Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:26

Volgens mij houdt je van de 8GB ongeveer 6GB over, zet je daar data op dan kan het hard gaan. Krijg je in de toekomst een update naar een nieuwere IOS moet je eerst je geheugen opschonen, ik meen dat de vorige iets meer dan 1GB groot was, hou daar dus rekening mee.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:27

Ik twijfelde tussen een 5s of een sony z3 compact, gekozen voor de laatste, gelukkig :)
Iphone geheugen kan je niet uitbreiden, camera is echt stukken minder dan sony (8 vs 20 MP) en apple blokkeert heel veel apps die wel op android kunnen. Ik ben dus blij dat ik toch van Iphone afgestapt ben. Want ik had nauwelijks apps erop staan, maar mijn 8GB was veel te klein, regelmatig meldingen en mijn laatste update (1,6GB groot) heb ik niet kunnen doen ondanks dat ik alles behalve facebook en whatsapp had verwijderd.. Plus dat de Z3 compact net zo groot is als de 5s (ik wil niet groter) en ook nog eens goedkoper (ondanks dat dat een nieuwer model is dan de 5)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:25

o niet maken jullie me toch weer aan het twijfelen haha :'). Heb nog steeds de Huawei P8 ergens in mijn achterhoofd.. Die blijft voor mij ook erg aantrekkelijk. Goede camera, goede frontcamera etc. en net iets anders dan android.. Misschien toch beter voor die gaan?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:59

HorseTimeXL schreef:
o niet maken jullie me toch weer aan het twijfelen haha :'). Heb nog steeds de Huawei P8 ergens in mijn achterhoofd.. Die blijft voor mij ook erg aantrekkelijk. Goede camera, goede frontcamera etc. en net iets anders dan android.. Misschien toch beter voor die gaan?

Er draait anders nog steeds Android op. ;) Net als wat Samsung met zijn skin doet. Huawei gaat alleen net een stapje verder en komt in de buurt van IOS van Apple qua ideeën en uiterlijk.

Ik weet niet wat je budget is maar een Z3 compact is een zeer goed toestel, 'gewoon' highend specificaties in een compact jasje. Als de grootte van het toestel niet uit maakt kan je eventueel kijken naar de LG G3 of de HTC One M8, zijn ook zeer goede toestellen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:15

Ja mijn budget is max 22 per maand.. Dus niet heel veel

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:57

Ik ben sowieso van het idee van de Iphone 5C afgestapt door het advies hier. Inderdaad toch bang dat ik te weinig geheugen zal hebben.

HorseTime: Red je 22,00 uberhaupt ook wel bij een Iphone 5C? Die kan ik voor min 25,00 vinden bij BEN.

Ben zelf nog steeds aan het kijken, maar denk toch dat ik voor de Iphone 5S bij BEN ga. 33,50 voor 1000 mb en 300 min/sms

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:52

Bij tmobile is de z3 compact goedkoper dan de 5s.
Ik heb m'n toestel afbetaald (275 euro) en heb nu 2 jaar lang abonnementskosten van maar 17,50 :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:56

Jawel, je kan via gsmtopdeal een abonnement krijgen van 22,25 per maand. Ik zie er toch maar van af aangezien het ook wel op het randje is wat ik kan uitgeven en je er dus ook best weinig voor krijgt dan.

Heeft iemand toevallig een voorkeur voor welke ik zou moeten gaan? De huawei p8 lite of de Sony aqua m4. Beiden zijn nog geen maandje uit dus kan ook niks halen uit reviews.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:45

HorseTimeXL schreef:
Jawel, je kan via gsmtopdeal een abonnement krijgen van 22,25 per maand. Ik zie er toch maar van af aangezien het ook wel op het randje is wat ik kan uitgeven en je er dus ook best weinig voor krijgt dan.

Heeft iemand toevallig een voorkeur voor welke ik zou moeten gaan? De huawei p8 lite of de Sony aqua m4. Beiden zijn nog geen maandje uit dus kan ook niks halen uit reviews.

Die toestellen zijn aardig vergelijkbaar ja. Ik zou toch voor de Sony gaan. Is goedkoper per maand, en waterdicht.
Bedenk wel even of je op GSMTOPDEAL voor een BEN of een T-mobile abbo gaat. is eigenlijk hetzelfde, BEN gebruikt het T-mobile netwerk namelijk en heeft een beter abonnement. Ter vergelijking even een rekensom (met de SONY m4):

BEN:
16,50 per maand (2 jaar lang) en eenmalig 19,19 betalen. voor 500MB en 300 min/sms. Totaalprijs na 2 jaar betalen: €415,19

TMOBILE
15,00 per maand (2 jaar lang) en eenmalig 84,19 betalen. voor 500mb en 150 min. Totaalprijs na 2 jaar betalen: €444,19

Oh, en welke telefoon je ook neemt. Vergeet dit niet:
https://www.cashbackxl.nl/webshop/detai ... mtopdealnl

Ohh, en wat ook wel fijn is, buiten alle kosten om... voel in de winkel (tmobile-store of mediamarkt) even welke telefoon voor jou lekker vasthoudt.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:00

Ohh, en ik zie nu dat je die Sony voor dezelfde prijs (met BEN) bij thephonehouse kunt bestellen en dan kan kiezen voor een leuk telefoonkleurtje (zwart, wit of rood).
Het voordeel is dat daar de cashback iets meer is, en ik kreeg een popup bij thephonehouse dat je een Mediamarkt 10 euro voucher krijgt bij elke bestelling die ze bezorgen.
https://www.cashbackxl.nl/webshop/detai ... tegorie/22

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:07

Ik heb de Sony (Z3 compact) nu vanaf donderdag en heb hem nog maar 2x moeten opladen. Waar je al niet blij om kunt zijn haha. :D
Ik vind het echt een heel fijn ding in gebruik.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:25

Ja ik ga vandaag of morgen ook een nieuwe mobiel halen. Kan deze echt door het raam smijten. Toetsenbord werkt niet goed meer, de terug knop batterij is sinds vannochtend al 50% minder geworden en we zijn niet eens op de helft van de dag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:27

Ik kan verlengen vandaag

Wat toestellen bij Vodafone en ook sim only , 20 euro 3 gb Internet en 300 belminuten . Telefoon i 3 weken oud , zou ik nog eens 2 jaar dit toestel aan houden of toch kijken voor aanbieding met toestel?

De S5 is 37 euro per maand en dan 2gb data en 300 belminuten , blijft goedkoper dan ik nu heb

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:31

Welk toestel heb je?
Als je goedkoper abonnement wilt icm nieuw toestel raad ik je aan om over te stappen naar een andere provider.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:33

Hoe werkt die cashback eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:34

S3 mini , uit verzekering gekregen.

Ik zal dan eens naar de Phonehouse volgende week , geen geld nu over voor de kosten

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:43

HorseTimeXL schreef:
Hoe werkt die cashback eigenlijk?

Sites verdienen door klanten door te sturen. Een klein voorbeeldje. Je zit op een kledingsite te kijken naar een jurkje voor die ene verjaardag. Je klikt de site weg om erover na te denken. Een uur later ga je naar facebook... En wat blijkt, daar staat dat jurkje in de advertentie van de site waar je net keek. Klik je op de advertentie en koop je dat jurkje, dan krijgt facebook een percentage omdat ze een klant aangebracht hebben. Abonementen leveren vaak aardig wat op omdat klanten dan langer ergens aan vast zitten.

Deze cashbacksites werken net zo. alleen delen ze het geld dat ze verdienen met jou (niet alles, want dan verdienen ze niks).

Om de cashback te krijgen:
Maak een account aan op de cashback-site. Zoek de winkel op op die cashbacksite en ga via hun link naar die webwinkel toe. Je besteld (in dit geval) dus gewoon bij Thephonehouse. Na een paar dagen krijg je een mailtje dat je cashback is geregistreerd, en na een maand of 1-2 wordt de cashback uitgekeerd (krijg je ook een mail van) en kun je dit laten storten op je bankrekening.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:46

kan je ook zien hoeveel die cashback is? Want ik zie dan bijvoorbeeld bij de phonehouse maximaal 30euro. Is dit dan van je abbo of het toestel?

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:33

Op die site staat hoeveel je cashback is. Voor thephonehouse is dat:
Cashbacks:
€ 35,-
op een toestel met abonnement

€ 5,-
op een los toestel

In jou geval dus 35 euro

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:11

Wat handig van die cashback sites! Ik wist niet eens dat die site bestond. :+

Voordat ik vandaag ga bestellen nog 1 keer de vraag of jullie dit een redelijk abonnement vinden?

BEN
Iphone 5S Gold
1000 mb + 300 min/sms
33,50 p.m
toestel 0,00

De goedkoopste die ik tot nu toe kan vinden.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:31

Voor de Iphone is dit de goedkoopste ja.
Bij Thephonehouse krijg je 35 euro cashback
Bestel je bij RITEL dan kun je hetzelfde abonnement selecteren, en krijg je een gratis powerbank erbij. Cashback is dan 30 euro via die site.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:38

Voor hetzelfde geld heb je een huawei P8 dus ergens vind ik die iphone dan erg duur :o

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:19

Rebecca schreef:

Ik zal dan eens naar de Phonehouse volgende week , geen geld nu over voor de kosten

S3 mini houd geen 2 jaar vol gok ik. Heb hem zelf ook gehad, en was hem met een half jaar al zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:37

LiiNd_Y schreef:
[naam] schreef:

S3 mini houd geen 2 jaar vol gok ik. Heb hem zelf ook gehad, en was hem met een half jaar al zat.

Heb hem al anderhalf jaar , uh had hij sneuvelde en kreeg vervanging uit de verzekering zelfde toestel . Heb met zijn kuren leren leven :')

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:42

Nu wou ik het abonnement met telefoon gaan bestellen op BEN, maar kan ik nergens zien wanneer dan mijn abonnement in gaat? 9 juli loopt mijn andere definitief af en wil hem dan dus laten in gaan, maar ik kan dat nergens aanvinken? Ik kan nu op 'Bestel mijn telefoon' klikken nadat ik mijn gegevens heb ingevuld...