Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:39

Gefeliciteerd Britt_Sisi

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:59

Gefeliciteerd! Wij gaan nu onze 3e nacht in in ons nieuwe huis. 5 januari kregen we de sleutels, 9 januari zijn we al over gegaan. :D
Beneden gaan we alleen de nodige muren schilderen. Op de eerste verdieping zijn nu 2 kamers zo goed als behangloos. Ik ga met het kleinste kamertje beginnen, daar komen van die boaxel systemen in van de Ikea, lekker grote inloopkast. De andere gestripte kamer wordt de slaapkamer, ik weet alleen nog niet hoe ik die wil hebben...
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 12-01-21 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:59

Britt_Sisi schreef:
Ons bod is geaccepteerd! Wat een mazzel, het eerste huis waarop we geboden hebben en het heeft alles wat we graag willen!

Gefeliciteerd! *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:21

Britt_Sisi schreef:
Ons bod is geaccepteerd! Wat een mazzel, het eerste huis waarop we geboden hebben en het heeft alles wat we graag willen!

Aah gefeliciteerd! *\o/*

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:46

Dankjullie wel! Zo veel zin in! We horen deze week wanneer de overdracht is, maar dat is als het goed is rond maart/april!

@j0anieke, lekker bezig! Fijn dat jullie er al in zitten!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:16

Gefeliciteerd britt! Heb je een linkje?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:38

Britt_Sisi schreef:

*\o/* *\o/* Gefeliciteerd! Ik ben ook wel benieuwd naar een linkje, mag in PB!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:54

Wat fijn, zo snel al een nieuw stekje gevonden! *\o/*

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:41

Gefeliciteerd Britt_sisi!

J0anieke, jullie zijn snel haha. Denk dat wij volgend weekend ongeveer zullen intrekken.

Schiet wel flink op hier :D, beneden is helemaal geschilderd. De meubels zijn net bezorgd, vanavond/morgen doen we de vloer. Dan is onder ver klaar.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:39

Jeetje gaat hier maar snel! Had even een paar dagen niet meegelezen ivm wat drukte. Dus sorry als ik niet op iedereen reageer.

Gefeliciteerd Britt!

Joanieke al verhuist zie ik. Hoe bevalt het?

Renske in afwachting van een bod. Spannend!

Hier gister de taxatie gekregen. Was nog mooi hoger dan de aankoopprijs gelukkig. Wij hebben alle stukken online aangeleverd maar zitten met het rente voorstel omdat wij pas per 1 augustus de overdracht hebben. Dus om het zo voordelig mogelijk te houden kan de boel pas maandag worden ingediend bij de bank die we graag willen en financieel het voordeligst is ivm die rente

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:16

Dat schiet inderdaad lekker op dan _kimmeL.

Ik heb een dilemma. :')
Wij hebben een bod gedaan op een huis wat we erg leuk vonden, maar nu nog een huis gevonden welke we ook erg leuk vinden. :=
En het 2e huis voelde ook super goed toen we er doorheen liepen.
Normaal zou ik zeggen, we trekken het bod van het 1e huis in. Maar omdat de huizen markt nu zo gek is weet ik het niet.
Enerzijds vind ik het eerlijker voor de verkopers om het bod in te trekken.
Maar als het bod wel wordt geaccepteerd en bij het 2e huis bijvoorbeeld niet hebben we toch een huis welke we erg leuk vonden.
Grootste nadeel is dat bod 1e huis morgen voor 12.00 uur binnen moet zijn, en andere huis pas dinsdag voor 12 uur.
Dus zit nu heel erg in dubio... Ik verwacht dat we bij het 1e huis niet voldoende hebben overgeboden en toch geen kans maken, maarja wat als.... :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:21

Ik zou gewoon op beide bieden. Je hebt gewoon bedenktijd, dus als je bij beide het hoogste bod hebt kan je alsnog 1 intrekken. Als er meer bieders zijn nemen ze gewoon contact op met de volgende.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:27

Ik zou zeker je bod niet intrekken nee. Ik weet niet hoe de markt bij jou is, maar voor jou veeeele anderen en je kunt altijd nog gebruik maken van de bedenktijd. Als het uberhaupt al zo zou zijn dat je eerste bod wordt geaccepteerd en je andere bod ook, natuurlijk. Zolang je alleen biedt op huizen waar je echt wilt wonen, moet het sowieso goedkomen. :D

Wij hebben weer 2 bezichtigingen achter de rug en doen op beide woningen geen bod. Nu wel weer eentje op het oog die we erg leuk vinden. Het staat in de wijk waar we laatst bijna een huis hadden gekocht, maar uiteindelijk net niet genoeg hadden geboden. De huizen zijn ook nagenoeg hetzelfde. Ik mag mezelf weer een tijdje afleiden, want de bezichtiging is pas volgende week 8)7 :')
Laatst bijgewerkt door Caaroo op 12-01-21 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:49

Ik zou het ook laten staan. Je hebt 3 werkdagen bedenktijd na het tekenen van de koop overeenkomst zonder opgave van redenen. Dus tijd zat!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:00

Ik geloof ook nooit dat er dadelijk bij beide huizen het bod geaccepteerd zal worden. :=
Dan laat ik het gewoon staan.
Morgen horen we wat over het 1e huis. :)

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:42

Ik meld me ook! Ik zoek een leuke starterswoning of appartement in Deventer, maar het lukt niet eens om überhaupt te kunnen bezichtigingen. Huizen die een uur op Funda staan, zijn al vol qua bezichtigingen. Ben nu elke dag alle makelaarssites bekijken, aangezien huizen daar soms wat eerder op staan, maar het schiet nog zeker niet op. Ik kan mijn budget eventueel ook nog wat omhoog schroeven, maar in mijn eentje zit ik eigenlijk helemaal niet te wachten op een gezinswoning en volgens mij kom je er daar ook helemaal niet tussen :') Hebben jullie verder nog tips? Zou een aankoopmakelaar eventueel kunnen helpen?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:50

Ik zou de makelaars ook op facebook in de gaten houden.

Hier vanmiddag gebeld, en het bod op het 1e huis is geaccepteerd. :=
We hadden het totaal niet verwacht, omdat we dachten dat het huis echt heel duur weg zou gaan.
Maar we zijn er echt helemaal blij mee, hadden nog een bod uitstaan op een ander huis, dat gaan we nu ook intrekken.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:53

Ik zou ook zeker de twee biedingen laten staan! In deze gekke tijd moet je wat en als je bij allebei huizen serieus bent (lijkt me wel als je een bod doet) dan is de kans nou eenmaal groter als je op twee huizen biedt dan op één.

Edit: lees nu dat jullie bod op het eerst huis al is geaccepteerd, super!! Gefeliciteerd :D

Britt_Sisi: Gefeliciteerd! En wat fijn voor jullie dat het zo snel is gelukt.

Whupp: Ook in Deventer dus drukte op de markt... aankoopmakelaar kan je daar zeker in helpen.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:03

Renske_W schreef:
Ik zou de makelaars ook op facebook in de gaten houden.

Ik heb net gereageerd op een huis die 3 uur op Facebook stond en wordt binnen 24 uur teruggebeld *D . Als ik daar niet kan bezichtigingen dan houdt het echt op :')

Fleur_Laura schreef:
Whupp: Ook in Deventer dus drukte op de markt... aankoopmakelaar kan je daar zeker in helpen.

Ja vooral de starterswoningen gaan echt als warme broodjes over de toonbank. Aankoopmakelaar is zeker iets wat ik in mijn achterhoofd houd.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:05

Gefeliciteerd Renske *\o/* En toch helemaal happy, ondanks dat je overwoog deze in te trekken?

En Deventer blijkbaar nog erger dan Den Haag :') Al kijk ik, ook starter, inmiddels wel naar de eengezinswoningen.. geen idee wat ik met al die ruimte ga doen, maar 2 directe buren ipv 6 spreekt mij wel aan _O-

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:07

He bah onze kopers hebben op het laatste nippertje een week verlenging aangevraagd voor de hypotheek.
Zo irritant dat sommige goedkopere hypotheek verstrekkers (de hypotheker)
Alles zo op het laatste moment doet
Voelt niet goed

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:27

Ons huis komt morgen op Funda. De makelaar had wel gisteren op Facebook een sneak preview gedan. Daar waren al 13 reacties opgekomen. Maandag beginnen ze al met bezichtigen.
Vind het zo spannend.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:30

Ja zeker helemaal happy, overweging was ook vooral omdat ik nooit gedacht had dat ons bod geaccepteerd zou worden. :')
Huis 1 wint het vooral ook om locatie, en er zit gewoon echt meer ruimte in.
Als het straks wat definitiever is wil ik hem wel delen via pb, morgen ga ik langs de makelaar van de verkopende partij. Ik verwacht dat we er dan in juli in kunnen.
Zou wel super zijn, want dan hebben de beide merries ook hun veulen, wordt alleen wel wat lastiger met de keuring, want die is ook in juli, wordt even multitasken. :=

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:37

Gefeliciteerd Renske! Klinkt goed :D

Ik keek gisteren nog even op funda in mijn woonplaats voor huizen onder de 250.000.
Er staat er nu één te koop en dat is bieden vanaf.
Heel gunstig als mijn huis te koop komt :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:34

Gefeliciteerd met het huis!!

Vriendin gaat ook een bod doen hier in dorp tussen Eindhoven en mijn nieuwe dorp. Het is een ouder huis en ik ben enorm benieuwd wat het gaat worden.. vraagprijs is 238 maar eigenlijk zou alles t.z.t. wel aangepakt mogen worden en energie label D en ze hebben nauwelijks spaargeld. Door studie schuld kunnen ze geen hogere hypotheek dan 252 maar ze werken beiden wel nu. Ben heel benieuwd hoe dat ook gaat uitpakken voor ze en wat in die categorie huizen de markt doet hier qua biedingen!!