Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:42

Xivura schreef:
HorseTimeXL schreef:
Maar is 8gb echt veel te weinig? Ik zit nog steeds met de iphone in me maag. Ik heb nooit een iphone gehad. Sinds kort wel een macbook. Ik heb een goede deal ergens kunnen vinden. Ben student en heb niet veel te besteden. Maar als jullie het echt afraden....

Vraag ik me ook af. En hoe zit dat met een uitbreiding van een geheugenkaartje? Ik heb er niet veel verstand van, maar kan dat helpen bij die 8G?

Jaa ik maak eigenlijk enkel foto's en de apps die ik download zijn enkel whatsapp facebook en eventueel facebookchat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:52

^ Dan is 8GB wel genoeg, hoor. Zeker als je foto's in je iCloud opslaat of regelmatig op je macbook zet i.p.v. op je telefoon. Alleen met updaten naar een nieuwe iOS versie moet je dan even zorgen dat je bepaalde dingen even verwijderd (Facebook chat bijv.) en die later weer opnieuw downloaden.

Ik heb heel lang getwijfeld tussen de iPhone 5c, 5s en 6 en de galaxy s5 van Samsung, maar het wordt toch de iPhone 5s. Kan hem morgen bestellen. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-15 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:52

Ik denk dat ik mij ook wat vast klamp aan Apple of Samsung omdat ik dat gewoon gewend ben. Ik heb nog nooit LG of HTC of iets dergelijks gehad .. Durf dat niet goed omdat ik bang ben dat, dat gaat tegenvallen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:54

Ja, ik ben ook huiverig voor alles wat niet Apple of Samsung is, alhoewel mijn broertje 4 jaar terug de HTC Desire HD (of zo) had en dat wel een hele goede telefoon was. HTC zou ik dus ook nog wel aandurven, haha. :+

HorseTimeXL

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:08

Nu ik de smaak van Apple heb geproefd met me macbook wil ik niet meer anders :') en de iphone 5c is wel een fijn formaatje. Ik kijk ook naar de Sony maar die is wel 5 inch. Niet meer zo makkelijk in je broekzak doen...

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:37

Xivura schreef:
Ik denk dat ik mij ook wat vast klamp aan Apple of Samsung omdat ik dat gewoon gewend ben. Ik heb nog nooit LG of HTC of iets dergelijks gehad .. Durf dat niet goed omdat ik bang ben dat, dat gaat tegenvallen. :+

Heb in ook last van gehad :D Zeker na 2 jaar een iPhone (4s) gehad te hebben. Maar in het verleden ooit de HTC Desire HD gehad en daar was ik ook tevreden over. Mijn vriend heeft een Sony (Xperia Z2) en is daar ook heel blij mee dus vandaar de keuze om nu eens wat anders te proberen, alhoewel het echt wel weer wennen gaat worden denk ik :=

Als je aan 8 GB genoeg hebt trouwens moet je dat doen! Ik heb 16 GB en die zit nu echt vol, kan ook geen update meer doen omdat er geen ruimte is (en ik te lui ben foto's over te zetten etc) :=

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:05

Is de batterij een beetje oke van de iphone 5c. Hij hoeft geen 2 dagen mee te gaan maar toch wel een dagje. Zit vooral in de trein en als ik wakker word en voordat ik ga slapen op mn mobiel.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:17

Ik wil van mijn S4 mini af! Ik had bij Mediamarkt ook de iPhone 5C gezien voor 315,-.. Maar ik twijfel..
Mijn mini loopt vast, ook tijdens het bellen, dan hoor ik niks, andere kant ook niks en dan valt ie weg.
Ben al paar keer mee terug geweest, maar ze kunnen er niks mee..
Mijn batterij trekt leeg aan de lader als ik hem onder de 20% batterij op wil laden. Dan moet ik hem aan de lader doen, uit-aan zetten en dan doet ie het weer.

Dus, suggesties :+?

Heb nog een jaar bij KPN, debieltje zat er bij in.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:21

Quad, wat vind jij van de Samsung galaxy S5 active?

Mijn vader heeft nu de S4 active, maar er is niks meer met deze telefoon te doen. Heb hem gereset, maar alle apps crashen steeds en als ik bij instellingen iets wil veranderen, loopt ie ook gewoon vast. Het geluid lijkt ook niet meer te doen, terwijl geluid wel aan staat.

Dus kijken naar andere telefoon.

Of is een Sony dan beter dan de S5 active?

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:10

Ess_Ramona schreef:
Ik wil van mijn S4 mini af! Ik had bij Mediamarkt ook de iPhone 5C gezien voor 315,-.. Maar ik twijfel..
Mijn mini loopt vast, ook tijdens het bellen, dan hoor ik niks, andere kant ook niks en dan valt ie weg.
Mijn batterij trekt leeg aan de lader als ik hem onder de 20% batterij op wil laden. Dan moet ik hem aan de lader doen, uit-aan zetten en dan doet ie het weer.

Wat zat er bij in? :')

IPhone zijn hele goede telefoons. Absoluut. Ik weet niet of je over een jaar, als je abonnement afloopt weer een nieuwe wil? Want persoonlijk zou ik dan 315 euro wel veel vinden.
En de 5c heeft maar 8gb. Ik had op mijn iPhone 4 ook maar 8gb, maar ik had niet veel apps, dus het was genoeg voor mij.... Totdat m'n ipod me in de steek liet en ik dus ook muziek op mijn iPhone moest zetten. Toen was het gauw gedaan helaas....

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:47

Na lang twijfelen misschien dan toch niet de 5c nemen ... Ik hoef geen muziek op m'n Iphone want daar heb ik m'n Ipod wel voor. Heb apps zoals facebook, snapchat, telegraaf etc.

Ik ben nu opzoek naar de Iphone 5S van de provider Telfort. Het liefst 150 belminuten en 1000 mb. Voor iets in de 30,00. Het liefst geen kosten voor de telefoon zelf. Als die bij een andere provider te vinden is voor 1000 mb en niet te duur mag 't ook. :j

Ik kan 't alleen nog nergens vinden...
Laatst bijgewerkt door Xivura op 01-06-15 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:48

ValerieM schreef:
Ess_Ramona schreef:

Wat zat er bij in? :')

IPhone zijn hele goede telefoons. Absoluut. Ik weet niet of je over een jaar, als je abonnement afloopt weer een nieuwe wil? Want persoonlijk zou ik dan 315 euro wel veel vinden.
En de 5c heeft maar 8gb. Ik had op mijn iPhone 4 ook maar 8gb, maar ik had niet veel apps, dus het was genoeg voor mij.... Totdat m'n ipod me in de steek liet en ik dus ook muziek op mijn iPhone moest zetten. Toen was het gauw gedaan helaas....

Mijn mobiel, maar dat ding doet de laatste tijd debiel :').

Ik denk het niet, als ik goed spaar voor een iPhone kan ik er wel 3 jaar mee doen ofzo!

Zit hier ook rustig te snuffelen in het topic, het moet niet, maar als ik wat vind dan gaat de mini door het raam :).

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:12

LiiNd_Y schreef:
Quad, wat vind jij van de Samsung galaxy S5 active?

Mijn vader heeft nu de S4 active, maar er is niks meer met deze telefoon te doen. Heb hem gereset, maar alle apps crashen steeds en als ik bij instellingen iets wil veranderen, loopt ie ook gewoon vast. Het geluid lijkt ook niet meer te doen, terwijl geluid wel aan staat.

Dus kijken naar andere telefoon.

Of is een Sony dan beter dan de S5 active?

Je zou via Kies een noodherstel uit kunnen voeren, dan Download hij de recentste versie en flasht het deze, dan weet je zeker dat het softwarematig goed zit.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:53

Oh, ik zie hier net deze: https://www.ben.nl/apple-iphone-5s?product_id=53564

Iemand ervaring met deze provider? Lijkt het betrouwbaar? 33,50 voor een Iphone 5S met 1000 mb en 300
min/sms.

Ze hebben daa ook een Iphone 5C voor 25,00 met 300 min/sms en 1500 mb 4g.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:08

Xivura schreef:
Yvankaxx schreef:
Xivura, de keuze is aan jou, maar we hebben je gewaarschuwd.. ;)

Ja, misschien dan toch maar voor een andere provider gaan die andere iphone's aanbiedt.

Het is alleen zo dat ik korting krijg of dubbele MB's als ik bij telfort aansluit.

Maar kijk dan voor verlengen via derde partijen zoals dus coolblue of bijvoorbeeld een telefoon winkel als Phone house oid.
Die bieden andere modellen en soms ook met groter geheugen.
8gb zou ik nooit doen zelfs 16 is al weinig dus denk goed na!
Want je kan er geen extra geheugen insteken!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:26

Xivura schreef:

Iemand ervaring met deze provider? Lijkt het betrouwbaar? 33,50 voor een Iphone 5S met 1000 mb en 300
min/sms.

Ik heb in het verleden BEN SIM-only gehad en was zeker tevreden :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:05

Ik heb vandaag MIJN abbonement Verlengd bij t mobile
3 GB internet , onbeperkt bellen en sms en , en 120 eu minuten plus onbeperkt sms en eu .
Incl iPhone 6 voor 46,50 pm. Met een bijbetaling van 149 euro voor m'n tel .
4G is nog niet denderend bij T mobile maar 3G doet t prima bovendien vreet dat wat minder data ...

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:38

fransje23 schreef:
Xivura schreef:

min/sms.

Ik heb in het verleden BEN SIM-only gehad en was zeker tevreden :j

Oke, zie namelijk veel negatieve reactie's op internet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:39

Bij mij thuis hebben 3 mensen BEN en ze zijn er alle drie tevreden over.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:30

Rebeccaa schreef:

Hebben zij al en keer een abonnement opgezegd? Het schijnt dat daar het probleem ligt bij BEN ... Een abonnement opzeggen schijnt heel erg moeilijk te gaan en bijna onmogelijk door de slechte klantenservice.

Ik wil heel graag de Iphone 5S daar bestellen, maar ben bang dat ik over 2 jaar dezelfde problemen krijg. Alleen is het bij BEN duidelijk het goedkoopst qua abonnement...

Op een site las ik dat 92 procent BEN niet aanraadde, 4 procent misschien en de rest WEL ....

Maar inderdaad zoals hier beneden staat kan het over twee jaar wel anders zijn idd....
Laatst bijgewerkt door Xivura op 02-06-15 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:41

Maar wat nu zo is kan over twee jaar totaal anders zijn toch?
Tevens las ik elders dat opzeggen prima ging daar dus misschien ook iets persoonlijks?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:35

Xivura schreef:
Rebeccaa schreef:

Op een site las ik dat 92 procent BEN niet aanraadde, 4 procent misschien en de rest WEL ....

Maar inderdaad zoals hier beneden staat kan het over twee jaar wel anders zijn idd....

Een site waar deze getallen staan kan je niet serieus nemen.

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:07

Hallo hallo, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik heb nu een samsung galaxy s4, al anderhalf jaar en ik vind het echt een hele fijne telefoon. Helaas heeft hij alleen flink wat geleden.. Er zitten heel veel scheuren en krassen in, er zitten zwarte strepen voor mijn selfie-camera (geen idee hoe, ze waren er ineens) en hij geeft 20x per dag de melding 'simkaart verwijderd', waarnaar ik hem opnieuw op moet starten.. Kortom: Ik heb wat nieuws nodig!
Maar.. wat dan?
Mijn budget is ruim dus dat heeft niet echt invloed op mijn keuze. Wat ik wel belangrijk vind:
- Genoeg geheugen
- Snel systeem
- Makkelijk in gebruik
- NIET te vierkant (ronde hoeken bijv)
- Niet veel groter dan ik nu heb, de galaxy s4 is al erg groot.
- Maar ook zeker niet veel kleiner, want ik ben wel erg gewend aan mijn grote scherm!

Ik heb zitten denken om een nieuwe galaxy s4 te kopen of deze helemaal te laten maken (al denk ik dat een nieuwe goedkoper is), maar aan de andere kant wil je natuurlijk ook wel een keer 'iets nieuws'. Ik heb niets tegen iphone, heb het alleen zelf nog nooit gehad en zweer wel bij het systeem van samsung. Iphone zou een optie kunnen zijn maar dan wil ik daar wel eerst de ruime voordelen van weten, ik heb die namelijk zelf nog nooit echt gemerkt. :P
Maar goed, barst los met de ideeën over welke telefoon ik kan kopen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:13

De hardware van Apple is heel sterk omdat het geen plastic is (moet je niet de 5C nemen) en het bestuurssysteem is heel erg fijn en makkelijk, maar als je met Samsung goed overweg kan, dan is dat niet perse een voordeel haha. Daarnaast zijn ze erg waardevast, dus kan je ze evt. na 2 jaar nog best goed doorverkopen als je ze een beetje netjes houdt.

Verder is Apple niet perse beter. Als Samsung je goed bevalt en je hebt het budget en je vindt hem niet te groot, zou ik kijken naar de Samsung galaxy S6. <3

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:36

Ik heb toch besloten voor de iphone 5c te gaan :D. Mede omdat ik nu ook 8gb heb en ik tot dusver nog geen last gehad heb en omdat je via icloud ook nog gratis 5gb heb dan kom ik er wel ongeveer uit haha.