Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:16

ontherun schreef:
Blad is mooi hoor Air, Daar heft ie goed zijn best op gedaan :D Mooie Brasil heb je ook gevonden!

Haha magda, muur slopen voor de plant. Ja sorry, ik moest toch dat nieuwe blad beter kunnen zien _O- En je neons! <3

San krijgt ook een nieuw blad *\o/*

Ik niet hoor, mijn Monster :)).

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:17

_San87_ schreef:
@NoLimit, ik weet niet wat voor plant het is, maar gezien de kleur van de bladeren denk ik teveel water. Hoe voelt het blad op het lichtgroene deel? Flexibel of juist droog?

Ik weet ook niet meer wat voor plant het is. Als de bladeren eenmaal geel worden dan wordt het ook droog. Mijn vriend had de echt gele bladeren er al afgehaald terwijl ik zei dat ik er nog een foto van moest maken. De aarde zelf is ook droog en lossig.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:27

Jullie gaan hard zeg!

Ik heb deze gescoord voor €3,95. <3

Afbeelding

Fair

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:38

Ah wat een leuke <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:06

NoLimit_93 schreef:
_San87_ schreef:
@NoLimit, ik weet niet wat voor plant het is, maar gezien de kleur van de bladeren denk ik teveel water. Hoe voelt het blad op het lichtgroene deel? Flexibel of juist droog?

Ik weet ook niet meer wat voor plant het is. Als de bladeren eenmaal geel worden dan wordt het ook droog. Mijn vriend had de echt gele bladeren er al afgehaald terwijl ik zei dat ik er nog een foto van moest maken. De aarde zelf is ook droog en lossig.

Het ziet eruit als teveel water. Hoe is de bodem onderin de pot? Ik heb me daar ook eens op verkeken, bovenin was het kurkdroog, maar onderin echt kletsnat. Dat ging ook bijna mis.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:39

Wat een leukerd, Spirit!

En allemaal mooie nieuwe blaadjes passeren de revue, prachtig!

Weer even op de site van Nelum Bogarden zitten sneupen. Wat zitten daar bijzondere planten tussen! En dure ook! :oo Die Xanthosoma met met megagrote bladeren, bijvoorbeeld.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:08

Spirit schreef:
Jullie gaan hard zeg!

Ik heb deze gescoord voor €3,95. <3

[ [url=m/oT6j6D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig! Zeker zo met die witte kast en muur. <3

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:29

Ik kom me ook melden! Er komen hier erg leuke planten voorbij, word ik hebberig van ;)

Vandaag ben ik bij de Praxis geweest en kon het niet laten om nieuwe planten voor in mijn mandjes te kopen. Het zijn onderstaanden geworden, van de linker weet ik dat het een lepelplant is. De rechter is mij onbekend, er zat ook geen kaartje meer aan. Hij stond in de afprijsbak...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:31

Die rechter is een diieffenbachia! Hele lieve dankbare planten, maar wel ongelofelijk giftig. Vooral het sap in de bladeren en in de stammen is echt ontzettend giftig, je kan er zelf lelijke huiduitslag van krijgen (dus kan het je aanraden hem alleen te bepotelen met handschoenen aan) en voor je kat is hij dodelijk, dus als het een knager is zou ik hem op een plek zetten waar hij er absoluut niet bij kan. Mijn kat blijft er (gelukkig) vanaf maar ik ben er wel heel alert op.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:36

Emmaa_ schreef:
Die rechter is een diieffenbachia! Hele lieve dankbare planten, maar wel ongelofelijk giftig. Vooral het sap in de bladeren en in de stammen is echt ontzettend giftig, je kan er zelf lelijke huiduitslag van krijgen (dus kan het je aanraden hem alleen te bepotelen met handschoenen aan) en voor je kat is hij dodelijk, dus als het een knager is zou ik hem op een plek zetten waar hij er absoluut niet bij kan. Mijn kat blijft er (gelukkig) vanaf maar ik ben er wel heel alert op.

Oeps, heb hem met blote handen gepot. Lijkt goed te gaan gelukkig. De katten hebben er wel bij staan kijken, als hij zo giftig is ga ik hem vannacht achter een deur zetten en morgen ze in de gaten houden! Bedankt voor de informatie!

Er is ook een blad afgeknakt en die heb ik in een glas water gezet. Kan het dat hier wortels aankomen? Of is dat kansloos?

Hoeveel water hebben beide planten ongeveer nodig? Is 1x per week water geven voldoende?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:40

Bij een Diefje heb je echt een stuk stam nodig om te stekken. Ik denk dat een blad op waterkansloos is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:44

suus_pepper schreef:
Emmaa_ schreef:

Oeps, heb hem met blote handen gepot. Lijkt goed te gaan gelukkig. De katten hebben er wel bij staan kijken, als hij zo giftig is ga ik hem vannacht achter een deur zetten en morgen ze in de gaten houden! Bedankt voor de informatie!

Er is ook een blad afgeknakt en die heb ik in een glas water gezet. Kan het dat hier wortels aankomen? Of is dat kansloos?

Hoeveel water hebben beide planten ongeveer nodig? Is 1x per week water geven voldoende?

Het verschilt heel erg per persoon hoe gevoelig je ervoor bent, ik ken mensen die al uitslag krijgen als ze alleen het blad aanraken en ook mensen die het sap best goed kunnen verdragen.

Zoals San zei moeten dieffenbachia's inderdaad groeien vanuit de stam, dus op water gaat hij (helaas) niks doen! Ik zou idd morgen even kijken wat de katten ermee doen. Net wat ik zeg, die van mij doet niks maar het is wel belangrijk om in de gaten te houden. 1x per water is meestal genoeg. Ik geef die van mij water als de bladeren een beetje slap gaan hangen.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:48

Wat fijn dat jullie er zoveel verstand van hebben! Dan gooi ik het blaadje weg, minder kans dat de katten eraan gaan zitten.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:11

Jullie gaan echt mega hard, of ik loop gewoon mega achter heb 27 pagina's bijgelezen.

De was een vraag over de bananen plant, die van mij heeft ook op het einde van de nieuwe blad zwarte puntjes.
Zal morgen is een foto maken.

Ben erg verbaasd dat ik bloempjes heb gekregen bij deze plant of is dat wel normaal?

Afbeelding

Afbeelding

Vind het nog steeds super leuk dat ik door dit topic zoveel planeten in huis heb en dat ze blijven leven :D

Nu ontdekte ik alleen bij het water geven dat er vliegjes uit de grond komt. Nu hadden ze bij de welkoop hier een soort tabbeleten voor iemand ervaring hiermee?

Volgens mij was dit het alleen dan tabbetle
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Rosanna op 17-05-20 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:13

Rouwvliegjes :j. Mijn tradescantia heeft er ook wat last van, zag ik vandaag. Dus ik ga binnenkort weer aaltjes bestellen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:14

Waar bestel jij die aaltjes, San? Vind ze vrij prijzig. :=

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:30

_San87_ schreef:
Het ziet eruit als teveel water. Hoe is de bodem onderin de pot? Ik heb me daar ook eens op verkeken, bovenin was het kurkdroog, maar onderin echt kletsnat. Dat ging ook bijna mis.

Onderin is die ook gewoon droog, lastige plant hahaha. Even googlen of ik kan vinden wat voor een plant het is

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:41

suus_pepper schreef:
Ik kom me ook melden! Er komen hier erg leuke planten voorbij, word ik hebberig van ;)

Vandaag ben ik bij de Praxis geweest en kon het niet laten om nieuwe planten voor in mijn mandjes te kopen. Het zijn onderstaanden geworden, van de linker weet ik dat het een lepelplant is. De rechter is mij onbekend, er zat ook geen kaartje meer aan. Hij stond in de afprijsbak...

[ [url=m/BrXZ5J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om precies te zijn is dit de dieffenbachia reflector :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:42

Bedankt nog voor het medeleven op de vorige pagina haha, dat had ik even nodig :))

San: Monsterababy's *\o/*

Magda_90: zo'n mooie plant die neon <3

Air: Wat gaaf die brasil, veel verschillende kleuren ook al zo te zien <3 En je Alocasia doet het erg goed zo te zien, mooi blad!

Spirit: dat is geen geld :oo Waar heb je die pot vandaan?

Suus_pepper: Welkom! Wat een mooie volle planten, snap dat je die niet wilde laten staan :) Voorzichtig wel met je kat inderdaad! Ik geef beide planten 2x per week water (lepelplant meer dan de dieffenbachia!) en benevel de lepelplant ook. Wel zorgen dat er geen water op zijn bloemen komen, dan worden ze bruin.

_Rosanna: de bananenplantvraag was ik! Ben benieuwd hoe die van jou er uit ziet :) Wat gaaf die bloemen bij je Thea! Ik heb op internet wel gelezen dat die bloemen de plant vrij veel energie kosten en je ze daarom beter kan weghalen. Maar goed, ik heb geen praktijk ervaring! Ik zou het zelf even aankijken en ervan genieten zolang ze er zitten :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:42

_San87_ schreef:
Rouwvliegjes :j. Mijn tradescantia heeft er ook wat last van, zag ik vandaag. Dus ik ga binnenkort weer aaltjes bestellen.

Heb je simpelweg nieuwe aarde en water van onderen al geprobeerd?

Bedankt xlrlijn!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:44

NoLimit_93 schreef:
Kan iemand mij helpen?
Wij hebben deze plant nu 1 a 2 maanden maar de bladeren worden heel snel geel en vallen er af. krijgr ie teveel zon of misschien te weinig water? We hadden hem in de vensterbank staan waar van 8 tot 12 de zon op staat, hebben hem nu op de salontafel gezet. Hij krijgr 1 a 2x per week water.

[ [url=m/kt0fR4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gok teveel water

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:44

Puera schreef:
Waar bestel jij die aaltjes, San? Vind ze vrij prijzig. :=

Online, ik weet niet meer precies waar. En ja, ze zijn prijzig. Maar het werkte bij mij heel erg goed.

NoLimit_93 schreef:
_San87_ schreef:

Onderin is die ook gewoon droog, lastige plant hahaha. Even googlen of ik kan vinden wat voor een plant het is

Hmm apart... Misschien oudere bladeren.

magda_90 schreef:
_San87_ schreef:

Heb je simpelweg nieuwe aarde en water van onderen al geprobeerd?

Nieuwe aarde komt morgen en water van onder kreeg ie al, want hangplant :j.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 17-05-20 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:55

Dan zou ik dat eerst eens proberen, de nieuwe aarde. Ook even heel goed de kluit schoonmaken en zorgen dat je geen vliegjes meer overhoudt voordat hij de nieuwe aarde in gaat.

Meanwhile:

Afbeelding
Afbeelding

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:02

Xirlijn: dank je voor de tips, kun je benevelen met een plantenspuit?

Magda_90: gaaf die nieuwe blaadjes, altijd leuk :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:08

Ik zit er echt nog net niet naast. _O-