[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:33

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:35

Liselot schreef:
En hoe ver ben je met die bouwkavel?

Nog geen reactie van de makelaar, maar daar zijn we gisteren langs gereden en de plek valt ons behoorlijk tegen. Je moet 17 meter vanaf de bestaande boerderij bouwen, dat is er behoorlijk kort op.

fokfanaat

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:36

bouwkavel wordt vaak wel veel duurder is mijn ervaring.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:39

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:39

Het kan natuurlijk ook nog dat er volgende week ineens iets te koop komt dat we helemaal leuk vinden.
Nieuw bouwen heeft wel wat voordelen ivm energie besparing en zo. Maar eigenlijk houd ik ook meer van oude karaktervolle huizen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:40

Liselot schreef:
hmmm, 17 meter is idd behoorlijk dichtbij. Dan zit je nauwelijks vrijstaand

En deze dan? Zit aan de goede kant van de ijssel, vrijstaand en heeft grond:

http://www.funda.nl/koop/wesepe/huis-48 ... ergsweg-2/

Daar vind ik niks aan, mijn vriend vond het nog wel wat, maar de grond is ook wel erg minimaal daar. Ik zie mezelf op die plek niet wonen, daar zijn we gisteren ook langs gereden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:43

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:44

verwacht ook wel dat er meer huizen te koop komen, nu de markt aantrekt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:45

Heb het huis met de alpaca's ook gezien, dat ziet er toch wel leuk uit hoor! Ik zou gewoon nog eens gaan kijken om te zien wat daar allemaal moet gebeuren. Hij staat natuurlijk al wel een beste tijd te koop, misschien kan er nog wel wat af :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:47

Pmarena,idd wat de rest ook zegt,zoveel mogelijk persoonlijke spullen weghalen.
Niet teveel aan de muur zodat mensen de grootte van de kamer kunnen zien.
Die schilderijen vind ik persoonlijk wel leuk staan.
Je mag mijn planten wel lenen met de open dag maar dan moet je ze wel op komen halen en terug komen brengen :)
Toen ze hier bij ons foto's kwamen maken heb ik ook alles neutraal gemaakt dus alle kinderspullen in de woonkamer weg,alle kleine frutseltjes in de kast gedaan enz.

Sym,als je eruit kan komen met die potentiele kopers dan zou ik zeggen doen!!!
Misschien zou het mogelijk zijn om eerst ff een omheining te maken voor je dieren zodat die veilig achter de omheining staan.
En een stacaravan plaatsen zodat jullie bij de dieren wonen en in de gaten kunnen houden.
Een huis bouwen kan heel snel gaan alleen de afwerking zit zoveel tijd in.
Succes met je beslissing!!!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:48

fokfanaat schreef:
ja das wel heel weinig grond.

http://www.funda.nl/koop/nijbroek/huis- ... kenmerken/
deze heeft ruimte genoeg voor de paarden, maar wel overpad.

Die vind ik mooi, daar zijn we een poos terug al eens langs gereden. De ligging is niet ideaal, de toegangsweg is een drama met enorm veel gaten. En we worden ook niet echt blij van Nijbroek.
(maar verder zijn we helemaal niet kritisch hoor! :D )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:49

Is gewoon aan de verkeerde kant van de ijssel, snap ik wel :P hahahaha
Wel een erg mooi huis en de stallen lijken top. Toegangsweg is misschien met de gemeente wat aan te doen? Of is dat een eigen weg?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:51

Liselot schreef:
Heb het huis met de alpaca's ook gezien, dat ziet er toch wel leuk uit hoor! Ik zou gewoon nog eens gaan kijken om te zien wat daar allemaal moet gebeuren. Hij staat natuurlijk al wel een beste tijd te koop, misschien kan er nog wel wat af :)

Daar gaan we maandag dus kijken. Onze eigen makelaar zit in tijdnood dus die kon nu niet mee, maar mochten we nog voor een tweede bezichtiging gaan dan kan hij wel voor ons uitvissen wat er evt. nog van de vraagprijs af kan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:53

ik woon er vlakbij, was ook geen fan van Oene in het begin, maar woon er nu ook al jaren met veel plezier. het kleine kneuterige heeft ook wel weer zijn voordelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:55

In Boxtel ligt ook een prachtige bouwkavel te koop, maar lijkt me idd gigantisch duur uitpakken.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:01

Liselot schreef:
Is gewoon aan de verkeerde kant van de ijssel, snap ik wel :P hahahaha
Wel een erg mooi huis en de stallen lijken top. Toegangsweg is misschien met de gemeente wat aan te doen? Of is dat een eigen weg?

Er is nog een ander probleem daar, er staat namelijk een hoogspanningsmast in de wei. Daar zijn we niet zo van gecharmeerd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:06

sym, zou me nu nog even niet druk proberen te maken over de mogelijke nood aan sloop van het huisje van maandag, ik ken verschillende voorbeelden waarbij er door de 1 hard geroepen word "sloophamer, enige oplossing" terwijl het huis prima renoveerbaar is waarbij de renovatie optie ook ngo eens de slimste keuze bleek te zijn geweest na het renoveren door een andere gegadigde.
dus dat collega zegt dat het niks is en plat moet, wil niet zeggen dat dat ook zo is .
eerst zien, dan pas zorgen ;)
en als nood aan de man is, is er ook zo een noodwoning naast gezet, mensen waar ik die van mij op stal heb staan (als ze weer uit de opfok komt) hebben met twee kinderen bijna twee jaar in een ruime noodwoning gewoond (die hebben een woonwagen gekocht voor die periode)
die van alle gemakken voorzien was

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:08

dat is ook zo, je meot ook vaak door oubolligheid enzo heen kunnen kijken, als het bouwkundig maar in orde is dan kun je met een redelijk klein bedrag heel veel doen als je het een beetje ahndig aanpakt, dat hebben wij ook gedaan, en zo toch ons droomhuis kunnen realiseren

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:19

Goedemorgen! Veel gekletst hier :D

Het huis met de boktor... we zijn er nog niet helemaal uit, moeten ook nog met mijn schoonvader overleggen (=ons bouwkundig geweten). Dat alle oude boerderijen boktor hebben is niet waar, al komt het idd wel veel voor. En als je het op tijd bestrijdt, is er ook niks aan de hand. Maar dat is hier dus duidelijk niet gebeurd. En de makelaar heeft het ook niet gezien, wat ik toch wel kwalijk vind. Op onze foto's is het echt heel duidelijk zichtbaar namelijk. Want ik geloof wel dat de bewoner het oprecht niet geweten heeft.

We hebben een inschatting gemaakt van de kosten die er gemaakt moeten worden. Dat komt grofweg op het volgende neer...
- schuur slopen en opnieuw opbouwen
- paardenschuur bovenverdieping slopen en opnieuw opbouwen
- klein schuurtje slopen en iets nieuws plaatsen
- huis: pannen verwijderen, asbest verwijderen, boktor bestrijden, evt spanten vervangen. En als je dan toch bezig bent: kap isoleren en de pannen er weer op.
En dan zijn er nog zaken als windveren vervangen (compleet verrot), luiken vernieuwen (is 5 jaar geleden gedaan, maar niet goed waardoor de zwammen er al in zitten), slaapkamer opnieuw aftimmeren (is ook niet goed gedaan), isolatie, verdiepingsvloer checken (beneden ligt er gelukkig beton in, dat eten die boktorren niet).
En een paar zaken die we al wisten: nieuwe badkamer plaatsen, 2e slaapkamer aftimmeren, buitenschilderwerk, dat soort dingetjes.
Als ik het zo lees, dan denk ik: niet doen! Maar er zitten ook wat aspecten aan dit huis die ons echt aanspreken, waaronder de locatie.
Ik denk dat het een en ander afhankelijk is van de onderhandelingen die we waarschijnlijk wel zullen aangaan, maar niet op heel korte termijn. Afhankelijk van waar we op uit komen in onze berekeningen, gaan we voor onszelf een maximum stellen. Want dat het huis nu veel te duur is, is wel duidelijk.

Eindelijk zijn ook de foto's en de eerste concept tekst voor ons eigen huis binnen!
Die tekst ga ik nog wel een tegenvoorstel voor doen, is wel erg summier. Zijn er nog mensen die het leuk vinden om mee te denken?

@sym: dat is ook een gekke situatie zo, eindelijk schot in de zaak met je huis, en dan weet je het zelf even niet meer. Is er van dit huis niet wat te maken? http://www.funda.nl/koop/olst/huis-4711 ... derweg-45/ Ik geef toe dat het niet echt karakteristiek is, maar het zal bouwkundig wel in orde te zijn en ik dacht mooie omgeving daar (al kom ik er niet zoveel meer sinds mijn grootouders niet meer leven). Mijn moeder kwam al een keer met deze op de proppen, niet geschikt voor ons qua locatie en misschien wat weinig grond? http://www.funda.nl/koop/olst/huis-4724 ... ringpad-2/

@pmarena: goed bezig! Leuk dat je zo open staat voor de reacties van anderen hier :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:22

Jullie hebben natuurlijk gelijk: 'komt tijd, komt raad' We moeten sowieso eerst nog een tegenbod krijgen. :) en met eigen ogen zien hoe de situatie daar ter plekke is.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:28

Hahaha Wendy, wel grappig dat iedereen nu op de proppen komt met huizen die natuurlijk al lang in onze zoekresultaten zitten en waar we wel wat meer achtergrond informatie over hebben.
Het huis aan het zandweteringpad daarvan wil de huidige eigenaar een huis bouwen waar nu de kapschuur staat. Nou ken ik hem en zullen we met hem geen ruzie krijgen, maar toch wil ik dat liever niet.
Het huisje in Fortmond is heel moeilijk bereikbaar en lastig met je trailer in en uit te rijden daar. Fortmond heeft ook nog wat nadelen ivm met hoog water zo nu en dan.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:31

Het klinkt als een flinke kostenpost Wendy wat je allemaal aan dat huis moet doen. Enorme klus ook.
Ik zou daar op afknappen denk ik. Als de schade door de boktor al duidelijk zichtbaar is dan is het wel behoorlijk ernstig! Wat ik me dan afvraag hebben de bewoners dat dan nooit gehoord? Want je kunt ze horen knagen als ze actief zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:39

Ik zou idd ook liever niet naast de huidige eigenaar komen te wonen :n Daar zijn er idd meer van, bijvoorbeeld dat ze dan zelf een nieuw huis willen bouwen naast de oude boerderij, maar dan ben je dus ook meteen je vrijheid kwijt. En dan kan ik beter blijven zitten waar ik nu zit, daar zit ik waarschijnlijk vrijer ondanks dat ik in de bebouwde kom zit.
Niet vervelend bedoeld hoor, maar mijn moeder komt uit Olst van oorsprong (en zoals ik al zei zijn mijn grootouders daar ook altijd blijven wonen), vandaar dat we het soms gewoon grappig vinden om daar naar huizen te kijken. Ik snap ook wel dat die in je zoekresultaten allaaaaaaaang naar voren zijn gekomen :j
Voor ons nl totaal niet interessant, maar gewoon leuk :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:17

Ik had niets als vervelend bedoeld opgevat hoor, het is juist leuk dat iedereen meedenkt. Soms zie je ook wel eens een huis over het hoofd om wat voor reden dan ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:26

Jeetje Wendy, klinkt bijna alsof je het beter meteen kunt platgooien en opnieuw opbouwen :=