[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:37

Humm Wendy daar zou ik ook niet warm voor lopen... beter voorkomen dan genezen met zulke dingen, je wilt je niet een soort van gast voelen in het oude huis van de buurman :=

Mag ik nog 1 vraagje stellen?

Wat zouden jullie met deze slaapkamer doen om die mooier uit te laten komen?
Behang is nog van de vorige eigenaren, stoorde mij niet :P

Afbeelding

De linkerkant van de kamer staat er niet op, daar staat over de hele breedte een mooie hoge zwarte kast ingebouwd die blijft staan, perfecte bergruimte.

In principe gaat alles dat op deze foto staat er uit. Het bed, het bureautje en ook nog een grote vierdeurskast achter de positie van de fotograaf.

Het kozijn van het Velux raam moet nog geverfd worden. Plafond / balken / behang twijfel ik nog een beetje over, we hebben natuurlijk ook maar 4 dagen de tijd om te klussen dus er moeten wel keuzes gemaakt worden en ook in deze kamer moeten nog de licht houten ladenkasten onder de dakrand ingebouwd worden :=

De gele balken en radiator stoorden mij niet, ik vond het wel zonnig gekleurd :P
Maar voor kijkers / op de foto misschien ook beter alles wit maken...? Of gaat die lompe radiator daar alleen maar meer door opvallen :+

In de kamer komt verder alleen een witte Hemnes bedbank in planken-motief met een rustig blauw-wit dekbedovertrek dat aardig matched bij het rolgordijn :)

Liezel1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:40

Pfoe Pmarena...
Alles wat jou niet stoort, stoort mij juist onwíjs.
Die gele balken en radiator vind ik nl echt een afknapper. En het behang zou ik ook heel hard van gaan schreeuwen.
En een zwarte kast? Nee.... daar zou ik ook zeker wat aan doen.

Op zich is het niet allemaal heel onoverkomelijk, maar het moet wel allemaal gebeuren. Er staan op dit moment genoeg huizen in de martkt, waar je dat níet aan hoeft te doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:45

Hihi, ik wilde al zeggen dat ik het bureau er uit zou halen, maar dat doe je dus al.
Een van de makelaars die we over de vloer hebben gehad, gaf aan dat geel niet verkoopt. Aardetinten waren zijn tip.
Zelf doen we niks met zijn tip (we gaan dus niet meer alle muren schilderen in de keuken) maar misschien kun jij er nog wat mee pmarena. Gezien de tijd zou ik denk ik gewoon een lichte beige tint pakken en daar de hele kamer in schilderen. Of grijs misschien, vanwege de kleur van de zonwering en de kast.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:47

Ik vind het ook niet mooi, te truttig, maar stoorde mij niet genoeg om er wat aan te doen naast full-time werk, paard en eigen zaak en elke dag pas tegen 2 uur 's nachts op bed liggen daardoor...ik vond het allang prima dat het er redelijk netjes uitzag :P

De zwarte kast daar gaat sowieso niets aan gebeuren, is een schitterend ding met super veel ruimte en als een koper hem niet wil dan nemen we hem lekker mee :j Ik zou hem zelf ook niet gekozen hebben, maar hij is wel ideaal qua bergruimte :)

Afbeelding

Toch maar al het geel wit verven dan en een ander behangetje overwegen :P

Misschien een beetje een leuk rustig strand-achtig behangetje in wit met een paar kleine blauwe accenten, zou wel bij de zonwering passen :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:50

Het valt me op dat jij heel veel dingen als "mooi" omschrijft.
In feite doet het er helemaal niet toe of jij iets wel of niet mooi vindt (grof gezegd). De koper moet het mooi vinden, of iig niet storend genoeg om aan jullie huis voorbij te gaan.
Jouw huis is niet neutraal, dus je moet ófwel een koper vinden die met jou op 1 lijn zit, ófwel je moet een koper vinden die het niet uitmaakt dat hij ál het schilderwerk en behangwerk opnieuw moet doen.
De kast op de foto zou ik er nl echt acuut uit gooien, net als het "bootje-gordijn".

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:52

ik zou me daar niet aan storen hoor pmarena . maar ik snap wel dat het andere stoort. veel mensen willen een instap klaar huis. de gele balken en radiator zou ik wit maken maar het behang zou ik laten zitten. als.koper moet je wel ergens door heen kunnen kijken.

zo zit er in het huis wat wij gekocht hebben een erg.mooie keuken maar ie het bovenste stuk muur geel geverfd net als bij het toilet beneden en ligt er op de gehele boven verdieping afschuwelijk lelijke groene vloerbedekking wat ook nog is door katten kapot is gekrabt
je kan niet aan elke kijker zijn smaak voldoen hoor.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:54

Ik zou alles in Ral 9010 (gebroken wit) sauzen en schilderen.
Met alle respect, de huidige kleuren vind ik ook te 'truttig'. Ik hou zelf best van een kleurtje, maar dan bij accessoires of schilderijen. Het huis zelf als achtergrond zie ik persoonlijk liever neutraal qua kleur. Bij een huis wat verkocht moet worden, zou ik ook rustige, matte kleuren gebruiken voor de accessoires en niet kiezen voor een bepaald (strand)thema.

Edit: de zwarte kast maakt in mijn ogen de kamer onnodig klein, ik vind hem ook 'goedkoop' ogen qua materiaal. Persoonlijk zou ik die weghalen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 21-03-14 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:55

als je toch besluit ander behang erop te doen doe er dan inderdaad een aardetint behang op. behang waar je overheen kan verven.
hou het neutraal
en haal alle frutsels weg net als dat boot gordijn achtig ding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:56

Ik zou dus gewoon over het behang heen schilderen, als het er nog netjes op zit tenminste.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:59

Ann schreef:
Ik zou alles in Ral 9010 (gebroken wit) sauzen en schilderen.
Met alle respect, de huidige kleuren vind ik ook te 'truttig'. Ik hou zelf best van een kleurtje, maar dan bij accessoires of schilderijen. Het huis zelf als achtergrond zie ik persoonlijk liever neutraal qua kleur. Bij een huis wat verkocht moet worden, zou ik ook rustige, matte kleuren gebruiken voor de accessoires en niet kiezen voor een bepaald (strand)thema.

Edit: de zwarte kast maakt in mijn ogen de kamer onnodig klein, ik vind hem ook 'goedkoop' ogen qua materiaal. Persoonlijk zou ik die weghalen.

En ik vind Ral 9010 altijd getuigen van weinig smaak :') Dat is ook echt niet nodig, er mag best iets kleur in zitten. Dat geven makelaars ook aan. Met moet alleen wel een stuk rustiger en zoals ik al zei: de ene makelaar gaf aan dat geel niet verkoopt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:00

Ik ga helemaal met Liezel1 mee. En als de open dag niks oplevert zou ik serieus andere foto's door een professionele fotograaf overwegen. Ik ben het er namelijk mee eens dat het huis nogal roze/oranje/geel over komt en dat het er gedateerd uit ziet daardoor. Ik vind het huis ook niet neutraal. Het enige echte pluspunt aan je huis wat ik zo zie is de tuin (al vind ik het net ook storend) en de keuken. De rest komt op de foto over als gedateerd en heeft veel werk. De badkamer is luxe, maar ik vind de tegels ook echt niet mooi.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 21-03-14 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:02

Het huis is nogal smaak gevoelig pmarena. Als je het neutraal wil houden dan moet je toch wat meer met effen kleuren gaan werken. Dat 'bootje gordijn' vind ik ook direct een storende factor. Maar ik vind het ook moeilijk hoor, het is dat wij nu wel een geïnteresseerde hebben maar anders hadden wij er ook nog eens goed over na moeten denken om de hele binnenboel opnieuw te schilderen. Vraag is wel hoeveel je er nog aan gaat doen in dat korte tijdsbestek dat je hebt.
Probeer zoveel mogelijk rust te creëren. Het komt op mij allemaal wat druk over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:17

Dat vliegengordijn is er al een jaar of 6 uit, net als alles op de foto behalve die kast dus, die alleen maar glimt (er goedkoop uitziet) door de flits. Iedereen die in het huis komt is juist altijd helemaal enthousiast over die kast omdat die zo neutraal lekker uit de weg staat en zoveel bergruimte biedt, en ook nog wat meer gevoel van licht en ruimte geeft door die spiegels :) Vorige eigenaren hebben hem laten staan omdat ze hem in hun nieuwe huis niet kwijt konden, maar als de uiteindelijke koper hem niet wil dan hakken we hem er zo uit hoor, geen probleem :P

Op die loze rand achter de deur ga je toch ook niks anders neerzetten dan een kast lijkt mij? :)
Waar wil je een anders je kast neerzetten :P En als je als koper al niet door een behoorlijk neutrale zwarte wandkast heen kan kijken dan kan ik de boel beter helemaal strippen maar dat is ook weer niet goed :P

Hè, de rest van het huis veel werk en de tuin niet...?
Wordt steeds gekker, beneden is gewoon af en als er iets is dat gedateerd is dan is het de tuin wel :?

Vind iemand beneden zandkleurige muren nu een enorm onoverkomelijk probleem dan hoeven ze er maar met een rolletje zielloos wit overheen te gaan en klaar is kees :)

Het hele doel is dus juist om de boel rustiger te maken en daarvoor staat dus ook al vanalles gepland :j

Maargoed, we zien wel die eerste week van april hoe ver we komen :)
Behalve de wat doordraaf-dingen die dus allang weg of veranderd zijn (inrichting, net in de tuin enzo) of al in de planning zaten (vensterbank, kleedjes, meubels enzo) hebben jullie me wel echt geholpen door een wat meer algemene blik erop te werpen en daar ben ik echt super blij mee, heel erg bedankt allemaal +:)+

Nu eens kijken wat we ermee kunnen in zo'n korte tijd :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 21-03-14 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:22

Wendy schreef:
En ik vind Ral 9010 altijd getuigen van weinig smaak :') Dat is ook echt niet nodig, er mag best iets kleur in zitten. Dat geven makelaars ook aan. Met moet alleen wel een stuk rustiger en zoals ik al zei: de ene makelaar gaf aan dat geel niet verkoopt.

Oeps, dan heb ik een heel smakeloos huis. Gelukkig maken de accessoires & meubels veel goed. :+
Nu staat ons huis niet te koop (zelf net gekocht) maar veel mensen vinden het ruim, licht & zonnig. In mijn ogen is dat een prima basis waarmee je goed verder kunt qua inrichting, die dan weer persoonlijk is. In die zin zou ik voor deze kleur kiezen bij een te verkopen huis. Maar goed, het is allemaal persoonlijk uiteindelijk.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:22

Pmarena, als ik op zoek zou zijn naar dat type huis, zou ik ook direct afknappen op de foto's.

Zo, vandaag is de prijswijziging verwerkt op Funda, meteen weer een bezichtiging ingepland.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:24

pmarena,ik zou persoonlijk het behang proberen wit te schilderen als dat gaat,die kasten onder de schuine kant die nu zalm zijn ook wit schilderen,het plafond en wat er tussen de balken zit ook wit maken.
balken en radiator zou ik zo laten,steekt mooi af tegen het wit.
die kast zou ik of weg doen of wat nu zwart is met witte folie beplakken zodat die kast wat neutraler overkomt.
dat gordijn met kraaltjes weg doen.
als je dat witte hemnes bed erneer zet dan zou ik een dekbed kiezen met wit,beetje geel en dan dat blauw wat in je rolgordijn zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:25

Ik moet toegeven dat ik ook op de foto's van Pmarena zou afknappen. Het huis lijkt echt klein en donker en daarbij helpen de kleuren ook niet mee. Het is net of al het licht word opgezogen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:32

Ann schreef:
Wendy schreef:

Oeps, dan heb ik een heel smakeloos huis. Gelukkig maken de accessoires & meubels veel goed. :+
Nu staat ons huis niet te koop (zelf net gekocht) maar veel mensen vinden het ruim, licht & zonnig. In mijn ogen is dat een prima basis waarmee je goed verder kunt qua inrichting, die dan weer persoonlijk is. In die zin zou ik voor deze kleur kiezen bij een te verkopen huis. Maar goed, het is allemaal persoonlijk uiteindelijk.

Wendy: dat vind ik dus in principe ook :D

Ann: Dat is ook vaak wel zo inderdaad, dat dat zielloze wit een stuk minder erg eruit ziet als je de boel verder een beetje leuk aangekleed hebt :j

Maarja, dan kom je bij een te koop staand huis weer in de categorie niet teveel smaak-gevoelige rommeltjes neerzetten en daar gaan je leuke kleurtjes die een ander misschien lelijk vindt dan weer omdat een ander er misschien niet doorheen kan kijken :P

Het blijft toch lastig hoor.

Ik vind tegenwoordig die huizen met wit-beige-lichtbruin tinten ook best mooi, het ziet er wel neutraal en licht uit inderdaad :)

Maar zelf waardeer ik wat meer natuurlijke kleuren toch wat meer, zoals warm hout, zand, terra en een pietsje zwart smeedijzer ofzo en ook een pietsje (gebroken) wit. Beetje warm mediterraans zeg maar :)

Dat vind ik een stuk huiselijker dan van die vierkante witte Jan des Bouvrie blokkendozen :P

Maargoed, het is momenteel meer in de smaak inderdaad om veel met krijtwit en steigerhout lichtbruin te werken, heeft op zich ook best wel wat hoor :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:36

Ann schreef:
Wendy schreef:

Zelf houd ik altijd mijn mond als ik het niets vind, en ik vermoed dat dat bij veel mensen zo is. Mijn huis ziet er namelijk totaal anders uit dan dat van jou en dat vindt iedereen ook altijd prachtig, of ze zeggen niets :+ Lekker veelzeggend dus, compleet smaak afhankelijk. Waarmee ik wil aangeven dat je het niet snel goed doet.
De een vindt gebroken wit lekker neutraal, een ander kan daar maarzo op afknappen. Ik hoorde van een stalgenoot nog een verhaal dat haar schoonouders een heel strakke, witte woning in de verkoop hadden staan. Die hebben het uiteindelijk maar terug getrokken, omdat iedereen afknapte op dat hele strakke moderne witte -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:40

lovemyhorse1 schreef:
pmarena,ik zou persoonlijk het behang proberen wit te schilderen als dat gaat,die kasten onder de schuine kant die nu zalm zijn ook wit schilderen,het plafond en wat er tussen de balken zit ook wit maken.
balken en radiator zou ik zo laten,steekt mooi af tegen het wit.
die kast zou ik of weg doen of wat nu zwart is met witte folie beplakken zodat die kast wat neutraler overkomt.
dat gordijn met kraaltjes weg doen.
als je dat witte hemnes bed erneer zet dan zou ik een dekbed kiezen met wit,beetje geel en dan dat blauw wat in je rolgordijn zit.

Hihi, geinig dat jij het geel dan wel weer leuk vindt :D

Kraaltjesgordijn is er dus al zeker 6 jaar geleden uit gegaan.

Zalm kasten zijn knieschotten die er dus al uit gaan omdat daar licht houten ladenkasten voor in de plaats komen :)

Zwarte kast gaat echt niks aan gebeuren, dat gaat me te ver.
Die staat gewoon tegen een loze muur dus dat moeten de mensen dan maar weg of wit denken ofzo hoor, is iig. duidelijk dat je daar een grote kast met veel bergruimte lekker uit de weg neer kan zetten :) Maar wel interessant om te horen dat mensen zich daar zo op de foto blijkbaar zo aan kunnen storen :oo Misschien maar gewoon niet op de nieuwe foto's zetten dan :P

Zit wat rond te kijken naar een leuk neutraal behangetje maar dat valt nog niet mee zeg :=

Verven wordt hem niet denk ik, zal best hier of daar een hoekje los zitten inmiddels :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:42

Pmarena, als je voor Flexa of Histor kiest, is RAL 9010 (in mijn ogen) een warme tint wit.
Maar goed, ook dat is weer persoonlijk. :+

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:43

He pmarena :P Jij kijkt gewoon met een gekleurde bril naar dat huis, is normaal, zo kijken de meesten naar hun huis. Mijn ongezouten mening: Over alle muren een likje gebroken wit, klaar. Laat de kleurkeuze over aan de kopers. Zo ziet je woning er ook veel ruimer uit, komen je tegels goed tot z'n recht en laat je de kleur van de meubels spreken. Zo zou je zwarte kast al veel beter passen in die laatste foto van dat kamertje. Ik dacht dat ons huis een piepklein bureautje had, met dat donkere tapijt in en volgestouwd met vanalles en nogwat. Blijkt een hele ruime bureau te zijn, nu in het wit :)
Als dat net etc. allemaal al weg is, plaats dan nieuwe foto's waarop dat ook te zien is :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:44

Mijn woonkamer is ook bijna helemaal 9010, op één muur na. Kozijnen, deuren en houtwerk is creme. Met accecoires maak ik kleur, kies zelf ook voor warme kleuren als donkeroranje en donkerrood.
Krijg wel altijd te horen dat ik een smaakvol maar toch knus huis heb.

Van de week zelfs van een aantal wildvreemden die kwamen kijken voor iets wat ik te koop had (en de dag later weer van nog een stel) te horen gekregen dat mijn hal zo mooi was. En die is toch helemaal 9010 en houtwerk creme :)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8602_n.jpg

pmarena: ik zou de kamer gewoon netjes 9010 (of desnoods 9001 is nog iets meer van het wit af) schilderen, balken zou ik zo houden, maar de radiator en leidingen zou ik wel een likje radiatorlak op doen. Op die manier oogt de kamer ruim en licht en maakt die zwarte kast ook niets uit :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:51

Zet ik op mijn lijstje +:)+

Ik heb zelf al een beetje een kouwe rilling bij het idee dat er behalve die lelijke lichte essen-achtige vloer, een spierwitte muur en balken en dan ook nog eens spierwitte muur en radiator achter een eveneens spierwit bed komt :P

Zal allicht al wel beter zijn dan dit mierzoete behangetje van de vorige eigenaren dat er nu nog steeds op zit :P

Zo'n soort behangetje lijkt me dan mooier maarja mijn smaak durf ik zachtjes aan niet meer te vertrouwen, in hoeverre dat dan niet toch te druk wordt door de strepen :+

Afbeelding

Ach misschien maak ik alles inderdaad ook wel gewoon wit in dat kamertje :=

Djeenie: hè, welke tegels komen volgens jou beter tot hun recht met een witte muur?

Als ik nieuwe foto's had waarop alles er al perfect op stond dan hoefde ik nu niet vanalles te gaan ver-klussen voordat we nieuwe foto's gaan maken :P Ik zal het toch moeten doen met oude foto's die ik nog heb liggen, kan moeilijk even bij de huidige huurder naar binnen stappen om foto's van de huidige situatie te maken om op Bokt te plaatsen :P

Er staan trouwens wel tuin-foto's op waarop het net al weg is :j

Maar dat is ook een beetje een probleem van de foto's die er nu bij staan: ze zijn op verschillende momenten en met verschillende inrichtingen gemaakt :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:53

9010 is niet spierwit he :) Het is net een beetje creme. Desnoods kan je kiezen voor 9001, dat is echt gebroken wit en geeft wel een warmere uitstraling.