[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:20

Volgens mij maakt dat in dit geval niet uit maar als je vlakbij Apple woont kan je daar ook gewoon heen natuurlijk.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:19

Hallo ik kom even binnenvallen.
Ik vroeg me af of ik van mij iphone de foto's naar mijn 'gewone' laptop kan overzetten en hoe dat dan moet?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:29

Heel simpel, telefoon met de kabel aan de laptop hangen en kopiëren. Als je bestanden van en naar een USB stick kan kopiëren dan wijst het zich vanzelf. Kan maar een kant op, maar dat is volgens mij genoeg.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:24

Ik krijg een pop-up om mijn windows laptop als ik mijn iphone aansluit via usb. Dan hoef je alleen maar te bevestigen en dan haalt hij er alle foto's en filmpjes eraf.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:13

Haalt hij automatisch alles eraf of kan k wel selecteren? Sorry echt n leek op dir gebied..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:00

Dat kan je kiezen dacht ik. Hij haalt sowieso eraf wat nog niet op je computer staat.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:53

Is het mogelijk om 2 reserve kopieën te combineren?

Ik heb vrijdag een reservekopie gemaakt van mijn oude 5s en deze net op de 'nieuwe' 5s gezet. Alleen vergeten dat ik dan stukken van gesprekken etc mis, dus zou graag een reservekopie maken van mijn oude 5s en mijn nieuwe 5s (omdat hier nu ook al belangrijke gesprekken in staan), kan ik deze combineren of is het pech? Of een stuk oude gesprekken weg of een stuk nieuwe?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:02

Heeft er iemand de nieuwste iOS (9.2.1) op een iPhone 4S draaien?
Hij heeft een tijd in de la gelegen en hij moet nu tijdelijk weer in gebruik genomen worden, maar er staat nu nog volgens mij 7.1.2 op. Ik vroeg me af of het handig is om hem te updaten of dat ik het beter bij de versie waar hij nu op draait kan laten.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:25

Ik ben aan het twijfelen over een iPad voor mijn opleiding. Momenteel heb ik ook een macbook. Hebben mensen tips waarvoor ze hun tablet liever gebruiken dan hun laptop?

Of juist niet natuurlijk!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:04

Ik had een ipad mini voor ik mijn MacBook kocht. Sinds ik mijn MacBook heb, raak ik mijn ipad bijna niet meer aan. Maar ik ben ook minder onderweg omdat ik niet meer studeer. Als ik nog zou studeren zou ik denk ik toch sneller mijn MacBook altijd meenemen. Het weegt niks.

Ik wil wel weer een ipad. Maar nu vooral voor bladmuziek tijdens piano spelen maar ook voor bij mij koor.

Vraag is meer wat wil je er zelf mee doen dat je niet met je MacBook kan. Een grafische opleiding vraagt hele andere dingen dan een hele theoretische met vooral colleges. Wat denk je dat je met je opleiding met je ipad wel kan wat je met je MacBook niet kan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:56

Ik heb voor mijn studie inderdaad een MacBook aangeschaft omdat hij voor tekstverwerken etc gewoon veel makkelijker werkt. Heb een 13 inch, word aan de ene kant, de slides van de presentatie aan de andere kant.
Aan het eind van het blok heb ik dan meteen een kant en klare samenvatting

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:04

Ik doe geneeskunde, dus veel theorie, maar ook veel afbeeldingen en schema's. Wij werken met werkgroepen waar steeds vaker een laptop niet meer toegestaan is, omdat mensen zich daar dan achter 'verschuilen'. Tablets zijn vaak nog wel toegestaan.
Daarnaast moet ik veel lezen voor mijn opleiding en ik denk dat een tablet fijner leest dan een laptop.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:02

Kan je op een iPhone een oude account in de instellingen verwijderen terwijl alle apps blijven staan? Wil dus niet de telefoon naar fabrieksinstellingen terug zetten, maar de account en toegang van de oude persoon eraf halen, zodat ik mijn account aan kan zetten. Mag namelijk een telefoon lenen van een vriendin zolang mijne bij dr. Apple ligt, maar ze wil niet dat ik de apps verwijder.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:04

Alweer mn tweede iPhone in de wc laten vallen... En alweer is gebleken dat ze dit niet overleven... *zucht*

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:08

Danseresje schreef:
Kan je op een iPhone een oude account in de instellingen verwijderen terwijl alle apps blijven staan? Wil dus niet de telefoon naar fabrieksinstellingen terug zetten, maar de account en toegang van de oude persoon eraf halen, zodat ik mijn account aan kan zetten. Mag namelijk een telefoon lenen van een vriendin zolang mijne bij dr. Apple ligt, maar ze wil niet dat ik de apps verwijder.

Volgens mij niet. Omdat de apps gekoppeld zijn aan je iTunes account.
Op die manier kan je betaalde apps anders gratis op meerdere toestellen zetten (als je begrijpt wat ik bedoel).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:09

Joanieke schreef:
Alweer mn tweede iPhone in de wc laten vallen... En alweer is gebleken dat ze dit niet overleven... *zucht*

Ik vraag me altijd af hoe dat kan gebeuren, haha! Maar wel balen dat hij het (weer) niet overleefd heeft. Heb ook wel gehoord van iPhones die het wel konden navertellen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:10

Danseresje schreef:

Zou je geen back up van haar oude toestel kunnen maken via iTunes, terug zetten naar fabrieksinstellingen/jouw back up erop, en wanneer het toestel weer teruggaat, haar back up erop zetten?

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:10

Joanieke schreef:

Lang leve de lifeproof hoesjes https://www.dressmymac.nl/lifeproof-iph ... case-black
Kost ff wat maar ik heb mijn 5s nu 2,5, jaar en dat hoesje heeft hem al voor veel ellende behoed :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:11

Dat kan je inderdaad doen. Reservekopie maken, telefoon leeghalen en je eigen reservekopie erop. Als je hem teruggeeft zet je haar reservekopie er weer op.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:11

eilleen333 schreef:
Joanieke schreef:

Ik vraag me altijd af hoe dat kan gebeuren, haha! Maar wel balen dat hij het (weer) niet overleefd heeft. Heb ook wel gehoord van iPhones die het wel konden navertellen.

Heel simpel: Telefoon in je kontzak... Eerst iPhone 5s, nu iPhone 5 en ik heb nu mn oude iPhone 4s weer in gebruik.. :+ En heel eerlijk, het is vervelend dat die het niet heeft overleefd, maar wat ben ik blij dat de foto's zijn opgeslagen in iCloud..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:12

Jess schreef:
Joanieke schreef:

Lang leve de lifeproof hoesjes https://www.dressmymac.nl/lifeproof-iph ... case-black
Kost ff wat maar ik heb mijn 5s nu 2,5, jaar en dat hoesje heeft hem al voor veel ellende behoed :D

Er zat een waterproof hoesje omheen.. :+

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:14

Joanieke schreef:

Oh echt, dat is helemaal kl0te zeg. Ik heb met hoesje zelfs gesnorkeld en dat ging prima.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:19

Jess schreef:
Joanieke schreef:

Oh echt, dat is helemaal kl0te zeg. Ik heb met hoesje zelfs gesnorkeld en dat ging prima.

Ik denk dat jou hoesje ook wel iets beter was... Mijne stelde niet zoveel voor, maar wel van die siliconen plugs in de gaatjes, alleen luidspreker kan in principe water naar binnen...

Hij was er dinsdag ochtend ingevallen en kon m toen helaas niet meer uitzetten want touchscreen werkte meteen al niet (het beeld wel, het was net een horrorfilm; zwart wit zwart wit apple teken die kwam allemaal tekentjes en teksten dat systemen waren afgesloten :Y) ) Durf m nu eigenlijk niet meer aan te zetten ook..

M'n eerste wc telefoon had t trouwens wel overleefd verder, alleen deed t scherm niet meer draaien en kon die de locatie en tijd niet meer vaststellen.. Beetje vervelend als dat niet meer werkt..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:39

eilleen333 schreef:
Dat kan je inderdaad doen. Reservekopie maken, telefoon leeghalen en je eigen reservekopie erop. Als je hem teruggeeft zet je haar reservekopie er weer op.

Volgens mij kun je alleen een reserve kopie maken van je eigen account. En kan zij dus niet voor haar een reservekopie maken. Dat zal ze dan zelf even moeten doen. En die terug zetten als ze hem weer terug heeft.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:55

Toch maar even overleggen dus.....
Hoop dat mijn telefoon snel van dr. Apple terugkomt, heb al wel bericht, maar nu nog afwachten wanneer ik hem dan kan ophalen .... Hoop eigenlijk zaterdag nog.....