Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mloes schreef:Ook even inspiratie nodig voor onze toilet! Ik wil de witte muren een kleur geven, wat mooi past bij de groene tegeltjes. Mag best wel sprekend zijn (goud/zwart?). Jullie ideeen?
[ Afbeelding ]
Mloes schreef:Ik ven ook aan het verven geslagen! Twijfelde al heel lang welke kleur het zou moeten worden, volgens mij in dit topic ook al eens om advies gevraagd. We hadden alles best wel wit, en rond de haard Early Dew dus ook zacht tintje.
Nu is het dit geworden:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Let niet op de zooi![]()
Om de haard wil ik nog houten latjes, dat wordt het volgende project.
Majabeestje schreef:Ik twijfel of we de muren gaan verven. De muren zijn nu spierwit. Op de foto zie je de zithoek, de woonkamer is vrij groot. Er ligt een kleed voor de bank, we hebben een lichtgrijze gietvloer. Al met al vrij 'kil' vind ik.
Het muurtje tegenover de bank is urban taupe, dat lijkt al heel warm. Zou het teveel worden als we de andere muren ook urban taupe verven? In de badkamer hebben we Singing sand, die is net wat lichter. Ik dacht aan een combi van deze 2 kleuren. Urban taupe achter de bank en de rest Singing sand.
Ik blijf twijfelenWat vinden jullie?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
knollentuin schreef:Ja dit vind ik iig heel saaiii verschillende tinten van een kleur kan een heel stuk helpen, maar 1 kleur die erbij past maar verschillend is maakt het meer levend en minder saai (vind ik ) er zijn toch van die kleurseries die je daar bij helpen?
Foaly schreef:Majabeestje schreef:Ik twijfel of we de muren gaan verven. De muren zijn nu spierwit. Op de foto zie je de zithoek, de woonkamer is vrij groot. Er ligt een kleed voor de bank, we hebben een lichtgrijze gietvloer. Al met al vrij 'kil' vind ik.
Het muurtje tegenover de bank is urban taupe, dat lijkt al heel warm. Zou het teveel worden als we de andere muren ook urban taupe verven? In de badkamer hebben we Singing sand, die is net wat lichter. Ik dacht aan een combi van deze 2 kleuren. Urban taupe achter de bank en de rest Singing sand.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik zou juist een meer uitgesproken kleur kiezen en dan urban taupe als basis zachte kleur houden, denk dat je dan een heel mooie sfeer krijgt
Bielsje schreef:En ik zou alle muren in dezelfde kleur verven, of dat nou Urban Taupe, Singing Sand of wat anders is![]()
Het is enorm persoonlijk dus! Ik had altijd 1 muur anders dan de andere 3, wel dezelfde familie, maar ik ben enorm blij dat ik op een gegeven moment gewoon alle muren in dezelfde kleur heb gedaan![]()
Voor mij niets anders meer, de komende jaren in ieder geval niet
Majabeestje schreef:Bielsje schreef:En ik zou alle muren in dezelfde kleur verven, of dat nou Urban Taupe, Singing Sand of wat anders is![]()
Het is enorm persoonlijk dus! Ik had altijd 1 muur anders dan de andere 3, wel dezelfde familie, maar ik ben enorm blij dat ik op een gegeven moment gewoon alle muren in dezelfde kleur heb gedaan![]()
Voor mij niets anders meer, de komende jaren in ieder geval niet
Stoorde je het omdat het geen eenheid meer was? Ben ik ook beetje bang voor.
Majabeestje schreef:Ik twijfel of we de muren gaan verven. De muren zijn nu spierwit. Op de foto zie je de zithoek, de woonkamer is vrij groot. Er ligt een kleed voor de bank, we hebben een lichtgrijze gietvloer. Al met al vrij 'kil' vind ik.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
DubbelFun schreef:@oji: ben ik niet met je eens. Een sterke contrastkleur kán voor sommige mensen erge onrust geven en juist een ton-sur-ton in kombinatie met een hoge lambrisering lijkt mij dan een prima idee.
Het contrast zou ik dan eerder zoeken in de accessoires als kussen, vazen, iets aan de wand etc.