Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 19:05

@Merien blijf vooral je hart luchten want geloof van mij dat er hier veel mensen zitten, of meelezen die in dezelfde of vergelijkbare situatie als jou zitten of hebben gezeten. Maar van die mensen, ik ben er ook een, zijn er ook veel die er langzamerhand meer grip op hebben gekregen. We doen hier ook ons potje 'beklag' zoals nu met de verhoogde brandstofprijzen, en dan vervolgens kijkt iedereen of we van elkaars tips iets kunnen +:)+
Maar wat Prairy bedoelt en wat velen hier ook weten, is dat het niet anders wordt door te constateren dat alles duurder is geworden en je daardoor niet rond komt. Helaas wordt het niet vanzelf anders :(:)

Als student heb ik ook zeer krap gezeten want ik had wel altijd een paard, reed flink in de wedstrijden, daarvoor auto nodig met trailer etc. Maar ik vind het als student of als alleen staande heel wat makkelijker als dat je kinderen hebt. De laatste jaren van mijn huwelijk waren hel ivm een echtgenoot die alles erdoor joeg en ik die maar probeerde nog iets van een huishouden te runnen. De 1e jaren na mijn scheiding was het ook echt wel zwaar. Maar nu, als ik nu bijv een week of twee, drie of een maand heel zuinig wil doen, gaat dat super makkelijk, nu mijn zoon de deur uit is. Dat was daarvoor echt lastiger.

Hier vandaag de tuin flink aangepakt. Lekker gesnoeid, opgeruimd. Staat er weer fris bij. Veel bollen komen al door, narcissen, krokussen. De bloesem komt weer aan de bomen. Hortensia's alweer flink in de groene knoppen. Ik word er blij van =:)

Tandarts viel erg mee deze keer, slechts 40 Euro. Maar moet 4 april weer, hoop dat het bij een 'normale' vulling blijft en niet weer allerlei extra behandelingen. Ben door mijn tandartsverzekering heen dit jaar... dankzij die kaakontsteking met als gevolg zenuwbehandelingen etc. begin dit jaar...

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:23

Bijna 1300 redenen om onze auto nog even aan te houden :') omg ergens valt de rekening nog mee maar oef,wat een oliebol aan geld.

- even ter aanvulling,auto heeft de afgelopen jaren niet veel genomen en nu komt alles ff gelijktijdig -

Vrijdag moet die de trailer weer trekken.

Moestuin, ergens heel leuk maar ik zie echt geen verschil tussen onkruid en een zaadje wat opkomt :=

Maar wel een hele leuke buurvrouw die wel groene vingers heeft en waar ik regelmatig even een kleinigheidje voor doe en dan krijgen we weer een krop sla of andere groenten. Gewoon leuk zo .

Vandaag heb ik haar ontsnapte konijn gevangen met een wortel en wasmand en dat waardeert ze enorm.

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:36

Een wortel en een wasmand :') Ik heb beeld :+

Ik breng ook af en toe wat naar mijn buren waarvan ik weet dat ze een kleine portemonnee hebben, biiv als ik iets niet lust uit een tgtgo pakket. Garnalen ofzo. En daar is vooral de buurman heel blij mee, dan hoeft hij even niet op dieet :+

Heb ze ook een walnoot boom gegeven en dit jaar denk ik gele frambozen struiken. Leuk om zo een beetje te kunnen helpen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:58

Citaat:
Moestuin, ergens heel leuk maar ik zie echt geen verschil tussen onkruid en een zaadje wat opkomt :=

Maar wel een hele leuke buurvrouw die wel groene vingers heeft en waar ik regelmatig even een kleinigheidje voor doe en dan krijgen we weer een krop sla of andere groenten. Gewoon leuk zo .

Vandaag heb ik haar ontsnapte konijn gevangen met een wortel en wasmand en dat waardeert ze enorm.

haha hier het zelfde hoor, ben echt compleet onbekend op tuingebied, laat staan moestuin, maar google is je best vriend, wij proberen gewoon maar wat, en als de helft dit jaar lukt zijn we al blij, en weer wat geleerd voor volgend jaar. Sta wel echt ongeduldig naar mn uitkomende zaadjes te kijken, kan niet wachten om daadwerkelijk wat uit eigen tuin te eten :D Ben er mee begonnen toen ik zelf een paprika wou eten en mij ineens bedacht dat ik wel nieuwsgierig was wat er zou gebeuren als ik de zaadjes uit die paprika in een pot zou stoppen, en ja hoor, nu enkele weken verder heb ik gewoon allemaal kleine plantjes :')

Hier ook leuke ruildeals met de buren, buurman is houtbewerker, dus afgelopen jaar toen onze schutting er uit ging en met dingen als bouwen van de schuur altijd wel resthout over, wij blij dat we er vanaf zijn, buurman blij dat die weer hout heeft. Had de buurman een bijzettafeltje van een boomstronk gemaakt voor mij, super lief.
En momenteel veel voer tegen de datum op werk en de buren hebben kippetjes, heb dus onderhand al wel 6 zakken kippenvoer bij ze afgeleverd, en eens in de zoveel tijd krijgen we van hun weer eieren :P Ik eet zo goed als vegan, maar als ik dan een eitje ergens in wil verwerken dan vind ik het toch wel fijn dat ze van de buurvrouw komen en weet dat ze scharrelkipjes heeft, meeste eitjes gaan naar mn moeder.

Een konijn vangen met een wortel en wasmand klinkt als een soort goocheltruc, maar wel geniaal dat t gewerkt heeft, mijn konijn at geen wortel :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:00

We komen net tot de conclusie dat dit de rekening was van de apk en dat de rekening van de bobine ding nog moet komen :oo

Oh damn,dat is echt balen want die zal ook enkele honderden euro's zijn...

Hopelijk krijgen we geld terug van de belastingdienst.

Als ik weer meer gezond ben kan ik wel een dag of 2 dagen extra per maand werken. Moet dan maar de spaarrekening weer proberen aan te vullen.

Morgen eerst ff kijken wat op mp kan.

En voor de beelddenkers, het was een roze wasmand :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:05

En wat voor kleur had het konijn :D

Het leven is idd heel duur aan het worden. Het heeft 1 voordeel: ik doe veel meer op de elektrische fiets. Het dorp is voor mij iets van 6 km. Normaal pakte ik daar de auto voor, nu de fiets. Zo heeft elk nadeel zijn voordeel. Het is nu prachtig weer, als het regent was het een ander verhaal geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:12

Ik heb ook beeld :')

Het nadeel aan de moderne auto's is alle elektronica. Vroeger kon je makkelijk zelf de klep omhoog doen of onder de auto en sleutelen, nu kan dat haast niet meer met alle gedoe die erin verwerkt zit.

Ik twijfel mijn afspraak zaterdag voor loopschoenen af te melden. Wil heel graag het lopen oppakken en iets extra doen naast paardrijden. Maar vorige vrijdag al €71 aan diesel getankt, vandaag weer €88 en voor €60 aan eten voor de katten besteld bij zooplus. En later deze maand waarschijnlijk nog 1 à 2x €80 gemiddeld aan diesel wat nodig gaat zijn.
Hoe graag ook, die €100-€150 voor loopschoenen kan ik nu toch echt wel beter voor wat anders gaan gebruiken.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:43

Was de wasmand rond of rechthoekig?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:46

Jullie zijn erg :')

Vond het heel normaal om met de roze wasmand en gewapend met een wortel over straat heen te lopen...

Verklaard misschien nu wel die fietsers die zo raar keken...

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:48

Weet het ff niet meer, maar had je uiteindelijk nou die elektrische fiets gekocht of niet Varekaj? Kun je dan niet een rondje extra fietsen ipv hardlopen?

Loopschoenen zijn duur idd, ik heb ze eind vorig jaar gekocht en welgeteld 2x gedragen maar het ging niet, lijf zit te veel in de knoop, reden dat ik nu aan het revalideren ben (na 8 jaar...). Fietsen gaat redelijk dus dat ga ik nu weer vaker doen. Hoop ik want maandag 30km gefietst en in de middag knock out, was toch wat teveel, 30km, nek revalidatie en daarbovenop lekker hooikoorts :+

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:51

Merlen schreef:
Heel jammer dat er hier wordt gezegd dat ik aan het klagen ben,geen actie onderneem en niks met tips doe.
Sinds jong af aan ga ik zuinig om met geld,nooit geen dure kleding gekocht,mijn auto's zijn altijd +20 jaar oud geweest,nooit op vakantie,...
Ik kon het me wel veroorloven maar vond ik zonde van het geld.
20 jaar geleden was je winkelkar helemaal vol voor 50€.Nu is de bodem van de kar nog niet eens half gevuld voor 40.
Geen auto meer is geen optie.
Ik werk voltijds.Ja,ik heb pony's maar eigen weides en hooi,bekap ze zelf.Pony's kosten me zo goed als niets.
Kippen voor de eieren en vlees.Daar gaan er een deel van weg omdat het niet rendabel meer is met de hoge graanprijs.
Verwarming en elektriciteit heb ik op bespaard en betaal nu minder in tegenstelling tot anderen die hun prijs fors de hoogte in zien gaan.
Op dit moment is het probleem puur de stijging van de voedselprijzen en brandstof.
Ik wilde enkel even m'n hart luchten
i.p.v. aannames te lezen die niet kloppen.

Ik lees stil aan mee, en vind het echt sneu voor je..
ik wil graag met je mee denken wat haalbaar is. Wij hebben zelf 2 inkomens maar ook voor ons waar we eerst mijn salaris spaarde gaat nu gewoon op. Maar ben wel goed in besparen en misschien zou ik je kunnen helpen met een week menu voor weinig geld? Er is ook op fb een pagina met koken a la budget daar zijn veel personen met heel klein budget.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:54

In welke regio woon je Merlen? Ik heb regelmatig eten over. En misschien andere bokkers ook wel?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:12

Die pagina ga ik zeker eens opzoeken LinsxDot.
Lief van je Suzanne F.Volgens mij wonen er geen bokkers kort in de buurt.Provincie Antwerpen regio Mol/Balen/Dessel/Meerhout/Ham.

Ik ben net gaan tanken.2,084 voor diesel.
Met mijn benzine wagen rijden zou momenteel voordeliger zijn.Dat is ooit anders geweest.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:17

Dan heb je nog goedkoop diesel gehaald. Ik mocht vandaag 2.21 aftikken. Waar ik normaal voor 48 a 50 euro klaar ben mocht ik nu 64 euro aftikken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:17

Fitzroy schreef:
En wat voor kleur had het konijn :D

Het leven is idd heel duur aan het worden. Het heeft 1 voordeel: ik doe veel meer op de elektrische fiets. Het dorp is voor mij iets van 6 km. Normaal pakte ik daar de auto voor, nu de fiets. Zo heeft elk nadeel zijn voordeel. Het is nu prachtig weer, als het regent was het een ander verhaal geweest.

En je vergeet dat het goed voor de natuur is en ook zeker voor je gezondheid haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:21

Ik ga morgen snel even tanken in België. Vandaag nog €1,95 hopelijk morgen nog.

Zit nog kwart in, maar durf niet meer te wachten.

Wil de km’s gaan beperken naar max 150 per week.
Daarvan zijn er 100 naar het werk. Voor 2 dagen de rest op de fiets.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:26

Suzanne F. schreef:
In welke regio woon je Merlen? Ik heb regelmatig eten over. En misschien andere bokkers ook wel?

Nou dit dus…
Er zijn hier heus wel mensen die er vandaan komen hoor! Anders oproepje plaatsen voor der kleine moeite. Wij gooien ook zat weg. Zet het continu op fb maar niemand wilt het dus denk dan de nood er gelukkig niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:33

Alle tankstations hier staan 2,08 maar had nog eentje vlakbij werk die nog 1,98 hanteerde. Dus ook maar volgegooid ipv wachten. Liever 40L aan die prijs dan een dag later 50l aan 2,08. En alweer is het verleidelijk om tonnetjes te vullen. Want met 100L zou ik dan tot einde maart halen.

Nee nog geen elektrische fiets. De kans bestaat dat ik er eentje krijg voor mijn verjaardag eind deze maand, of dat men wil bijleggen als cadeau. Daarom wacht ik er nog even mee

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:39

Bij van Raak in Poppel is het nog €1,95 op dit moment. Duimen dat het morgen nog zo is morgen om 1030.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:44

Ik tank vaak bij tamoil en nu toch maar de app gedownload.

Als de tank bijna leeg is ga ik dan wel tanken.

T'is dan nog steeds duur maar ietsjes goedkoper dan nu het nieuwe normaal :roll:

Afbeelding

Damn,net wat te ver weg
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:46

Ik kwam laatst de app Tankey tegen, krijg je als het goed is korting, en bij meerdere bedrijven (niet alleen tanken dus)
Gaat helaas niet op als je een tankpas hebt, ook zal is het voor een ZZP zakelijke auto die op een privé persoon staat.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:54

Op fb zijn ook groepen voor gratis eten.
Weggeefhoek etc.

Haha met een wasmand en een wortel. 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 22:02

wasmand, wortel, konijn :D geweldig.

Lijkt me vreselijk als portemonnee echt gewoon helemaal leeg is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:17

Ik zie je er al bovenop duiken met die roze mand in je hand haha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:29

Voor de volgende keer, een groot visnet werkt ook, in ieder geval bij kippen :P