Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:25

Hij vind de vloer aan zich wel mooi, en het geld is er ook even niet om de vloer te vervangen. Dat gaat voor nu dus geen optie zijn.
Maar inderdaad, lekker groot kleed erin is wel een optie.

Verder dacht in inderdaad om alles gebroken wit te maken, lekker oplichten en van daaruit iets te doen met gebroken wit/witte meubels en bv een beige/bruine/kaki groene bank ofzo.
Of iets van een aardtint.
Hij weet zelf niet goed wat hij wil, dit huis is niet mijn smaak en daarom vindt ik het moeilijk om me erin in te leven.
Vooral omdat ik geen 'bruin' mens ben. Donkere houten vloer is prachtig maar alles daarom heen liefst grijs of licht van kleur

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:29

DubbelDun schreef:
Zou zonde zijn (jmho).
Je kunt ook vrij makkelijk een deel er uit frezen en met een andere kleur vullen of rondom randen maken in een contrasterende kleur.

Mwah... het is niet echt meer 'in' he?
Ik zou het er uit halen in ieder geval, mijn ouders waren er binnen 10 jaar ook al zat van... Verwacht dat daar binnen 2 jaar plaats gemaakt gaat worden voor pvc, wat tevens vele malen beter bevalt.

Zeker gezien het een nagenoeg effen vloer is bij mexx_lady haar broer... Dat valt niet mee hoor...
Hout zit meer leven in... Mexx moet bij haar broer een dode vloer met een ingewikkelde kleur tot leven brengen met de rest van de ruimte.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:31

Ik zou wel echt kiezen voor een kleur, dus bijvoorbeeld kaki. Anders blijft het helemaal zo'n bruin huis. Tis dat 't een man is anders had oud roze ook nog goed gekund ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:33

_mexx_lady_ schreef:
Hij vind de vloer aan zich wel mooi, en het geld is er ook even niet om de vloer te vervangen. Dat gaat voor nu dus geen optie zijn.
Maar inderdaad, lekker groot kleed erin is wel een optie.

Verder dacht in inderdaad om alles gebroken wit te maken, lekker oplichten en van daaruit iets te doen met gebroken wit/witte meubels en bv een beige/bruine/kaki groene bank ofzo.
Of iets van een aardtint.
Hij weet zelf niet goed wat hij wil, dit huis is niet mijn smaak en daarom vindt ik het moeilijk om me erin in te leven.
Vooral omdat ik geen 'bruin' mens ben. Donkere houten vloer is prachtig maar alles daarom heen liefst grijs of licht van kleur

Lekker hoogpolig kleed er in... :D

Zou niet te wild gaan met witte meubels, met zo'n dode vloer vind ik dat best een risico. Zeker als je ook een licht kleed gaat gebruiken...

Heb je geen foto's? Snap dat het voor jou heel moeilijk is zo! Soms heb je dat gewoon, een ruimte waar je je niets bij kan voorstellen.

Vriendin van mij heeft een hele gave boerderij gekocht, die ziet helemaal voor zich hoe het gaat worden. En ik snap er helemaal geen jota van... :') In dit geval geen kwestie van smaak, het is gewoon een hele moeilijke ruimte die compleet uit de tijd is en die zij naar moderne standaarden gaan herinrichten (inclusief muren etc.) Dat is gewoon moeilijk voor je te zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:19

Je moet imo niet kijken wat 'in' is maar wat je mooi vindt. Anders zit heel NL met Early Dew etc...

@_mexx_lady_: geef hem eens een woonmagazine oid kado en laat hem een moodboard maken met dingen/kleuren die hij mooi vind.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:24

DubbelDun schreef:
Je moet imo niet kijken wat 'in' is maar wat je mooi vindt. Anders zit heel NL met Early Dew etc...

@_mexx_lady_: geef hem eens een woonmagazine oid kado en laat hem een moodboard maken met dingen/kleuren die hij mooi vind.

Gelukkig kost een pot early dew een keer 30 euro voor 20m2 ofzo...
Maar een grindvloer 100+ euro per m2 ;)

Niet iets wat je jaarlijks gaat vervangen zeg maar... in tegenstelling tot een kleurtje...

Verder wel eens met gaan voor wat je mooi vindt... Alleen vind ik een vloer daar wel een uitzondering op. Een vloer moet wat mij betreft tijdloos zijn en zich makkelijk aanpassen aan andere elementen in de omgeving. Een grindvloer doet dit helaas niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:49

Dat laatste ben ik wel met je eens, tijdloos en eenvoud, vind ik belangrijk. En daarom vind ik hout toch vaak het mooist. Maar misschien een beetje bevooroordeeld omdat we houten vloeren maken. Maar een grindvloer heb ik nog nooit in het echt gezien hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:57

Ik denk dat je je met sommige uitgesproken houten vloeren (heel licht of bijv. zwaar grijs eiken) ook bindtg aan een bepaalde stijl. Dus ook hout is zeker niet altijd tijdloos.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:05

Nee, dat is zo! Daarom houd ik ook niet van tapis/visgraat/andere patronen. Rustig hout in een gedekte kleur en liefst brede planken/lamellen. Dat is tijdloos.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:10

Ik vind hout niet perse tijdloos.
Een aantal jaren geleden was een donkere vloer 'in', nu juist weer lichter eiken en andere lichtere kleuren.
Of zo'n roodachtige houten vloer is ook niet meer van nu.

Maar, een vloer is idd wel super belangrijk! Wij hebben nu een offerte aangevraagd voor een gietvloer.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:16

Okay, niet tijdloos als in: passend in elke trend. Maar dat hoeft ook niet toch? Daarom zei ik ook in een niet te uitgesproken kleur. Ik heb zelf sinds kort een vloer van 250 jaar oud hout. Dat is nog eens tijdloos! ;)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:18

Ik vind houten vloeren ook echt niet altijd mooi. Soms veel te donker of te druk qua noesten of cafelook. Persoonlijk vind ik grijs hout ook echt niks. Maar zo zie je, over smaak valt niet te twisten. Iedereen heeft daar z'n eigen voorkeuren in, gelukkig!

Ik heb wel eens een grindvloer gezien, een rooie := :=

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:20

Echt hout kan je idd wel naar 'nu' maken, door te schuren en verven ofzo.
Maar goed, ook dat is een kwestie van smaak. Ik hou er van om mee te gaan met de 'trends' wat betreft inrichting (niet alles natuurlijk, heb echt wel een eigen idee daarover en vind ook heel veel trends niet mooi) maar iemand anders houdt juist van andere dingen.
Is zo persoonlijk!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:43

Ik vind trends vaak wel heel mooi op dat moment, maar niet persoonlijk en juist heel persoonlijke huizen vind ik vaak mooi vanwege het karakter en dan hoeft het niet eens perse mijn eigen smaak te zijn :) ik vind naturel kleur eiken altijd heel mooi voor de vloer, en vrij tijdloos.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:00

Volgens mij kan je prima een trendy en toch persoonlijk interieur hebben :)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:28

xMayo schreef:
Dan nog een, we hebben een hele grote overloop, waar we op 1 wand graag een mooie diepe groene kleur willen. Iets als onderstaand. Nu zitten er volgens mij aardig wat groen liefhebbers hier, dus misschien zijn hier ook meteen tips voor :D . De vloer en het plafond zijn op de overloop hetzelfde als in de slaapkamers qua kleur.

[ [url=m/WEGYtS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien vind je flexa real tundra mooi en dan kalkmat. De Decokay heeft die wel op een grote plaat hangen in de winkel, kan je 't goed zien.
Ook paradise found van sigma is mooi.
Heb beide kleuren op de muur en zijn prachtig

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was before

Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:41

Zoooo Marieke, mooi zeg!! :oo

Gaaf vloerkleed, waar heb je die vandaan?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:43

Janine1990 schreef:
Zoooo Marieke, mooi zeg!! :oo

Gaaf vloerkleed, waar heb je die vandaan?

uhhh van de karwei :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:39

@marieke: dat is heel mooi geworden :)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 05:40

Mooi geworden! Ook met de keuken zo een stuk beter!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:46

Leuk Marieke!

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:11

Ik zoek tips voor een stoffen hoeksalon. In welke winkels kan ik nog kijken? Ik kijk niet onmiddellijk voor de duurste modellen :).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:32

Dat is echt een vooruitgang zeg.
Netjes zo hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:33

fetisje schreef:
Ik zoek tips voor een stoffen hoeksalon. In welke winkels kan ik nog kijken? Ik kijk niet onmiddellijk voor de duurste modellen :).

Je bedoelt een hoekbank ??