Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:53

Ik zie veel iPhone voorbij komen maar wat is het verschil nu tussen bv samsung en de iPhone? Weet wel Android en ios maar wat is de meer waarde aan het systeem?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:02

Xivura schreef:
Nu wou ik het abonnement met telefoon gaan bestellen op BEN, maar kan ik nergens zien wanneer dan mijn abonnement in gaat? 9 juli loopt mijn andere definitief af en wil hem dan dus laten in gaan, maar ik kan dat nergens aanvinken? Ik kan nu op 'Bestel mijn telefoon' klikken nadat ik mijn gegevens heb ingevuld...

Je wilt neem ik aan met nummerbehoud? Dan gaat het abonnement vanzelf in zodra BEN het telefoonnummer van je huidige provider kan overnemen.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:31

Hylkje schreef:
Ik zie veel iPhone voorbij komen maar wat is het verschil nu tussen bv samsung en de iPhone? Weet wel Android en ios maar wat is de meer waarde aan het systeem?

Het is net wat mensen fijn vinden werken. Zo heb je verschillende mensen:
1: Mensen die alles willen proberen en regelmatig switchen tussen Iphone en Android
2: Mensen die blind achter apple aanlopen en elke volgende telefoon is de nieuwe versie Iphone
3: Mensen die apple niks of te duur vinden
4a: Mensen die apple niks vinden zonder het te proberen
4b: Mensen die android niks vinden zonder het te proberen
5: Mensen die blind achter Samsung (of htc) aanlopen
6: Mensen die gewoon een werkende telefoon willen (komen NOOIT uit bij Apple of Nieuwste Samsung modellen. Hebben vaak een goedkope (samsung) telefoon die "traag is omdat die al 3 jaar oud is. Of ze hebben een Motorola, Acer of ander minder bekend toestelmerk!

Verder is het vooral zo dat een Iphone een soort statussymbool is. Net als dure merkkleding waar de rest in loopt. Bij de top-modellen van samsung is dit overigens ook zo. Dan is telefoonkeuze afhankelijk van wat hun vriendengroep heeft.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 01:11

Rebecca schreef:
LiiNd_Y schreef:
S3 mini houd geen 2 jaar vol gok ik. Heb hem zelf ook gehad, en was hem met een half jaar al zat.

Heb hem al anderhalf jaar , uh had hij sneuvelde en kreeg vervanging uit de verzekering zelfde toestel . Heb met zijn kuren leren leven :')

Ik heb de s4 mini, nu 1,5 jaar. Het scherm is al bijna een jaar met scheuren en missende stukjes glas, maar ben nogsteeds heeeeel blij met dit toestel :)
Hij begint nu wel heel af en toe gek te doen (wat mijn eigen schuld is (tel veeel te vol haha)) maar gewoon toppppp :) lekker snel, batterij gaat gewoon een dag mee, loopt niet echt vast...

Icm mijn Vodafone abbo altijd bereik, alleen mijn internet schiet erdoor elke x....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 01:35

Ik ben voor telfort gevallen , ik krijg dubbel dat scheelt weer. Dan is het 33 per maand voor de S5 en voor de M8 30 , maar nu twijfel ik hoor tussen de S5 en HTC one M8 -O- . S5 is duurder los , en mooi blauw

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:32

Quad schreef:
Xivura schreef:
Nu wou ik het abonnement met telefoon gaan bestellen op BEN, maar kan ik nergens zien wanneer dan mijn abonnement in gaat? 9 juli loopt mijn andere definitief af en wil hem dan dus laten in gaan, maar ik kan dat nergens aanvinken? Ik kan nu op 'Bestel mijn telefoon' klikken nadat ik mijn gegevens heb ingevuld...

Je wilt neem ik aan met nummerbehoud? Dan gaat het abonnement vanzelf in zodra BEN het telefoonnummer van je huidige provider kan overnemen.

Nee, ik wil geen nummer behoud.. Ik kan nergens vinden wanneer dan mijn abonnement in zou gaan als ik hem vandaag zou willen bestellen..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:20

Xivura schreef:

Dan moet jij zelf je oude abonnement opzeggen (meestal 1 maand van te voren) en kan je pas op 9 juli een nieuw abonnement aangaan anders heb je dubbele kosten :)
Overstappen kan nu wel al (nummerbehoud) maar een nieuw abonnement afsluiten zonder dubbele kosten niet.
Een nieuw abonnement kan je niet pas over 1 of 2 maanden laten ingaan dat kan enkel als je overstapt.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:24

Kido schreef:
Xivura schreef:

Dan moet jij zelf je oude abonnement opzeggen en kan je pas op 9 juli een nieuw abonnement aangaan anders heb je dubbele kosten :)
Overstappen kan nu wel al (nummerbehoud) maar een nieuw abonnement afsluiten zonder dubbele kosten niet.

Ik heb mijn abonnement bij mijn andere provider al opgezegd. Dit abonnement moest ik een maand van te voren opzeggen en loopt dus nu nog tot 9 juli.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:53

Als je geen dubbele kosten wil hebben kan je pas op 9 juli een nieuw abonnement afsluiten.
Nieuwe abonnementen kunnen niet starten in de toekomst tenzij je van provider wisselt met nummerbehoud.
Dus als je toestel dat niet red wat je nu heb had je beter voor nummerbehoud kunnen kiezen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:58

Kido schreef:
Als je geen dubbele kosten wil hebben kan je pas op 9 juli een nieuw abonnement afsluiten.
Nieuwe abonnementen kunnen niet starten in de toekomst tenzij je van provider wisselt met nummerbehoud.
Dus als je toestel dat niet red wat je nu heb had je beter voor nummerbehoud kunnen kiezen.

Oke, dus ik zou qua levering een paar dagen voor 9 juli mijn nieuwe telefoon moeten gaan bestellen? Geen idee hoe snel de levering is van BEN, maar dan heb ik de minste kans op dubbel betalen.

Achteraf niet goed nagedacht over nummerbehoud, en dus al mijn andere abonnement opgezegd.

Kido

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:59

Je kan volgens mij nu alsnog kiezen voor nummerbehoud maar dat moet je even nagaan bij je oude provider.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:12

Ik denk dat ik dan gewoon bestel in begin van juli. Ik wist niet dat een gewoon abonnement niet in de toekomst gestart kon worden en dat dat alleen kan met nummerbehoud. Dan is het in iedergeval duidelijk dat als ik bestel dat dan mijn abonnement in gaat.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:50

heeft iemand kennis van gsmwijzer? ik zag daar een abonnement dat echt haast 'er zit een addertje onder het gras' goedkoop is zeg maar :'). Ik heb namelijk een mooier toestel gezien waar ik echt voor wil gaan, namelijk de Huawei P7. Prachtig toestel. Maar daar staat die voor 15 euro nog wat. Dat ik echt denk klopt dit wel.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:12

Wat voor aanbod?
De prijs van het toestel nieuw is ook niet zo hoog als andere toestellen dus dan zou het wel kunnen idd!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:59

Het betreft een verlening bij t-mobile en dan met 120 bel minuten, 500 mb internet en onbeperkt sms en 50 euro bij betalen.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:06

jooproo schreef:
Hylkje schreef:

Het is net wat mensen fijn vinden werken. Zo heb je verschillende mensen:
1: Mensen die alles willen proberen en regelmatig switchen tussen Iphone en Android
2: Mensen die blind achter apple aanlopen en elke volgende telefoon is de nieuwe versie Iphone
3: Mensen die apple niks of te duur vinden
4a: Mensen die apple niks vinden zonder het te proberen
4b: Mensen die android niks vinden zonder het te proberen
5: Mensen die blind achter Samsung (of htc) aanlopen
6: Mensen die gewoon een werkende telefoon willen (komen NOOIT uit bij Apple of Nieuwste Samsung modellen. Hebben vaak een goedkope (samsung) telefoon die "traag is omdat die al 3 jaar oud is. Of ze hebben een Motorola, Acer of ander minder bekend toestelmerk!

Verder is het vooral zo dat een Iphone een soort statussymbool is. Net als dure merkkleding waar de rest in loopt. Bij de top-modellen van samsung is dit overigens ook zo. Dan is telefoonkeuze afhankelijk van wat hun vriendengroep heeft.

dank je wel voor de duidelijke uitleg. dan weet ik nu dat er weinig echt verschil in zit.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:00

Heeft er iemand ervaring met de Samsung Galaxy J1 J100H ?

Kan je ook ergens bekijken in welk jaar een bepaald type mobiel is uitgekomen? Of kan je dat opmaken uit het type besturingssysteem?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:02

Smileyy schreef:

Kan je ook ergens bekijken in welk jaar een bepaald type mobiel is uitgekomen? Of kan je dat opmaken uit het type besturingssysteem?

Ik kijk altijd hier: http://www.nieuwemobiel.nl/

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:36

Smileyy schreef:

Tweakers.net heeft een hele mooie Pricewatch, hier kan je simpel toestellen met elkaar vergelijken en eventuele reviews door gebruikers erin terugvinden.

Per product kan je ook zien wanneer deze voor het eerst in de winkel gesignaleerd is, en waar je hem het goedkoopst kan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:31

@Quad, aangezien jij heel veel weet over telefoons en dergelijke:

Mijn iPhone (5s) batterij is aan het einde van de dag nog zo'n 40/45% (na zo'n 4 uur gebruik en 14 uur stand by-tijd). Kan ik hem dan gewoon opladen aan het einde van de dag/'s nachts, zodat ik de volgende dag weer een volle batterij heb, of is het beter voor de batterij om hem pas de volgende dag op te laden, als de batterij <20% is?

Edit; ik lees nu dit
https://www.apple.com/nl/batteries/why-lithium-ion/

dus volgens mij kan ik hem gewoon altijd opladen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:50

Goede vraag, dat vraag ik mij ook af!
Ik dacht dat het schadelijk was om je telefoon de hele nacht in de lader te laten. Ik probeer hem nu net voor het slapen gaan op te laden en de telefoon dan op vliegtuigstand te zetten zodat ie nauwelijks procenten opeet ;) Maar ik weet niet of het echt schadelijk is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:07

Mijn telefoon verliest 's nachts maximaal 3%, dus ik zet hem nooit op vliegtuigstand. :n Alleen met opladen zet ik hem soms in vliegtuigstand, dan laad 'ie sneller op, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:09

Dat is een goede, dat ie dan sneller oplaadt! En maar 3% verliezen, dat is fijn :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:11

Ja, echt een verademing met mijn oude telefoon, die 's nachts gewoon 50% verloor als die niet aan de lader lag. :')

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:03

Ja dat heb ik nu met mijn sony. Gelukkig vanavond of morgen een nieuwe bestellen. Mijn mobiel raakt zo 20% kwijt in een half uur. Echt niet leuk meer.