Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:38

Geslaagd voor een tafeltje (roze gloed is door flits+roze case van telefoon :') ) :
Afbeelding

Ik ga hem 'coton grey' schilderen
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:17

het opknappen gaat een beetje langzaam. Plafond laat los en moeten nu overstrijk ofzo erop gaan doen. Had de helft al gedaan dus doe alleen de andere helft met overstrijk. Verder is slaapkamer bijna af en gaan we zondag de vloer halen :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:35

Farjen, er bestaan ook van die strips die je kan plakken om dingen op te hangen. Ze kunnen verschillende gewichten houden, 2 kg maar ook 7 kg bijvoorbeeld. Misschien heb je daar iets aan :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:40

Farjen schreef:
Ik heb jullie decoratie advies nodig qua accessoires :D

De schouw is te leeg, ik zou graag de decoratie zelf modern willen. Ik vind de rest van het huis zo zacht en aardekleuren, .. Misschien in het midden een spiegel, soort schilderij?
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... c8ac78.jpg
Deze klopt meer qua kleur:
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 674d93.jpg

En bij mijn tv kast is het net hetzelfde probleem :+
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 0477f8.jpg

Iemand ideeën hoe ik het wat jong en fris en nieuw kan maken?

Vind je zoiets idee wat voor op de schouw te zetten?
Afbeelding
http://2.bp.blogspot.com/-cxoVPIIBkFI/T ... 0/9370.jpg
http://www.zagerijpopken.nl/wp-content/ ... 13-007.jpg
http://static.webshopapp.com/shops/0008 ... n-pauw.jpg

MM, leuk tafeltje!! (hiermee zie je toch alleen nog wel je trossen snoer.... :') )

lifeaya, wat jammer dat het een beetje tegenzit!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:45

Neeeeee....dat hele hoekje wordt 'bedekt' met tafelblad, dus daar zie je niks van O:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:46

ooohhhhhh :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:02

Leuk tafeltje MM! Lekker klusje weer :)
Farjen, ik mis wat kleur (vooral bij de schouw), misschien een mooie vaas met kleurige bloemen? Of een mooie lamp? Een grote vaas met daarin seizoensgebonden dingen (denk aan kerstballen, paaseieren, herfststukje e.d.)
Kentaro, jammer dat ik je link voor de verhuisdozen nu pas zie, is al gereserveerd, had ik goed kunnen gebruiken! Mn moeder is al bananendozen voor me aan het sparen :) Maar denk dat dat niet genoeg is.
Wij gaan morgen kijken bij een bureau:
http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inr ... elegd.html

Is voor in de studeerkamer, die wil ik toch beetje ouderwets inrichten, mooi donker koloniaal bureau erin, een grote boekenwand, kacheltje erin en mooie zware gordijnen.
Leuke is dat in de studeerkamer een deur zit, waar een enorme kluis achter staat (niet dat we nog iets hebben om erin te doen :+ ) Die wand wil ik graag een enorme boekenkast, met een 'geheime' deur naar de kluis. Zo van, 1 bepaald boekje naar achteren trekken en voilá, toegang tot de kluis! :P
Jammer dat dat meer kost dat het budget voor de complete inboedel....

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:12

wat een supergaaf bureau! zou voor mij alleen te duur zijn := maar wel heel gaaf!

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik nog een maand moet wachten op de sleutel van m'n nieuwe huisje |( echt heel erg balen. Ze moeten nog eea doen qua onderhoud enzo. Ik zou 'm eigenlijk overmorgen krijgen, dus ik heb er de pest over in.. maargoed, maand langer verder sparen is ook niet verkeerd ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:52

MamaMiesje schreef:
Neeeeee....dat hele hoekje wordt 'bedekt' met tafelblad, dus daar zie je niks van O:)

zo ene hoekje hebben we hier ook...de oplossing tafeltje er over werkt idd prima :D

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:11

Ik heb deze middag even snel geshopt en heb dit gescoord, voor in het midden ga ik op zoek naar een mooi kleurrijk schilderij denk ik
http://s74.photobucket.com/user/dookie_ ... f.jpg.html

Het is nog een work in progres maar het is toch al wat frisser met wat kleur vind ik :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:36

Kirstenn schreef:
_Fee, ik mis ook kleur! Vind dat rustige witte ook erg mooi maar zou indd ook het blauw van je muur ergens anders terug laten komen. Ik mis ook kaarsjes, fotolijstjes enzo maar dat is voor jou misschien prullaria.
Ik ga btw dat krukje ook halen voor mn kaptafel :D

Er komen zeker nog fotolijstjes (staan er nu drie op de kast maar is denk ik niet te zien op de foto) sowieso komt er dus ook nog die tv kast en daar wil ik ook nog wat bloemetjes/kaarsjes in zetten. Het moet echt nog een stuk gezelliger worden, maar ben tot nu toe wel blij met de inrichting zelf.
Ik wil alleen nog niet te veel neer zetten, omdat er toch nog eenaantal dingetjes moeten gebeuren en dus dit even praktischer is.

Maar ben zeer blij met jullie tips hoor. Dankjulliewel!! :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:38

Wat leuk al die projectjes!
Kentaro, mijn smaak is het niet :o

En oei oei, denk dat wij ook heel snel aan de slag mogen := }>

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:51

Meeleesmodus uit:

Vandeweek was ik bij de action en daar hadden ze verhuisdozen voor 1 euro...

MM ik volg je tafeltjes makeover op fb ;)

Meeleesmodus aan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:26

Dat is een goede tip Kaygee, dan ga ik daar van het weekend eens kijken! Ik ben bang dat we er nog een hele hoop kunnen gebruiken :+

Hier hebben we gisteren een bezichtiging gehad van ons appartement, klonk heel positief!
Was een alleenstaande vrouw die bewust op zoek was naar een appartement in deze wijk, ze had er al een aantal bekeken, maar die van ons stak er echt bovenuit. Haar eigen huis moet nog wel verkocht worden, maar ze is al flink gezakt in prijs en ze heeft als het goed is haar makelaar al gebeld dat er wat snelheid achter gezet moet worden. Zodra haar huis verkocht is wil ze het onze graag overnemen.
Dat kan iedereen natuurlijk zeggen, dus we gaan nog nergens vanuit, maar het klinkt in ieder geval goed :D

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:01

Wat goed britt!
Ik hoop voor je het allemaal door gaat!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:21

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:27

Gaaaaf die landkaart!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:32

Die had ik ook voorbij zien komen ja, leuk ook voor een kinderkamer, met die kleuren :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:34

:j Of een studeerkamer :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:36

Die wereldkaart is echt super gaaf wanneer je veel reist!! :D Dan zou ik op de plaatsen waar je bent geweest een foto prikken/plakken etc

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:46

:D Dat hebben buren van ons ook gedaan in hun (grote) hal! Super gaaf!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:05

Je hebt ook landkaarten waar je op kunt krassen waar je bent geweest.
Die vind ik nog veel leuker :D

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:28

Bij de Hema zijn verhuisdozen 1,50 en die kan je geloof ik online bestellen :P Misschien ook een tip..

xMendy jammer dat je nog een maand moet wachten.. Anderzijds wel fijn dat ze dus wat dingen gaan aanpakken eerst. Een maandje extra sparen scheelt natuurlijk ook wel weer iets!

Wij hebben vandaag de huur van onze woning opgezegd. Volgende week krijgen we de sleutel en dan is het keihard aan de slag gaan want alles moet geschilderd worden. Vandaag ook even bij twee zaken een prijsopgave laten maken voor het laten stofferen van de trap en het leggen van vinyl in drie slaapkamers en de keuken. Bam, €750 ben je zo kwijt := Schrik me een hoedje. Dacht toch echt dat we een heel eind kwamen met ons spaarpotje maar dat gaat hard leeg zo. Heb ook al een eettafel besteld (Queen Ann met witte poten en een houtkleur blad) en 6 gecapitonneerde stoelen erbij. Was niet per se nodig geweest maar ik wou een mooie eethoek.. Ik troost me maar met de gedachte dat de bestelde tafel 120,- goedkoper is dan bij de Leen Bakker en we de stoelen vast besteld hadden vanwege ook 120,- korting in totaal maar toch :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:32

Totaal 750,00?? Dat is echt niet duur........
Hebben jullie dan ook vinyl in houtlook??

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:59

Ja :P Is dat niet duur? Geen idee hoor :+ Klinkt duur en doet au in de portemonnee. Is inderdaad vinyl in houtlook voor de slaapkamers en voor de keuken ben ik er nog niet helemaal over uit. Wilde eigenlijk de mozaiekvinyl van de Kwantum maar die rol is maar 200cm en dan krijg je een naad in de keuken omdat deze groter is. De verkoper heeft voor het gemak nu een vinylsoort meegerekend wat een beetje marmerlook is maar dat vind ik lelijk eigenlijk :o Dus even kijken, zag later bij Kwantum nog een ander soort met een soort grote tegellook.

Ben bij Kwantum geweest, maar ook bij een stoffeerder die alleen maar zulke dingen doet. Die laatste kwam met traptapijt van 100 euro per strekkende meter. Dat wordt wat te gortig. Heb daar dus vooral de goedkoopste producten gekozen wat gewoon nog wel kwaliteit is. Voor de trap bijvoorbeeld dat ruwe projecttapijt wat heel slijtvast is. Vinyl is daar ook minstens 57 euro per strekkende meter en wat we eigenlijk mooi vonden was ook nog een stuk duurder. Bij Kwantum heb ik de duurdere gekozen en bijvoorbeeld goed traptapijt wat wel lekker zacht is aan je voeten. Voor 100 euro meer hebben we het dus helemaal naar onze smaak via de Kwantum. Als we bij de stoffeerder doen, is het niet helemaal naar onze zin en als we dat wel willen, gaan we snel flink omhoog in prijs.