[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:53

Ik zou die accu lekker als reserve houden want eenmaal zelf eraan gesleuteld is je garantie weg en je heb twee jaar garantie.
Tenzij je ermee heb lopen gooien en smijten en zwemmen ja dan heb je geen garantie natuurlijk maar als je toestel er netjes uit ziet zou ik Apple contacten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:32

KoetJJs schreef:
Kido schreef:
Apple kan je alleen het eerste jaar bellen het tweede jaar met je via de partij regelen waar je het toestel kocht.
Kido schreef:
Ja met Apple Care dan noem je ook wat ;)
Nu kan je dat geen eens meer na een half jaar afsluiten :n
Maar normaal gesproken het eerste jaar kan via apple en tweede jaar via waar je het gekocht heb ;)

Hoe zit het dan met de accu?
De accu van mijn 5s heeft behoorlijke kuren. Uitvallen op 60% en dan aangeven opgeladen te moeten worden. 3 kwartier later gaat 'ie eindelijk weer aan, maar is nog maar op 40%. 5minuten later kijk ik weer (ondertussen niet gebruikt) en was die helaas nog maar 24%...
Andere dagen valt ie rond de 30% uit, of hij verliest opeens een percentage batterij, of wanneer ik 'm aan de lader leg schiet de accu opeens van 8% naar 23% (bijv).
Sommige dagen gaat het goed, sommige dagen streken zoals dit. Ik heb mijn iphone in februari 1 jaar, gekocht met abbonement via studentmobiel. Kan ik met dit probleem ook bellen naar Apple? Heb wel al een nieuwe accu besteld.. :\

Jekan altijd bellen! Voor accu wel met een andere telefoon bellen, ze kunnen met wat gegevens en wat sites (die je dan met je iPhone moet bezoeken) zien hoe je batterij is. Ik weet het niet precies meer, maar zo hebben ze die van mij ook eens getest :+

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:53

Safari op mijn iphone 6 flipt -O-
Ik kan hem gewoon openen maar zodra ik een site in wil typen sluit hij zich af. Safari afsluiten, telefoon gewoon overnieuw opstarten, het werkt niet. Zelfs een harde reset werkt niet... -O-

Weet iemand hoe ik het kan oplossen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:13

Tova schreef:
Ik kan hem gewoon openen maar zodra ik een site in wil typen sluit hij zich af. Safari afsluiten, telefoon gewoon overnieuw opstarten, het werkt niet. Zelfs een harde reset werkt niet... -O-

Nieuwe update al geïnstalleerd? Dat zou dit probleem moeten oplossen..

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:14

Joanieke schreef:
Tova schreef:

Nieuwe update al geïnstalleerd? Dat zou dit probleem moeten oplossen..

Ik denk dat dat juist het probleem is. Gister de update geinstaleerd. Daarvoor had ik nergens last van.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:19

Tova schreef:

Zelfde probleem hier sinds vanochtend. Update heb ik een aantal dagen geleden al geïnstalleerd..

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:22

MarJon schreef:
Tova schreef:

Zelfde probleem hier sinds vanochtend. Update heb ik een aantal dagen geleden al geïnstalleerd..

Ik heb het ook sinds vanochtend..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:31

Maar goed dat ik de update nog niet geïnstalleerd heb dan. Had het maandag bijna gedaan omdat ik hem toch aan de laptop had hangen.
Ik wordt trouwens wel knettergek van die melding iedere keer of ik de nieuwe update al wil installeren of niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:52

MarJon schreef:
Tova schreef:

http://www.nu.nl/internet/4204685/bug-s ... chten.html

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:54

Hahaha ik merk t nu ook! :')
Ik gebruik altijd Google Chrome, en had dat probleem, maar sinds de update niet meer! Probeerde net safari uit maar hij flipt m ook bij mij..

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:07

Hier ook haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:27

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:47

Ik heb de problemen met safari ook en heb de update nog niet geïnstalleerd. Dus zal van Apple/safari uit zijn.

Ik vind die vraag naar updates ook hinderlijk, iets te vaak naar mijn zin.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:59

Bij mij doet Safari het op mijn mac het ook niet als gewenst.. normaal als je een letter intypte van een site kreeg je meteen de suggestie maar ook kan ik niet meer in de url-balk typen... heb niks (naar mijn weten) geüpdatet trouwens..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:52

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:25

Hallo allemaal,

Gister zag ik opeens vocht achter mijn beeldscherm van de iPhone 5S. Meteen toen ik thuis kwam in een bak rijst gelegd, nu een dag later is het vocht niet weggetrokken. De iPhone doet het nog allemaal naar behoren en de vochtindicator is niet rood. Had al gebeld naar Apple maar het zou me 291 euro kosten. Vind ik nogal wat. Iemand tips?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:06

xNathaliee schreef:
Hallo allemaal,

Gister zag ik opeens vocht achter mijn beeldscherm van de iPhone 5S. Meteen toen ik thuis kwam in een bak rijst gelegd, nu een dag later is het vocht niet weggetrokken. De iPhone doet het nog allemaal naar behoren en de vochtindicator is niet rood. Had al gebeld naar Apple maar het zou me 291 euro kosten. Vind ik nogal wat. Iemand tips?

Je zou nog kunnen kijken voor siliconen zakjes en hem daar bij leggen, maar eerlijk gezegd denk ik dat waterschade bij het scherm niet weg zou trekken.. als je t scherm door een 'turk' laat doen (alle telefoon reparatie shops bij ons zijn van Turken :+) ben je ook wel 150€ kwijt geloof ik.. Alleen een origineel scherm kost namelijk al 80/90.. Dan verlies je wel de garantie, en bij Apple niet.. Ik weet niet hoe oud je telefoon al is?
Oh en misschien kun je nog stiekem via je provider oid een garantie bij kopen tegen waterschade? Misschien kun je dan wel een nieuwe krijgen? :')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:35

Ja had al contact met Apple gehad maar me telefoon is 1,5 jaar oud dus er zit sowieso geen garantie op. Een nieuw scherm wellicht.. Dat is ongeveer 100 euro. Maar mag volgende maand een nieuwe telefoon uitzoeken dus hopelijk blijft hij het tegen die tijd doen. Wou me telefoon nog doorverkopen maar dan zou ik die 100 euro reparatiekosten er wel uit moeten halen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:09

xNathaliee schreef:
Ja had al contact met Apple gehad maar me telefoon is 1,5 jaar oud dus er zit sowieso geen garantie op. Een nieuw scherm wellicht.. Dat is ongeveer 100 euro. Maar mag volgende maand een nieuwe telefoon uitzoeken dus hopelijk blijft hij het tegen die tijd doen. Wou me telefoon nog doorverkopen maar dan zou ik die 100 euro reparatiekosten er wel uit moeten halen.

Hij blijft t nog wel een tijdje doen dan hoor! Je kan proberen hem te verkopen aan mensen die zelf t scherm repareren.. En ik weet niet hoe handig je bent, maar je kan t zelf ook doen met de juiste schroevendraaiers en tools.. Staan veel duidelijke filmpjes op YouTube van hoe t moet..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:55

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:34

Ik snap niet helemaal welke adapters nou in het programma vallen?
De mijne heeft volgens mij geen tekens ik die sleuf, valt ie dan binnen de inruilactie?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:35

Juist met tekens wel en met EUR erin niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:58

Hmmm, mij is het ook niet helemaal duidelijk. Bij mij staat er 4213 in die sleuf.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:41

Dan is het dus een die vervangen moet worden en bij twijfel loop een Amac binnen en vraag het daar dan kijken ze mee.
Wanneer ja ruilen ze om en als er geen voorraad is noteren ze je naam en bellen ze je wanneer er nieuwe zijn stond er.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:24

Maar ik heb helemaal niet bij amac gekocht. Maar rechtstreeks bij Apple.