[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:54

Kido schreef:
Apple kan je alleen het eerste jaar bellen het tweede jaar met je via de partij regelen waar je het toestel kocht.

Oh dat kan wel.. Ik had na een half jaar al problemen, meteen Apple care erbij gedaan (moest trouwens sowieso om een 'nieuwe' te krijgen), maar ik had mijn iPhone 4s toen ook bij Apple zelf aangeschaft...

MarJon

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:59

:n Telefoon is 2,5/3 jaar oud. Ik moet hem ook minstens 3 keer per dag opladen omdat de batterij is afgetakeld. Dus helaas. Ik weet eigenlijk niet of ik mijn iPhone nog genoeg waarde vind hebben om en de batterij te laten vervangen én de ingang voor de oortjes, denk het niet. :=

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:20

Joanieke schreef:
Kido schreef:
Apple kan je alleen het eerste jaar bellen het tweede jaar met je via de partij regelen waar je het toestel kocht.

Oh dat kan wel.. Ik had na een half jaar al problemen, meteen Apple care erbij gedaan (moest trouwens sowieso om een 'nieuwe' te krijgen), maar ik had mijn iPhone 4s toen ook bij Apple zelf aangeschaft...

Ja met Apple Care dan noem je ook wat ;)
Nu kan je dat geen eens meer na een half jaar afsluiten :n
Maar normaal gesproken het eerste jaar kan via apple en tweede jaar via waar je het gekocht heb ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:53

MarJon schreef:
:n Telefoon is 2,5/3 jaar oud. Ik moet hem ook minstens 3 keer per dag opladen omdat de batterij is afgetakeld. Dus helaas. Ik weet eigenlijk niet of ik mijn iPhone nog genoeg waarde vind hebben om en de batterij te laten vervangen én de ingang voor de oortjes, denk het niet. :=

Je kan ook een externa batterij kopen. Zeg maar zon accu die je thuis oplaad en dan kan je je telefoon onderweg bijladen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:04

eilleen333 schreef:
MarJon schreef:

Je kan ook een externa batterij kopen. Zeg maar zon accu die je thuis oplaad en dan kan je je telefoon onderweg bijladen.

Of een nieuwe batterij met openingssetje kopen en vervang je m zelf :+ iPhone 5 is nog makkelijk met de batterij vervangen.. 5s vind ik verschrikkelijk met die touch functie op de homeknop.. Maar goed, als die al kuren heeft met de koptelefoon zou in alsnog een nieuwe aanschaffen

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:49

Hoi :o van hier even een vraag!

Ik zit na te denken over een Iphone 6(s) 64 gb neem ik sowieso, daar ben ik over uit.
Welk model kan ik dan beter nemen? 6 of de S, qua updates ook enzo? Vind de 6s toch ook wel heel veel geld meer... :=
En bij de acties van mediamarkt doet de apple niet mee volgensmij, hoe zit dit bij de BCC oid? Hebben ze bij andere winkels ergens iphone 6en in de aanbieding?
Is een iphone 6(s) uberhaupt wel aan te raden?

Sorry lekker chaotisch maar ik zit met veel vragen, haha. :roll:

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:28

aishcream schreef:

Ik zit na te denken over een Iphone 6(s) 64 gb neem ik sowieso, daar ben ik over uit.
Welk model kan ik dan beter nemen? 6 of de S, qua updates ook enzo? Vind de 6s toch ook wel heel veel geld meer... :=
En bij de acties van mediamarkt doet de apple niet mee volgensmij, hoe zit dit bij de BCC oid? Hebben ze bij andere winkels ergens iphone 6en in de aanbieding?

Nou, ik wilde hetzelfde gaan vragen daar ik ook nog zit te twijfelen voor een samsung

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:37

Leffroi schreef:
aishcream schreef:

Nou, ik wilde hetzelfde gaan vragen daar ik ook nog zit te twijfelen voor een samsung

Ik kan niet veel antwoorden geven op je vragen. Ik ga, mocht het zover zijn, wel voor een iPhone 6S. Deze keuze heb ik gebaseerd op de updates. Ik weet niet of ik zolang met het toestel zal doen, maar mocht het voorkomen dat ik de updates niet meer voor de 6 beschikbaar zijn, dan kan ik die van mij nog wel updaten. Trouwens, ik wil graag ook een lekkere kitscherige rosé gouden en die is er niet in de 6-versie. }>

Verder voor de prijs; zal je eens kunnen kijken bij BelSimpel. Met de Media Markt scheelt het toch al gauw 25/30 euro volgens mij, het is niet veel maar toch weer een hoesje waard.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:18

Belsimpel zag ik inderdaad al opvallen. 6s rose goud vind ik ook lachen qua kleur maar misschien durf ik niet zo goed haha.

Toch nog een dingetje, iphone-samsung. Heb nu een samsung waar ik al dikke 2 jaar mee doe maar naar 4x laten maken en kapot laten vallen vind ik het ook wel weer goed..

Twijfeldetwijfel.
Meer tips van andere mensen?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:28

Ja, laten vallen is voor veel telefoons niet goed. Heb mijn samsung s3 nu alweer ruim 2 jaar en nog nooit gekke dingen mee gehad. Ja, hij wordt nu wel iets slomer, de camera gaat heel iets achteruit (en ik wil gewoon een nieuwe) maar dik tevreden over samsung. Toch heb ik ook een Ipad waar ik heel blij mee ben en ook fijn vind om mee te werken. Maarja, ze zeggen altijd, never change a winning team. Dus ik weet niet wat ik moet, hahaha.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:59

Precies dat dus.. Waren er soms maar geen mobiele telefoons..:Y)
Ik wil trouwens wel een dubbeldik hoesje om mijn mobiel gaan dragen. Toch nog bescherming.
Mocht iemand ook daarvoor tips hebben, let me know haha.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:25

Otterbox....
Kost ff wat (€30 ong bij bol.com), maar ik ken mensen die hem al 2 of 3 jaar gebruiken, werken op een boerderij etc en nog geen telefoon is stuk gegaan bij dit hoesje..

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:23

Iemand een idee?
Bij ons in huis hebben we 2 Ipads en 2 Iphones.
Allemaal zitten ze samen op 1 account.
Maar nu wil ik op mijn Ipad niet dat er apps en spelletjes ongevraagd opgezet kunnen worden die
reeds eerder zijn aangeschaft.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan blokkeren?

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:37

Kido schreef:
Kido schreef:
Maar normaal gesproken het eerste jaar kan via apple en tweede jaar via waar je het gekocht heb ;)

Hoe zit het dan met de accu?
De accu van mijn 5s heeft behoorlijke kuren. Uitvallen op 60% en dan aangeven opgeladen te moeten worden. 3 kwartier later gaat 'ie eindelijk weer aan, maar is nog maar op 40%. 5minuten later kijk ik weer (ondertussen niet gebruikt) en was die helaas nog maar 24%...
Andere dagen valt ie rond de 30% uit, of hij verliest opeens een percentage batterij, of wanneer ik 'm aan de lader leg schiet de accu opeens van 8% naar 23% (bijv).
Sommige dagen gaat het goed, sommige dagen streken zoals dit. Ik heb mijn iphone in februari 1 jaar, gekocht met abbonement via studentmobiel. Kan ik met dit probleem ook bellen naar Apple? Heb wel al een nieuwe accu besteld.. :\

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:41

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:56

Sodera schreef:
Er is een terugroepactie ding geweest voor de iphone 5..
https://www.apple.com/nl/support/iphone5-battery/

Ik zou zeker even bellen met apple, dit lijkt me niet de bedoeling van zo'n telefoon...

Als ik via deze site het serienummer invul, wordt er aangegeven dat deze niet valt onder de terugroepactie. Daarnaast heb ik mijn telefoon pas later gekocht, namelijk februari 2015 :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:13

KoetJJs schreef:
Sodera schreef:
Er is een terugroepactie ding geweest voor de iphone 5..
https://www.apple.com/nl/support/iphone5-battery/

Ik zou zeker even bellen met apple, dit lijkt me niet de bedoeling van zo'n telefoon...

Als ik via deze site het serienummer invul, wordt er aangegeven dat deze niet valt onder de terugroepactie. Daarnaast heb ik mijn telefoon pas later gekocht, namelijk februari 2015 :)

Laad je hem wel op met een originele Apple lader en kabel?
Bij een goedkoop nepkabeltje kan je dit probleem krijgen namelijk.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:16

ikkeniet schreef:
Iemand een idee?
Bij ons in huis hebben we 2 Ipads en 2 Iphones.
Allemaal zitten ze samen op 1 account.
Maar nu wil ik op mijn Ipad niet dat er apps en spelletjes ongevraagd opgezet kunnen worden die
reeds eerder zijn aangeschaft.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan blokkeren?

Dan moet je op alle apparaten automatisch apps instaleren uitschakelen.
Instellingen>Itunes en Appstore> automatische downloads, allemaal uitzetten.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:24

Ik laad mijn mobiel alleen op met de orginele spullen. Dus door nepperds kan het niet komen. Ook haal ik hem zo snel mogelijk van de lader af wanneer deze volledig is opgeladen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:00

KoetJJs schreef:
Ik laad mijn mobiel alleen op met de orginele spullen. Dus door nepperds kan het niet komen. Ook haal ik hem zo snel mogelijk van de lader af wanneer deze volledig is opgeladen.

Je kan het eerste jaar terug vallen op Apple dus nu apple contacten idd.
Kan heel simpel via de site een bel afspraak maken en daarvoor heeft apple al een diagnostische test gedaan.
Volg de stappen die de site aangeeft,
https://getsupport.apple.com/

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:24

KoetJJs schreef:
Kido schreef:
Kido schreef:

De accu van mijn 5s heeft behoorlijke kuren. Uitvallen op 60% en dan aangeven opgeladen te moeten worden. 3 kwartier later gaat 'ie eindelijk weer aan, maar is nog maar op 40%. 5minuten later kijk ik weer (ondertussen niet gebruikt) en was die helaas nog maar 24%...
Andere dagen valt ie rond de 30% uit, of hij verliest opeens een percentage batterij, of wanneer ik 'm aan de lader leg schiet de accu opeens van 8% naar 23% (bijv).
Sommige dagen gaat het goed, sommige dagen streken zoals dit. Ik heb mijn iphone in februari 1 jaar, gekocht met abbonement via studentmobiel. Kan ik met dit probleem ook bellen naar Apple? Heb wel al een nieuwe accu besteld.. :\

Sorry dat ik zo maar binnen kom vallen.. Ik heb dus precies hetzelfde met mijn 5S! Heb jij inmiddels al gebeld?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:47

Iemand ervaring met de iPhone 6 en zo'n armbandhoesje voor tijdens het sporten??? Hij is nl te groot voor alle hoesjes die ik tot nu toe heb geprobeerd....

Zakken heb ik niet en vind ik niet fijn en bij je bh in is vast niet goed voor m :')

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:31

Lessie schreef:
KoetJJs schreef:

Sorry dat ik zo maar binnen kom vallen.. Ik heb dus precies hetzelfde met mijn 5S! Heb jij inmiddels al gebeld?

Nee ik heb niet gebeld. Ik heb vandaag mijn nieuwe accu binnen gekregen en dit zou volgens diegene die hem gaat vervangen goedkoper zijn dan het via Apple te doen..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:35

KoetJJs schreef:
Nee ik heb niet gebeld. Ik heb vandaag mijn nieuwe accu binnen gekregen en dit zou volgens diegene die hem gaat vervangen goedkoper zijn dan het via Apple te doen..

Wat dom want garantie is gratis :')

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:27

Kido schreef:
KoetJJs schreef:

Wat dom want garantie is gratis :')

Accu was al besteld voor ik wist dat je iets via Apple kon regelen in het eerste jaar. Daarnaast is mij dus verteld dat dat alsnog duurder zou zijn, iets met verborgen kosten :+