[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:19

Tja het lijkt allemaal wat rot uit te komen nu. En ik wil het allebei :+ Ben al druk aan het rekenen en data aan het uitstippelen.

Dank jullie wel allemaal!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:26

Elize, ter info: waar staat dat? Ik kan het namelijk niet terug vinden in de erecode van het NVM. Wel dat ze het kenbaar moeten maken maar niet dat het niet zou mogen.

Ik ben graag goed op de hoogte ;)

Berdien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:07

Hypotheek wordt inderdaad niet verstrekt als je nog in je proeftijd zit. Houdt er ook rekening mee dat een aantal verstrekkers bij tijdelijk+intentieverklaring en korter dan 6 maanden in dienst maar 90% van je inkomen pakken. Als het goed is houdt je adviseur er rekening mee, maar het kan geen kwaad om het zelf ook te weten.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:22

Dank je Berdien, dat laatste wist ik inderdaad.
Zonder al die werkperikelen is het allemaal al spannend genoeg, we kopen een huis van het rijk en dat betekent dat alles net effe langer duurt en er allerlei protocollen zijn waar we mee te maken krijgen.
Maar we hebben goede hoop dat de woning van ons wordt. Voor ons ideaal want we wonen er al in dus geen verhuisgedoe na de overdracht :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:08

Wij zijn net bij het huis wezen kijken dat verkocht was onder voorbehoud verkoop eigen woning maar er staat nog niks op papier daar dus makelaar kan nog alle kanten op. Hij geeft ons sowieso tot maandag de tijd om een bod te doen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:41

Maartje_M schreef:
Wij zijn net bij het huis wezen kijken dat verkocht was onder voorbehoud verkoop eigen woning maar er staat nog niks op papier daar dus makelaar kan nog alle kanten op. Hij geeft ons sowieso tot maandag de tijd om een bod te doen

Het is geen spelletje om jullie onder druk te zetten? Hier namelijk ook gehad dat er ineens andere mensen ook interesse hadden.. was niks van waar

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:48

Neem aan van niet, ze hebben me terug gebeld hierover nadat ik alleen een bezichtiging gepland had. We hadden op dat moment helemaal niet aangeheven hoe enthousiast we zijn

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:43

Nou weer 3 bezichtigingen gepland. Ik hoop dat er nu iets bij zit voor ons. Na deze bezichtigingen staat de teller op 11. Ik snap niet dat er mensen zijn die dit leuk vinden haha. Ik wil gewoon NU een huis met mijn paarden in de tuin. Geen gedoe.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:46

Ik kom hier ook even mijn hart luchten. Wij zijn al een tijdje op zoek naar een nieuwe woning en ik word gek van het gelieg en bedrog.

1e huis wat we graag wilden werd de vraagprijs ineens hoger en later wilde ze het toch niet verkopen, woning is ook van de markt gehaald.

2e huis was eigenlijk al verkocht onder voorbehoud verkoop eigen woning. Die clausule liep bijna af en we wilden dus onderhandelen. Blijkt dat die clausule gewoon verlengd kan worden en de verkopers wilden pas met ons gaan praten als we meer boden dan de ' bijna kopers'

3e huis bod gedaan, als er meerdere biedingen zouden komen zou er nog een keer naar je maximale bod worden gevraagd. Net een mailtje gehad dat ze die stap toch maar overgeslagen hebben en direct met de hoogste bieder in zee zijn gegaan.

Ik word er een beetje moedeloos van...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:01

Lien 87 weet niet hoe leuk je huis 4 vindt en of je nog ruimte hebt in budget anders zou ik klagen over de procedure, eventueel vergezeld met een hoger bod.. Brutale mensen..

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:07

Had het huis heeeel graag willen hebben maar hoger dan de vraagprijs kunnen wij niet gaan, en ik vermoed dat de andere bieder daar wel boven zat.

Baal er gewoon van dat er tot nu toe geen enkele makelaar eerlijk is geweest. _-:(
Ons eigen huis is al verkocht en nu moeten we tijdelijk gaan huren bleh!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:44

ff kleine update, we hebben maandag was de hypotheek rond, donderdag de sleutel gekregen en zaterdag waren we over *\o/* :')

Dit huis is een tussenoplossing en wij gaan binnen 1 tot 3 jaar weer door naar een volgend huis maar mag toch hopen dat bij ons de huizenmarkt niet zo gaat ontploffen hoor, het is al moeilijk zat :+

Hoe staat het bij de andere wachters?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:59

Ik heb me er nu zo n beetje bij neergelegd dat hetniks gaat worden. -O- frustrerend maar kan er niks anders mee doen nu. Tenzij er opeens toch schot komt in alles. Kan hier in huis toch niets doen nog vanwege enkel.

Kijk wel rond voor een mogelijke huurwoning al is dat kansloos. Heb gister mail verstuurd naar adviseur. Nog niets gehoord over de andere weg die bekeken wordt en ook is huis hier nog niet op naam van ex daar is het wachten op uitzoekwerk door huidige hypotheekverstrekker en een verzekeraar ivm een onbekende polis op andermans naam die aan huis is gekoppeld. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:32

Wij krijgen vrijdag de sleutel :D

Hoe lang duurt het passeren bij een notaris eigenlijk? We gaan na het passeren nog met de oud eigenaar door het huis ook heen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:51

Ik ben voor het passeren samen door de woning gegaan. Daarna naar de notaris waar het passeren van de koopakte en de hypotheekakte samen denk ik een uurtje gekost heeft ongeveer. Ik geloof dat jebij het passeren ervoor tekent dat je de woning zoals die op dat moment is accepteert, na het passeren pas bij de woning gaan kijken is dan ook niet een volgorde die me logisch lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:17

Daar heb je wel een punt inderdaad. Kan zijn dat het verkeerd in mijn hoofd zit ook. Ga ik even nakijken!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:35

Jeetje karuna het zit je niet mee :(:)
Hier komt er een beetje schot in de zaak.
Er zijn mensen enorm geïnteresseerd . Ze willen nog een keer met iemand door het huis die verstand heeft van oude balken ( i.v.m. Eventueel houtworm en boktor ) en de rietdekker.
Daarnaast vroegen ze of ze eventueel een uurtje of twee in huis mochten zijn ( liefst alleen ) om sfeer te proeven en te voelen.
Dat laatste snap ik wel, maar we zijn er nog niet helemaal over uit.
Ik heb de mensen al een uurtje op de koffie gehad en er zeker geen naar gevoel aan over gehouden. Dus ben niet bang voor narigheid, maar we zijn er nog niet zeker van of we het toe laten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:56

Wat een onzin mirim. Sfeer proeven en voelen? Het is een huis geen nieuwe relatie.
Wat gaan ze "voelen" in een uurtje alleen dat ze nu niet al gevoeld hebben. Ik vind het erg raar..

Hier weer 3 afspraken. 1 stel dat doet rondleidingen zelf en neemt maar geen contact op. Makelaar was niet zo blij.. Misschien willen ze helemaal niet weg?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:14

Mwah ... eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel raar.
Het gaat om een boerderij en niet een doorsnee woning.
Sfeer en je gevoel bij deze woning is best belangrijk .
Dit object koop je niet om het volgend jaar weer te koop te zetten als het niet bevalt.
Het ligt wat moeilijker.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:26

Oh okee. Nouja ik kijk naar mijzelf en ben ook op zoek naar een boerderij maar wel voor een jaar of 4 waarschijnlijk. En ja in de wetenschap dat je het niet binnen een maand kwijt bent zoals onze huidige woning.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:46

Als het meezit horen wij vandaag of morgen of ons bod geaccepteerd is :)
En dan als een malle de financiering regelen... voor ons is het niet zo belangrijk wanneer de woning passeert, aangezien we er al wonen. We zitten dus al een tijd in onzekerheid; in januari werd bekend dat de woning verkocht zou worden en helaas krijgen wij als huurders/oppassers geen voorrang. Dus het is allemaal erg spannend!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:53

4EverHobbes schreef:
Als het meezit horen wij vandaag of morgen of ons bod geaccepteerd is :)
En dan als een malle de financiering regelen... voor ons is het niet zo belangrijk wanneer de woning passeert, aangezien we er al wonen. We zitten dus al een tijd in onzekerheid; in januari werd bekend dat de woning verkocht zou worden en helaas krijgen wij als huurders/oppassers geen voorrang. Dus het is allemaal erg spannend!

dus dan kan het misschien allemaal toch net met je mogelijke wisseling van baan etc?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:09

Eerst het huis, dan andere baan... Er is nog niets zeker over ander werk, ik moet nog op gesprek en daarna zie ik wel weer. Maar het huis heeft nu prioriteit.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:13

mirim schreef:
Er zijn mensen enorm geïnteresseerd . Ze willen nog een keer met iemand door het huis die verstand heeft van oude balken ( i.v.m. Eventueel houtworm en boktor ) en de rietdekker.
Daarnaast vroegen ze of ze eventueel een uurtje of twee in huis mochten zijn ( liefst alleen ) om sfeer te proeven en te voelen.
Ik heb de mensen al een uurtje op de koffie gehad en er zeker geen naar gevoel aan over gehouden. Dus ben niet bang voor narigheid, maar we zijn er nog niet zeker van of we het toe laten.

Ik snap het op zich wel maar zou hier toch echt niet op zitten wachten. In 2u kan heel wat ellende veroorzaakt worden..
Het is dan misschien geen 'standaard huis' maar ik zou niet zomaar vreemden in mijn thuis laten..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:15

ElizeVdS schreef:
mirim schreef:

Ik snap het op zich wel maar zou hier toch echt niet op zitten wachten. In 2u kan heel wat ellende veroorzaakt worden..
Het is dan misschien geen 'standaard huis' maar ik zou niet zomaar vreemden in mijn thuis laten..

Ik ook niet :n Bij ons vorige huis mochten de kopers best langs komen, maar alleen als wij er zelf ook waren. Het was op dat moment immers nog ons huis en ook onze verantwoordelijkheid tot aan de overdracht...