Suus_pepper: graag gedaan! Inderdaad met een plantenspuit

Er was iemand die zijn lepelplant laatst verpot had omdat zelfs de aarde rot bleek te zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xIrlijn schreef:Er was iemand die zijn lepelplant laatst verpot had omdat zelfs de aarde rot bleek te zijnWas even benieuwd: hoe gaat het daar nu mee?
magda_90 schreef:Niet goed.of nouwja ik doe de ventilatieroosters in de woonkamer dicht en ik heb van die tocht dingen aan de deuren gedaan. Daardoor heb ik de luchtvochtigheid vanmiddag met zon en gordijnen dicht op 75% gekregen. Een keer per dag wil ik even voor 2 uurtjes pieken en daarna mag hij terug zakken naar de constante 55%.
Nu zijn de roosters weer open is ie terug gezakt naar 60%.
MonaLieske schreef:Stille meelezer hier
Ik heb een aardige plantenverzameling, maar (gelukkig) niet zoveel ervaring met plagen. Nu had mijn stromanthe triostar wat last van plekjes en vlekjes, wat op zich niets raars is want hij moet het met gewoon kraanwater doen. Maar bij nadere bestudering zag ik minuscule witte puntjes onder de bladeren. Is dit spint? Of iets anders? Het is zo klein dat ik het moeilijk op de foto krijg.
[ [url=m/ra9lxv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PsHutK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb hem nu afgespoeld en ingespoten met een neemolie mengsel. Alle advies en ervaring is welkom. Mijn nieuwe calathea warscewiczii aanwinst van vandaag hoop ik toch vrij van beestjes te kunnen houden.![]()
[ [url=m/wh2QFh.jpg]Afbeelding[/url] ]
MonaLieske schreef:Stille meelezer hier
Ik heb een aardige plantenverzameling, maar (gelukkig) niet zoveel ervaring met plagen. Nu had mijn stromanthe triostar wat last van plekjes en vlekjes, wat op zich niets raars is want hij moet het met gewoon kraanwater doen. Maar bij nadere bestudering zag ik minuscule witte puntjes onder de bladeren. Is dit spint? Of iets anders? Het is zo klein dat ik het moeilijk op de foto krijg.
[ [url=m/ra9lxv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PsHutK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb hem nu afgespoeld en ingespoten met een neemolie mengsel. Alle advies en ervaring is welkom. Mijn nieuwe calathea warscewiczii aanwinst van vandaag hoop ik toch vrij van beestjes te kunnen houden.![]()
[ [url=m/wh2QFh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Air schreef:magda_90 schreef:Niet goed.of nouwja ik doe de ventilatieroosters in de woonkamer dicht en ik heb van die tocht dingen aan de deuren gedaan. Daardoor heb ik de luchtvochtigheid vanmiddag met zon en gordijnen dicht op 75% gekregen. Een keer per dag wil ik even voor 2 uurtjes pieken en daarna mag hij terug zakken naar de constante 55%.
Nu zijn de roosters weer open is ie terug gezakt naar 60%.
Het is wat
_Rosanna schreef:xIrlijn@
Van die bloempjes is wel handig om te weten er zitten er nu 3 de plant doet het voor nu wel goed maar wel iets om in de gaten te houden
Net ff snel foto's gemaakt van de bananen plant hij wordt echt mega moet even kijken of ik hem in een andere pot kan zetten. Op de achtergrond staan 2 baby's van de plant
Nu ik de foto's bekijk is de nieuwe nu niet zwart. Is het eerste blad wat het tot nu toe niet heeft
[ [url=m/XSgrBX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LfDzfl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/n3VT6l.jpg]Afbeelding[/url] ]