Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:13

Herkenbaar Magda_90 _O- Ik zit dus wel naast mijn monstera die een nieuw blad aan het uitpersen is, kan mijn ogen er niet vanaf houden :')

Suus_pepper: graag gedaan! Inderdaad met een plantenspuit :)

Er was iemand die zijn lepelplant laatst verpot had omdat zelfs de aarde rot bleek te zijn :+ Was even benieuwd: hoe gaat het daar nu mee?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:21

Whahaha. }>

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:22

Ik vind het zo heerlijk om al jullie foto's en verhalen te zien! Ik ben ondertussen nog heel blij met mijn kneusjesbox en het kriebelt om nog meer te bestellen. Maar ja, waar laat je alles op een gegeven moment?

magda_90

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:26

Stapelen. _O-

Oeps... Philodendon Billitiae... stond op mijn wenslijst....
Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:29

Die is gaaf!!! Heb je hem ergens besteld?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:32

Ik heb dus nauwelijks rouwvliegjes, gebruik kokospotgrond(vaak gemengd met wat perliet).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:32

Ebay. :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:33

magda_90 schreef:
Ik zit er echt nog net niet naast. _O-

Zo herkenbaar :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:36

De hoge luchtvochtigheid doet ze wel echt goed in de groei.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:44

Hoe hoog krijg jij je luchtvochtigheid? Het hangt hier ook van het weer af, bij zon heeft ie wel moeite om komt hij net tegen de 50% aan. Vermoed dat het komt doordat ik geen drempel bij mijn deur heb(dus ruimte eronder) + twee afzuigkapjes boven de kookplaat.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:48

Tanya schreef:
Ik vind het zo heerlijk om al jullie foto's en verhalen te zien! Ik ben ondertussen nog heel blij met mijn kneusjesbox en het kriebelt om nog meer te bestellen. Maar ja, waar laat je alles op een gegeven moment?

Geloof me, daar is vanzelf wel weer een plekje voor gevonden :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:50

Niet goed. }:0 of nouwja ik doe de ventilatieroosters in de woonkamer dicht en ik heb van die tocht dingen aan de deuren gedaan. Daardoor heb ik de luchtvochtigheid vanmiddag met zon en gordijnen dicht op 75% gekregen. Een keer per dag wil ik even voor 2 uurtjes pieken en daarna mag hij terug zakken naar de constante 55%.
Nu zijn de roosters weer open is ie terug gezakt naar 60%.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:02

xIrlijn schreef:
Er was iemand die zijn lepelplant laatst verpot had omdat zelfs de aarde rot bleek te zijn :+ Was even benieuwd: hoe gaat het daar nu mee?

It was meeeee _O-

Ze doen het heel goed! Zal morgen met daglicht foto's maken, witte kelkjes komen er al heel lang niet mee dus heb die hoop een beetje opgegeven. Maar ik vind ze wel gezellig om te zien.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:03

:wave: Stille meelezer hier

Ik heb een aardige plantenverzameling, maar (gelukkig) niet zoveel ervaring met plagen. Nu had mijn stromanthe triostar wat last van plekjes en vlekjes, wat op zich niets raars is want hij moet het met gewoon kraanwater doen. Maar bij nadere bestudering zag ik minuscule witte puntjes onder de bladeren. Is dit spint? Of iets anders? Het is zo klein dat ik het moeilijk op de foto krijg.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem nu afgespoeld en ingespoten met een neemolie mengsel. Alle advies en ervaring is welkom. Mijn nieuwe calathea warscewiczii aanwinst van vandaag hoop ik toch vrij van beestjes te kunnen houden. :=

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:17

magda_90 schreef:
Niet goed. }:0 of nouwja ik doe de ventilatieroosters in de woonkamer dicht en ik heb van die tocht dingen aan de deuren gedaan. Daardoor heb ik de luchtvochtigheid vanmiddag met zon en gordijnen dicht op 75% gekregen. Een keer per dag wil ik even voor 2 uurtjes pieken en daarna mag hij terug zakken naar de constante 55%.

Het is wat :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:19

MonaLieske schreef:

Ik heb een aardige plantenverzameling, maar (gelukkig) niet zoveel ervaring met plagen. Nu had mijn stromanthe triostar wat last van plekjes en vlekjes, wat op zich niets raars is want hij moet het met gewoon kraanwater doen. Maar bij nadere bestudering zag ik minuscule witte puntjes onder de bladeren. Is dit spint? Of iets anders? Het is zo klein dat ik het moeilijk op de foto krijg.

[ [url=m/ra9lxv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PsHutK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem nu afgespoeld en ingespoten met een neemolie mengsel. Alle advies en ervaring is welkom. Mijn nieuwe calathea warscewiczii aanwinst van vandaag hoop ik toch vrij van beestjes te kunnen houden. :=

[ [url=m/wh2QFh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat lijkt wel spint ja, is hier goed weggegaan met neem olie mengsel.

De meeldauw op mijn Tamaya is eigenwijzer -O- Tamaya is al behoorlijk kaal helaas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:24

MonaLieske schreef:

[ [url=m/ra9lxv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PsHutK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wh2QFh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is spint ja. Ik heb mijn triostar toen ze spint had, na het uitvoerig schoonmaken van alle bladeren, uitspoelen van de wortels en nieuwe potgrond, naar de badkamer verhuisd en dagelijks gedoucht. Warme plek met een hoge luchtvochtigheid.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:32

Dank! Helaas heeft mijn badkamer geen daglicht, dus dat is geen optie. Ik zal in ieder geval morgen de potgrond vervangen en blijven afspoelen en sprayen, hopelijk is dat voldoende. :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:50

xIrlijn schreef:
Spirit: dat is geen geld :oo Waar heb je die pot vandaan?

Zowel plant als pot komen van de Plantenhal.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:00

xIrlijn@
Van die bloempjes is wel handig om te weten er zitten er nu 3 de plant doet het voor nu wel goed maar wel iets om in de gaten te houden :)

Net ff snel foto's gemaakt van de bananen plant hij wordt echt mega moet even kijken of ik hem in een andere pot kan zetten. Op de achtergrond staan 2 baby's van de plant

Nu ik de foto's bekijk is de nieuwe nu niet zwart. Is het eerste blad wat het tot nu toe niet heeft

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:10

Air schreef:
magda_90 schreef:

Het is wat :D

:')

_Rosanna schreef:
xIrlijn@
Van die bloempjes is wel handig om te weten er zitten er nu 3 de plant doet het voor nu wel goed maar wel iets om in de gaten te houden :)

Net ff snel foto's gemaakt van de bananen plant hij wordt echt mega moet even kijken of ik hem in een andere pot kan zetten. Op de achtergrond staan 2 baby's van de plant

Nu ik de foto's bekijk is de nieuwe nu niet zwart. Is het eerste blad wat het tot nu toe niet heeft

[ [url=m/XSgrBX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LfDzfl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n3VT6l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ziet hij er goed uit :+:

___

Ochtend rondje. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Straks de woonkamer verbouwen. Zit mij niet.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:21

Is mijn monstera nou uitgedroogd of hoort dit nou? Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:34

Die lust wel een liter of 10. Terracotta droogt snel uit, is geen probleem maar dan moet je wel de watergift er op aan passen. Ik zou hem voor een uur of 2 in het water zetten.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:17

Ah kijk. Sommige bladeren staan namelijk wel recht en strak, en de grond voelt vingerdiep soms nog wel vochtig aan. Ik geef 'm regelmatig water, maar ik zal hem strakjes even onder de douche zetten. Kijken of ie daarvan opknapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:09