen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:36

Vandaag staan er 2 hanen op de menu met zelfgemaakte frietjes.
Gisteren getankt voor 20€ en verder nog niks anders gekocht.
Wasmiddel,wasverzachter,tandpasta,
poetsmiddel,shampoo,maandverband heb ik nog een grote voorraad van voor bijna een jaar.Allemaal van het het couponnen waar mijn dochter op aanraden van mij mee begonnen was. Ongelooflijk hoeveel je daarmee bespaart.Een rekening van 100€ reduceer je tot 10€ om maar een voorbeeld te geven.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:26

VanHuisUit schreef:
Forel geen idee... ik heb nu een beeld van jou als een soort bruine beer op zoek naar forel ipv zalm :+

Nou ik ga mijn agenda ook gewoon goed omgooien. Werk dus straks nog maar 2 dagen, ben ambulant in de wijk, maar dat wordt 1 dag thuiswerken administratie en telefonisch van alles doen en de andere dag op de fiets in de wijk (naja wijk, ik heb Schiedam / Vlaardingen, dat zijn heel wat km's op een dag :+ ). Ik ging nu voor de collega's en ook wel beetje uit gewoonte vaak tussen de huisbezoeken door even naar de hoofdlocatie. Vind dat ook wel gezellig. Maar het is niet efficient en nu het zo duur word ben ik daar ook wel klaar mee. Of de werkgever moet inderdaad maar over de brug komen.

Roar. :+

Merlen, met couponing kun je inderdaad enorm veel besparen. Ikzelf doe het ook. Hier heb je bijvoorbeeld een supermarkt waar je een gratis klantenkaart kunt aanvragen. Daarmee krijg je extra korting die je op de kaart spaart, zodat je die op een gegeven moment kunt besteden aan je boodschappen. Daarnaast krijg je regelmatig kortingsbonnen op allerlei producten, en ook korting in euro's bij een aankoopbedrag van x. Het zijn kleine dingen, maar alles bij elkaar doet het echt heel veel.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:46

Ik had gisteravond een biefstuk voor 50 cent bij de Lidl :D , die ga ik lekker bij de patatjes opeten ipv een frikadel. Wel jammer dat ik alsnog ruim 75 euro kwijt was... wel met 12 flessen cola erbij maar had maar 2 tassen...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:50

Ik grijp altijd mis bij de verspil-mij-niet bakken -O-
In het begin heb ik een paar keer een brood gevonden voor 25 cent, dat is wel leuk :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:05

Ja ik normaal ook tenzij er echt veel van hetzelfde ligt voornamelijk bij de groenten, wat er nu in lag zat een 30 procent sticker op, toch maar even nagevraagd en toen deed ze er een 50 cent sticker op.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:11

Ik zou willen dat ze dat hier in de Lidl ook zouden invoeren, die 25 of 50 ct!
Ik moet tevreden zijn met 30% en ben dat dus ook. Die zijn al lastig genoeg om te bemachtigen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:14

Die kwartjes bak is leuk maar vooral altijd leeg als ik kom :+
Idem met tgtg,leuk idee maar past qua ophalen - en sowieso het geluk al hebben dat je de persoon bent die het op mag halen - totaal niet in ons (werk)schema en zou er dus extra voor moeten rijden en dan wordt het toch weer duur.

We wonen heerlijk vrij af,zou niet anders willen maar ov, even fietsen en tgtg is niet haalbaar naast een overvolle werkweek.

Azijn is trouwens ook prima te gebruiken ipv de wasverzachter.

Ik las al wat over een voorraad maar als dat op begint te raken zou je ook azijn kunnen overwegen. Scheelt toch weer flink per fles.