Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:03

Nee helaas is dat niet mogelijk. Dan zit de hoek aan de verkeerde kant. We zouden er wel voor kunnen kiezen om de muur achter de bank licht te maken en de muur tegenover de bank te verven.

Little_Gift

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:11

Met een groen accent zoals een groen sierkussen of groene plaid in quasi dezelfde tint groen als de muur, zie ik dat ook wel goed komen en dat is minder ingrijpend dan 2 muren veranderen qua kleur...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:12

Ik vind het eigenlijk niet heel gek, je zou hem misschien iets donkerder groen kunnen maken. De kleuren passen wel mooi bij elkaar.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:39

Ik vind het ook mooi zo. Misschien is een andere groentint wel een optie. Meer grijsgroen bijvoorbeeld of inderdaad donkerder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:00

Wat Little_Gift zegt zou ik ook eerst uitproberen. Verven kan altijd nog.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:01

Ik zou de muur ook donkerder groen maken, hij steekt nu wat flets af tegen de bank :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:04

Foaly schreef:
Ik zou de muur ook donkerder groen maken, hij steekt nu wat flets af tegen de bank :j

Spijker op de kop, idd :j. Het is niet dat groen niet staat, deze twee kleurtinten doen niet veel voor elkaar. Een donkerdere groentint zal veel mooier afsteken/meer contrast geven.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:06

Mloes schreef:
Ook even inspiratie nodig voor onze toilet! Ik wil de witte muren een kleur geven, wat mooi past bij de groene tegeltjes. Mag best wel sprekend zijn (goud/zwart?). Jullie ideeen?

[ Afbeelding ]

Ik zou geen zwart of goud doen. Dat wordt denk ik erg donker en zwaar.
Maar een zachtroze tint kan heel mooi bij dit groen.
Maar ook een warme gele aardse tint kan denk ik een statement maken
Afbeelding
Zoiets

Maar een heel licht beige/gebroken wit tint met een groene ondertoon kan ook heel chique en rustig zijn
Zoiets
Afbeelding

Ik zou achter de bank ook iets meer warmte willen van kleur. Het cognac van de bank is nu nog niet lang in gebruik en is nog wat kil. In gebruik wordt dat natuurlijk donkerder en warmer.
Wellicht ook de muur waar raam zit ook verven. Het wit van die muur en kozijnen is nu vrij hard. Ik denk dat door de andere muren mee te nemen je uiteindelijk meer rust en warmte krijgt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:45

Foaly schreef:

Misschien dat je door een kunstwerk op te hangen achter de bank meer samenhang kunt creëren.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:55

Ik had in mijn vorige huis zo’n zelfde kleur bank tegen een muur met de kleur Ongestoord van de Praxis, maar die is wel gelijk een stuk donkerder dus daar moet je wel van houden.

Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:56

Ik twijfel of we de muren gaan verven. De muren zijn nu spierwit. Op de foto zie je de zithoek, de woonkamer is vrij groot. Er ligt een kleed voor de bank, we hebben een lichtgrijze gietvloer. Al met al vrij 'kil' vind ik.
Het muurtje tegenover de bank is urban taupe, dat lijkt al heel warm. Zou het teveel worden als we de andere muren ook urban taupe verven? In de badkamer hebben we Singing sand, die is net wat lichter. Ik dacht aan een combi van deze 2 kleuren. Urban taupe achter de bank en de rest Singing sand.
Ik blijf twijfelen :') Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:24

Ja dit vind ik iig heel saaiii verschillende tinten van een kleur kan een heel stuk helpen, maar 1 kleur die erbij past maar verschillend is maakt het meer levend en minder saai (vind ik ) er zijn toch van die kleurseries die je daar bij helpen?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:28

Mloes schreef:
Ik ven ook aan het verven geslagen! Twijfelde al heel lang welke kleur het zou moeten worden, volgens mij in dit topic ook al eens om advies gevraagd. We hadden alles best wel wit, en rond de haard Early Dew dus ook zacht tintje.
Nu is het dit geworden:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Let niet op de zooi :Y)
Om de haard wil ik nog houten latjes, dat wordt het volgende project.

Mag ik vragen waar jouw vloerkleed van is? <3

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:34

Majabeestje schreef:
Ik twijfel of we de muren gaan verven. De muren zijn nu spierwit. Op de foto zie je de zithoek, de woonkamer is vrij groot. Er ligt een kleed voor de bank, we hebben een lichtgrijze gietvloer. Al met al vrij 'kil' vind ik.
Het muurtje tegenover de bank is urban taupe, dat lijkt al heel warm. Zou het teveel worden als we de andere muren ook urban taupe verven? In de badkamer hebben we Singing sand, die is net wat lichter. Ik dacht aan een combi van deze 2 kleuren. Urban taupe achter de bank en de rest Singing sand.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik zou juist een meer uitgesproken kleur kiezen en dan urban taupe als basis zachte kleur houden, denk dat je dan een heel mooie sfeer krijgt :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:42

knollentuin schreef:
Ja dit vind ik iig heel saaiii verschillende tinten van een kleur kan een heel stuk helpen, maar 1 kleur die erbij past maar verschillend is maakt het meer levend en minder saai (vind ik ) er zijn toch van die kleurseries die je daar bij helpen?

Haha ja, ik snap dat je het saai vind zo :D Ik vind het heeeeerlijk rustig. Je ziet nu ook alleen het stuk van de bank natuurlijk, de rest eromheen maakt ook uit. Ik zal eens kijken of ik dat nog goed op de foto krijg.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:44

En ik zou alle muren in dezelfde kleur verven, of dat nou Urban Taupe, Singing Sand of wat anders is :Y)

Het is enorm persoonlijk dus! Ik had altijd 1 muur anders dan de andere 3, wel dezelfde familie, maar ik ben enorm blij dat ik op een gegeven moment gewoon alle muren in dezelfde kleur heb gedaan :j
Voor mij niets anders meer, de komende jaren in ieder geval niet _O-

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:44

Foaly schreef:
Majabeestje schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik zou juist een meer uitgesproken kleur kiezen en dan urban taupe als basis zachte kleur houden, denk dat je dan een heel mooie sfeer krijgt :j

Ik hou dus niet zo van hele uitgesproken kleuren :') Ik hou erg van die 'japandi-stijl'. Neutrale kleuren, veel basis en beige/hout.
Maar ik kan me wel voorstellen dat ik achter de bank een wat andere kleur doe dan de rest van de muren.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:45

Bielsje schreef:
En ik zou alle muren in dezelfde kleur verven, of dat nou Urban Taupe, Singing Sand of wat anders is :Y)

Het is enorm persoonlijk dus! Ik had altijd 1 muur anders dan de andere 3, wel dezelfde familie, maar ik ben enorm blij dat ik op een gegeven moment gewoon alle muren in dezelfde kleur heb gedaan :j

Stoorde je het omdat het geen eenheid meer was? Ben ik ook beetje bang voor.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:51

Majabeestje schreef:
Bielsje schreef:

Stoorde je het omdat het geen eenheid meer was? Ben ik ook beetje bang voor.

Niet zozeer geen eenheid... Maar de lichte kleur was het "net niet" ofzo, en toen heb ik in een dolle bui alle muren geverfd met de donkerdere kleur en ik ben er zooo blij mee! Rust en warmte gaf het, echt heel fijn.

Maar, na 5 jaar wil ik misschien de kleur wel iets gaan aanpassen :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:57

Ik denk dat alle wanden in urban taupe heel mooi is. De rustige sfeer in je kamer vind ik prachtig, de wanden zijn nu wellicht iets te koel/kil van ondertoon vergeleken met de rest van het kleurenpalet.
PS waar is je salontafel van <3

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:04

Majabeestje schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Een kleedje in kleur en wat kussentjes in kleur of met een beetje meer kleur zou denk ik ook al wonderen doen ipv meteen te verven.

Volgens mij hou je van rustig? Als je de muur donkerder gaat doen steekt je bank weer meer af. Hij is vrij groot dus ik zou persoonlijk ervoor zorgen dat deze niet gaat afsteken.

Misschien een hangplangtje aan de muur en een aantal kussentjes en kleedjes dat dat al heel veel doet.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:21

Majabeestje schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Een hoge lambrisering van urban taupe over alle muren? En de lichte kleur erboven? Eenheid door de hele (?) kamer en toch niet teveel.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:13

Het saaie komt vooral door het totaal ontbreken van contrast. Daar gaat alle muren urban taupe of een andere zachte ton sur ton kleur niet aan helpen. Contrast aanbrengen geeft een kamer diepte en karakter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:58

@oji: ben ik niet met je eens. Een sterke contrastkleur kán voor sommige mensen erge onrust geven en juist een ton-sur-ton in kombinatie met een hoge lambrisering lijkt mij dan een prima idee.
Het contrast zou ik dan eerder zoeken in de accessoires als kussen, vazen, iets aan de wand etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:08

DubbelFun schreef:
@oji: ben ik niet met je eens. Een sterke contrastkleur kán voor sommige mensen erge onrust geven en juist een ton-sur-ton in kombinatie met een hoge lambrisering lijkt mij dan een prima idee.
Het contrast zou ik dan eerder zoeken in de accessoires als kussen, vazen, iets aan de wand etc.

Eigenlijk is dat precies wat Oji ook zegt. Ze zegt nergens iets over HOE het contrast toegevoegd moet worden, enkel dat het mist en dat dat de boel saai maakt.

Ik denk dat andere raamdecoratie al een wereld van verschil kan maken. Geen groot, wit vlak meer.