Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:23

xIrlijn schreef:
Dat is inderdaad precies hoe de mijne er ook uitzien Liekec!!

Ik heb de plant flink ingesprayed met een mengsel met de verhouding 20ml spiritus en 20ml groene zeep op 1L water. Tot op heden (6 dagen later en gister herhaald) helaas nog zonder resultaat. Heb jij het op meerdere planten of alleen die? Ik word er helemaal paranoia van, zie nu ook witte dingen op mijn monstera, maar misschien is dat gewoon kalk van het water :+

Wat een zelfbeheersing Tessyke! Mooie aanwinst voor in huis, en heerlijk al die fleurige bloemen voor in de tuin :D

xJennifx: hahaha gelukkig! Wat een flinke verzameling heb je al! Mooi vol ook :)

IsaCalixa: het lijkt zowaar rustig in jouw tuincentrum? Komen er nou ook aardappelen uit je zelfgegroeide aardappelplant? :)) Ik hoop dat je over een poosje verse aardbeien uit eigen tuin kunt eten!

Er waren nog redelijk wat mensen, maar het viel te doen :)

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe of wanneer ik die aardappelen moet oogsten :') Ze zitten er nu ruim een maand ofzo in, maar kun je die hele plant er dan gewoon uit trekken? En moet je dan weer nieuwe aardappelen erin stoppen?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:44

IsaCalixa schreef:
xIrlijn schreef:
Dat is inderdaad precies hoe de mijne er ook uitzien Liekec!!

Ik heb de plant flink ingesprayed met een mengsel met de verhouding 20ml spiritus en 20ml groene zeep op 1L water. Tot op heden (6 dagen later en gister herhaald) helaas nog zonder resultaat. Heb jij het op meerdere planten of alleen die? Ik word er helemaal paranoia van, zie nu ook witte dingen op mijn monstera, maar misschien is dat gewoon kalk van het water :+

Wat een zelfbeheersing Tessyke! Mooie aanwinst voor in huis, en heerlijk al die fleurige bloemen voor in de tuin :D

xJennifx: hahaha gelukkig! Wat een flinke verzameling heb je al! Mooi vol ook :)

IsaCalixa: het lijkt zowaar rustig in jouw tuincentrum? Komen er nou ook aardappelen uit je zelfgegroeide aardappelplant? :)) Ik hoop dat je over een poosje verse aardbeien uit eigen tuin kunt eten!

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe of wanneer ik die aardappelen moet oogsten :') Ze zitten er nu ruim een maand ofzo in, maar kun je die hele plant er dan gewoon uit trekken? En moet je dan weer nieuwe aardappelen erin stoppen?

Als je überhaupt een beetje fatsoenlijke aardappels wil had ie groter moeten staan. Aardappels oogst je ook pas heel laat, het loof moet afsterven en dan kan je de aardappels uit de aarde halen ( als deze die überhaupt enigszins krijgt) je kan in dezelfde grond geen nieuwe aardappelen poten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:56

Mossel schreef:

Als je überhaupt een beetje fatsoenlijke aardappels wil had ie groter moeten staan. Aardappels oogst je ook pas heel laat, het loof moet afsterven en dan kan je de aardappels uit de aarde halen ( als deze die überhaupt enigszins krijgt) je kan in dezelfde grond geen nieuwe aardappelen poten[/quote]

Oh, ja dat vermoeden had ik al :') Ik had ze ook meer in een spontane bui (en tijdens verveling aan het begin van de coronaperiode) geplant. Maar ik zal binnenkort eens kijken of er iets aan zit.

Macs

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:03

Mijn Orbi is fantastisch makkelijk. Gaat hangen als ie water nodig heeft (en dat is wel een flinke slok) maar ik ben er ook helemaal verliefd op! Wel eentje met veel personal space :')

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:06

xJennifx: heeft jouw pannenkoek nu bloempjes????!!! :oo :oo
Jeetje :+:
Mooie verzameling trouwens!!

IsaCalixa bedankt :D
Leuk dat je ook naar het TC bent geweest!
Mooie aanwinsten!
Ik wou ook een erwtplantje maar 15 euro vond ik eigenlijk wel heel erg veel geld...
Staat jou grote Peperomia opgebonden of groeit hij zo?

Coconut: haha lekker enthousiast! _O-

black_kelpie: aardappel :+: :+:
Bij het volgend topic moeten zijn foto's op een rijtje komen in het openingstopic!! *\%/*

Dit zijn mijn huidige stekjes/Baby's
(moet nog sproeien maar de zon moet onder zijn)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tomaten die dringend uit elkaar moeten...
Afbeelding

En deze moeten morgen zeker wat bijgeknipt worden :+:
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:34

Wat gaan jullie vreselijk hard!

Black Kelpi, wat is je aardappel toch mooi! Mooie foto's maak je er ook van!

Wat een super leuke planten komen er weer voorbij bij iedereen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:16

Tessyke, bij dit tuincentrum was het erwtenplantje maar 8 euro. Vond ik nog wel goed te doen :) zag ook andere mooie hangplanten maar die waren idd 15 tot 20 euro, wat ik wel weer duur vind.

Ik zie daar trouwens dat je een paar stekjes van een tradescantia in het water hebt. Je kunt deze ook gelijk in de grond doen! Werkt bij mij altijd! Gewoon meerdere stengels in 1 potje in de grond steken.

Die peperomia groeit gewoon zo :) zit een behoorlijk stevige stam aan

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:26

@Puera

Is de Philodendron Brazil
https://www.123planten.nl/philodendron- ... 21033.html

Ik heb deze twee gekocht bij de Overvecht maand geleden en waren zes euro p.s. voor echt al een grote plant!

@Coconut
Echt heel leuk dat je zo dan ook mensen blij kunt maken! Toch ook een flink prijsverschil.

@Black_kelpie
Ja bij mij dus eerst ook maar dit is poging twee, heb de pannenkoekenplant nu twee jaar en de meeste van mijn andere plantjes één jaar dus ik neem aan dat het nu goed moet gaan. :=
Aardappel groeit flink!

@Tessyke
Ja oppeens zaten er bloemen in maar meer dan dit gebeurd er niet. Stelt dus niet heel veel voor haha!
Echt super veel stekjes zeg! Heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:10

Mijn rufibarba ging ook ineens extreem hangen.. snel een flinke slok gegeven. Hopen dat hij weer gaat staan :\

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:34

ontherun schreef:
Thea weet goed hoe ze bladeren moet maken maar bloemen kan ze (nog) niet :=

Ja dat wil ik dus ook niet magda. Ik heb wel genoeg plaats voor planten die graag donker staan _O- Iets met een vrij donker huis/weinig plaats in het licht

Dito hier. Alle lichte plekken zijn goed opgevuld nu. :o

Tessyke, super leuk al die stekjes. :+: Staat zo mooi kleurrijk.

BK, wat leuk om te horen. Ze moeten ook groot worden. :+: Ben heel benieuwd naar hoe ze groeien. Bedankt!

IsaCalixa, bedankt! Ik heb ze om die reden ook in het kozijn opgehangen. :o
Wat staan ze er mooi bij, bij jou.

Jen, bloemetjes in de pannekoeken onwijs leuk. :):)
Je hebt ze er goed bij staan.

Tessyke, leuk!

Rlijn, als je toch nog je rust moet nemen kan ik net zo goed het topic bij lezen. :)
Bedankt! De hobby is wel erg enthousiast doorgeslagen haha, ik doe graag super goed mij best om de randvoorwaarden zo goed mogelijk te houden
Kak zeg van de wolluis. -O-

Jen, bedankt! Had haar speciaal uitegezocht voor de zonnige locatie.

Meanwhile...

Afbeelding

Afbeelding

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:21

Kan iemand mij helpen?
Wij hebben deze plant nu 1 a 2 maanden maar de bladeren worden heel snel geel en vallen er af. krijgr ie teveel zon of misschien te weinig water? We hadden hem in de vensterbank staan waar van 8 tot 12 de zon op staat, hebben hem nu op de salontafel gezet. Hij krijgr 1 a 2x per week water.

Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:36

Dit is de laatste keer dat ik mijn frustratie post over de wolluis, want het topic wordt er niet vrolijker op, maar het zit letterlijk op ALLE PLANTEN. Mijn nieuwe bananenplant, monstera, varen, lepelplant ;( ;( Ik ga grof spul halen bij de intratuin. En die goudpalm geef ik een kans in het uiterste hoekje van de achtertuin. Als ie daar niet overleeft mag ie de kliko in. Zo, lekker puh.

Dan nu even teruglezen :D

Coconut: Hahaha wat heerlijk dat je als halve medewerker rondloopt in de intratuin. Fijn dat je iemand anders kon helpen :D Wat een bizar verschil trouwens, 3,50 of 50 euro? Of was het 35 euro?

Black_kelpie: aardappel-update *\o/* Die lange stek lijkt wel al verdubbeld in lengte ten opzichte van de vorige foto! Ik vind een orbi ook zo mooi <3 Die staat bovenaan mijn verlanglijstje voor als ik jarig ben haha.

IsaCalixa en alle andere betrokkenen bij de aardappelvraag: spijtig dat dit bakje geen grote oogst gaat worden, maar mocht iemand een carrière als aardappelboer in eigen achtertuin overwegen weten we nu hoe dat moet :D

Tessyke: al die stekjes :+: En wat een mega tomatenplant!

Magda_90: Haha heerlijk toch zo'n uit de hand gelopen hobby :D wat leuk om die bladeren zo onder elkaar te zien! Het is inderdaad heel rustig wachten. En ieder uur kijken of ie al een beetje verder is gegroeid :j

NoLimit_93: Ik zou eerder bang zijn voor te veel water bij gele bladeren. Wat ook kan helpen is water van onderaf geven (staat hij in een binnenpot?). Wat voor plant is dit? :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:55

tessyke schreef:
xJennifx: heeft jouw pannenkoek nu bloempjes????!!! :oo :oo
Jeetje :+:
Mooie verzameling trouwens!!

IsaCalixa bedankt :D
Leuk dat je ook naar het TC bent geweest!
Mooie aanwinsten!
Ik wou ook een erwtplantje maar 15 euro vond ik eigenlijk wel heel erg veel geld...
Staat jou grote Peperomia opgebonden of groeit hij zo?

Coconut: haha lekker enthousiast! _O-

black_kelpie: aardappel :+: :+:
Bij het volgend topic moeten zijn foto's op een rijtje komen in het openingstopic!! *\%/*

Dit zijn mijn huidige stekjes/Baby's
(moet nog sproeien maar de zon moet onder zijn)
[ [url=m/oZQIPq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/s59fJG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O2fsWB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rbAe5a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ezZGF4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tomaten die dringend uit elkaar moeten...
[ [url=m/GGg4tP.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze moeten morgen zeker wat bijgeknipt worden :+:
[ [url=m/IznvqP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woooooow wat een verzameling baby's <3 Gaaf joh!

magda_90 schreef:
Meanwhile...

[ [url=m/5lfqic.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yJKj4o.png]Afbeelding[/url] ]

Oeh, die moet wel mooi worden!

NoLimit_93 schreef:
Kan iemand mij helpen?
Wij hebben deze plant nu 1 a 2 maanden maar de bladeren worden heel snel geel en vallen er af. krijgr ie teveel zon of misschien te weinig water? We hadden hem in de vensterbank staan waar van 8 tot 12 de zon op staat, hebben hem nu op de salontafel gezet. Hij krijgr 1 a 2x per week water.

[ [url=m/kt0fR4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lichte kleur is vaak te veel water, donkere kleur is te weinig zon.

xIrlijn schreef:
Dit is de laatste keer dat ik mijn frustratie post over de wolluis, want het topic wordt er niet vrolijker op, maar het zit letterlijk op ALLE PLANTEN. Mijn nieuwe bananenplant, monstera, varen, lepelplant ;( ;( Ik ga grof spul halen bij de intratuin. En die goudpalm geef ik een kans in het uiterste hoekje van de achtertuin. Als ie daar niet overleeft mag ie de kliko in. Zo, lekker puh.

Neeeeeee -O- ;(. Ik heb eergisteren mijn orchidee om dezelfde reden weg gedaan. Te bang dat de rest geïnfecteerd zou raken en het waren er al zo veel op die orchidee...

black_kelpie schreef:
[
Oh, en natuurlijk een aardappel-update!

[ [url=m/VRN4dm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Potatoooo <3. Hij is gaaf, ben benieuwd hoe ver die uit gaat groeien. Hoe gaat het met je andere aardappelachtige? Je had er toch 2?

Coconut schreef:
Ik heb vanmiddag wel even gelachen :')
Ik heb gewoon bij de Intratuin net advies staan geven. Er stond een mevrouw naast mij te kijken naar een enorme epipremnum. Niet een hele volle, alleen met lange slierten. Ze kon het prijskaartje niet vinden en die lag op de grond. Ik raakte hem op. De plant kostte €50 :o

Zegt ze zo: "Wat een gave plant, maar jammer dat hij zo duur is".
Ik heb haar verwezen naar de kleinere epipremnums.
Deze waren ook al flink groot voor €3.50,-. Ik vertelde haar dat met een beetje geduld en liefde, deze plant met een jaar misschien ook wel zo groot zou zijn.
Ze was zo blij! Zo leuk . Ze vroeg bij welk tuincentrum ik werkte. Hahaha. Mijn reactie: "Geen, het is gewoon een uit de hand gelopen hobby".

_O-, wel leuk dat je op die manier iemand verder hebt kunnen helpen! Erg fijn :j.
Ik werd altijd aangesproken door klanten in de Intratuin als ik van stal af kwam in m'n trainingsshirtjes. Ze dachten altijd dat ik daar werkte, maar zo veel verstand heb ik er niet van :=

IsaCalixa schreef:
Ik was vandaag ook in het tuincentrum, zo leuk altijd <3

[ [url=m/Y1Qds7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor buiten een aardbeienplantje en peperplantje gekocht (en bovenop staat een aardappelplant, zelf laten groeien met oude aardappelen :D )
[ [url=m/QbJRFJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En voor binnen dus deze:

[ [url=m/mN5hkU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder groeit de baby peperomia lekker door :D (naast mama plant)

[ [url=m/jLrD45.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah wat leuk dat aardbeitje en pepertje, wat een mini's nog! Succes met je aardappels, ben benieuwd of het gaat lukken :P. Peperomia ziet er goed uit joh!

Ik heb gisteren per ongeluk een Alocasia Zebrina gekocht _O- *\o/*. Stond al even op de wishlist, maar kon hem steeds niet vinden bij de Intratuin. Gisteren in een dorpje van niks stond hij daar zomaar in een bloemenwinkel <3

Afbeelding

Ik ben er helemaal blij mee. Mijn orchidee is inmiddels dus weg, waar ik wel even buikpijn van heb. Hij deed het zo goed maar zat zo vol met wolluis, heb het gewoon veel te laat doorgehad dat dat niet oké was -O-. Daarna alles even nagelopen en op nieuwe plekjes gezet. Even onderzoeken waar ze het beter doen.

Mijn monkey mask is bezig met nieuwe blaadjes <3. Ik tel er nu 5 die nog moeten uitrollen en 1 die al bezig is met uitrollen. Echt heerlijk!
Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:08

Heel verstandig dat je je orchidee hebt weggedaan Loeky01! Een zwaar maar goed offer als je het mij vraagt := Ik hoop dat de rest van je planten luis-vrij blijven!

Superleuk die Alocasia Zebrina! <3 Ik vind dat zo'n bijzondere plant. Heerlijk ook zo'n blije monkey mask met zoveel nieuwe bladeren!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:23

Coconut schreef:
Wat een gave planten komen er weer voorbij hierboven! :) Zo leuk om te zien dat andere mensen ook zo blij worden van planten!

Ik heb vanmiddag wel even gelachen :')
Ik heb gewoon bij de Intratuin net advies staan geven. Er stond een mevrouw naast mij te kijken naar een enorme epipremnum. Niet een hele volle, alleen met lange slierten. Ze kon het prijskaartje niet vinden en die lag op de grond. Ik raakte hem op. De plant kostte €50 :o

Zegt ze zo: "Wat een gave plant, maar jammer dat hij zo duur is".
Ik heb haar verwezen naar de kleinere epipremnums.
Deze waren ook al flink groot voor €3.50,-. Ik vertelde haar dat met een beetje geduld en liefde, deze plant met een jaar misschien ook wel zo groot zou zijn.
Ze was zo blij! Zo leuk . Ze vroeg bij welk tuincentrum ik werkte. Hahaha. Mijn reactie: "Geen, het is gewoon een uit de hand gelopen hobby".

Ah dat is echt heel aardig van je! Dat ze daar ook €50 voor durven vragen :=

Ik heb wel alles bijgelezen maar jongens, stop :') Jullie gaan veel te snel.

Dacht ik wil toch nog eens even kijken bij Tuinland voor de Brasil.. kijken tussen de hangpkanten.. nou nog niks en opeens zag ik hem, hing ook nog maar één! *\o/*
Nu nog even een goed plekje vinden, want hij is al behoorlijk groot :')
Afbeelding

Voor nu staan er nog twee planten op mijn wishlist: de Hoya Carnosa tricolor en de Anthurium Clarinervium(al weet ik niet of ik hem aandurf :')). En ik begin de zaagcactus ook leuk te vinden :roll:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:29

NoLimit, wat zonde ik ken hem helaas niet waardoor ik niet kan helpen.

Irlijn, aah nee wat poedersuiker! Ik hoop dat je er van af komt. Inderdaad dan maar meteen goede chemie halen.
Bedankt! Ik moet mij inhouden om niet ieder uur te gaan kijken haha.

Loeky, bedankt en moet inderdaad. -O-
Super mooie Zebrina heb je gevonden. Je MM voelt zich ook super!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:39

@Tessyke, je baby's <3. Je jasmijn ziet er ook prachtig uit, ik heb er gisteren twee geplant, hopelijk worden die ook zo mooi vol.

@Magda, wow <3.

@NoLimit, ik weet niet wat voor plant het is, maar gezien de kleur van de bladeren denk ik teveel water. Hoe voelt het blad op het lichtgroene deel? Flexibel of juist droog?

@xlrlijn, wat zonde ;(.

@Loeky01, je zebrina <3. Prachtige plant vind ik het. Je monkey mask gaat ook lekker! Tof. Jammer van je orchidee.

@Air, wow _O_. Die wil ik ook nog. Ik zou van iemand een stekje krijgen, maar ik hoor niks meer :').

Afbeelding
Hier ook babynieuws *\o/*.

Verder vooral veel in de tuin aangeplant.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:42

Jaaah ook een nieuw blad. :+:

Nog even een overzichtje van de gele blaadjes. :P
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 17-05-20 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:43

magda_90 schreef:

Ja joh, eergisteren nog helemaal onderzocht, niks te zien. Vandaag wel :)).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:45

_San87_ schreef:
magda_90 schreef:

Gaat dan snel he. Je kunt ze eerder zien als je weet waar je naar moet kijken. Op den duur zie je een puntje ontstaan in de stam en dan weet je dat je een nieuw blad krijgt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:50

Oooh die neons hierboven <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:57

magda_90 schreef:
_San87_ schreef:

Gaat dan snel he. Je kunt ze eerder zien als je weet waar je naar moet kijken. Op den duur zie je een puntje ontstaan in de stam en dan weet je dat je een nieuw blad krijgt.

Ja klopt, maar bij deze niet, want die zit aan de muurkant :P. Nu hij wat verder is, is ie wel goed zichtbaar.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:11

Bedankt.

San, tja die muur maar slopen he. :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:51

magda_90 schreef:

Nog even een overzichtje van de gele blaadjes. :P
[ [url=m/c27Iif.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is zo'n mooi kleurtje <3 Mijn Epi Neon groeit ook eindelijk, beestjes zijn weg door de neem olie :D

Ik had een halve kokosnoot waar vogelvoer in zat op het balkon hangen die was nu op, en toen bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om er een luchtplantje in te doen :D
Afbeelding

Enne, Alocasia blad is helemaal uitgevouwen, moet nog even ontkreukelen <3
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:00

Blad is mooi hoor Air, Daar heft ie goed zijn best op gedaan :D Mooie Brasil heb je ook gevonden!

Haha magda, muur slopen voor de plant. Ja sorry, ik moest toch dat nieuwe blad beter kunnen zien _O- En je neons! <3

San krijgt ook een nieuw blad *\o/*