Ik kom me hier ook na enige afwezigheid weer melden

Joanike, haha wat erg zeg van die gordijnen!! Onze verkoper wilde eerst de toon thermostaat aan ons verkopen. We hebben het lekker gelaten. Uiteindelijk had hij toch geen zin om het op MP te verkopen en hebben we het er gratis bijgekregen. Evenals een vriezer en gordijnen in de slaapkamers waar wij erg blij mee waren

Inmiddels zitten wij sinds eind november in ons huisje. Super blij mee. Voelt vanaf dag 1 al als thuis

Een minder dingetje, vandaag is een dakmannetje geweest omdat we een lekkage aantroffen op ons dakkapel.. niet zo best want het hele dak moet vervangen worden. Kosten: 2500 euro..
We hebben het huis bouwtechnisch laten keuren en volgens de keuring was de dak van het dakkapel goed. Maar volgens het dakmannetje die er vandaag was had hij dit zeker moeten zien en heeft die volgens hem zijn werk dus niet goed gedaan. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en is dit iets wat we kunnen verhalen op zo’n keurder?
We weten sowieso dat we het niet op de verkopers kunnen verhalen want ik geloof helemaal dat zij dit niet hebben kunnen weten en we in dat geval pech hebben. Plus er zit een ouderdomsclausule op de aankoop. Maar bij de keuring had het ongetwijfeld naar voren moeten komen volgens hem..
We gaan het ook nog met onze aankoopmakelaar bespreken maar ben benieuwd of er hier ervaringen zijn?