[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 07:50

Moet je even in het huishoudelijk reglement kijken van je VVE. Daar staat vaak wel wat over in. En zo niet, dan mogen ze beginnen wanneer ze willen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:19

Oh dat is een goeie tip, dat ga ik even uit zoeken :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:23

Oh ja.... had ff over ONDERburen gelezen. Dan staat het ook in je regelement als het goed is.
Maar om eerlijk te zijn vind ik 8 uur best een normale tijd :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:26

Op zaterdag? Nee vind ik niet. Om beginnen met klussen in principe wel, maar ik vind om 8 uur beginnen met (beton)boren en hameren echt niet netjes. Dat galmt wel zo door het gebouw heen. Begin dan om 9 uur ofzo, dat vind ik voor in het weekend een schappelijke tijd.
Laat ik het zo zeggen, mocht ik zelf nog een keer een woning dusdanig aanpakken dan zou ik ook niet beginnen voor 9 uur met een dergelijk lawaai. Een beetje meedenken en rekening houden met de buren is wel het minste wat je kan doen toch? Zeker in een appartementencomplex.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:28

Ik woon ook in een appartementencomplex hoor, dus weet precies hoe het is om geluidsoverlast te hebben.....
Maar als je alleen maar je zaterdag hebt om te klussen, dan heb je je tijd gewoon nodig soms. En als het niet elk weekend is.....

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:29

Op een doordeweekse dag vind ik 8u niet zo'n probleem, in het weekend is het wel een beetje jammer. Je kan toch even een klusje doen dat niet zoveel lawaai maakt en dan een uurtje later herrieklussen doen?

Ik heb tot half 10 geslapen vanmorgen! :oo Dat is voor mij echt heel uitzonderlijk, blijkbaar had ik het nodig. Ben al een paar dagen niet helemaal fitjes. Gisteravond zijn de jongens tot 1u doorgegaan, met als resultaat dat de cv-ketel is aangesloten en we dus de verwarming in de woonkamer kunnen gebruiken. De geiser is weg uit de keuken en de douche is omgelegd. :) Begint ergens op te lijken hier. Ze hadden alleen een enorme puinhoop gemaakt van het huis.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:30

Er wordt ook doordeweeks geklust, dus dat gaat hier niet op. Daarnaast vind ik niet dat de buren er hinder van moeten ondervinden van het feit dat jij alleen op zaterdag kunt klussen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:32

Je kan dan de buren op z'n minst even waarschuwen dat je vroeg gaat beginnen, toch? De dag ervoor even door het portiek lopen en overal aanbellen is niet zo'n grote moeite en zorgt voor een boel begrip.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:41

Precies :j of een briefje door de brievenbus of iets dergelijks. Heb verder nog niets van ze gezien, ze alleen voornamelijk gehoord :+ :))

Schiet dus lekker op bij jullie! Wel om jezelf blijven denken he? Je hebt niets aan een klaar huis en een opgebrand lijf :(:)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:47

Nope. Heb gister erg rustig aan gedaan. Mijn eigen kamer is helemaal klaar! :D Er moet alleen nog een schakelaar worden vervangen en een radiator opgehangen. Oh, en luxaflex. Toch niet zo klaar. :+ Maar die dingen moeten we allemaal nog kopen.

Ik ga maar eens aan de slag. Mannelijke klushulp is onderweg, mijn moeder en haar vriend komen vanmiddag even kijken en ik verwacht nog een zekere vrouwelijke klushulp. *kijkt naar buiten* Echt paardrijweer is het namelijk weer niet. :n Hoop dat ik morgen even een ritje kan maken, even iets anders doen dan klussen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:49

Het is inderdaad verschrikkelijk smerig weer. Daar gaat mijn geplande wandeling.

Ik ga straks lunchen en dan kom ik jouw kant op gescheurd :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:55

*\o/* +:)+

Trek je verfpak maar aan. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:25

Tja....... het is voor iedereen anders denk ik wat je normaal vind of niet....... Gewoon in je regelement kijken en daar mee naar de buren gaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:25

Net al 2 kijkers gehad voor het huis (hebben open huis).
1 gaat 100% zeker bieden en de ander gaf aan ook een bod te willen doen......... dus ben heel benieuwd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:17

_O- _O- _O-

Ik zeg niks meer over klussen :') :') :))

Zijn we net kijkers aan het rondleiden, begint de bovenbuurman keihard te boren _O- :') :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:04

2 kijkers van gister hebben geboden *\o/*

edit: zijn dus 2 biedingen. echt luxepositie :oo
Laatst bijgewerkt door manzano op 25-07-11 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:19

Wat een goed nieuws Manzano!

Imre, niet helemaal fit! Wel lekker om dan een keer door te slapen! En wat fijn dat jullie zo snel gaan :D !

Berdien, 8 uur vind ik inderdaad ook wel vroeg, zou het zelf niet doen..
Onze buurvrouw is half juni bevallen van een baby, daar proberen wij ook wel rekening mee te houden.. Ze heeft nu al wel een paar keer gevraagd om op zaterdag tussen 1 en 3 stil te zijn omdat ze wil uitrusten, dat doen we dan wel (met enige tegenzin, want wij moeten het echt van de zaterdag hebben), maar we zijn niet echt blij mee. :n
Zo proberen wij savonds ook na 8 uur geen geluid meer te maken, het komt weleens voor, maar dan staat de buurvrouw ook al snel op de stoep :=
Wij melden overigens altijd de dag van te voren dat we herrie gaan maken :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:28

@Manzano: *\o/*

@Destino: tjee, zeg, zou niet in me op komen om dat te vragen...
Gelukkig hier geen last van buren :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:23

Top, Manzano! Hopelijk komt er een akkoord uit met een van beide bieders.

Ik ben op zoek naar een kleur voor de kozijnen en de paneeldeuren. Die zijn in het hele huis een beetje geel/beige/gebroken wit. Onherleidbaar dus, en vies, want er is hier 30 jaar in huis gerookt. We hebben alle muren nu spierwit geverfd, waardoor de kozijnen en deuren enorm afsteken. Als contrastkleur in de woonkamer en de twee kleinste slaapkamers hebben we een soort lichte chocolademelkkleur. Nu dus een kleur voor de kozijnen en deuren. Moeilijk hoor. Denk dat we gaan voor off-white hoogglans. Lekker fris. Voor de paneeldeuren is het eigenlijk ook wel leuk om de panelen in een ander kleurtje te doen dan het stuk er omheen. Eens even met vriendje overleggen. :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:28

manzano schreef:

Wauw!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:37

Kleuren vond ik ook zooo moeilijk :j :j Klinkt wel gaaf!!!

Oh en we hebben zaterdag ook weer een bezichtiging :') :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:40

Klinkt niet gek! Ze hebben nou een beetje een onbestemd kleurtje inderdaad. Ik kom wel weer verven hoor :D

Gaat goed dus bij jullie manzano +:)+

Net een hysterische klant gesproken die 3x tijdens ons gesprek in huilen is uitgebarsten. De bank dit en de bank dat, en er volledig aan voorbij gaan dat een hypotheek in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de klant is. Tja, en als je dan ook niet reageert op een eerdere offerte... Hele afdeling kon meeluisteren, zo hard brulde ze hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet was. Pfffffft.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:49

Da's wel altijd een beetje sneu, maar inderdaad, eigen verantwoordelijkheid.

Dit is de kleur die we op de muur hebben, droogt een beetje bruiner op dan op de foto en is hoogglans.
Afbeelding

En dit is zoals het was, achter mijn vriendje dus. De muren in de woonkamer zijn daar ook nog in de oude kleur; nicotinegeel. :r
Afbeelding

We hebben trouwens ook spierwitte hoge plinten in de woonkamer gekocht.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:58

5e poging k*t netwerk op de camping :@

manzano klinkt goed!

Imre: ben zeer benieuwd naar het eindreseltaat maar schiet volgens mij erg goed op!

Voor de geluidsoverlast in de weekenden, ik zou het toch ook zeer op prijs stellen als ik dat vantevoren even zou horen al dan niet dmv een briefje...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:58

manzano schreef:

Dat is pas luxe idd! Hopelijk ga je er snel uitkomen.