Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:04

Als je het wilt laten leggen kun je dat goedkoper doen via werkspot.nl.
En vinyl bij de carpetright is ook niet echt heel duur vind ik.
En daar hebben ze ook heel vaak afvalstukken die te klein zijn om te laten hangen die krijg je dan met korting.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:10

Nee, dat is zeker niet duur!
Persoonlijk zou dat ruwe tapijt mijn voorkeur niet hebben :o Nu weet ik natuurlijk niet of jij met schoeisel naar boven loopt of op je sokken? Maar bij het laatste vind ik dat tapijt erg onprettig aanvoelen...

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:13

Dat ruwe vind ik ook echt vreselijk aanvoelen aan mn sokken.
Dat had mijn oma ook altijd.
Ik laat ook mn hele huis vloerbedekking leggen en ben dan 300 kwijt voor alleen het het leggen maar ook een trap erbij en lijmen enzo is incl.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:15

Jemig, ligt het dan aan onze provincie dat het zoveel duurder is..........

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:33

Dat ruwe is ook niet per se fijn hoor, ik ben het helemaal met jullie eens :P Maar echter is prijs wel belangrijk. Zeker als je een klein potje hebt en op=op. Kijk, ik zal een foto showen van de trap nu:

Afbeelding

Dit huis is afgeleefd. In alles. Twee kleurentrap met een materiaal erop dat ooit tapijt was voor het in staat van ontbinding terechtkwam. We weten niet hoe lang we hier gaan wonen (omgeving niet ideaal) en ik kan er wel heel duur mooi tapijt op gooien maar ik ga niet voor de volgende huurders betalen. Deze mensen hadden het lef om het zo achter te laten en ik ga ook de volgende huurders niet verwennen met allemaal moois. Natuurlijk doe je dit er nu in voor jezelf, ik wil het gewoon weer netjes hebben.
Ik weet wel zeker nu trouwens dat het niet dat ruwe spul wordt, heb bij de Kwantum een hele mooie zachte gevonden wat comfortabel is want dat is zeker wat waard natuurlijk :) We betalen dan liever 100 euro meer en dat het wel naar onze zin is. Echter aanvankelijk liep de prijs voor trapstoffering eerst op naar 500 euro bij de stoffeerder en toen heb ik maar even gezegd dat dat niet zo de bedoeling is..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:39

Je hebt helemaal gelijk hoor!
Wij hebben nog niets aan onze trap gedaan :P Nieuwbouwwoning waar we nu anderhalf jaar wonen. de prijs van bekleden viel ons zo tegen en dan wil ik het weer wel zoals we gezien hebben :o dus we laten het maar even zo tot er weer wat gespaard is :D Maar mooi vind ik het niet :P Wij lopen dan wel op slippers (crocs) naar boven en niet eens met schoenen, maar het is niet normaal hoe hard een trap slijt!! (is dan wel een vuren trap, hardhout is natuurlijk weer wat anders) Ik vertel er dan maar bij dat we de trap in 'old look' gemaakt hebben :+

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:44

Haha :D Ach, prima dan toch? Je moet er eigenlijk ook geen geld tegenaan gooien als het 't dan "net niet" is. Jij hebt het dan nog geschilderd? Want dan is old look wel slim. Wij hebben weinig keus, want dit kán je gewoon niet zo laten. Die stroken tapijt liggen op sommige plekken gewoon los dus het is nog link ook. Bovendien kaal maken is een pokkewerk met alle oude lijmresten anders had ik dat wel gewild met een mooie trapsticker ;( want *poef* daar ging een klein droompje van hoe ik wilde dat het werd toen ik tot die conclusie kwam.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:27

met een goeie afbijt is het lijmvrij maken wel te doen hoor, is wel echt gruwelijk tuig dat spul en het boeit je in het geheel niet dat je het aan het doen bent ...ben je te high voor :=

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:51

Kentaro schreef:
Totaal 750,00?? Dat is echt niet duur........
Hebben jullie dan ook vinyl in houtlook??

Idd ik was voor mijn vloeren alleen al 4500 kwijt. En dan moet de trap nog gedaan worden..

Ik ben net verhuist naar een nieuwbouw, en kon voor stuc behang/verf vloeren/gordijnen/rolgordijnen 'ff' 10.000 euro aftikken..

Je snapt natuurlijk wel dat ik diep bedroeft ben als ik m'n banksaldo nu zie haha.

Ik zal binnenkort hier foto's plaatsen :) dan kunnen jullie m'n nieuwe hutje ook zien!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:45

Vind 750 nog meevallen!

Kim_89, collega van mij is net verhuisd en moest ook de trap opknappen, lijmresten weghalen enzo. Zijn 2 dagen bezig geweest met schoonmaken en schuren, maar is heel mooi geworden!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:55

Mocht er iemand verhuisdozen zoeken omgeving Zaanstreek, hilversum of mijdrecht. Ik heb nog een stuk of 15 dozen staan die weg kunnen voor een doosje Merci ofzo.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:46

10.000 euro? :wow: zit daar geen typfout in _O- jemig!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:51

xMendy schreef:
10.000 euro? :wow: zit daar geen typfout in _O- jemig!

Was het maar waar _O-

Maar ik ging naar nieuwbouw, dus alles moest gedaan worden. En heb deels nieuwe meubels gekocht.
Compleet nieuwe slaapkamer, salontafel/eettafel en tv meubel. Nieuwe oven met fornuis en nieuwe koelkast.. En uiteraard overal nieuwe lampen.

Tik lekker door hoor als je het naar je zin wilt hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:38

:= Wat herkenbaar...... En dan ga je een tuin aanleggen, want ja je wilt toch ook buiten kunnen zitten.... Niets extreem bijzonders, maar een duizendje of tig komt eerst........ -O-
Maar een voordeel is wel dat we voor de komende járen klaar zijn :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:07

Idd, de tuin moet ook nog. _O-

En de schutiting.

Ik hoop dan dat ik voor de komende jaren idd klaar ben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:10

:+
Wij hebben 1 paneel schutting en de rest van dat betongaas. Dat viel wel mee qua kosten :D Klimop ertegenaan en een mooie groene afscheiding!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:16

We gaan idd nog met de buren overleggen van hoe en wat, al schat ik dat hun de schutting echt uitstellen aangezien wij de enige zijn met raamdecoratie en de rest alles afgeplakt heeft met vuilniszakken. :+

Waardoor ik meteen het vooroordeel krijg dat hun centen op zijn. (en ik dus stiekem bang ben als ik schuttingen neerzet hun denken ah das mooi hoef ik er niets meer aan te doen.)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:30

:oo Dat zal er gezellig uitzien in de buurt dan.... :+
Vond dat bij ons ook best balen. Alleen het huis naast ons was nog niet verkocht. Wat doe je dan qua schutting?! Wij hebben honden en die wilden we van de zomer toch ook in de tuin hebben. En ik vind het maar niets dat iedereen zo door de tuinen kan lopen :P Er uiteindelijk toch maar voor gekozen om er wat neer te gaan zetten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:26

Ik was iets anders aan het zoeken, maar kwam toevallig deze tegen.
Vond hem wel erg leuk :D

Afbeelding

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:58

Kentaro schreef:
:oo Dat zal er gezellig uitzien in de buurt dan.... :+
Vond dat bij ons ook best balen. Alleen het huis naast ons was nog niet verkocht. Wat doe je dan qua schutting?! Wij hebben honden en die wilden we van de zomer toch ook in de tuin hebben. En ik vind het maar niets dat iedereen zo door de tuinen kan lopen :P Er uiteindelijk toch maar voor gekozen om er wat neer te gaan zetten.

Naja het is idd zonde van de wijk, want het zijn ontzettend mooie woningen.
Ik hoop ook dat ze het niet te lang laten hangen.

Wij zijn met nog 2 andere huizen 'af' op de tuinen na dan.
Lijkt me voor jezelf ook niet echt gezellig om tegen vuilniszakken aan te kijken.

Ik vind die wc boom ook wel leuk :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:59

hahahahaha die boom in de wc!!
Ze maken ook wel echt overal die bomen :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:23

Haha die boom :+ Ik heb zelf een houten poezenbeeld in huis staan, met een hele lange omhoog wijzende staart, dat is oorspronkelijk ook een wcrolhouder haha.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:31

:+ En dan grijp je toch een stuk minder gauw mis :')
Die kat ken ik ook inderdaad! Is ook gaaf!

kipje, helemaal waar! Ik vind het ook zo mooi als je de straat in komt en het ziet er allemaal netjes/verzorgd uit!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:20

Heb hier al eens gepost, maar kan nu wel weer wat inspiratie gebruiken. We zijn nog op zoek voor in ons nieuwe huis naar iets voor de ramen. We hebben aan de wegkant een groot raam (zit nog wel een tuin tussen hoor). We wilden in eerste instantie graag roljaloezieën maar vanwege het formaat blijkt het niet mogelijk om dit uit één stuk te laten bestaan. Ons raam is in totaal 280 cm maar bestaat eigenlijk uit twee delen, een deel van ongeveer 210 cm en een deel van ongeveer 70 cm met bovenin een klapraampje. Zijn er hier nog mensen met goede ideeën?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:46

heb je geinformeerd naar maatwerk?? volgens mij is daarbij 220 wel mogelijk?! Je zou het dan uit 2 delen kunnen laten bestaan!?
Plissees die je van onder en boven kunt bedienen zou misschien ook iets zijn?! Je kunt dan overdag een strook in de midden houden, ideaal tegen inkijk!

Afbeelding
(meestal houden we de strook iets breder :P Deze is ook uit 3 stukken!)