Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:17

Bedankt voor alle felicitaties!

CCCCC schreef:
Britt_Sisi schreef:
Ons bod is geaccepteerd! Wat een mazzel, het eerste huis waarop we geboden hebben en het heeft alles wat we graag willen!

*\o/* *\o/* Gefeliciteerd! Ik ben ook wel benieuwd naar een linkje, mag in PB!

Even in Pb gestuurd!

Renske_W schreef:
Ik zou de makelaars ook op facebook in de gaten houden.

Hier vanmiddag gebeld, en het bod op het 1e huis is geaccepteerd. :=
We hadden het totaal niet verwacht, omdat we dachten dat het huis echt heel duur weg zou gaan.
Maar we zijn er echt helemaal blij mee, hadden nog een bod uitstaan op een ander huis, dat gaan we nu ook intrekken.

Gefeliciteerd!!

bridgetF schreef:
Ons huis komt morgen op Funda. De makelaar had wel gisteren op Facebook een sneak preview gedan. Daar waren al 13 reacties opgekomen. Maandag beginnen ze al met bezichtigen.
Vind het zo spannend.

Oe spannend! Deel je het linkje? Ben wel benieuwd!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:31

M_arjolein schreef:
Jeetje gaat hier maar snel! Had even een paar dagen niet meegelezen ivm wat drukte. Dus sorry als ik niet op iedereen reageer.

Gefeliciteerd Britt!

Joanieke al verhuist zie ik. Hoe bevalt het?

Renske in afwachting van een bod. Spannend!

Hier gister de taxatie gekregen. Was nog mooi hoger dan de aankoopprijs gelukkig. Wij hebben alle stukken online aangeleverd maar zitten met het rente voorstel omdat wij pas per 1 augustus de overdracht hebben. Dus om het zo voordelig mogelijk te houden kan de boel pas maandag worden ingediend bij de bank die we graag willen en financieel het voordeligst is ivm die rente

Het huis bevalt heeeel goed! We komen van 34 m2. Dat is voor 2 mensen met 3 katten wel heel krap. Ik heb al de nodige rondjes door het huis gedanst. Inclusief om het droog rek, die in het oude huis achter de bank in de woonkamer stond en nu lekker op zolder.. :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:18

Renske_W schreef:
Ik zou de makelaars ook op facebook in de gaten houden.

Hier vanmiddag gebeld, en het bod op het 1e huis is geaccepteerd. :=
We hadden het totaal niet verwacht, omdat we dachten dat het huis echt heel duur weg zou gaan.
Maar we zijn er echt helemaal blij mee, hadden nog een bod uitstaan op een ander huis, dat gaan we nu ook intrekken.

Jeej!! *\o/* *\o/* Linkje?? In PB!?

Edit: Zie dat je hem pas wilt delen als het definitief is! Snap ik!

CCCCC

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:21

Wij hebben inmiddels een tijdstip op 1 april voor het passeren van de woning. En we gaan dadelijk de waarborgsom overmaken, dat wordt even pijnlijk.. haha

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:28

Gefeliciteerd huizenkopers! Dat is snel gegaan bij sommige zeg. Eerste huis gelijk Renske. Super fijn hoor! Is het nu rustiger op de woningmarkt aan het worden?

Onze Hypotheekdossier is door de eerste ronde met 1 kleine opmerking. Er miste ergens handtekeningen op de koop en aanneemovereenkomst (die er wel degelijk op zitten) maar verder geen commentaar. Alles opgehelderd en nu door naar de tweede beoordeling. Hopelijk is die ook snel positief. :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:43

Gefeliciteerd britt en renske. Veel plezier ook :)
Ccccc, dat is inderdaad even slikken haha. Vond het ook even heftig om hem zelf neer te leggen maar als je het financieel kan is dat uiteindelijk voordeliger.

Hier de order voor de dakvervanging op het dakkapel geaccepteerd. Nog geen contact gehad met de makelaar hierover maar ben er bang voor dat we zelf de hele 2500 ekkies mogen gaan betalen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:09

Ik had een mooi huis gezien, om half 11 vanochtend online gekomen, net gebeld.. kreeg ik het aller, aller, allerlaatste plekje om te bezichtigen :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:21

Narya schreef:
Ik had een mooi huis gezien, om half 11 vanochtend online gekomen, net gebeld.. kreeg ik het aller, aller, allerlaatste plekje om te bezichtigen :')

JA het is echt belachelijk :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:40

Ik kom hier ook weer voorzichtig om de hoek kijken. Onverwachts ga ik in februari samenwonen in de nieuwe woning van mijn partner.

Ik woon nu een jaar in mijn eerste eigen koopwoning dus t stond niet geheel in de planning om er nu al weer uit te gaan maar plannen lopen soms anders :+ dus mijn woning zal als we samen volledig over zijn de verkoop in gaan.

Ben inmiddels Funda alweer dagelijks aan het bij houden met het aanbod en huidige prijsstellingen om er weer gevoel bij te krijgen hier in de regio.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:56

Narya schreef:

Misschien brengt het geluk! Wij hadden ook het laatste plekje voor bezichtiging en dit huis hebben we gekocht :D

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:02

CCCCC schreef:
Narya schreef:

Misschien brengt het geluk! Wij hadden ook het laatste plekje voor bezichtiging en dit huis hebben we gekocht :D

Hier net zo, uiteindelijk is ons bod ook geaccepteerd! Dus wie weet brengt het inderdaad geluk.

Ondanks de aankoop kijk ik nog met liefde op funda, heerlijk om in de gaten te houden. Voor mijn gevoel is de gekte nu nog erger.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:14

Stille meelezer hier. Gefeliciteerd aan iedereen wiens bod/hypotheek is geaccepteerd en succes aan iedereen die nog gaat bezichtigen! :D

Een tijd terug heb ik hier een vraag gesteld mbt het kopen van een huis en ondertussen kan ik ook melden dat wij een huis hebben gekocht! Bij ons ook meteen het eerste huis en dus ook het eerste bod. Het is veel sneller gegaan dan we hadden gedacht (de hypotheekadviseur en aankoopmakelaar hadden ons ook niet zo snel terug verwacht in deze tijden :+ ). Ook de taxatie was boven verwachting dus tot nu toe gaat alles voor de wind! Vandaag hebben we dan akkoord gehad van de bank en eind maart de sleuteloverdracht.

Wij dachten ook altijd dat het erg moeilijk of zelfs onmogelijk was om met een PhD een hypotheek te krijgen, maar gelukkig bleek dat allemaal heel erg mee te vallen.

Ik kijk ook nog dagelijks op Funda, goed tijdverdrijf. :Y)

Edit: de mensen die nieuwsgierig zijn naar het huis kunnen mij een pb'tje sturen. :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:09

Jeetje wat een mazzel iedereen met hun geluk op het eerste huis.

Ik weet het eerste huis nog wel, nog steeds verliefd op dat huis :+ Maar ben ook erg blij met wat er op ons pad is gekomen. :D

Linkje is altijd welkom Sem! Altijd leuk om te zien wat iedereen uiteindelijk hebben weten te bemachtigen. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:43

Nou ik dacht dat we in een intercity zaten maar schijnbaar ben ik op de Thalys gestapt. :+
Zoals het er nu uitziet kunnen we begin maart in ons nieuwe huis. :+
Het gaat allemaal zo ontzettend snel, dat ik het zelf nog maar amper bij kan houden. :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:24

Haha ja dat gevoel herken ik Renske_W!

Hoe komt het nieuws eigenlijk bij de verkopend makelaar terecht dat je hypotheek akkoord is. Gaat dat via je eigen aankoopmakelaar? :+

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:09

Misschien brengt het wel geluk idd, hier zelfs vanaf de reservelijst het laatste bezichtigingsplekje bemachtigd, en ook het huis gekocht :P.

Bijnaaaa klaar met schilderen, de planning is eind volgende week intrekken.

Edit: nieuws, updates, mededelingen etc tussen de verschillende partijen verliep hier via de financiële adviseur. Kan ik wel echt aanraden.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:26

Sem_ schreef:
Haha ja dat gevoel herken ik Renske_W!

Hoe komt het nieuws eigenlijk bij de verkopend makelaar terecht dat je hypotheek akkoord is. Gaat dat via je eigen aankoopmakelaar? :+

Mijn hypotheekadviseur gaf dit door aan de verkopend makelaar, maar zelf even een mailtje/belletje doen dat alles rond is kan natuurlijk ook. Daarna neemt de notaris weer contact met ze op over verdere zaken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:35

Leuk _KimmeL! En grappig dat hier zoveel dezelfde verhalen voorbij komen.

Dank! Tot nu toe heeft onze aankoopmakelaar al het contact gehad met de verkopende partij, maar de laatste periode zijn we alleen maar bezig geweest met de hypotheekadviseur. Morgen even navragen!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:28

Flowq schreef:
Ik kom me nu ook maar eens melden! Lees al een tijdje mee om wat wijzer te worden maar nu gaat het er dan 'echt' van komen.

Wij zijn vanochtend gebeld en hebben volgende maandag de eerste bezichtiging van een huis ooit haha. Wonen nu nog in een prima huurhuis waar we absoluut niet weg hoeven maar met het oog op een eigen huis zijn we toch al wel aan het kijken. Wij zijn heel regio gebonden, regio mag je het nog niet eens noemen, we zoeken echt specifiek in het dorp waar we nu wonen dus het aanbod is nihil maar afgelopen vrijdagavond kwam er toch een huis voorbij waar we zeker wel zouden willen wonen dus blij dat we gaan kijken!

Gaan helemaal nergens vanuit en voor nu zal het ook nog niet komen tot een bod maar wel erg veel zin in! Hebben jullie nog tips voor het eerst bezichtigen van een huis?

Kunnen jullie mij nog helpen? :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:34

Heel goed letten op ligging, buren, hoe zien hun tuinen eruit, in huis vochtplekken of rare reparaties in huis, of bv in een ruimte een wand geschilderd. Is het huis praktisch voor jullie, kijk een beetje door de inrichting en kleuren heen. Vraag zoveel als kan aan de makelaar kwa energie verbruik. Opleverdatum, of keuring mogelijk is

Vraag of je fotos mag maken, zodat je thuis nog kunt kijken. Maar vooral geniet en neem zo veel mogelijk informatie in je op.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:36

Flowq schreef:
Flowq schreef:
Ik kom me nu ook maar eens melden! Lees al een tijdje mee om wat wijzer te worden maar nu gaat het er dan 'echt' van komen.

Wij zijn vanochtend gebeld en hebben volgende maandag de eerste bezichtiging van een huis ooit haha. Wonen nu nog in een prima huurhuis waar we absoluut niet weg hoeven maar met het oog op een eigen huis zijn we toch al wel aan het kijken. Wij zijn heel regio gebonden, regio mag je het nog niet eens noemen, we zoeken echt specifiek in het dorp waar we nu wonen dus het aanbod is nihil maar afgelopen vrijdagavond kwam er toch een huis voorbij waar we zeker wel zouden willen wonen dus blij dat we gaan kijken!

Gaan helemaal nergens vanuit en voor nu zal het ook nog niet komen tot een bod maar wel erg veel zin in! Hebben jullie nog tips voor het eerst bezichtigen van een huis?

Kunnen jullie mij nog helpen? :

Wij hebben destijds mijn schoonvader meegenomen, die kijkt toch net wat minder met emotie naar het huis en als klusjesman kon hij meer dingen zien die wij zagen of waar wij overheen keken :j.

Goed alles testen, doen lampen het bijv., als er iets geks is vragen waarom dat zo is gedaan etc.
Zou ook zeker een tweede keer terugkomen, juist omdat die emotie dan wat minder is en je dan wat beter ernaar kan kijken. Verder wat Karuna idd zegt! Zou idd vragen wat het energielabel is, A vs D kan behoorlijk in de kosten schelen, qua energie maar ook wat je er de komende decennia in moet stoppen om het up-to-date te houden met de regelgeving. (Verschil tussen A en D kan gemiddeld al zo'n 130-150 euro per maand zijn aan energiekosten!)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:44

Onze aankoopmakelaar gaf aan dat wij gewoon moesten gaan kijken en vooral voelen of we er zouden willen wonen en dat zij vervolgens zou gaan kijken naar de staat van het huis. Vooraf hebben we wat vragen bedacht o.a. over de buurt en buren, over de huidige bewoners (hoe lang hebben zij er gewoond en waarom gaan ze weg), energieverbruik, wanneer sleuteloverdracht, hoe verloopt het bieden...
Probeer daarnaast niet teveel naar de stijl van de huidige bewoners te kijken, want het meeste kun je natuurlijk zelf aanpassen. :) Wij zijn daarna ook nog een keer 's avonds langs het huis gefietst om de buurt in de avond te verkennen. Verder mochten we tijdens de bezichtiging gewoon zelf rondlopen en rondkijken. Vergeet ook de kleine ruimtes zoals de wc, eventuele kelder etc. niet!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:34

Flowq schreef:
Flowq schreef:

Kunnen jullie mij nog helpen? :

Het is ook vooral voelen vind ik! En verder ga ik mee met de tips, kijk naar gek weggewerkte hoekjes of kabels. Energielabel is ook een goede tip. Ik heb foto's gemaakt (wel even vragen van te voren aan de verkopend makelaar) zodat je het thuis nog even rustig kan terugkijken. Ik stel ook altijd de vraag 'wat kan een zwakte zijn van de woning?', de meeste verkopend makelaars gaan hier niet op in overigens haha, maar ons nieuwe huis staat bijvoorbeeld in een wijk met relatief veel sociale huur, dit werd door de taxateur als 'zwakte' aangemerkt. Verder vragen waarom de woning te koop staat, hoe lang ze er hebben gewoond e.d. En op welke termijn ze zouden willen overdragen, hier kan je voordeel uit halen.

Oh ja mijn vriend is een gamer en we vragen dus ook altijd of de internetkabels zijn doorgetrokken naar een andere verdieping :+ En welk internet er is (glasvezel of niet bijvoorbeeld).

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:39

Haha dat laatste is inderdaad wel handig om te weten. :Y)

Bij onze tweede bezichtiging waren we vergeten te vragen hoe het verder zou verlopen met bieden, wat de procedure is. De makelaar heeft dit verder ook niet even uit zichzelf verteld. Waarschijnlijk merkte hij al dat we niet zouden gaan bieden. :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:40

Ja dat ging bij ons heel raar! De makelaar zei aan het eind van de rondleiding 'dat er al interesse was en een bod' en dat we niet te lang moesten wachten met bieden. Uiteindelijk wilden ze een dag later voor 15.00 alle biedingen binnen hebben.. Dus zeker goed om te vragen!