FUN-da!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:29

Rebecca schreef:
Oh dear :')

[ [url=m/gjDUlO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit huis heb ik bezichtigd. In de kamer ernaast was de klimop gewoon tussen het dak door naar binnen verder gegroeid... Staat trouwens niet in de advertentie dat tegen alle binnenmuren asbesthoudende voorzetwanden zijn geplaatst die slecht zijn/afbrokkelen en dus gesaneerd moeten worden. Makelaar zei letterlijk: 'als we dat in de advertentie zetten komt er helemaal niemand meer'

Laat ik het er op houden dat het wel een mooie bouwkavel is :7

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:09

superpony

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:34

Wij willen in principe graag een slaapkamer en badkamer beneden. Dat heb je bij die oude huisjes regelmatig, dus moet wel lukken.
Badkamer beneden en slapen boven heeft ook niet mijn voorkeur. In de wat luxere huizen zie ik ook weleens badkamer aan de slaapkamer, maar dat vind ik echt helemaal niks. Dan moet er echt een raam in de badkamer zitten of een mega goed ventilatie/afzuig systeem. Er komt zoveel vocht in je slaapkamer, dat vind ik echt vies.

Klussen if slopen en nieuwbouw denkt toch elke makelaar anders over.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:39

Ik wil graag boven slapen en douchen. Ik vind op de begane grond slapen eng. Daarnaast merk ik nu al dat ik het best lastig vind als je midden in de nacht naar de wc moet, dat je dan altijd naar beneden moet (heb nu 1 toilet in huis) dus ik vind een badkamer beneden niet echt een optie.

Ben ik trouwens raar in mijn wens dat ik graag de keuken aan de voorkant van het huis wil hebben? Nagenoeg alle huizen die ik tegenkom in mijn prijs categorie hebben de keuken aan de achterkant van het huis, en op nagenoeg alle foto's zie ik dat mensen hun bankstel aan de voorkant van het huis hebben staan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:46

Tja, wij moeten aan de toekomst denken en ik word slechter in de toekomst, dus dan is het wel makkelijker.
Ben het van huis uit ook gewend, want mijn broer zat in een rolstoel. Alleen laatste jaren sliep hij beneden en had een eigen badkamer. Hadden wij slaapkamers en badkamer boven. Apart toilet gewoon beneden.

Een apart toilet voor gasten vind ik wel erg fijn. Wij hebben toilet bij badkamer getrokken, maar het aparte toilet in het halletje zou ik niet willen missen, juist daarom.

Ik vind een bepaald gevoel ook wel belangrijk. Plek is nr1, maar huis is wel belangrijk. Kwam half jaar terug echt het ideale huis tegen, maar geen zicht op het land. Woonkamer aan voorzijde, keuken opzij en achter meteen garage waar je tegenaan keek.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:46

Keuken aan de voorkant gebeurd best wel eens hoor! Niks gek aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:25

Je kan ook verbouwen. Hebben veel mensen hier in de straat ook gedaan. Wij hebben wel de keuken achter. Dat is standaard in deze wijk.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:19

Woon nu in een huis waar de douche 1 verdieping hoger zit, naast mijn slaapkamer zit een badkamer met bad. Dus met kleding slepen moet ik toch. _O-

Heb zowel in huizen met keukens aan de voor- als aan de achterkant gewoond. In dít huis had ik gezegd van doe die keuken nou aan de voorkant, want je ziet echt iedereen constant heel dicht aan het raam langslopen. Maar met een flinke ruit aan de voorkant met vide etc. is dat natuurlijk de enige logische plek voor de woonkamer.

Het zij zo.

Dus tja, als je geen voortuin hebt, dan aub de keuken aan de voorkant. Anders vind ik het maar net wat de indeling wenst denk ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:33

Ik ben zelf een ontzettend tuin-mens (een van mijn wensen/eisen aan een nieuw huis is dus ook een grote tuin). Ik vind het heerlijk om lekker vanaf de bank naar buiten te kunnen kijken/lopen, en ik vind het dus jammer als de keuken aan de achterkant zit, omdat dat voor mij best wel afdoet aan de ruimte.

En verder vind ik voor wonen gewoon heel naar, zelfs nu ik een voortuin heb van 4 meter diep, heb ik het gevoel dat ik op ieder moment bekeken kan worden door mensen die over de stoep langs lopen. Dat heb ik zomers redelijk opgevangen door een aantal relatief grote struiken en een boom, maar 's winters zit ik voor mijn gevoel toch wel erg te kijk. Als je je keuken voor hebt is dat toch wat minder denk ik.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:45

mirim schreef:
Dit zou zo maar eens een gedwongen verkoop kunnen zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zijn zaakjes op orde heeft zo woont, laat staan zo zijn huis in de verkoop zet.

Ken genoeg huizen waar ze het prima op orde hebben en het nog 10 keer viezer en rommeliger is (zijn ook rokers in het huis zelf). Eerste keer dat ik daar was wilde ik gillend het huis uit rennen :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:03

jankawijnsma schreef:
Dit huis is vlakbij ons en een geweldige locatie maar jeetje wat een klushuis! Even doorheen kijken dus :P

https://www.funda.nl/koop/raard/huis-40 ... spriens-9/

Eerder een "help mijn man is klusser" huis... wat gek dat ze die vraagprijs verhoogd hebben?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:39

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:48

Heel mooi maar vind het uitzicht echt verschrikkelijk, die had aan zee ofzo moeten staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:59

Als ik het geld had :oo Nesselande is een leuk stukje, Zevenhuizerplas om de hoek (die zie je op foto 1), veel uitrijmogelijkheden. 15 min fietsen bij mn ouders vandaan.. :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:00

dieseltje09 schreef:
Vakantiegevoel ten top in eigen land:
https://www.funda.nl/koop/rotterdam/hui ... 18/#foto-1

Ik dacht serieus bij het zien van de foto's zonder naar de plaats te hebben gekeken dat het op Ibiza stond ofzo :+

Het uitzicht op een doorsnee Nederlandse woonwijk is wat teleurstellend :')

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:44

Ik kwam hem tegen op facebook inderdaad. Opzich heel mooi, maar ik hou niet zo van dat soort huizen. Het is mij te vierkant. De buitenruimte met zo'n dakterras is wel erg leuk

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:47

Ik ben wel gevoelig voor de indeling. In ons vorige huis was keuken aan tuin kant en aten we veel meer buiten dan nu bijvoorbeeld. Keuken zit nu aan voorkant, maar vind het wel passen bij dit huis zo. IK kijk wel weer hele dag de tuin in.
Voor hebben wij een woonerf en eigen oprit, dus geen last van mensen eigenlijk.

Ik zou een woonkeuken met openslaande deuren naar de tuin wel fijn vinden. Maar woonkamer met openslaande deuren naar de tuin ook eigenlijk :) Dus voor een muur en alles achter maar :) haha

Natuur is voor mij wel echt belangrijk. Mn voorkeur ligt eigenlijk in buitenland, maar we zijn net niet op dat punt in ons leven dat je dat ''even'' doet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:54

SusanH schreef:
Froukje schreef:
Badkamer op de begane grond is juist ideaal! Hebben wij ook en ik moet er niet aan denken om dat ding boven te hebben.

Wat is daar handig aan dan? Lijkt mij helemaal niet praktisch al je kleding etc steeds mee nemen van boven naar beneden. Ik heb de badkamer nu naast mijn slaapkamer. Zou niet anders willen. Ik zou daar serieus een huis op afwijzen.

Na een verlossing niet meer onder het bloed en slijm de trap op hoeven, of na een dag op het land vies bezweet.

Als ik soms zie hoe de mannen er uit zien (ik zelf ook trouwens..) moet je toch echt blij zijn dat ze daarmee niet nog naar boven hoeven. Dan is een badkamer 5 meter van de buitendeur best wel heel handig.

Kleding meenemen naar beneden wen je gauw aan hoor, en als ik het eens vergeet huppel ik gewoon in mijn ondergoed naar boven. :+

Snap dat je dat soort problemen in een rijtjeshuis en met een kantoorbaan niet of veel minder hebt maar dan is een badkamer beneden ook wel handig voor de levensloop bestendigheid van een huis, helemaal als er dan ook een slaapkamer beneden zit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:35

Maar dan heb je dus ook 1 of meer slaapkamers beneden waarschijnlijk. Fan snap ik het wel. Huizen die ik ken met badkamer beneden hebben verder alle slaapkamers boven. Dan is het niet handig vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:14

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:15

Pff, wat plannen uitgewerkt, gesprek gehad, maar wordt hem niet. Komen zoveel kosten bij en ik wil of durf echt niet aan de tax te gaan zitten. Mijn man maakt echt veel uren en dat kan in de toekomst ( leeftijd of andere functie ) best minder worden.

Rente staat laag, maar zet je hem lang vast voor de zekerheid, stijgt ie. Ik vraag me echt af of er niet heel veel mensen in de problemen komen over een aantal jaren. Hoeveel zekerheid is er dat de huizen niet meer genadeloos hard in prijs zakken straks......Uiteraard net wanneer je rente periode afgelopen is of je je huis wil verkopen en iets anders wil.

Ik durf het nog niet aan in ieder geval.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:17

SusanH schreef:
Maar dan heb je dus ook 1 of meer slaapkamers beneden waarschijnlijk. Fan snap ik het wel. Huizen die ik ken met badkamer beneden hebben verder alle slaapkamers boven. Dan is het niet handig vind ik.

1 maar die doet geen dienst als slaapkamer. Alle slaapkamers die we gebruiken zitten boven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:25

Rebecca schreef:
Wat een leuk huis :D potentie genoeg vind de hoge woonkamer super vet

https://www.funda.nl/koop/waskemeer/hui ... onsweg-26/

Veeeeeeeeeel potentie... Ik vind echt heel veel dingen aan dit huis lelijk, maar de hoge woonkamer is wel gaaf ja. Je stookt je alleen wel n ongeluk

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:25

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:34

nee hij is echt scheef, staat ook in de beschrijving. is wel vaker met oude dijkwoningen.